20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Fulham 19.12.20 Kl 21.00  (Lest 2887 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Fulham 19.12.20 Kl 21.00
« Svar #15 på: 19. Des. 2020, 22:54 »
Håpløs kamp. Reddet av en svak dommer. Her fortjente vi fint lite.

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Fulham 19.12.20 Kl 21.00
« Svar #16 på: 19. Des. 2020, 22:59 »
At vi ikke vinner hjemme mot Fulham når de er 10 mann er desverre som forventet..

Vi mangler kvalitet, alt er for upresist og Steve Bruce har ikke evnene som skal til for å få spillet til å sitte som det skal

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Fulham 19.12.20 Kl 21.00
« Svar #17 på: 19. Des. 2020, 23:09 »
At vi ikke vinner hjemme mot Fulham når de er 10 mann er desverre som forventet..
At vi ikke vinner kan jeg leve fint med, men at vi står der uten plan og mening etter det røde kortet er det som skuffer mest. Hvor er trøkket og presset?

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Fulham 19.12.20 Kl 21.00
« Svar #18 på: 20. Des. 2020, 09:57 »


Skulle ha hatt teamtalken til Tom Nordlie.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Fulham 19.12.20 Kl 21.00
« Svar #19 på: 20. Des. 2020, 15:25 »
Dette var en tragisk forestilling synes jeg.. Vi skapte ikke en sjanse etter straffen, og det mot 10 mann. I første omgang hadde vi 35 % ballbesittelse, mot Fulham !!   Vi har egentlig ikke så dårlige kanter,  og angrep nå , men tempoet blir for svakt, og ballen går alt for sakte i den  sentrale midtbanen, og generelt går ballen for lite gjennom ledd. Dermed blir kantene stort sett overlatt til seg selv , og gjerne med en motstander som er i balanse

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Fulham 19.12.20 Kl 21.00
« Svar #20 på: 20. Des. 2020, 23:40 »
Enig det at tempoet i laget er alt for svakt. Ikke bare i spillet, men også når det er dødballer til Newcastle så skal det alltid roes ned. Tar aldri korte og raske frispark heller.

Helt klart det kjipeste laget i PL. Håper vi aldri mer får kamper 18.30 eller 21.00 for da ødelegger en kvelden.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Fulham 19.12.20 Kl 21.00
« Svar #21 på: 20. Des. 2020, 23:47 »
Blir jo nesten kjedelig å gjenta det, men helt enig selvfølgelig.

Det som slår meg mest offensivt er at jeg ikke kan huske å ha sett to liknende angrep i en og samme kamp. Det er virkelig null mønster og det virker ikke som om en eneste spiller har blitt fortalt om hvilke løp som ønskes av han, om han skal møte eller stikke osv. Shelvey og Longstaff får ballen ofte, men går og går med den. At Bruce faen ikke ber dem om å ihvertfall trille ball mens man ser etter åpninger er helt utrolig.

Selv kjedelige managere som Allardyce og Pulis har ihvertfall et spillemønster som spillerne går utpå der for å levere. Joda det er lange baller opp og nokså ukomplisert, men noe er det da. Spillere våre GÅR og spiller fotball (sjelden en vinnende kombinasjon) inntil en tar et løp, pasninger kommer, blir brutt eller mottaker er helt alene og mister etter 3 sekunder. Null kollektiv samhandling og aldri mer enn én bevegelse.

Har ikke tall på hvor mange ganger i denne matchen at en av spissene våre møtte og dro med seg en-to forsvarere opp i banen, men ingen kom jo på et løp bak i det rommet som ble skapt selvfølgelig. Det er sykt at selv de mest elementære angrepsbevegelsene uteblir hos oss.

Men Ashley er vel fornøyd med status quo så forventer null endring.

Lateralus

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Fulham 19.12.20 Kl 21.00
« Svar #22 på: 22. Des. 2020, 14:04 »
Blir jo nesten kjedelig å gjenta det, men helt enig selvfølgelig.

Det som slår meg mest offensivt er at jeg ikke kan huske å ha sett to liknende angrep i en og samme kamp. Det er virkelig null mønster og det virker ikke som om en eneste spiller har blitt fortalt om hvilke løp som ønskes av han, om han skal møte eller stikke osv. Shelvey og Longstaff får ballen ofte, men går og går med den. At Bruce faen ikke ber dem om å ihvertfall trille ball mens man ser etter åpninger er helt utrolig.

Selv kjedelige managere som Allardyce og Pulis har ihvertfall et spillemønster som spillerne går utpå der for å levere. Joda det er lange baller opp og nokså ukomplisert, men noe er det da. Spillere våre GÅR og spiller fotball (sjelden en vinnende kombinasjon) inntil en tar et løp, pasninger kommer, blir brutt eller mottaker er helt alene og mister etter 3 sekunder. Null kollektiv samhandling og aldri mer enn én bevegelse.

Har ikke tall på hvor mange ganger i denne matchen at en av spissene våre møtte og dro med seg en-to forsvarere opp i banen, men ingen kom jo på et løp bak i det rommet som ble skapt selvfølgelig. Det er sykt at selv de mest elementære angrepsbevegelsene uteblir hos oss.

Men Ashley er vel fornøyd med status quo så forventer null endring.

Veldig godt oppsummert og du peker på elementære, men viktige ting som ikke blir tatt tak i. Den eneste formildende omstendigheten jeg kan komme på, om jeg er veldig snill med Bruce, er at selv om stallen er kraftig styrka, så mangler vi kvalitet på sentral midtbane. Hovedproblemet er at det savnes tempo der. Den eneste som klarer å bevege seg mer eller mindre riktig er Hayden. Resten "går" fotball, og kommer aldri opp i press. Og at Shelvey fikk fornya kontrakten er mer eller mindre trist. Dessverre ikke håret som gjør at han ser ut som han er pensjonist, men manglende kondis og evnen til å bevege seg. Trenger noen som tar tak utpå der.

Uansett tempoproblemer. Det er mye det går an å kompensere for om du jobber samla og har en plan.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Fulham 19.12.20 Kl 21.00
« Svar #23 på: 26. Des. 2020, 12:28 »
Gode innlegg.  Vi trenger en sentralt som kan sette fart med ball,  det gjør det enklere for spissene som allerede nevnt. I tillegg vil det gjøre jobben enklere for kantene fordi  motstanderens forsvar har to valg , de må støte eller falle av. Støtet de , gis det da masse rom til kantene .

I motsetning til deg Lat, velger jeg faktisk å skylde kraftig på Bruce akkurat her.  At han kom til å prioritere Shelvey , som en britisk grafter , var noe jeg skrev da Bruce tok over. Bruce burde i stedet skjønt at Shelvey er en utdatert midtbanespiller som aldri burde fått en ny godt betalt kontrakt.