20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 709141 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1050 på: 29. Mai 2008, 22:07 »
skal fortelle deg noken visse ting mr. olav så er coldplay et britisk band som er store i europa, mens foo fighters og qotsa er blant dei største banda i usa og delvis i verden, musikken kan ikkje sammenlignast og folk som hører på foo fighters og qotsa hører sjeldent på coldplay, dessuten viss du seier at foo fighters er avrage så burde du ta turen å høre dei live.. var nettopp den oppfattningen eg hadde før eg såg dei på roskilde i 2005 og må sei at det er en av dei beste konsertane eg har vert på noken gang og det er en del av dei.. Og når qotsa og foo fighters skal spille samtidig (david grahl i foo fighters har et nært forhold til qotsa var bla med på å spille trommer under en innspilling av ei plate for dei) blir det nok en helvettes fest :D

grunnlaget for at eg seier at oslo kan suge balle er fordi bergen enkelt og greit har masse bedre artister som kommer her i løpet av sommeren, skal vi feks ta et band som kan sammenlignast med coldplay så er det vel REM som er en god del større og kommer til bergen i august..

Og eg er ikkje fra bergen for å få sakt det...
- carry on!

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1051 på: 29. Mai 2008, 22:12 »
forøvrig så er led zeppelin tidenes band og neil young er tidenes fyr!
- carry on!

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1052 på: 29. Mai 2008, 22:25 »
grunnlaget for at eg seier at oslo kan suge balle er fordi bergen enkelt og greit har masse bedre artister som kommer her i løpet av sommeren, skal vi feks ta et band som kan sammenlignast med coldplay så er det vel REM som er en god del større og kommer til bergen i august..

Og eg er ikkje fra bergen for å få sakt det...

Bah.. Raga Rockers kommer til Oslo, og de danker ut alle band... lett! Greit nok, de kommer til Askøy også, men... ;)

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1053 på: 29. Mai 2008, 22:44 »
Sitat
AC/DC er overhodet ikke tidenes band.

Kan nevne haugevis av band som er bedre:

Beatles, Rolling Stones, Pink Floyd, Led Zeppelin, Radiohead, Metallica, U2 og Queen for å nevne noen. AC/DC syntes jeg er sterkt overvurderte.

Ta deg ein bolle. AC/DC er overvurderte? Hør igjennm alle dei 20 albuma ( ja veit det er fleir, har alle). Er ikkje EIN dårleg låt. AC/DC er fantastiske. Vedda på at du har berre hørt på dei "mest populære".

Hehe, deg om det. Av dei banda som du nemner der,  så er Queen og Beatles som kan måle seg med AC/DC.
 Men sett FORSATT ein knapp på AC/DC.

Joda, Pink Floyd og Led Zeppelin er fantastiske! MEN synst ikkje dei har såpass mykje bra som AC/DC.
Tok ikkje heilt denne "mjelk" og "vatn" døme ditt Lasse. Eg for min del foretrekke vatn!  ;D

Foo Fighters er eit heilt OK band. Har endel bra låte, men sånn generelt så har dei endel kvantitet.


Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1054 på: 29. Mai 2008, 23:24 »
grunnlaget for at eg seier at oslo kan suge balle er fordi bergen enkelt og greit har masse bedre artister som kommer her i løpet av sommeren, skal vi feks ta et band som kan sammenlignast med coldplay så er det vel REM som er en god del større og kommer til bergen i august..

Og eg er ikkje fra bergen for å få sakt det...

Bah.. Raga Rockers kommer til Oslo, og de danker ut alle band... lett! Greit nok, de kommer til Askøy også, men... ;)
vel raga rockers kommer til førde også.. kan ikkje sei at det gir meg så veldig føling i fjæra :D
- carry on!

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1055 på: 29. Mai 2008, 23:28 »
for å sei det sånn, ac/dc er en det beste live banda som er å oppdrive i verden idag, men å sei at led zeppelin og pink floyd er et mindre band enn queen er håreisande, queen er et bra band ikkje misforstå meg. men led zeppelin og pink floyd er vel dei største banda på 70 tallet aleine, zeppelin har forøvrig gitt ut 15 plater? mello midten av 60 til slutten av 70 og det er ikkje en dårlig sang og oppdrive, og dei har laga noken av dei beste platene som er noken gang gitt ut.. Hadde led zeppelin komt på reunion turne så hadde eg valgt dei lett forran ac/dc, men det er ikkje masse eg hadde valgt forran ac/dc
- carry on!

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1056 på: 29. Mai 2008, 23:47 »
for å sei det sånn, ac/dc er en det beste live banda som er å oppdrive i verden idag, men å sei at led zeppelin og pink floyd er et mindre band enn queen er håreisande, queen er et bra band ikkje misforstå meg. men led zeppelin og pink floyd er vel dei største banda på 70 tallet aleine, zeppelin har forøvrig gitt ut 15 plater? mello midten av 60 til slutten av 70 og det er ikkje en dårlig sang og oppdrive, og dei har laga noken av dei beste platene som er noken gang gitt ut.. Hadde led zeppelin komt på reunion turne så hadde eg valgt dei lett forran ac/dc, men det er ikkje masse eg hadde valgt forran ac/dc

Eg har ikkje sagt dei var mindre, heller ein slags smak og behag greier.
Sjølvsagt er det store band, men dette går ut på personlege meiningar så her går det ikkje ann å bli enige!  ;D

Uansett, sett Deep Purple og Black Sabbath foran Zepplin.  ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1057 på: 30. Mai 2008, 00:07 »
eg går berre utfira det som er blitt gitt ut og då er zeppelin et band som har gitt ut fleire plater som har gjort det bedre enn black sabbath og deep purple, sabbath var jo et bra band i begynnelsen, men det kom litt vel mangen utskiftniger over tid og du kan ta to plater av sabbath og se at det er 2 vidt forskjellige band.. Deep purple hadde noken hits, men ikkje på langt nær så mangen som zeppelin. Det som er med zeppelin er at dei førte samme tråden heilt fra dei starta til dei slutta og alikevel så blei ikkje musikken kjedelig, omtrent som ac/dc berre at ac/dc er eit langt meir ensidig band en ledd zeppelin
- carry on!

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1058 på: 30. Mai 2008, 08:54 »
Nei for all del, sånn historisksett så er nok Led Zeppelin utan tvil blant dei største, men for min del så er eg ingen kjempe fan. Har no endel bra låte, men det er noko som ikkje stemmer.  :P

Men mann trenger ikkje å ha mange hits for å vere eit kvalitetsband! Uansett, Deep Purple er bedre enn Led Zeppelin, min meining.

Nja, vil no seie AC/DC har noko variert. Uansett, så er den typen musikk som dei spela rett og slett fantastisk!  ;D
« Siste redigering: 30. Mai 2008, 08:58 av Hans Emil »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1059 på: 30. Mai 2008, 10:06 »
Hvis vi skal gå etter hva som selger mest til enhver tid, eller hva som har de største hitene så ville jo samtlige mainstream hip hop- og rn'b-artister ligget på topp i dag. Det er jo det som selger mest. Men det er forhåpentligvis ingen her som mener at det er verdens beste musikk.

Sier meg enig med Hans Emil i at Deep Purple er bedre enn Led Zeppelin, selv om Kashmir er en utrolig tøff sang.

Jani

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 223
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1060 på: 30. Mai 2008, 10:11 »
eg og e enige med Hans Emil i at Deep Purple e bedre enn Led Zeppelin.

eg går berre utfira det som er blitt gitt ut og då er zeppelin et band som har gitt ut fleire plater som har gjort det bedre enn black sabbath og deep purple, sabbath var jo et bra band i begynnelsen, men det kom litt vel mangen utskiftniger over tid og du kan ta to plater av sabbath og se at det er 2 vidt forskjellige band.. Deep purple hadde noken hits, men ikkje på langt nær så mangen som zeppelin. Det som er med zeppelin er at dei førte samme tråden heilt fra dei starta til dei slutta og alikevel så blei ikkje musikken kjedelig, omtrent som ac/dc berre at ac/dc er eit langt meir ensidig band en ledd zeppelin

og meine at av alle de albumå så Zeppelin har gitt ud så har de mange bedre sangar enn Deep Purple? Det meine eg e heilt feil, Purple har mye mer og bedre sangar enn Zepplin, min meinig då.

og vis du tar et lite søk på foreksempel cdon.com, på led zeppelin og deep purple så vil du se at zepplin komme på 48 treff og purple komme på 101 treff så at de har gitt ud mer album og sånn det tvile eg på.
« Siste redigering: 30. Mai 2008, 10:15 av Jani »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1061 på: 30. Mai 2008, 13:56 »
Hehe. Er jo faktisk umulig å bedømme hva som er verdens beste band, eller tidenes beste da! Av de nevnte syns jeg også at AC/DC er best, men de er i mine øyne også veldig ensidig i lengda. Led Zeppelin har masser av knallsanger, men i mine øyne er der mange sanger jeg rett og slett ikke klarer ta.
Selv holder jeg jo noen knapper på U2, etterfulgt av band som Oasis, Beatles, R.E.M. og RHCP for eksempel. For tiden er vel dog Muse det råeste bandet ute i verden!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Human

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 873
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1062 på: 30. Mai 2008, 16:43 »
alle har jo seff sine smaker, og at folk som hører på store mengder ac/dc liker deep purple bedre enn ledd zeppelin er ingen stor overraskelse for meg :)av dagens rockeband liker eg best band som janes addiction, fu manchu, motorpshyco, the killers, muse, brian jonestown massacre, wolfmother.. ja listen er lang, gidder isje ta alt :P ellers så lager jack johnson og joe purdy fantastisk deilig musikk
- carry on!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Musikk tråden
« Svar #1063 på: 30. Mai 2008, 17:39 »
Nå fikk jeg visst til å lage en skikkelig debatt her!

Kristoffer:
Jeg har ikke hørt på alt, men nesten alt av Foo Fighters. Hørte litt på dem noen år siden, som sagt.

Human:
Jeg er klar over at de er store i USA, men hvis du sier at Coldplay bare er store i Europa og ikke i verden, så har du ikke fulgt helt med. De er gigantiske i både Nord-amerika og i sør-amerika. Et av de få britiske bandene som virkelig har slått igjennom i USA!

Og jeg er klar over at de (foo fighters) er gode live, det skal de ha. Coldplay VAR svært gode live, men de klarte aldri helt sangene fra X&Y live... håper de kommer tilbake på nivået med sitt nye album.

Men ikke umulig at Bergen er en bedre konsert-by enn Oslo i år. Kan jo skjønne hvorfor artistene svinger unna vår "vakre" hovedstat. Også enig med den som sa at musikk ikke kan sammenlignes. Særlig når det er så to forskjellige genrer.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Musikk tråden
« Svar #1064 på: 30. Mai 2008, 17:56 »
Når det gjelder REM ble jeg litt skuffet over Accelerate. I starten elsket jeg albumet, men så gikk jeg ganske fort lei. REM er et stort band, men de skuffet meg denne gangen. Albumet fikk ros i media, men det er bare fordi kritikerne elsker rock.