20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300  (Lest 20665 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

darkshark

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 787
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300
« Svar #150 på: 25. Okt. 2015, 15:58 »
Og skal sies rotet etter Pardew/Carver er ikke rydda opp i på 1-2-3.

Et veldig viktig poeng.
I tillegg til den den vanskelige situasjonen klubben har satt seg i, så gis ikke McClaren de beste forutsetningene og arbeidsbetingelsene av Ashley og klubbledelsen.
Dette med at klubben har investert så mye i sommer er bare  tøys å bruke i mot McClaren på nåværende tidspunkt. En stor andel av disse skulle vært brukt i foregående overgangsvinduer. At Ashley var raus med pengesekken i sommer skyldes at det lille av fornuftighet han eier sa at det var et akutt behov for investeringer for at klubben skal ha sjanse til å klare seg denne sesongen. McClaren har måtte jobbe med mye mer enn å legge opp til riktig taktikk før hver kamp for å si det sånn.

Beklager å fyre opp om managerdebatten i kamptråden - så tilbake til kampen; flatterende resultat og forferdelig å gi Colo rødt kort. Men det føyer jo seg i rekken av pekepinn på at hans tid i klubben og på dette nivået er over. Colo taper alt for mange løpsdueller, har alt for mange suspensjoner og varierer alt for mye i prestasjonene.

Nico

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1139
  • Legend
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300
« Svar #151 på: 25. Okt. 2015, 16:24 »
Lascelles blir spennende å følge neste par kampene hvertfall. Virker frisk! Kanskje han imponerer så mye at Colo forblir på benken en periode?

nemo

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 304
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300
« Svar #152 på: 25. Okt. 2015, 17:55 »
Om vi fortsetter å spille som vi har gjort de siste kampene, er jeg ganske så trygg på at vi kommer til å plukke jevnt med poeng fremover. Overbevist om at vi hadde tatt denne med et par mål med alle mann på banen.

Enig!
Dommeren er i mine øyne sensasjonell idag. Det å unngå å gi Cattermole gult etter at han la lista på Tiote sin første takling er jaggu meg en prestasjon det blir vanskelig å overgå.
I mine øyne synes jeg det var billig straffespark også. Sett hundrevis av lignende tilfeller både innenfor og utenfor 16 meteren som ikke er blitt dømt på.

Når det skal sies synes Coloccini gjør en tabbe når han følger løpet til Fletcher istedenfor å sette han i offside. Da kommer man av og til i de situasjonene.

Einig med begge to.

100% enig, jeg også!

Synes vi spiller en veldig bra kamp fram til utvisningen av Colo (har tapt seg for mye og bør miste kapteinsbindet) og rundspilte også til tider Sunderland med en mann mindre i 2.omgang. Men målene våres kom aldri (mye pga. dårlig avslutninger og sikkert "Sunderland-forbannelsen"; 1 kamp i året der keeperen deres storspiller, våre spillere bommer grovt, og spillere som aldri har scoret for Sunderland eller noen andre steder, scorer mot oss.)

Synes, som Nico skrev, at Lascelles var et spennende innhopp og gjorde sine saker bra.
Veldig spennende med Mbemba, Mbabu og Lascelles som stopper-alternativer framover..

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300
« Svar #153 på: 25. Okt. 2015, 17:59 »
Ikke meningen å være pessimist her altså, men jeg tror årsaken til at vi spilte bra er at vi møtte elendig motstand. Dessverre kommer tror jeg vi kommer til  slite en del mer når vi møter ok lag.  Da holder deg ikke med sideveispasninger.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300
« Svar #154 på: 25. Okt. 2015, 18:32 »
Nå er jo vi ferdig med ok motstand for en stund. Er stort sett Sunderland kvalitet vi møter de neste rundene. Det sagt så er vi nødt til å plukke poeng rundene som dukker opp nå.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300
« Svar #155 på: 25. Okt. 2015, 19:30 »
Hadde dette vært ståa med laget vi hadde i fjor og Carver som trener hadde jeg vært ekstremt pessimistisk. Men denne sesongen klarer jeg ikke miste trua. Føler det har vært så mye "nesten". Nok en gang i dag, med en dårlig dommeravgjørelse som avgjør kampen. Vi er et soleklart mye bedre lag enn S'Land. Vi hadde 70% possession i første omgang, full kontroll, er sikker på at vi hadde tatt det om det sto 0-0 til pause.

Det kommer til å snu for alvor. I de neste kampene. Og dette tror jeg til tross for at jeg egentlig er en meget nøktern supporter.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300
« Svar #156 på: 25. Okt. 2015, 22:03 »
Ikke meningen å være pessimist her altså, men jeg tror årsaken til at vi spilte bra er at vi møtte elendig motstand. Dessverre kommer tror jeg vi kommer til  slite en del mer når vi møter ok lag.  Da holder deg ikke med sideveispasninger.
Bir en litt tynn påstand Thomas.
Vi var et hår unna 3 poeng mot Chelsea, 2-2.
Vi tok poeng på old Trafford 0-0
Og jeg vil si vi hadde utur mot arsenal også.

Og dere må ikke glemme vi har spilt 3 av 10 kamper med 10 mann. Vi har møtt Chelsea, city, arsenal, United, Southampton , Swansea. Så det å svartmale sesongen nå er bare vås. Vi har hatt marginer i mot sålangt med rare dommeravgjørelser også. Nå ser programmet bedre ut fremover, og jeg syns da vi har vist mye positivt spill.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300
« Svar #157 på: 26. Okt. 2015, 02:50 »
Skal ikke kommentere kampen, mange har skrevet fornuftige greier. Vertfall mer fornuftig enn hva som fremkommer av den totalt misvisende artikkelen på tv2.

Vil bare bygge en sak mot dommeren utover det som har blitt skrevet sagt:
Cattermole får ikke gult
Wijnaldum rundlurer Cattermole i forkant av straffen. Kan dømmes hands, bør dømmes straffe, ev. oppstruksjon (er hånd i ansikt, så er strengt tatt straffe).
#SAFC - 11 fouls, 0 yellow, 0 red.
#NUFC - 5 fouls, 2 yellow, 1 red.
Tvilsom straffe, definitivt ikke rødt. Elendig avgjørelse.
Newcastle hadde frispark utenfor 16 etter rundt 43 min. Cattermole kødder det til og forstyrrer spillet. Burde hatt gult. Og muren står alt for nærme. Laget ett bilde for å illustrere. Det er greit å bomme med noen cm, men ca. halvannen meter?

Black and white since 1996

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300
« Svar #158 på: 26. Okt. 2015, 07:31 »
Cattermole lever jo av å halde på slik han gjer, dess meir han får halde på dess betre verte han. Heilt utruleg at han ikkje fekk gult. Viser jo berre kor svak dommaren var.

#Cattermole 5 fouls, 0 yellows, 0 red.
#NUFC         5 fouls, 2 yellows, 1 red
« Siste redigering: 26. Okt. 2015, 08:04 av lgrinde »

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300
« Svar #159 på: 26. Okt. 2015, 08:26 »
Cattermole fikk jo gult kort etterhvert, gjorde han ikke? Og det å bare se på antall fouls er akkurat like intetsigende som å bare se på ballbesittelse og utifra det si noe om kampen.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300
« Svar #160 på: 26. Okt. 2015, 08:39 »
Cattermole fikk jo gult kort etterhvert, gjorde han ikke? Og det å bare se på antall fouls er akkurat like intetsigende som å bare se på ballbesittelse og utifra det si noe om kampen.

Nei, det gjorde han ikkje. Ingen av dei fekk kort. Den siste gongen han fekk tilsnakk peikte vel dommaren på 5-6 situasjonar, men ga likevel berre tilsnakk.

Eg la det ved for å støytta opp under at Cattermole hadde fleire episodar der han burde fått gult kort og det hadde ført til at han hadde måtte vore litt meir forsiktig. Og det hadde vore ein stor fordel for oss, då han kunn er "god" når han kan takle folk hardt. Slik som då han skada Colback. Den var på kanten den og faktisk. Det hadde han kanskje ikkje gjort hadde han hatt gult frå før.
Og viss ein i tillegg såg kampen, so gir det litt meining. For fleire av dei frisparka han laga var åleina gult kort.

Det er sant, viss du kunn meinar ballbesittelse. Heile kampstatistikken kan ein sei mykje utifrå. Viss eit lag har 90% ballbesittelse, 25 avslutningar på mål, 500 pasningsforsøk, 480 av dei vellukka, 15 cornera osv...(dette er berre eit eksempel og ikkje vår stats, men det føles nesten slik ;))

« Siste redigering: 26. Okt. 2015, 09:21 av lgrinde »

Eppa

  • NewUtd.no
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300
« Svar #161 på: 26. Okt. 2015, 10:18 »
Utrolig kjedelig at man skal tape en så viktig kamp på måten det skjedde på i går. Virker nesten som at det ligger en forbannelse over Newcastle når de spiller mot Sunderland.

Nå er det viktig ta med oss det positive og se framover.  November blir spennende!

Sat 31/10/15    Newcastle United - Stoke City       
Sat 07/11/15    AFC Bournemouth - Newcastle United       
Sat 21/11/15    Newcastle United - Leicester City
Sat 28/11/15    Crystal Palace - Newcastle United

Tettes det igjen i forsvaret og firkløveren framme på banen leverer, så kan det bli godt med poeng.
"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300
« Svar #162 på: 26. Okt. 2015, 14:27 »
Skal ikke kommentere kampen, mange har skrevet fornuftige greier. Vertfall mer fornuftig enn hva som fremkommer av den totalt misvisende artikkelen på tv2.

Ikke bare artikkelen deres som var misvisende. Kjente at jeg var på vei igjennom skjermen i går når kommentatoren starta med å oppsummere kampen mot slutten og snakka om at det var fullt fortjent og nærmest friskmeldte Sunderland for resten av sesongen. Ja, jeg var/er bitter, men å si at det var en fortjent seier er å ta noe i.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300
« Svar #163 på: 26. Okt. 2015, 15:18 »
Skal ikke kommentere kampen, mange har skrevet fornuftige greier. Vertfall mer fornuftig enn hva som fremkommer av den totalt misvisende artikkelen på tv2.

Ikke bare artikkelen deres som var misvisende. Kjente at jeg var på vei igjennom skjermen i går når kommentatoren starta med å oppsummere kampen mot slutten og snakka om at det var fullt fortjent og nærmest friskmeldte Sunderland for resten av sesongen. Ja, jeg var/er bitter, men å si at det var en fortjent seier er å ta noe i.

Du har selvfølgelig rett, det var helt sykt hvor lite folk i tv2 prøvde å gjenskape et riktig bilde av kampen. Fløy i flint jeg, og arresterte (på en saklig måte) "journalisten" som skrev artikkelen. Eneste han fokuserte på var at "å knuse motstander" er riktig bruk av fotballterminologi, selv om jeg aldri arresterte han på akkurat denne bruken av knusing. Når et lag scorer på 3 av 3 skudd på mål, har ett i tverra, produserer ett hjørnespark (som blir mål) og 40% ballbesittelse på hjemmebane bør det nevnes bare i seg selv. Og når motstanderen har ti hjørnespark, og et flust med sjanser og blir fullstendig bortdømt på så mange måter, ville jeg tro at leser/seer burde bli opplyst om dette. Og ja Stamsøe Møller var mildt sagt rævva i går. Han, Erik "i forhold til" Thorstvedt og Alex "umorsom, dårlig skjegg og høy på seg selv" Schau kan godt forlate studio/kommentatorbua for godt for min del.
Black and white since 1996