20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 709219 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1290 på: 04. Nov. 2008, 14:46 »


Gode minner!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1291 på: 04. Nov. 2008, 15:34 »
Må forresten nevnes at det nye Rise Against-albumet Appeal to Reason er forbanna bra. Regner med ingen av dere har hørt det, men kjøp det last det ned eller finn tekstene på internett og syng det inn selv. Glimrende!

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1292 på: 04. Nov. 2008, 23:34 »
Rise Against er eit utruligt bra band, og nye albumet er ganske bra!  ;D
Men ellers så forblir Bad Religion det beste punk bandet.  ;D
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1293 på: 07. Nov. 2008, 01:22 »
Må forresten nevnes at det nye Rise Against-albumet Appeal to Reason er forbanna bra. Regner med ingen av dere har hørt det, men kjøp det last det ned eller finn tekstene på internett og syng det inn selv. Glimrende!

Lasta det ned. Aldri hørt noe av de før. Var jævlig bra :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1294 på: 07. Nov. 2008, 11:51 »
Regnet med du kom til å like det. Det forrige albumet deres The Sufferer and the Witness er også knall!  :)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1295 på: 07. Nov. 2008, 22:55 »
Vel, Stones blanda vel blues og rock slik ingen har gjort før. Selv syns jeg blues er kjedelig, så..
Men det er ingen tvil om at Stones er et av tidenes viktigste band. Selv foretrekker jeg Beatles. Der har du et fantastisk band.

Blues kjedelig?
Det er ikke noe jeg hører veldig mye på, men jeg synes blues kan være helt ålreit jeg. Det kan være ekstremt kjedelig, men det kan også være veldig inspirerende musikk. Litt det samme som for jazzen. Mye kjedelig, men i rett setting kan det være veldig bra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1296 på: 24. Nov. 2008, 21:35 »
http://www.atu2.com/news/article.src?ID=5134

Et bra intervju med The Edge om det nye albumet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1297 på: 24. Nov. 2008, 21:43 »
Er jeg fullstendig på jordet, eller leste jeg at Edge sa de hadde invitert Lanois og Eno inn i skriveprosessen?
Også leser jeg noe om tredjepersonstekster fra Bono. Det vil jeg kalle uvanlig. Mange av tekstene hans er jo veldig personlige.
Dette var interessant.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1298 på: 24. Nov. 2008, 21:54 »
Japp, de fra de starta med Eno og Lanois inviterte de med på skrivinga.
Bonos tekster har jo vært spesielt personlige de siste to platene da, spesielt under HTDAAB da!
Jeg syns forøvrig det er spennende at de faktisk var i studio med Rick Rubin, som jo har gjort stor suksess med en rekke andre band som RHCP og Metallica. Jeg husker jo at Rubin sa at U2 var det bandet han mest av alt ønsket produsere, og der var jo sterke rykter, men at de faktisk gjorde det og atpåtil har skrinlagt det inntil videre visste jeg ikke. Ifølge Edge er det jo sannsynlig at det også blir tatt opp igjen...
Uansett, det er lenge å vente til februar! Det er alltid jævlig spennende når U2 skal produsere musikk med to så geniale menn som Lanois og Eno faktisk er. U2 hadde ikke vært der de er i dag uten de, de har vært svært delaktig i U2s utvikling som band. Har trua på at vi får høre store forandringer fra den mer klassiske rocken som ble laga på ATYCLB og HTDAAB!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1299 på: 25. Nov. 2008, 23:05 »
Hørte på Coldplays Prospekt March for første gang i dag. At ikke den alternative versjonen av Life In Technicolour er med på Viva La Vida kan jeg ikke forstå. Kunne byttet ut på de to versjonene og Viva La Vida-albumet hadde vært bandets desiderte ener!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1300 på: 26. Nov. 2008, 00:07 »
Hehe, kan svare på hvorfor den versjonen av Life In Technicolor ikke kom med Viva La Vida-plata. Det var fordi plateselskapet ønske bruke dette som førstesingel, men det ville ikke Chris Martin og co, og derfor gjorde de den om til en instrumental. Sitter å hører på den "egentlige" versjonen nå, og det var glimrende ja, uten tvil. Da er det ihvertfall fint at de gir den ut!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1301 på: 26. Nov. 2008, 00:39 »
Hehe, høres ut som om kommunikasjon mellom band og utgiver er god med andre ord... Hvor mye bestemmer egentlig bandene selv når det gjelder rammene rundt utgivelser vanligvis? Tenker på singler og sånt. Hadde nesten regnet med at enorme band som U2 og Coldplay fikk bestemme "alt" selv. Men selvfølgelig, jeg ville vel heller ikke stolt noe særlig på typer som Chris Martin om jeg var markedsføringssjef. Er nok mye sære idéer som blir droppet fra den kanten.

Glass Of Water er forsåvidt også god, men ikke høyt over noen andre VivaLaVida-sanger. At den "nye" Life In Technicolor-versjonen er den beste er ingen smakssak engang.  :P

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1302 på: 26. Nov. 2008, 00:47 »
Vel, jeg syns jo den får sterk konkurranse fra Lost, Death And All His Friends blant annet da :P
Jeg tror vel også det har litt med hvilke band det gjelder ja. Er vel null tvil om at U2 gjør hva faen de vil, så store som de er, og band som Coldplay, R.E.M. og slike hører vel også inn under denne kategorien. Vil derimot tro at endel andre band må vike endel for plateselskapene...
Men nå har jo ikke jeg noe videre god peiling på den bransjen egentlig :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1303 på: 26. Nov. 2008, 00:57 »
Vel, jeg syns jo den får sterk konkurranse fra Lost, Death And All His Friends blant annet da :P

Mente egentlig bare i forhold til platas versjon av samme låt. Om man skal sette den opp mot hele albumet blir det selvfølgelig en diskusjon, men den stiller sterkt der også!

Bono og Michael Stipe har nok mye de skal ha sagt og får lov til å si om utgivelser og musikkvideoer og liknende ja... Virker ihvertfall som om sistnevnte har mye innflytelse på det meste av totalpakken som kom med Accelerate. Lurer på hvor lurt det er av selskapene egentlig, selv hadde jeg styrt med jernhånd. ;D Men det er kanskje greit å holde superartistene sin fornøyd i tillegg...

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1304 på: 26. Nov. 2008, 09:16 »
Hehe, høres ut som om kommunikasjon mellom band og utgiver er god med andre ord... Hvor mye bestemmer egentlig bandene selv når det gjelder rammene rundt utgivelser vanligvis? Tenker på singler og sånt. Hadde nesten regnet med at enorme band som U2 og Coldplay fikk bestemme "alt" selv. Men selvfølgelig, jeg ville vel heller ikke stolt noe særlig på typer som Chris Martin om jeg var markedsføringssjef. Er nok mye sære idéer som blir droppet fra den kanten.

Glass Of Water er forsåvidt også god, men ikke høyt over noen andre VivaLaVida-sanger. At den "nye" Life In Technicolor-versjonen er den beste er ingen smakssak engang.  :P

Jeg er en stor fan av Tool og de beskrev det veldig fint når Revolver-magazine spurte dem om arbeidet på de tidlige platene. Så vidt jeg fikk med meg var det vanlig at plateselskapene overstyrte bandene en del. Så de spurte om de ikke i steden kunne få endel mindre penger for denne utgivelsen og i steden få gjøre alt selv. Noe som har ført til utrolig mye bra musikk, men også mange sære interludes på cdene :P