20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervindu januar 2022  (Lest 46195 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #30 på: 22. Okt. 2021, 21:41 »
Siste kvarteret av kampen og halvtimen etter satt jeg gråtkvalt igjen. Dette var så stort.

Bjørkan på venstreback har fysiske forutsetninger for å spille på høyt nivå. Har vært magisk spesielt i høst. Og Patrick Berg har vært enorm nå både mot Tyrkia og Roma. Disse to tenker jeg kan nå langt.
Men størst av alle er nok Knutsen.

Ja må ha vært heilt enormt/uvirkelig! :)  :o
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #31 på: 24. Okt. 2021, 00:18 »
Ryktes at de andre klubbene i PL vil nekte å forhandle med Newcastle i overgangsvinduet.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-10121965/Newcastle-Man-City-fear-rivals-ganging-ownerships.html

Sitat
Newcastle may struggle to sign players during the January window because many of their rivals are pledging not to trade with the club in the hope of condemning them to relegation.

Such is the fear of Newcastle’s new Saudi Arabian owners transforming the club into a powerhouse that many clubs are claiming privately they won’t sell any players to them.

Newcastle are aware of the situation and are expected to focus on signing players from middle-ranking European clubs in January. Any deal from a Premier League club that does go through will cost Newcastle a huge premium.

Eikelanden

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 100
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #32 på: 25. Okt. 2021, 13:15 »
Ser ut som mike ashley økonomiske behandling av klubben kan lønne seg for vore nyes eigarar.
https://threadreaderapp.com/thread/1452515858803220482.html.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #33 på: 25. Okt. 2021, 17:05 »
Utvilsomt det eneste vi skal være takknemlige for overfor Ashely, selv om den sunne økonomien gikk litt i overdrive i perioder (eller hele tiden). Sunn økonomi i en fotballklubb er nok noe som er veldig lett å ta for gitt inntil den plutselig ikke er der. Det har vi jo dessverre mange eksempler på.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #34 på: 01. Nov. 2021, 16:21 »
Siste kvarteret av kampen og halvtimen etter satt jeg gråtkvalt igjen. Dette var så stort.

Bjørkan på venstreback har fysiske forutsetninger for å spille på høyt nivå. Har vært magisk spesielt i høst. Og Patrick Berg har vært enorm nå både mot Tyrkia og Roma. Disse to tenker jeg kan nå langt.
Men størst av alle er nok Knutsen.

Når jeg tenker på at de "gamle Tippeliga-trådene" nådde 100 sider lett, så synes jeg virkelig synd på deg når jeg ser hva B/G har gjort de siste årene og hvor få som er villige til å dele den gleden med deg.

Men du skal ha dette fra en Brann-fan: det B/G har gjort og gjør er ikke annet enn jævlig kult. Håper virkelig de tar det i år også.

Så får det bare være at dette er Transfervindu-tråden for 2022. Men hadde neppe sagt nei til Berg eller Bjørkan. ;)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #35 på: 02. Nov. 2021, 13:11 »
Hehe, ja - dog svever jeg uansett på en rosa sky selv om fokuset på norsk fotball her inne er visnet noe hen  ::)

Og takk. Nå er seriegull nr 2 på rad innen rekkevidde, og det er i mine øyne en helt latterlig god prestasjon gitt både de spillersalgene som har skjedd opp mot sesongen i år og skadene Glimt har hatt. Det burde ikke vært mulig.

Apropos Glimt og klubbdrift nevnt lengre opp her - så er det jo slik en utvikler seg, gjennom at overskuddet man oppnår reinvesteres i klubben på smarte måter slik at en både på kortere og lengre sikt oppnår vekst. Glimt og Mjøndalen er de to klubbene som har drevet best økonomisk og vært sammenhengende lengst i såkalt "grønn sone" i NFF sine klassifisering av klubbøkonomi. Begge klubbene har vært ganske steinharde på at de ikke satser over evne. Selv om Mjøndalen er en jojo-klubb mellom Eliteserien og OBOS, har de oppnådd ganske bra resultater til å være en klubb med begrensa topp-fotballkultur historisk, og som nr 2 i Drammen bak Godset. Glimt har nok vært desto dyktigere, og har per i dag flest ansatte i sitt akademi, og gjort ok suksess sportslig. Har etterhvert også tatt seg råd til spillerkjøp som hadde vært ren utopi for bare noen år siden - og klubben er attraktiv blant unge, fremadstormende spillere.
Og det er jo nettopp her Ashley har feila. Pengene generert i form av god øknomisk styring har ikke blitt reinvestert verken i infrastruktur eller akademi - vi er rett og langt bak andre lag her. Noe som også var kanskje hovedgrunnen til at Rafa forlot - da han skjønte at slike grep gjør oss bedre rustet for fremtidig suksess. Videre har det selvfølgelig heller aldri vært noen klar sportslig plan eller strategi bak ting.
« Siste redigering: 02. Nov. 2021, 13:27 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #36 på: 03. Nov. 2021, 01:17 »
Linkes til van de Beek. Tenker at dette kunne vært en grei signering. Tenker han hadde vært sulten på å vise seg frem etter behandlingen han har fått i Man Utd.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #37 på: 03. Nov. 2021, 02:26 »
Meget positiv til Van de Beek. Enhver midtbanespiller som kan hjelpe oss med å holde ballen i mer enn fire trekk bør være av interresse for oss. Hadde ikke sagt nei takk til en type som Barkley heller.

Berg - Barkley - de Beek.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #38 på: 03. Nov. 2021, 02:34 »
Barkley hadde en svært god start på forrige sesong, men var en skygge av seg selv etter skaden. Satt på benken til Villa store deler av våren, da prestasjonene når han først spilte var svært dårlige. Når det er sagt er det ikke umulig at han ville blomstret igjen med fornyet tillit hos oss.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #39 på: 05. Nov. 2021, 14:39 »
https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/man-united-jesse-lingard-solskjaer-25381052?fbclid=IwAR2iYs4ZtlruKyjHx9kohm6EVgZoy1xp-FSIqgWL2nGqmJtMSawn4SqHFA4

Lindgard hadde vært noe. Ikke en posisjon som burde være førsteprio men trenger spillere i den posisjonen også.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #40 på: 10. Nov. 2021, 07:44 »
https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/man-united-jesse-lingard-solskjaer-25381052?fbclid=IwAR2iYs4ZtlruKyjHx9kohm6EVgZoy1xp-FSIqgWL2nGqmJtMSawn4SqHFA4

Lindgard hadde vært noe. Ikke en posisjon som burde være førsteprio men trenger spillere i den posisjonen også.
Dette er en av mange posisjoner som sårt trenger en forsterkning. Jeg tenker litt sånn at får man muligheten til å signere Lingard, så må man bare ta den muligheten!

Er dog litt i tvil om Lingard virkelig kunne tenke seg  å bytte MænJu med Newcastle slik situasjonen er idag, men vi må jo håpe at det ser bedre ut første januar selvfølgelig.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #41 på: 10. Nov. 2021, 09:19 »
Får håpe vi har fått noen seire og klatret over nedrykk til 1. januar.

Finnes en del gode spillere der ute som sliter med spilletid i sine klubber, men samtidig trolig ikke vil ta sjansen på en permanent overgang til Newcastle pr. i dag. Så vil tro det fort kan bli 2-4 lånespillere inn, med klausul om kjøp om vi holder oss oppe? Lingaard er vel hylla vi mest realistisk kan hente fra?

Og jeg nekter å tro stallen vi har pr. i dag er så rævva som de har vist til nå. Det er akkurat samme stallen som endte på 12. plass i fjor, og spilte brukbart på vårparten. Det er så og si det samme forsvaret som spilte meget bra under Rafa. Tror ikke det er noe annet enn dårlig organisering og dårlig trening som gjør at vi er så langt nede som vi er.  Får håpe Howe klarer å få inn en bedre organisering, kondis og selvtillit i den gjengen, så tror jeg nok flere av de eksisterende spillerne vil se adskillig bedre ut mot jul. 

Om dette viser seg å stemme, tror jeg dette er en like viktig signering for klubben på lang sikt, som nye spillere: https://www.nufcblog.co.uk/2021/11/10/saudi-consortium-agree-terms-with-top-sporting-director-announcement-imminent-report/
« Siste redigering: 10. Nov. 2021, 09:26 av Geordie »
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #43 på: 11. Nov. 2021, 07:58 »
Får håpe vi har fått noen seire og klatret over nedrykk til 1. januar.

Finnes en del gode spillere der ute som sliter med spilletid i sine klubber, men samtidig trolig ikke vil ta sjansen på en permanent overgang til Newcastle pr. i dag. Så vil tro det fort kan bli 2-4 lånespillere inn, med klausul om kjøp om vi holder oss oppe? Lingaard er vel hylla vi mest realistisk kan hente fra?

Og jeg nekter å tro stallen vi har pr. i dag er så rævva som de har vist til nå. Det er akkurat samme stallen som endte på 12. plass i fjor, og spilte brukbart på vårparten. Det er så og si det samme forsvaret som spilte meget bra under Rafa. Tror ikke det er noe annet enn dårlig organisering og dårlig trening som gjør at vi er så langt nede som vi er.  Får håpe Howe klarer å få inn en bedre organisering, kondis og selvtillit i den gjengen, så tror jeg nok flere av de eksisterende spillerne vil se adskillig bedre ut mot jul. 

Om dette viser seg å stemme, tror jeg dette er en like viktig signering for klubben på lang sikt, som nye spillere: https://www.nufcblog.co.uk/2021/11/10/saudi-consortium-agree-terms-with-top-sporting-director-announcement-imminent-report/

Veldig enig! Det skal gå an å få mer ut av denne spillergruppa, og med en gang Eddie Howe klarer det så vil selvtilliten nesten komme sigende av seg selv. Som et eksempel så gremmes jeg litt over at Matt Ritchie har vært fast på venstrebacken hele høsten. Når et lag skal ligge og ta imot og forsvare/holde unna så mye som det Newcastle har gjort så man ha en back som er bedre deffansivt enn stakkars Ritchie som egentlig ikke er noen back i det hele tatt.

Spent på om det går i boks med Emenalo, virker jo sånn(?), og det som er litt ekstra moro er jo at Emenalo angivelig er mer en middels begeistret for Eddie Howe og ønsker å jobbe sammen med ham. Emenalo bør vel fortsatt ha noen kontakter etter tiden i Chelsea, og en solid dose med erfaring, så ønsker å se denne i boks fortest mulig.

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #44 på: 16. Nov. 2021, 07:32 »
Tror faktisk vi signerer Harry Kane i Januar.