20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 713010 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1560 på: 14. Jan. 2009, 19:13 »
U2s første singel fra NLOTH kommer på radio mandag! Her er en beskrivelse av singelen "Get On Your Boots":

God bless ‘em, it opens with a drum fill, not unlike “Young Folks” by Peter, Bjorn & John, and then we’re on our way. The signature riff is muscular and catchy in the “Vertigo” vein, with a rapid fire vocal pattern. I read Alan Cross’s blog this morning and he compared the verses to “Pump It Up” by Elvis Costello. I can’t say I disagree with that. It’s evocative, but I wouldn’t call it a rip-off. The chorus takes a trip through the Middle East with Bono singing, “You don’t know how beautiful you are.” There’s a half-tempo breakdown/bridge with a processed drum loop that I cannot wait to hear in a stadium. It’s like John Bonham playing on a Massive Attack song before the song lurches back into the main riff for another verse and chorus. And then before you know it, it’s all over. It feels like a seven minute epic crammed into about three minutes, although I didn’t check my watch for the time.

The single most striking thing about this song for me are the drums. Or at least I think they’re drums. I’ve never heard so many layers of rhythm on a U2 song. There are a lot of very processed drums (I thought of Kasabian at one point and N*E*R*D* at another) and loops going on, coming in and out of the mix and then at points it goes back to traditional sounding drums for emphasis. It’s extremely tasteful, but complex enough to make my head spin. And I have no idea how I’m gonna manage to pull it off when my band learns it, so stay tuned for some comedy while I work that business out.

Anyway, this is NOT U2 by the numbers. This is not a “return to form” or “back to basics.” This is, what the kids like to call, some OTHER s**t. And I loved it. I think you will too. And I can’t wait to hear it again.

Høres ut som at Larry har oppdaget trommene på ny.
Gleder meg som en bitteliten unge som venter på godteri, til å høre denne singelen.

Kan nesten ikke vente.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1561 på: 14. Jan. 2009, 19:25 »
Tror det kan være mye pga input fra de fantastiske produsentene, jeg ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1562 på: 14. Jan. 2009, 19:58 »
Misforstå meg rett, sangen var faktisk meget bra, men så mener jeg at Kaiser Chiefs er genialitet da! :D
Sjekk forøvrig ut The Fratellis, tror du og endel andre her kan like det!

Hehe, da er det håp ihvertfall.

Fratellis har jeg hørt før, en singel jeg ikke husker navnet på, Mistress ettellerannet. Syntes for å være helt ærlig ikke det skilte seg stort ut fra mengdene med britpop, men kan jo gi dem en ny sjanse.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1563 på: 14. Jan. 2009, 20:01 »
Hør A Heady Tale og Chelsea Dagger for eksempel!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1564 på: 14. Jan. 2009, 20:25 »
Utforska endel musikk i går, og fant endel geniale saker:

Bad Brains - raggie punk :D Herleg energi.
Meat Puppets - Underground rock
Dinosaur Jr - fy faen for nøken riff dei he:D Herligt band
Guano Apes - hørte på endel låte før i tida, men sjekk ut. Monge knakandes gode låter.
Carpark North - hadde hørt berre Human før, men viser seg at dei har mykje godt.
The Jam
Buzzcocks

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1565 på: 14. Jan. 2009, 21:15 »
Carpark North er knallbra ihvertfall, kan jeg skrive under på!
Buzzcocks veit jeg er et favorittband av U2, punk?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1566 på: 14. Jan. 2009, 21:23 »
Buzzcocks er eit punkband ja. ;)
Begynte vel litt før Joy Division, begge visstnok favorittband til U2.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1567 på: 15. Jan. 2009, 15:15 »
De skal visstnok ha en liten Buzzcocks-hyllest på nyalbumet :P
Forøvrig, tilbake til Maximo Park, jeg kan gå med på at Books from Boxes er på høyde med det meste Kaiser Chiefs har laga! Knallåt! Syns også Apply Some Pressure er herlig!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1568 på: 15. Jan. 2009, 15:50 »
Har hørt gjennom hele Here We Stand-albumet til Fratellis, og singelen Mistress Mabel var absolutt ikke representativ. Bra musikk, dårlig singelvalg!

Apply Some Pressure er en fin, gammel Maximo-låt, Books from Boxes føyer seg fint inn i rekka med kongelåter på Our Earthly Pleasures.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1569 på: 15. Jan. 2009, 15:54 »
Ja, Mistress Mabel var isåfall et veldig dårlig singelvalg, fins mange langt bedre sanger på det albumet!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1570 på: 19. Jan. 2009, 11:14 »
U2 - Get On Your Boots

Dette var....annerledes!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1571 på: 19. Jan. 2009, 17:28 »
U2 - Get On Your Boots

Dette var....annerledes!
Se der ja. Veldig ulikt U2. Men friskt. Og spennende. Jeg liker det.
Skal kose meg mye med denne låta frem til 2. mars. Altfor lenge å vente.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1572 på: 19. Jan. 2009, 19:11 »
Sangen blir bare bedre og bedre! Herlig lekent!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1573 på: 19. Jan. 2009, 23:27 »
Hmmm, ikke heeelt overbevist etter enn gjennomlytting, men vi får se når albumet kommer.

Har skaffet meg Bloc Party - Intimacy nettopp. Helt grusomt etter å ha hørt det første gang, men vokser sakte men sikkert for hver gang. Har veldig lyst til å like det, hadde store forventninger. :P

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1574 på: 19. Jan. 2009, 23:37 »
Syns overhodet ikke det er rette albumet å starte med dersom en skal høre på Bloc Party :P
Forøvrig hva "Get On Your Boots" gjelder - første gjennomlytting tenkte jeg "hva faen er dette?". Jo mer jeg hører på den jo bedre blir den. Er nesten litt rett for å høre for mye på den, jeg! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida