20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 709635 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Musikk tråden
« Svar #555 på: 19. Mars 2007, 17:26 »
Det kommer da en en ny utgivelse snart, og i følge Chris Martin selv har de lagd den beste låta i bandets historie...Blir sikkert en del bra på den skiva ja

Da må den sangen være utenfor min fatteevne. Gleder meg. Og Coldplays nye album kommer i slutten av 2007, tror jeg ;)

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #556 på: 19. Mars 2007, 18:56 »
Olav, jeg kan jo liste opp en haug med band som er bedre enn Radiohead som ikke er kommersielle, men det er jo langt i fra sikkert at du syntes de er bra.

Det jeg legger i kommersiell er musikk som skrives for å tjene penger. Se topp 20 feks. Her er det kun kommersiell musikk som ligger. Jeg mener at musikk ikke skal skrives for å tjene penger, men for å få fram følelser og for å få utløp for ett talent.

Der har vi yndlingsbandet mitt, Cake. Dette er ett band som nesten ingen har hørt om, de tjener dårlig med penger, men fortsetter å skrive sanger og lage fantastisk musikk.
Her kunne jeg ikke vært mer enig. Men Lasse... hva da med artister som klarer dette så bra at de mer eller mindre "blir kommersialisert" pga det?
Min store favouritt er, og vil nok alltid være, gode gamle Bruce Springsteen. Ja, mulig det lukter litt "gammel mann med hatt" av meg for den, men det får heller være. Se på hvor vanvittig bra han har gjort det som artist, og på en måte "blitt kommersialisert". Men den som tror at han lager musikk KUN for å tjene penger på det tar grundig feil.

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #557 på: 19. Mars 2007, 19:46 »
Wooord chickenman... Springsteen er kongen
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #558 på: 20. Mars 2007, 13:51 »
Wooord chickenman... Springsteen er kongen
Eller "sjefen" ("the Boss") ;)

Uansett hyggelig å se at det er flere som liker musikken hans her. Hva er det du liker best? Han har jo holdt på en stund og har veldig mye variert...

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #559 på: 20. Mars 2007, 18:24 »
Musikksmaken min tilsier at jeg egentlig bør digge Bruce Springsteen, men av en eller annen grunn kan jeg ikke fordra musikken hans. Rett og slett for kjedelig for meg.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #560 på: 20. Mars 2007, 18:43 »
Musikksmaken min tilsier at jeg egentlig bør digge Bruce Springsteen, men av en eller annen grunn kan jeg ikke fordra musikken hans. Rett og slett for kjedelig for meg.

Nå gjør du meg nysgjerrig her... hva slags musikk liker du som tilsier at du skulle like Bruce Springsteen?

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #561 på: 20. Mars 2007, 23:14 »
Musikksmaken min tilsier at jeg egentlig bør digge Bruce Springsteen, men av en eller annen grunn kan jeg ikke fordra musikken hans. Rett og slett for kjedelig for meg.

Nå gjør du meg nysgjerrig her... hva slags musikk liker du som tilsier at du skulle like Bruce Springsteen?

Liste over ting jeg liker som kanskje tilsier noe sånt (?):

- Tori Amos
- Radiohead
- REM
- Bob Dylan

Sikkert mye annet jeg kunne ha nevnt, men jeg har vel oppdaget at liker man dette, så liker man Bruce Springsteen også.  :)

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #562 på: 21. Mars 2007, 14:50 »
Musikksmaken min tilsier at jeg egentlig bør digge Bruce Springsteen, men av en eller annen grunn kan jeg ikke fordra musikken hans. Rett og slett for kjedelig for meg.

Nå gjør du meg nysgjerrig her... hva slags musikk liker du som tilsier at du skulle like Bruce Springsteen?

Liste over ting jeg liker som kanskje tilsier noe sånt (?):

- Tori Amos
- Radiohead
- REM
- Bob Dylan

Sikkert mye annet jeg kunne ha nevnt, men jeg har vel oppdaget at liker man dette, så liker man Bruce Springsteen også.  :)
Tja, som du sier: kanskje.... Min oppfatning er iallfall at Springsteen fans liker de navnene du nevner ovenfor. Om det er sånn at fans av de artistene liker Springsteen (altså motsatt vei) det vet jeg heller mindre om.
Men jeg vet at jeg gidder iallfall ikke prøve å overtale noen til å like enn artist de fra før av ikke liker. Det er mye, inkludert fotball, jeg kan kaste meg inn i en diskusjon om. Men ikke akkurat musikk.

Leslie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 527
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #563 på: 21. Mars 2007, 15:51 »
For de som liker litt punk, hardrock så kan eg anbefale å sjekke ut www.myspace.com/lidrock! Musikk fra/av en felles NUFC-supporter! ;)
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Musikk tråden
« Svar #564 på: 21. Mars 2007, 17:28 »
Musikksmaken min tilsier at jeg egentlig bør digge Bruce Springsteen, men av en eller annen grunn kan jeg ikke fordra musikken hans. Rett og slett for kjedelig for meg.

Nå gjør du meg nysgjerrig her... hva slags musikk liker du som tilsier at du skulle like Bruce Springsteen?

Liste over ting jeg liker som kanskje tilsier noe sånt (?):

- Tori Amos
- Radiohead
- REM
- Bob Dylan

Sikkert mye annet jeg kunne ha nevnt, men jeg har vel oppdaget at liker man dette, så liker man Bruce Springsteen også.  :)

Har litt sansen for Bob Dylan og REM her, i tillegg til Radiohead selvsagt. Tori Amos har jeg ikke hørt om. Så kanskje jeg skulle gi Bruce Springsteen et forsøk...

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #565 på: 21. Mars 2007, 17:50 »
Musikksmaken min tilsier at jeg egentlig bør digge Bruce Springsteen, men av en eller annen grunn kan jeg ikke fordra musikken hans. Rett og slett for kjedelig for meg.

Nå gjør du meg nysgjerrig her... hva slags musikk liker du som tilsier at du skulle like Bruce Springsteen?

Liste over ting jeg liker som kanskje tilsier noe sånt (?):

- Tori Amos
- Radiohead
- REM
- Bob Dylan

Sikkert mye annet jeg kunne ha nevnt, men jeg har vel oppdaget at liker man dette, så liker man Bruce Springsteen også.  :)
Tja, som du sier: kanskje.... Min oppfatning er iallfall at Springsteen fans liker de navnene du nevner ovenfor. Om det er sånn at fans av de artistene liker Springsteen (altså motsatt vei) det vet jeg heller mindre om.
Men jeg vet at jeg gidder iallfall ikke prøve å overtale noen til å like enn artist de fra før av ikke liker. Det er mye, inkludert fotball, jeg kan kaste meg inn i en diskusjon om. Men ikke akkurat musikk.

Synes det er OK å diskutere musikk, men man kommer ikke lavere enn å rakke ned på andres musikksmak. Det blir bare idiotisk.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #566 på: 21. Mars 2007, 17:50 »
geordi-olav: Du bør gi både Springsteen og Tori Amos en sjanse. Kommer sikkert til å like begge.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Musikk tråden
« Svar #567 på: 21. Mars 2007, 18:26 »
geordi-olav: Du bør gi både Springsteen og Tori Amos en sjanse. Kommer sikkert til å like begge.

Ja, tror faktisk jeg også. Skal prøve å høre på  ;)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #568 på: 22. Mars 2007, 17:30 »
Jeg har aldri greid å få helt taket på Springsteen. Greit, han lager bra musikk og har gode tekster, men musikken hans gir meg rett og slett ingen verdens ting. Jeg har respekt for Springsteen, men jeg kan aldri kunne si at jeg liker Bruce Springsteen. Jeg kan aldri si at jeg er noen som helst grad av fan.

Det er sikkert en ærlig sak det, men det betyr også at det ikke nødvendigvis er sånn at liker du først det ene, så liker du også det andre.
Jeg er veldig begeistra for REM. Musikken deres gir meg noe. Det gir meg en følelse som på ingen måte kan beskrives med ord. Sånn er det ikke med Springsteen.

Men jeg tåler godt å høre på. Ihvertfall for en kort periode av gangen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #569 på: 22. Mars 2007, 22:03 »
geordi-olav: Du bør gi både Springsteen og Tori Amos en sjanse. Kommer sikkert til å like begge.

Ja, tror faktisk jeg også. Skal prøve å høre på  ;)

Og hva synes du? Spent på hva du sier om Tori Amos spesielt.

Noen som har hørt på Squirrel Nut Zippers? Det er skummelt hvor mye jeg har begynt å elske ska-band og poprockjazz i det siste.