20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 160337 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1095 på: 03. Des. 2012, 08:57 »
Ronaldo hadde nok vore tidenes beste om det ikkje hadde vore for alle skadane, stoffskifteproblemene og seriøsiteten utanfor banen kostholdsmessig. Trur vi desverre aldri fekk sjå Ronaldos fulle potensiale.



Merkar eg blei litt sentimental her!
« Siste redigering: 03. Des. 2012, 09:08 av Bad Religion »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1096 på: 03. Des. 2012, 11:21 »
Hvis noen finner torrentlink til denne dokumentaren er det lov å si fra.  :)

http://www.itv.com/sport/football/article/2012-11-27/itv-sport-presents-mourinho/

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1097 på: 03. Des. 2012, 15:11 »
Barcelona er jo såpass gode at dei heilt sikkert hadde sopt inn pokaler med eller uten Messi på laget? Messi gjør jo bare laget enda bedre og meir intressangt å sjå på? Litt det samme som krydder gjør med mat. Går da an å sjå den sammenligna eller? Er jo mange eksperter som har sagt lignende ting som dette.
Barcelona er såpass gode at de hadde sikkert vunnet ett og annet trofé uten Messi, men de hadde ikke vært så suverene. Skal du på død og liv sammenligne Messi med et krydder, så vil jeg påstå han er saltet som gjør at maten smaker. Den er forsåvidt spiselig uten, og noen matretter klarer seg greit uten salt. Men det blir sjelden like godt uten.

Real Madrid har et godt lag som er greit i stand til å vinne trofeer i Spania uten Ronaldo. Men uten Ronaldo hadde de neppe vunnet La Liga forrige sesong. Men uten Messi hadde Guardiolas Barca neppe vunnet alt som er å vinne. Forrige sesong hadde Messi en "ordinær" sesong, scoret "bare" 50 ligamål og 73 totalt (det som er uoppnåelige tall for alle andre er bare ok for Messi). Barcelona ble nr 2 i La Liga og røk i semifinalen mot Chelsea, og Messi misbrukte en god del gedigne målsjanser. Messi er forskjellen på å bli nummer én og nummer to for Barcelona.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1098 på: 03. Des. 2012, 15:15 »
@Milburn; var vanskelig å fremskaffe "annual budgets" til PL- og La Liga-klubbene for 2012/2013-sesongen, men mener bestemt å ha lest at det jevnt over et mye høyere i Premier League enn i La Liga. Ikke at jeg skal gjøre så mye ut av poenget altså, men jeg tror nok at lavestenivået i La Liga er et stykke under hva som er tilfellet i PL.

Jeg tror for øvrig at verken Ronaldo eller Messi kommer til å vinne VM. Portugal viste jo i EM i sommer at de kan holde Spania til straffesparkkonkurranse, men de har ikke et godt nok lag til å vinne noe VM. Man ser jo allerede at de begynner å slite i VM-kvaliken, så det er ikke sikkert de kvalifiserer seg engang.

Er bare til å se hvordan TV-penger blir fordelt, så går mesteparten av pengene i Spania til toppklubbene - og dermed vil nok PL-klubbene ha større budsjett enn fleste spanske lagene. Et eksempel er Michu som gikk til Swansea mest pga At. Madrid og Valencia ikke hadde 3 mill euro å bruke på han.

MEN - jeg mener at per dags dato så er La Liga bedre enn PL. Kanskje er bunn 3 i PL bedre enn bunn 3 i Spania, men jeg tipper Barca ville vært like overlegen i PL + Real ville nok ligget der med City og Scum. Valencia, At. Madrid og Malaga ville nok kjempet om Europa til vanlig, og lag som Sevilla, Betis, At. Bilbao osv. er hvertfall ikke noe dårligere enn Wigan, Aston Villa eller Monkey Mackems.

Poenget mitt er egentlig at PL ikke er noe særlig holdepunkt for hvem som er best, spesielt når Messi (og Cristiano forsåvidt) herjer i hjemlig liga + CL år etter år.  :thumbu:

Ellers enig med de som nevner Zidane og Ronaldo - i mine øyne tidenes beste spillere av de jeg har opplevd (+ Cristiano og Ronaldinho). Jeg mener Messi passerer de også, og vil fremdeles gjøre det i årene fremover. Men det er jo tydeligvis en vanskelig diskusjon.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1099 på: 03. Des. 2012, 18:00 »


Ronaldo løper 96 meter på 10 sek :P Jææævlig rask

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1100 på: 03. Des. 2012, 18:32 »
Ka ska ein sei? Å gjøre ein sånnt løp i det 77 min, det er bare for sjukt.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1101 på: 03. Des. 2012, 19:49 »
Rent fysisk er han rett og slett det råeste jeg har sett på en fotballbane noensinne. Jeg tror det vil ta lang tid før vi får se noe liknende noensinne.

Den "dokumentaren" her viser en god del av hvor ekstrem han er:

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1102 på: 04. Des. 2012, 11:02 »
Fysisk er han i særklasse ja. Hadde han ikke vært fotballspiller, kunne han vel like gjerne vært sprinter.

Det morsomste med den situasjonen der er hvordan han "takler" å brenne den sjansen. Ser ut som han har drept naboens katt og voldtatt datteren og har ekstrem skyldfølelse. Vises dessverre ikke på videoen, men jeg husker jeg så akkurat den sjansen på TV. Snedig hvordan den mannen blir så ille berørt av å brenne en målsjanse. Hele verden faller sammen, alt treningsarbeidet er lagt i ruiner i flere minutter etterpå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1103 på: 05. Des. 2012, 22:32 »
Virker som Messi kan ha fått ein alvorlig skade? Blei frakta ut i bil. Halve a laget sitt på tribunen men Messi måtte innpå i dag også mot frustrerte spanjoler. SMART!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1104 på: 05. Des. 2012, 22:32 »
"86
Messi blir hentet ut på båre, ser ut som en kneskade."


Surt for han om han er skadet ut måneden og ikke får tatt rekorden til Gerd Müller 

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1105 på: 05. Des. 2012, 22:34 »
Dette syns jeg bare var faen så tragisk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1106 på: 05. Des. 2012, 22:40 »
Virket som ein vridning ja. Kan jo potensielt sett være ute ei stund da.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1107 på: 05. Des. 2012, 22:40 »
Idag er skadefryden stor. Vet det er drittsekk aa si, men dette var smud!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1108 på: 05. Des. 2012, 22:43 »
1 mål fra rekord! Velger å heve meg over Messifansen, og heller ønske Messi god bedring i motsetning til de som slang ut "Grin, Christina, grin!!" og "Skal du ha et donald duck plaster?" da Ronaldo fikk en stygg smell i øyeregionen.
« Siste redigering: 05. Des. 2012, 22:49 av Eriksen »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #1109 på: 05. Des. 2012, 22:49 »
Kan ikke se at det er noen som ville gledet seg over at CR hadde blitt skadd? Hele greia med dette er jo at det er så morsomt med rivaliseringen mellom dere CR fanboys og oss nøytrale når de hele tiden bedriver den "interne konkurransen" sin. Selvfølgelig ekstra trist dersom han faktisk glipper den syke rekorden som han med ganske stor sannsynlighet ville tatt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida