20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 160336 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #495 på: 25. Jan. 2012, 18:25 »
Dette er jo bare vasprat jo. Du skjønner da det?

Hva da? At Messi har det enklere å gi assists til medspillere pga posisjonen han spiller i?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #496 på: 25. Jan. 2012, 18:31 »
Ja. Du vet like godt som meg at akkurat som at Barca legger opp mye av spillet sitt rundt sin beste spiller - gjør selvfølgelig Real Madrid akkurat det samme hvilket er helt naturlig. Messi fremstår stadig som en bedre lagspiller enn CR spør du meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #497 på: 25. Jan. 2012, 19:12 »
Han er nok en bedre lagsspiller enn Ronaldo, det er jeg enig i, men man kommer ikke bort fra at lagkameratene er veldig delaktig i at Messi får strødd disse pasningene og at han har mange assists.  :)

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #498 på: 25. Jan. 2012, 19:18 »
Han er nok en bedre lagsspiller enn Ronaldo, det er jeg enig i, men man kommer ikke bort fra at lagkameratene er veldig delaktig i at Messi får strødd disse pasningene og at han har mange assists.  :)

Er vel 976 gangen det der blir nevnt.

Konklusjon : Messi er kjempegod i Barcelona, men han hadde vært en blanding av Alan Smith og Obertan hadde han spilt i Real Madrid.
Same old Shearer, always scoring!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #499 på: 25. Jan. 2012, 19:20 »
men han hadde vært en blanding av Alan Smith og Obertan hadde han spilt i Real Madrid.

That's why we bought Cissé instead. :nikke:

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #500 på: 25. Jan. 2012, 19:49 »
Ja. Du vet like godt som meg at akkurat som at Barca legger opp mye av spillet sitt rundt sin beste spiller - gjør selvfølgelig Real Madrid akkurat det samme hvilket er helt naturlig. Messi fremstår stadig som en bedre lagspiller enn CR spør du meg.

Sånn sett bort fra Peters argumentasjon, så kan du ikke med hånden på hjertet si at du mener Real Madrid legger like mye opp til at Ronaldo skal få assists og mål som Barcelona gjør med Messi?!?!

Det nekter jeg å tro komme fra deg, faktisk. :P

Vi kan jo feks se i kveld da på spillestilene til henholdsvis Real og Barca med hensyn til Messi og Ronaldo.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #501 på: 25. Jan. 2012, 19:56 »
I bunn og grunn så diskuterer vi vel hvem som er den beste fotballspilleren av de to.

Og hele det "Messi har det enklere" var vel i utgangspunktet en argumentasjon for at Messi ikke er så god som det kan se ut som?
Noe som er så smålig at jeg melder meg ut av akkurat den diskusjonen. Enkelte folk går det bare ikke ann å diskutere med tydeligvis:)
Same old Shearer, always scoring!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #502 på: 25. Jan. 2012, 20:00 »
I bunn og grunn så diskuterer vi vel hvem som er den beste fotballspilleren av de to.

Tja, føler vi har vært inne på det aller meste hva angår Portugal, Argentina, Messi, Ronaldo, Real Madrid, Spania, posisjoner i angrep, spillestil, FRP, ballon d´or og Pepe i den tråden her.

Noe som er så smålig at jeg melder meg ut av akkurat den diskusjonen. Enkelte folk går det bare ikke ann å diskutere med tydeligvis:)

Hehe - sånn som de som fremstår som bedrevitere/orakler?

I så fall 100 % enig.  ;)

Takk til deg btw.

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #503 på: 25. Jan. 2012, 20:08 »
Det er jo overhodet ikke no galt i argumentasjonen min her, Pleb, så skjønner ikke helt hva du vil fram til...?
Men det ser jo ut som vi egentlig er enig i akkurat det samme her, jeg prøvde bare å si hvorfor Barca legger mer opp til Messi mål og assists enn det Real gjør for Ronaldo.  :)

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #504 på: 25. Jan. 2012, 20:10 »
Jeg har ikke sett Ronaldo så mye i år, men det interessante vil være å se real madrid i CL. For å vinne den turneringen må laget som regel både være gode fremover, og organiserte bakover. De kampene jeg så av Real i fjor i CL (par stk) var ikke underholdende fordi laget hadde lite lagspill. Lignet litt om Chelsea med lite bevegelse. Hvis det ble skapt noe, var det heller et resultat av individuell brillianse enn godt lagspill.

La Ligua har to av verdens beste lag, samtidig bør det diskuteres om nivåforskjellen kan ha noen påvirkning. Av de kampene jeg har sett med Ronaldo i CL  kan han bli vel egoistisk, og skal skyte fra de fleste avstander uten å sentre til åpenbart bedre spillere? Dette kan kanskje fungere i La Liga, men det blir vanskeligere i CL hvor Real madrid møter lag som er bedre bakover. Jeg liker messi bedre rett og slett fordi han kombinerer teknisk brillianse, arbeidsmoral og fotballhjerne. Han er en lagspiller i tillegg til å være verdens beste fotballspiller. Han filmer ikke, heller ikke klager han, til tross for at han får mye juling i løpet av en kamp. Jeg har sett Ronaldo blitt tatt ut i kamper, men jeg har ennå til gode å se Messi spille en dårlig kamp i CL.

Jeg hadde mere sansen for Ronaldo under SAF. SAF lærte Ronaldo når han burde drible, og når det var hensiktsmessig å sentre. Altså SAFs kjente motto: pass and move.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #505 på: 25. Jan. 2012, 20:16 »
I bunn og grunn så diskuterer vi vel hvem som er den beste fotballspilleren av de to.

Tja, føler vi har vært inne på det aller meste hva angår Portugal, Argentina, Messi, Ronaldo, Real Madrid, Spania, posisjoner i angrep, spillestil, FRP, ballon d´or og Pepe i den tråden her.

Noe som er så smålig at jeg melder meg ut av akkurat den diskusjonen. Enkelte folk går det bare ikke ann å diskutere med tydeligvis:)

Hehe - sånn som de som fremstår som bedrevitere/orakler?

I så fall 100 % enig.  ;)

Takk til deg btw.

Om jeg er et fotballorakel pga jeg ser at Messi er verdens beste fotballspiller, så tror jeg du har misforstått hva et orakel er.
Same old Shearer, always scoring!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #506 på: 25. Jan. 2012, 22:47 »
Helt greit forarbeid av Messi.
Nei.

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #507 på: 25. Jan. 2012, 22:48 »
Der putta Pedro for Barca! Nydlig gjort i forkant av Messi!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #508 på: 25. Jan. 2012, 22:51 »
Lekket som faen!
Nei.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #509 på: 25. Jan. 2012, 22:51 »
Daaaaaamn for en goal!
Same old Shearer, always scoring!