20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 160373 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #300 på: 17. Des. 2011, 13:18 »
The One and Only Ronaldo nestemann på lista. Det var straks bedre. Men jeg synes kanskje han var litt langt nede.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #301 på: 17. Des. 2011, 13:29 »
Godt å se at de fikk rangert Ronaldoene i riktig rekkefølge, selv om jeg er enig i at Ronaldo kanskje skulle vært høyere. Trodde også at Ferenc Puskás skulle komme noe høyere. Skal sies at det må være svært vanskelig å skille tidenes beste fotballspillere.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #302 på: 17. Des. 2011, 13:43 »
The One and Only Ronaldo nestemann på lista. Det var straks bedre. Men jeg synes kanskje han var litt langt nede.

Enig der. Er relativt sikker på at Messi kommer en av de nærmeste dagene, men jeg er ikke sikker på at jeg ville rangert ham foran Ronaldo. Er vel 7 luker igjen, mine tips:

Maradona, Pelé, Beckenbauer, Zidane, Cruyff, Messi, Sócrates. Ikke nøyaktig i den rekkefølgen, men nesten.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #303 på: 17. Des. 2011, 13:45 »
Bytt ut Sócrates med Platini, så tror jeg du har de syv neste.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #304 på: 17. Des. 2011, 13:51 »
Det høres fornuftig ut ja. Kom ikke på Platini i farten. Men kan ikke huske at Sócrates har vært med? Burde vel strengt tatt regnes som en av de 24 beste gjennom tidene.

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #305 på: 17. Des. 2011, 14:38 »
Synes egentlig at det blir drøyt å ta med disse 50 talls spillerne på listene, det er jo ingen bortsett fra et par 80 åringer som har sett folka spille. Hvilke bevis har vi på at Pele er en av verdens beste gjennom tidene? Noen dårlige svart-hvitt klipp på 30 sek på youtube? Pele spillte jo også mot folk som hadde fulltidsjobb på den lokale butikken, med andre ord, nivået har jo blitt enormt mye høyere siden da.
Synes derfor egentlig at sånne kåringer med historiens beste blir litt dumt. Pele var kanskje den beste spilleren fra 1958-1970, så kommer Platini, Zico, Maradona osv, før den nyere generasjonen presenteres med Ronaldo, Messi, Zidane og Beckham osv kommer.
Det er jo komplett umulig å sammenligne gamle spillere med nåtidens spillere, og eksakt si hvor gode disse 50 talls spillerne var. Eneste vi har sett av dem er jo tross alt noen svart-hvitt klipp på youtube.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #306 på: 17. Des. 2011, 22:20 »
Jeg synes alle dere og denne tråden er dom jeg. Den burde jo egentlig bare hete Neymar. Verdens beste fotball spiller. :owned: :owned: :owned:

De hadde harde sement baller i Pele sin tid... Han bør angre på at han gikk opp på den siste cornern...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #307 på: 18. Des. 2011, 00:08 »
Om det ikkje hadde vore for alle skadene, ville det aldri ha vore tvil kven som hadde vore tidenes beste fotballspelar.  Ronaldo er stor, men kunne ha vore så mykje større.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #308 på: 18. Des. 2011, 02:17 »
Om det ikkje hadde vore for alle skadene, ville det aldri ha vore tvil kven som hadde vore tidenes beste fotballspelar.  Ronaldo er stor, men kunne ha vore så mykje større.
Det gjelder jo også for Van Basten som er mye lenger nede på den lista. To spillere som ble utsatt for veldig mange tøffe taklinger, med stor risiko for skader. Ronaldos eksplosive muskulatur gjorde han også utsatt for mye slitasjeskader. Å klippe ned Ronaldo var jo den eneste måten å stoppe han på. Dobbelt så rask som alle forsvarsspillere han møtte, en teknikk som sendt fra himmelen og et hardt skudd, som ofte kom overraskende på.

Personlig savner jeg Ronald Koeman på listen. Kanskje burde det vært flere tyskere der også. Klinsmann? Völler? Og hva med keepere? Lev Yashin burde være en åpenbar kandidat.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #309 på: 18. Des. 2011, 03:30 »
Om det ikkje hadde vore for alle skadene, ville det aldri ha vore tvil kven som hadde vore tidenes beste fotballspelar.  Ronaldo er stor, men kunne ha vore så mykje større.
Det gjelder jo også for Van Basten som er mye lenger nede på den lista. To spillere som ble utsatt for veldig mange tøffe taklinger, med stor risiko for skader. Ronaldos eksplosive muskulatur gjorde han også utsatt for mye slitasjeskader. Å klippe ned Ronaldo var jo den eneste måten å stoppe han på. Dobbelt så rask som alle forsvarsspillere han møtte, en teknikk som sendt fra himmelen og et hardt skudd, som ofte kom overraskende på.

Personlig savner jeg Ronald Koeman på listen. Kanskje burde det vært flere tyskere der også. Klinsmann? Völler? Og hva med keepere? Lev Yashin burde være en åpenbar kandidat.

Fantastiske fotballspillere, men hvem skulle de erstattet på lista?
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #310 på: 20. Des. 2011, 00:04 »
Vel, Christiano Ronaldo for one. :lol:
Så kan man jo si sitt om at Iniesta er trukket frem som Spanias "representant". Bare fordi Spania liksom må ha med en representant (all den tid man regner Puskas som ungarer, selvfølgelig), så velger man han som scoret i VM-finalen. Men var han nødvendigvis bedre en han som slo pasninga?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #311 på: 20. Des. 2011, 10:41 »
Synes egentlig at det blir drøyt å ta med disse 50 talls spillerne på listene, det er jo ingen bortsett fra et par 80 åringer som har sett folka spille. Hvilke bevis har vi på at Pele er en av verdens beste gjennom tidene? Noen dårlige svart-hvitt klipp på 30 sek på youtube? Pele spillte jo også mot folk som hadde fulltidsjobb på den lokale butikken, med andre ord, nivået har jo blitt enormt mye høyere siden da.
Synes derfor egentlig at sånne kåringer med historiens beste blir litt dumt. Pele var kanskje den beste spilleren fra 1958-1970, så kommer Platini, Zico, Maradona osv, før den nyere generasjonen presenteres med Ronaldo, Messi, Zidane og Beckham osv kommer.
Det er jo komplett umulig å sammenligne gamle spillere med nåtidens spillere, og eksakt si hvor gode disse 50 talls spillerne var. Eneste vi har sett av dem er jo tross alt noen svart-hvitt klipp på youtube.

Utrolig bra skrevet + 1!
Er enig.
If it has tits or wheels, count on problems!

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #312 på: 20. Des. 2011, 10:42 »
Om det ikkje hadde vore for alle skadene, ville det aldri ha vore tvil kven som hadde vore tidenes beste fotballspelar.  Ronaldo er stor, men kunne ha vore så mykje større.
Det gjelder jo også for Van Basten som er mye lenger nede på den lista. To spillere som ble utsatt for veldig mange tøffe taklinger, med stor risiko for skader. Ronaldos eksplosive muskulatur gjorde han også utsatt for mye slitasjeskader. Å klippe ned Ronaldo var jo den eneste måten å stoppe han på. Dobbelt så rask som alle forsvarsspillere han møtte, en teknikk som sendt fra himmelen og et hardt skudd, som ofte kom overraskende på.

Personlig savner jeg Ronald Koeman på listen. Kanskje burde det vært flere tyskere der også. Klinsmann? Völler? Og hva med keepere? Lev Yashin burde være en åpenbar kandidat.

Ronaldo 9 var i mine øyne  - med god margin - den beste spissen verden noensinne har sett.
Om han er den beste spilleren er jeg noe mer usikker på.
If it has tits or wheels, count on problems!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #313 på: 20. Des. 2011, 10:51 »
Di Stefano er jo med da av spanjakker da - selv om han spilte på et par landslag til.
Ser at Messi også slår Zizou - det er kanskje også til og med fortjent selv om han henger svært høyt hos meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #314 på: 20. Des. 2011, 11:22 »
Zidane var fantastisk, men at Messi rangeres over er ikke overraskende, og det er nok sannsynligvis fullt fortjent. Jeg vil ikke se bort ifra at han presenteres på torsdag, som nummer 22 av 24.
Cruyff er nok mest sannsynlig nestemann. Jeg synes han burde vært rangert bak Zidane, som i mine øyne bare blir overgått av to argentinere og en brasilianer, med knappest mulig margin. Det kan vel hende at Zidanes noe uverdige sorti fra verdens fotballscene har spilt han et puss i denne kåringen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon