20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 706185 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1695 på: 17. Feb. 2009, 20:51 »
Hehe, glemte Sir Bobby. Bobby er en fantastisk person, og jeg elsker han, men 190 millioner solgte album taler for seg.
Egentlig sykt mange store personer som er fra Newcastle, ved siden av Shearer, Sir Bobby, Brian Johnson osv, så har man jo i tillegg Mark Knoffler og Sting. For en by!  :)
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1696 på: 17. Feb. 2009, 21:11 »
Jack Charlton og Bobby Charlton er jo strengt tatt geordies også. Gazza. ;)

Liker folk Tom Petty?
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1697 på: 17. Feb. 2009, 21:48 »
Hehe, glemte Sir Bobby. Bobby er en fantastisk person, og jeg elsker han, men 190 millioner solgte album taler for seg.
Egentlig sykt mange store personer som er fra Newcastle, ved siden av Shearer, Sir Bobby, Brian Johnson osv, så har man jo i tillegg Mark Knoffler og Sting. For en by!  :)

Salgstall er nå så - men er vel bare Shearer som er i nærheten av Sir Bobby hva geordier gjelder ;)
Ellers ja, Knopfler og Sting er også jævla tøffe typer! Sikkert enda flere :D

Hørt svært lite av Tom Petty, men jeg liker Free Fallin' og I Want Back Down veldig godt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1698 på: 17. Feb. 2009, 22:47 »
Regnes Mark Knopler som geordie da?? Han er jo født i Skottland, og bodde der en stund før han flyttet til Newcastle..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1699 på: 17. Feb. 2009, 23:41 »
Ja, han regnes vel som en geordie? Robson er vel ikke født i Newcastle han heller? Tror jeg.. Mener og huske Robson var fra et annet lite sted, ikke så altfor langt unna Newcastle..
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1700 på: 18. Feb. 2009, 05:03 »
Sir Bobby er vel fra Durham. Anser begge som geordie, på samme måte som jeg anser London-fødte Steven Taylor som geordie, og Shola Ameobi som geordie.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1701 på: 18. Feb. 2009, 14:07 »
Akkurat hørt gjennom No Line On The Horizon en gang! Jøss, umulig å bedømme denne etter bare en gjennomlytting. Magnificent har megapotensiale, såpass kan slås fast med en gang.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1702 på: 18. Feb. 2009, 14:25 »
Har albumet lekket ut nå?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1703 på: 18. Feb. 2009, 14:25 »
Japp, en australsk nettbutikk solgte albumet i en time eller no sånt i dag, og da var det gjort!
Forundrer meg overhodet ikke om det var planlagt, jeg :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mikael

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 701
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1704 på: 20. Feb. 2009, 00:39 »
Fy faen, AC/DC var rått! =D Var en enorm opplevelse å se verdens største rockeband live! Gleder meg allerede vilt til konserten i sommer!
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Toralw

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 286
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
Sv: Musikktråden
« Svar #1705 på: 20. Feb. 2009, 21:11 »
ser ut til og bli en bra helg i trondheim til sommer`n: http://www.trondheimrock.no/Forsiden/tabid/36/language/nb-NO/Default.aspx
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1706 på: 20. Feb. 2009, 22:36 »
Jeg har aldri skjønt det helt store med Dimmu Borgir. Det mest merkbare i det bandets historie (for min del) er at Simen Hestnæs tok over for Garm som vokalist i Arcturus og dermed gjorde dem vesentlig dårligere. Etter å ha lest Pondus klarer jeg heller ikke lese bandnavnet uten å tenke Dumme Birger.

Lasta forresten nettopp ned den nye Zeromancer-cden. Så utrolig kul musikk det egentlig er. Så langt fra alt annet jeg hører på, men likevel bare så gjennomført kult, på grensa til harry.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1707 på: 20. Feb. 2009, 22:38 »
Dimmu Birger, hahaha! Pondus er så genialt. Sorry avsporingen!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Toralw

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 286
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
Sv: Musikktråden
« Svar #1708 på: 20. Feb. 2009, 23:04 »
Dimmu har tapt seg de siste årene! de var best fra 96-01, men nå er jeg av typen som mener at komersialisering sjelden er positivtfor det musikalske! satyricon er et godt eksempel, fram til rebe extravaganza, konge band! så kom volcano, A-lista på p3, toppa vg lista. og siden den gang har det gått bratt nedover! dagens satyricon er uinsprert dårli liste-pop-liksom-black-metall!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1709 på: 21. Feb. 2009, 02:12 »
Må få ut noen tanker rundt No Line On The Horizon nå, etter en hel del gjennomlyttinger. Kort sang by sang:
No Line On The Horizon: Jeg digger Zoo Station - åpninga på U2s beste album. Denne er på høyde, kanskje til og med bedre. Mens den alternative versjonen som ble sluppet på radio er kjappere og mer punk-aktig, er denne mer episk, den bygger seg opp til en herlig arenarocker. Rytmeseksjonen er herlig her. Du høre at det er U2, men langt bredere lydbilde enn på de to foregående platene. Bono synger som han i Kings Of Leon.

MAGNIFICENT: Av U2-fansen jeg har sett som ikke rater detta albumet helt sammens med Joshua Tree og Achtung Baby, sier det er fordi det mangler de virkelig store monsterhitsene. Selv føler jeg at Magnificent har potensialet til å være helt der oppe med de aller, aller beste hitsene U2 har hatt. Kan ikke vente med å høre denne live. Skulle uten tvil vært førstesingelen. Riffet er så vannvittig fengende, epic The Edge-stuff. Første gangene jeg hørte låta la jeg ikke merke til Bono overhodet, men faktum er at Bono høres bedre ut enn på lenge. Denne har Beautiful Day-potensiale. Drivende fin rockelåt, epic written all over.

Moment of Surrender: 7.24 lang, spådd til å være den nye One eller With Or Without You. Første gjennomlyttinga var jeg jævla skuffa. Men for hver gjennomlytting blir den bedre og bedre, og den føles ikke så lang som den faktisk er. Bono synger utrolig bra her, The Edge kommer inn med no gitarspilling som minner meg litt om Eric Clapton. Liker refrenget, høres litt gospel-aktig ut faktisk.

Unknown Caller: Eno-aktig intro, før gitaren forsiktig kommer inn - veldig likt Walk On. Veldig U2ish stilmessig - bygger seg opp mot en herlig avslutning. Dog er refrenget veldig spesielt - noen vil nok kalle det direkte harry. Avslutter med orgelspill og fin solo fra Edge. Tror dene blir magisk live.

I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight: Hata faktisk denne sangen første gangene jeg hørte den. Blir nok 2. eller 3. singelen fra dette albumet, og det er antakeligvis den mest pop'a sangen de har laga ved siden av The Sweetest Thing. Dog er det en gladsang med ganske god tekst fra Bono - sangen vil garantert spilles mye på radio - og vil selvfølgelig gi U2-hatere mer å skrike over. Selv begynner jeg faktisk like den etterhvert, den er med på å komplementere et ganske komplett album...

Get On Your Boots: Første singelen - antakeligvis den minst gode sangen på albumet sammens med den over spør du meg. Men når du hører hele albumet passer den ypperlig inn. Vokser enda på meg - den drivende bassen fra Clayton er genial - sangen er funky og har allerede bevist seg å rocke live!

Stand Up Comedy: Digger denne jeg. Riffet er veldig Led Zeppelin-aktig, sangen er funky og minner om 70-tallet. Bono med noen herlige tekster hvor han gjør narr av seg selv. Soloen syns jeg er grunge-aktig.

FEZ - Being Born: Særeste sangen U2 har gitt ut på et vanlig album antakeligvis. Denne har nok Eno stor del av skylda for. Introen er elektronikainspirert, før den blir en kaotisk rocker - minner meg om et psykotisk Coldplay. En av de som fenga meg tidligst.

White As Snow: Rolig sang, om en døende soldat. Sammens med FEZ og Magnificent var denne den som fenga meg mest fra starten av. Gripende tekst, herlig refreng med mange vokallag. Det er mørkt og veldig Achtung-aktig. Herlig å se at de lager interessante rolige låter, ulikt fra anonyme One Step Closer.

Breathe: Eno stempla dette som det beste sangen U2 noensinner har lage - den ultimate U2-sang. Det er nok en overdrivelse - men sangen er fortsatt en herlig rocker av godt U2-format. Blir herlig live, denne. Nok en gang hører du at Eno er med her - strykere i bakgrunnen. Fin Edge-solo mot slutten. Godt å se at de setter en slik sang nest sist på albumet.

Cedars of Lebanon: Bono prater seg gjennom denne - som krigsjournalist i Midtøsten. Nok en vellykket roligsang. Herlige strofer avslutter albumet. Kan minne litt om Wake Up Dead-Man (uhyre undervurder sang fra POP), men enda bedre.

Totalinntrykket er likt de fleste anmeldelsene jeg har lest i forkant av albumet. Jeg vil ikke tippe enda om hvorvidt dette er et mesterstykke på linje med The Joshua Tree og Achtung Baby dog, da jeg veit at jeg alltid bruker tid på å nå endelige konklusjoner hva U2-albumer angår.
Men jeg vil påstå dette er det beste albumet U2 har gitt ut siden Achtung Baby. Albumet er melodisk, Bono synger på langt flere måter enn tidligere - det er sammensatt på en slik måte at det holder spenningen oppe fra start til slutt. I mine øyne et komplett U2-album hvor de har tatt med seg det beste fra tidligere utgivelser. Nå vil jeg egentlig bare vite om deres turne-planer for sommeren - for dette skal jeg høre live!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida