20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 150511 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #390 pć: 16. Juli 2018, 23:00 »
Joshua King: litt usikker pĂ„ hvor god King egentlig er. Hadde en voldsomt god vĂ„r i 2017, men litt sĂ„ som sĂ„ etter det. Ble dog ikke blitt brukt riktig forrige sesong, og jeg mener han tilbyr oss en oppgradering. Har ogsĂ„ erfaring fra PL, bevist at han kan score. Godkjent signering i mine Ăžyne, og kanskje en type spiller Rafa vil foretrekke? Jeg synes ogsĂ„ det er positivt at han er "homegrown" 😉

Origi: Frode oppsummer det greit. Slitt voldsomt i PL/Liverpool, men kan nok fÄ mere tid i Newcastle. Ikke en dÄrlig spiller, og moro hvis Rafa fÄr ut potensialet!

Arrascaeta: aldri hĂžrt om, gadd ikke se Uruguay i VM 🙈 men positiv til en kreativ midtbanespiller inn!

Bazanu & Strelec: totalt ukjente for min del, men utrolig positivt dersom vi faktisk ender opp med to store talenter.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #391 pć: 17. Juli 2018, 00:06 »
En del litt heitere rykter ute Ä gÄr i kveld:

1. Ritchie i samtaler med Stoke og Äpen for Ä gÄ: http://www.nufcblog.co.uk/2018/07/16/sky-sports-claim-club-are-now-in-advanced-talks-to-sign-nufc-star-player-open-to-the-move/

Reporter i Sky som rapporterer visstnok. Har vi dermed en deal for Townsend pÄ plass? Ryktes Antonio inn som erstatter for han i CP.

2. PÄstÄs Rondon kan bli klar for en lÄn fÞr kjÞp i lÞpet av neste uke: http://www.nufcblog.co.uk/2018/07/16/exclusive-claims-salomon-rondon-will-join-nufc-next-week-as-west-brom-agree-cut-price-deal/

HÄper i sÄ fall det er en "option to buy" fremfor en "obligation to buy".... Skal overbevise gjennom en sesong fÞr jeg blir overbevist i hvert fall.
« Siste redigering: 17. Juli 2018, 00:09 av Geordie »
No fate but what you make

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #392 pć: 17. Juli 2018, 08:40 »
HĂ„per virkelig det ikke er noe i Rondon, spesielt fordi jeg mener vi har en lignende og bedre spiss I Mitro

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #393 pć: 17. Juli 2018, 09:34 »
LÄn er kurant nok det, og som Geordie pÄpeker; sÄ lenge det er option og ikke obligation to buy, hjelper det oss i det korte lÞp.

FÄr hÄpe det blir en rask avklaring rundt Rondon og Ritchie/Townsend. SÄ vi fÄr kommet oss videre, og forsterket andre plasser ogsÄ.
Men kan ikke fatte og begripe at Mbemba, Sels, Colback og Mitro fortsatt er i klubben. MÄ da fÄ solgt noe snart?....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #394 pć: 17. Juli 2018, 10:05 »
Welbeck for en fornuftig penge? Ryktes at han ikke er med i planene til Unari.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #395 pć: 17. Juli 2018, 10:21 »
Kontrakten gÄr ut neste sommer ogsÄ, sÄ han blir nok ikke svindyr. Selv om Arsenal mÄ hente inn igjen litt penger. Men tviler pÄ at vi prÞver oss, er ikke den mÄlmaskinen mange trodde han skulle bli.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #396 pć: 17. Juli 2018, 11:27 »
Mener ogsÄ at Rondon sin kontrakt gÄr ut til neste Är. Skulle nesten tro WBA vil selge og ikke leie ut da. Da mÄ det i sÄ fall vÊre et lÄn med obligatorisk kjÞp. (Noe som er kjipt om han skulle floppe)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #397 pć: 17. Juli 2018, 11:39 »
Jeg finner ogsÄ at kontrakten hans gÄr ut neste sommer. Mulig West Brom har en opsjon pÄ forlengelse, eneste logiske.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

nufc4life

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 652
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #398 pć: 17. Juli 2018, 11:46 »
Jobber godt begge veier, og er nok en oppgradering av bÄde Gayle og Joselu. God i lufta ogsÄ. Ikke fÄtt allverdens tillitt fra Wenger som har hatt bedre alternativer da.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #399 pć: 17. Juli 2018, 12:22 »
FÞler du glemmer noe veldig vesentlig. Newcastle var pÄ randen til konkurs. Uten Ashley hadde vi trolig vÊrt i 4-5 divisjon sammen med Wimbledon.
Nei. Dette er tull, med mindre du klarer Ä belegge pÄstanden med noen gode kilder. Gjeld er ikke lik konkurs...

Nei, det er nÞdvendigvis ikke tull. Vi har diskutert dette i det uendelige i Ashley-trÄden, sÄ les deg gjerne opp igjen. Den gjelden Newcastle hadde kan ikke ha vÊrt bÊrekraftig eller hÄndterbar pÄ sikt for klubben, kapital mÄtte komme og det gjorde det heldigvis. Eller pÄstÄr du at Ashley var sÄ altruistisk at han pÄtok seg selv gjeldsbyrden for Ä vÊre koselig? Det mÄ ha vÊrt tvingende nÞdvendig etter mitt syn.

Gjeld er ikke lik konkurs, men den gjelden tror jeg var lik konkurs nÄr vi ser pÄ regnskapet (som mÄ vÊre en brukbart god kilde). Hvilke gode kilder belegger du din pÄstand om at det er "tull" Ä snakke om konkurs?

Ser ogsÄ at flere kan virke til Ä lide av amerika-syken der man tror at hÞy omsetning er eneste mÄlestokk pÄ finansiell suksess og soliditet. Se pÄ omsetningen til Lehman Brothers, Enron eller General Motors fÞr konkursene. Det er selvsagt ikke tilfelle at god topplinje mÄ gi en god bunnlinje, og det var det heller ikke i Newcastle den gangen.

Uteblivende sportslig suksess har imidlertid kostet dyrt, og Ashley kan ikke skylde pÄ en elendig Þkonomi som han etter eget utsagn har ryddet opp i. Det som var god (nÞdvendig) drift tidligere har vÊrt horribel drift de siste Ärene. Det er tydelig at Ashley kun evner Ä drifte klubben pÄ et minimum og ikke klarer Ä skape sportslig suksess. Det virker som man ikke tÞr Ä satse og da kommer man seg heller ingen vei. Det har han nok ogsÄ skjÞnt, og vil derfor selge. Bare synd at han undervurderer hvor mye redningsoperasjonen og manglende sportslig satsning har kostet og kanskje forlanger for mye for klubben i forhold til markedet.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #400 pć: 17. Juli 2018, 12:33 »
Welbeck for en fornuftig penge? Ryktes at han ikke er med i planene til Unari.

Welbeck tror jeg kunne levert bra for oss. Han er ikke en spiss for Arsenal, men tror han kan gjĂžre en god jobb i et svakere lag der han relativt sett er god. Tipper han ender i utlandet et sted.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #401 pć: 17. Juli 2018, 12:57 »
FÞler du glemmer noe veldig vesentlig. Newcastle var pÄ randen til konkurs. Uten Ashley hadde vi trolig vÊrt i 4-5 divisjon sammen med Wimbledon.
Nei. Dette er tull, med mindre du klarer Ä belegge pÄstanden med noen gode kilder. Gjeld er ikke lik konkurs...

Nei, det er nÞdvendigvis ikke tull. Vi har diskutert dette i det uendelige i Ashley-trÄden, sÄ les deg gjerne opp igjen. Den gjelden Newcastle hadde kan ikke ha vÊrt bÊrekraftig eller hÄndterbar pÄ sikt for klubben, kapital mÄtte komme og det gjorde det heldigvis. Eller pÄstÄr du at Ashley var sÄ altruistisk at han pÄtok seg selv gjeldsbyrden for Ä vÊre koselig? Det mÄ ha vÊrt tvingende nÞdvendig etter mitt syn.

Gjeld er ikke lik konkurs, men den gjelden tror jeg var lik konkurs nÄr vi ser pÄ regnskapet (som mÄ vÊre en brukbart god kilde). Hvilke gode kilder belegger du din pÄstand om at det er "tull" Ä snakke om konkurs?

Ser ogsÄ at flere kan virke til Ä lide av amerika-syken der man tror at hÞy omsetning er eneste mÄlestokk pÄ finansiell suksess og soliditet. Se pÄ omsetningen til Lehman Brothers, Enron eller General Motors fÞr konkursene. Det er selvsagt ikke tilfelle at god topplinje mÄ gi en god bunnlinje, og det var det heller ikke i Newcastle den gangen.

Uteblivende sportslig suksess har imidlertid kostet dyrt, og Ashley kan ikke skylde pÄ en elendig Þkonomi som han etter eget utsagn har ryddet opp i. Det som var god (nÞdvendig) drift tidligere har vÊrt horribel drift de siste Ärene. Det er tydelig at Ashley kun evner Ä drifte klubben pÄ et minimum og ikke klarer Ä skape sportslig suksess. Det virker som man ikke tÞr Ä satse og da kommer man seg heller ingen vei. Det har han nok ogsÄ skjÞnt, og vil derfor selge. Bare synd at han undervurderer hvor mye redningsoperasjonen og manglende sportslig satsning har kostet og kanskje forlanger for mye for klubben i forhold til markedet.

Amen 👍

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #402 pć: 17. Juli 2018, 13:10 »
Skal sjÄ me endar opp med lÄn pÄ alle so kjem inn ::)

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #403 pć: 17. Juli 2018, 13:21 »
Skal sjÄ me endar opp med lÄn pÄ alle so kjem inn ::)

Ikke utenkelig. Rafa om han mÄ selge fÞr han kjÞper:

Sitat fra: Rafa Benitez
I think it’s normal for us now to be like that
unfortunately we wheel and deal, it’s the way for us. We have to be realistic with our budget, maybe sell some players and then buy some players.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #404 pć: 17. Juli 2018, 14:08 »
En eller annen som skrev at West Brom var desperat etter Ä fÄ Rondon av lÞnningslisten og at de derfor var villige til Ä gÄ med pÄ lÄneavtalen. Men nÄ tjente vi nesten en og en halv milliard sist sesong. Lurer virkelig pÄ hva vi skal bruke pengene pÄ om spiss signeringen vÄr ogsÄ er et lÄn. Eller hvorfor gidder jeg Ä spÞrre. Pengene blir ikke brukt..