20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Formasjon !  (Lest 10406 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #15 på: 26. Nov. 2007, 21:18 »
Emre er ingen defensiv spiller! Får ikke utnyttet hans gode dribleferdigheter og hans fine driv som bakerste mann på midten, det mener ihvertfall jeg!
Bytte Emre med Barton der så er jeg ganske enig med deg Lars Arild, men mener allikevel at vi trenger en solid defensiv midtbaneanker i januar som kan styre spillet på en mer autoritær måte enn de vi har nå! En rolig og behersket fyr som hele tiden vil være et faremoment å miste ballen til da han kan åpne ethvert forsvar med en nådeløs stikkpasning!

Jeg mener Edmilson eller Gilberto er perfekt! Også Vieira er kansje en aktuell mann om han ikke er ferdig grunnet skader da?
Men det er slike spillere vi trenger i en slik posisjon.
« Siste redigering: 26. Nov. 2007, 21:20 av Frode »

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #16 på: 26. Nov. 2007, 21:26 »
Vi kan da ikke sette oss ned å vente på at vi skal få ro å trygghet i forsvaret??? Det blir helt feil, mener jeg. Vi burde angripe fra første stund som vi har gjort i de kampene vi har vunnet.
Da har det vist seg at når vi tør satse mere offensivt, spiller forsvaret å bra. Å mener vi skal fortsette i den trenden. Da kommer forsvaret til å sitte bedre å bedre for hver eneste kamp vi spiller.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #17 på: 26. Nov. 2007, 21:37 »
Selvfølgelig, men det har vist seg at det er den defensive tryggheten som har ført til at vi har klart å angripe. Dersom vi ikke er trygge bakover, og får senket skuldrene får vi heller aldri satt noe skikkelig offensivt spill.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #18 på: 26. Nov. 2007, 22:55 »
Mener det er motsatt jeg.
At når vi går ut å fører kampen å angriper virker vi tryggere bakover. Vist vi for angripet til å sitte fra begynnelsen av, kommer trygghetet i de bakre rekkene også..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #19 på: 26. Nov. 2007, 23:04 »
Mener det er motsatt jeg.
At når vi går ut å fører kampen å angriper virker vi tryggere bakover. Vist vi for angripet til å sitte fra begynnelsen av, kommer trygghetet i de bakre rekkene også..

Korrekt! Angrep er det beste forsvar! Hvis vi flytter oss oppover på banen, klarer vi å holde mer i ballen, ergo får motstanderen færre muligheter...

Kristoffer....så du hva som skjedde mot Liverpool, da gjorde vi akkurat slik som du sier vi bør gjøre...Vi gikk ut for å sette forsvaret, kommer på bakbena og blir overkjørt!! Skal vi vinne kamper MÅ vi tørre å stå oppe!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #20 på: 26. Nov. 2007, 23:12 »
Samme mot Sunderland, vi spilte til tider meget bra en periode der vi måtte fre å score. Men det er forseint å begynne når vi ligger under. Se hva som skjedde i kampene i sommer å på begynnelsen av høsten, der vi brukte angrepet fra start. Vi vant å spilte uavgjort.
Vi er IKKE et lag som har forsvar vi kan sette eller spille på. Vi har offensive spillere vi kan spille på, å da mener det er de vi må spille på.
Ikke at dette skal bli en ny Owen tråd, men hva skjedde da vi absolut skulle presse han inn å la han spille, å vi absulutt skulle spille 4-4-2..??
Nei, la oss bruke den styrken som er i laget, det er den offensive delen ;D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #21 på: 27. Nov. 2007, 00:00 »
Er enig i at angrep er det beste forsvar og hvis vi har ballen scorer jo ikke det andre laget. Men det andre laget kommer til å få både sjanser og ballen i løpet av en hel kamp. Får å vinne tilbake ballen er det viktig å ha ballvinnere og også deffensive midtbane spillere på midtbanen derfor tror jeg BArton og Emre kan bli litt for offensivt. Hvem skal ta de deffensive løpene og ligger igjen når den ene går med disse to sammen?

Registrer at mange mener vi bare har spilt dårlig i 4-4-2 og elendigheten startet når vi byttet fra 4-3-3 til 4-4-2. Det har vi selfølgelig bare tull. Vi har både spilt våre beste kamper og våre dårligste. Vi har vunnet 4 av 5 kamper med 4-4-2. Og vant og spilt bra mot Wigan, West Ham, Tottenham og Everton, men også spilt elendig mot Sunderland, Derby, Porsmouth og Liverpool med denne formasjonen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #22 på: 27. Nov. 2007, 01:36 »
Dere skjønner ikke hva jeg mener. Jeg sier ikke vi skal gå defensivt ut. Jeg sier vi må få orden på det defensive, for dersom vi fortsetter å være like sårbare og usikre defensivt, vil vi ikke klare å skape noe fremover. Det har denne sesongen vist. Når vi har vært trygge bakover på banen har vi også klart å angripe, spilt godt fremover og scoret mål. Usikkerhet bakover smitter over på hele resten av laget, vi blir stresset og dæljer ballen langt frem uten noen plan over spillet. Jeg er helt sikker på at Big Sam egentlig ikke hadde som noen plan at angrepsspillet vårt skulle bli så planløst. Eksempelvis mot Reading fortalte han at det var nettopp dette som skjedde. Planen var at vi skulle satse på overganger mot hurtige spisser, men istedet ble spillerne stresset og vi endte opp med denne dæljefotballen.
Det det handler om er samhandlingen og det å bli trygge som et lag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #23 på: 27. Nov. 2007, 17:23 »
Du har helt rett, Kristoffer. Alle er vi enige i at vi må gå motstanderen i møte, fra første spark på ballen. Det er ikke der problemet ligger, og jeg er helt sikker på at det er det som er planen til Allardyce også, for det var jo nettopp det som kjennetegnet Bolton også. De var ikke redde for noen, de tok tak i kampen og fikk stresset motstanderen til å gjøre enkle feil, som Bolton kunne utnytte, gjennom blant annet de lange pasningene, som er et veldig, veldig giftig angrepsvåpen, når det brukes riktig.

Ser vi på de kampene vi har vunnet denne sesongen, så ser vi at forsvaret har vært solide. Stort sett ihvertfall. Noe smårusk har det vært, både mot West Ham, Everton og Tottenham. Og det som gir Big Sam hodebry er hva han skal gjøre for å få forsvaret til å sitte, og få gode spillere til å gjøre det de har gjort FØR de kom til Newcastle, og som var årsaken til at Big Sam kjøpte dem.

Hvis forsvaret unngår å gjøre latterlig enkle feil hver eneste gang motstanderen er nær dem, så har vi langt, langt større sjanse for å vinne kampene. Vi skal alltid gå ut i 100, og øke på etterhvert. Det tror jeg også Big Sam ønsker. Men vi har blitt veldig stresset defensivt, gjort latterlig enkle feil, og rett og slett ødelagt våre egne muligheter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #24 på: 27. Nov. 2007, 22:55 »
--------------------Given-----------------------
--------------------------------------------------
Geremi----Cacapa-----Taylor/Faye--Enrique
--------------------------------------------------
-------------------Barton-----------------------
--------------------------------------------------
Milner----------------------------Duff/N`Zobia
---------------Emre/Smith---------------------
--------------------------------------------------
----------Owen--------Martins-----------------


Om jeg kunne valgt ville jeg spilt slik, en 4-4-2 med en klar offensiv midtbanespiller og en defensiv ballfordeler! Tror Emre ville passet perfekt i en rolle rett bak spissene. Emre sitt fine driv, hans gode overblikk og hans utsøkte pasninger ville vært en trussel mot ethvert forsvar, ihvertfall om spissene viser mye beveglighet og vingene gjør seg spillbare. Slik kan det bli mange gode alternativer offensivt, og Smith kunne også gått inn i rollen til Emre om vi skulle trenge litt duellstyrke!

Defensivt blir det nok litt værre, men allikevel vil vi jo kunne ha Barton bak ballen sammen med forsvarsfireren, så kan heller barton klemme av noen av sine berømte kanoner når anledningen byr seg!

Det er ihvertall mitt ønske!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #25 på: 27. Nov. 2007, 23:15 »
Jeg er usikker på om Emre vil trives i en så offensiv midtbanerolle. Han liker å gå dypt for å hente ballen, og han liker å kunne spille den fra seg til medspillere, før han løper videre i god posisjon. Selv om han ikke må være i samme posisjon hele tiden, så tror jeg Emre gjør seg bedre i en mer "klassisk" midtbaneposisjon. For Emre er helt klart bedre når han kan hente ballen dypt i banen, og det blir vanskelig i en slik fremskutt rolle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #26 på: 27. Nov. 2007, 23:23 »
Enig. Dessuten veit jeg ikke om jeg vil kaste vekk Bartons offensive kvaliteter gjennom å gjøre han til et anker. Barton har et driv som jeg syns er utrolig viktig at vi utnytter. Ser heller Butt eller Smith i den holdende rollen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #27 på: 28. Nov. 2007, 15:26 »
Barton er ikke noe typisk anker, selv om han sikkert også kunne spilt der.....men slik jeg ser det er han en midtbanespiller som er god til å løpe seg inn i boksen og score mål, og samtidig spiller han med et høyt tempo når han er i form! Så jeg vil definitivt se han i en mer offensiv rolle..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #28 på: 28. Nov. 2007, 15:32 »
Barton er som spillertype ganske lik Scott Parker og Lee Bowyer. En utpreget box-to-box-spiller som er kompromissløs i duellene, har gode individuelle ferdigheter og ikke ufarlig foran mål. Men før vi får sett dette må han komme i form, og inntil da bør Emre være førstevalg på midtbanen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Formasjon !
« Svar #29 på: 28. Nov. 2007, 15:34 »
Med dagens skadesituasjon bør vel vi vurdere en midtbanetrio bestående av Barton, Butt og Emre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida