20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Stoke City 31/10 kl 16:00  (Lest 14518 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Stoke City 31/10 kl 16:00
« Svar #75 på: 31. Okt. 2015, 18:00 »
Lukter Championship lang vei. Hjelper ikke å være bedre enn motstanderne når man ikke evner å score. Kremkamp av Butland forresten! Helt konge i mål i dag.
Nei.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Stoke City 31/10 kl 16:00
« Svar #76 på: 31. Okt. 2015, 19:06 »
Så kampen på dårlig stream, og har derfor ikke den sanne opplevelsen av kampen. For meg virket det som Stoke oftere var i angrep enn oss bortsett fra siste 20 kanskje. De hadde et par store muligheter med Walters, spesielt den i første hvor ballen sklir av foten etter innlegg fra Adam. Jeg sitter allikevel igjen med samme følelsen jeg har hatt i stort sett alle kampene siste seks ukene, hvordan klarer vi å være så lite distinkte foran mål og ved gode innleggsmuligheter? Virker som om det er bare tre spillere som er i stand til å levere gode baller inn i boksen; Janmaat, Sissoko og Wijnaldum. Det er tynt. Blir så frustrert av å se på. Når vi først kommer til gode avslutningsmuligheter, så er avslutningene alltid bare halvgode (med unntak av forrige hjemmematch seff). Syns egentlig ikke vi fortjener bedre denne kampen.

Tiote er dårlig når vi har ball, men god når Stoke har ball. Sammen med Anita blir det for lite kreativitet. Wijnaldum som playmaker må vel være løsningen? Thauvin og Aarons bør få flere sjanser, og de Jong flere minutter. Alle disse kan bidra med assist og mål, som vi sårt trenger.

Positivt med smultring. Mot Bournemouth finnes det ingen unnskyldning for å ikke sette et par kasser. Vinner vi den er det levelig det som skjer, hvis ikke så blir jeg like negativ som så mange andre her inne (skjønner det godt, men jeg ser alltid bak resultatene, men kan ikke støtte meg til det så mye lengre).

Også synes jeg Elliot virket særdeles trygg i dag. Plukker baller, og er med på notene. F.eks. når Walters hælfikker mot mål (var vel offside uansett), står på beina og plukker enkelt.
Black and white since 1996

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Stoke City 31/10 kl 16:00
« Svar #77 på: 31. Okt. 2015, 19:13 »
Og vi rykker aldri i verden ned. Vi er et mye bedre lag enn Bournemouth, Aston Villa, Norwich og Sunderland. Selv med denne begredelige sesongen så langt er det bare to poeng til 16. Bournemouth, Aston Villa og Sunderland kommer til å tape mot henholdsvis Soton, Tottenham og Everton. Og vi vet at det bare kan gå en vei for oss, og for de fire andre nevnte lagene synes jeg det ser mye vanskeligere ut mtp. forbedring av nåværende situasjon.
Black and white since 1996

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Stoke City 31/10 kl 16:00
« Svar #78 på: 01. Nov. 2015, 00:15 »
Som feks? :)
Jeg bruker stort sett Sopcast og AceStream.
Lang avstand mellom spørsmål og svar her.
Javel?

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Stoke City 31/10 kl 16:00
« Svar #79 på: 01. Nov. 2015, 00:50 »
Denne sesongen verte ein kamp mot nedrykk. Samtidig er jo det veldig stor betring og framgang i spelet vårt. Derfor trur eg ikkje me rykke ned. Denne burde me ha vunne og neste må me vertfall vinna. So litt skeptisk er eg. Neste kamp e ein 6 poengarskamp.
« Siste redigering: 01. Nov. 2015, 00:53 av lgrinde »

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Stoke City 31/10 kl 16:00
« Svar #80 på: 01. Nov. 2015, 09:33 »
Denne sesongen verte ein kamp mot nedrykk. Samtidig er jo det veldig stor betring og framgang i spelet vårt. Derfor trur eg ikkje me rykke ned. Denne burde me ha vunne og neste må me vertfall vinna. So litt skeptisk er eg. Neste kamp e ein 6 poengarskamp.

Jeg frykter nedrykk jeg også dessverre. Jeg tror vi nå er inne i en ond spiral. Vi har klart uavgjort mot sterke lag tidlig i sesongen. Derimot har vi nå ikke tatt poeng mot lag som på papiret skal være svakere enn oss, blant annet pga.dommerfeil, og marginer. Jeg frykter at vi tar med oss trenden og dårlige selvtillit til de store oppgjørene igjen.

Jeg er også enig at det er fremgang i spillet vårt. På den andre side lurer jeg på om det er et resultat av motstanderne. Per dags dato mener jeg vår lagets balanse er svak. Vi har en boksspiss som jeg allerede nå ser kommer til  bøtte inn mål hvis han får innlegg. Derimot kommer disse bare fra høyre side. Dummet er for svak fremover synes jeg. Jeg mener også at vår sentrale midtbane er katastrofal fremover, som gjør at backer og vinger stort sett er overlatt til seg selv om de ønsker å komme rundt på kant. Jeg har sjelden sett en midtbane som fikk så mye plass som vår mot Sland i første omgang, men som klarte å skape så lite. Colback hadde et hav av rom som han kunne bruke. Dessverre endte det som regel i en tversover. Et litt bedre lag hadde avgjort den kampen før første omgang var over. Når vi møter de gode lagene igjen vil rommene bli mye mindre. Da er jeg redd for at vi blir alt for enkle å ta ut.

Neste kamp er mot Bournemoth. Vinner vi ikke den er jeg rimelig sikker på at vi kommer til å være nede i sumpa resten av sesongen. Da er også min tålmodighet med Mclaren over. Han har brukt forbanna mye penger uten å få resultat. Til og jeg ville skjønt at et lag som har Tiote,Anita og Coblack å velge mellom sentralt ikke vil fungere.
« Siste redigering: 01. Nov. 2015, 09:58 av Thomas »

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Stoke City 31/10 kl 16:00
« Svar #81 på: 01. Nov. 2015, 15:44 »
Vi har en boksspiss som jeg allerede nå ser kommer til  bøtte inn mål hvis han får innlegg. Derimot kommer disse bare fra høyre side. Dummet er for svak fremover synes jeg. Jeg mener også at vår sentrale midtbane er katastrofal fremover, som gjør at backer og vinger stort sett er overlatt til seg selv om de ønsker å komme rundt på kant. Jeg har sjelden sett en midtbane som fikk så mye plass som vår mot Sland i første omgang, men som klarte å skape så lite. Colback hadde et hav av rom som han kunne bruke. Dessverre endte det som regel i en tversover. Et litt bedre lag hadde avgjort den kampen før første omgang var over.

Her synes jeg du er på ball. Wijnaldum har de kvalitetene en sentral midtbanespiller skal besitte synes jeg. Han har driv, pasningsfot, overblikk, utholdenhet osv. Fram til en ny midtbanegeneral hentes i januar, bør han spille sentralt. Og Sissoko er bra på høyre, mens Thauvin og Aarons bør få kjempe om venstre. Aarons er ikke så verst defensivt, mens Thauvin har mye i verktøyskrinet offensivt. Ev. så bør McLaren legge om til en slags 4-3-3/4-5-1, med både Sissoko og Wijnaldum som indreløpere, og Anita/Tiote som DCM.  Vi må vertfall få inn kreativitet sentralt og mate innlegg til Mitro fra begge sider (Og vi trenger en ny venstreback. Han godeste Jetro Williams er god kompis med Wijnaldum mener jeg, det hadde vært kult).
Black and white since 1996

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Stoke City 31/10 kl 16:00
« Svar #82 på: 02. Nov. 2015, 09:43 »
Som feks? :)
Jeg bruker stort sett Sopcast og AceStream.
Lang avstand mellom spørsmål og svar her.
Javel?
Dere diskuterte sider å streame fotballkamper (som f.eks. Livesport 24/7), du sier at det finnes bedre alternativer, Andy vil ha eksempler på dette, og ditt svar er to P2P-programmer for TV. Det blir som at noen vil ha et alternativ til Netflix og jeg foreslår VLC.

Andy (og sikkert flere andre ...) vil vite hvor du faktisk finner disse linkene til Acesteram/Sopcast-streamer til Newcastle-kamper.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Stoke City 31/10 kl 16:00
« Svar #83 på: 02. Nov. 2015, 09:59 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-uniteds-wastefulness-against-stoke-10367828

"In fact, in their last two matches United have had 36 shots on goal, including 12 on target, but have been unable to find the back of the net even once."

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Stoke City 31/10 kl 16:00
« Svar #84 på: 02. Nov. 2015, 17:50 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-uniteds-wastefulness-against-stoke-10367828

"In fact, in their last two matches United have had 36 shots on goal, including 12 on target, but have been unable to find the back of the net even once."

Tidligere i sesongen så sleit vi jo voldsomt med å komme til avlsutninger, og hadde veldig få skudd på mål per kamp, så tar dette som eit tegn på at ting er i ferd med å betre seg. Nå gjelder det berre å få uttelling for alle avslutningene.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Stoke City 31/10 kl 16:00
« Svar #85 på: 03. Nov. 2015, 07:40 »
Syns vi spillmessig er ganske så habile for tiden. Det gjelder derimot å transformere det spillmessige overtaket vi har hatt både over hele kamper og i flere perioder i de siste kampene til tellende resultater. Ergo - vi trenger noen forløsende matcher hvor vi får belønning for god fotball. Og vi trenger det før det er for sent.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Stoke City 31/10 kl 16:00
« Svar #86 på: 03. Nov. 2015, 07:44 »
Syns vi spillmessig er ganske så habile for tiden. Det gjelder derimot å transformere det spillmessige overtaket vi har hatt både over hele kamper og i flere perioder i de siste kampene til tellende resultater. Ergo - vi trenger noen forløsende matcher hvor vi får belønning for god fotball. Og vi trenger det før det er for sent.

Einig. Og det siste du skriv, trur eg er veldig viktig. Det er og viktig at me ikkje tek 2 steg tilbake no på laurdag og spelar ein dårleg kamp med tap mot Bournemouth.