20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Taylor ute......igjen  (Lest 8377 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #30 på: 06. Jan. 2006, 14:12 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Sa jeg det?
Jeg sa at det er så latterlig at Graeme Souness skal automatisk få all skyld enten det gjelder idioter som midt i 20-årsalderen ikke har lært å oppføre seg nogenlunde bra, eller spillere som får klarsignal fra kyndige medisinmenn til å spille for så å skade seg. Jeg syns det er latterlig hvor mye dritt man kan komme opp med mot ham uansett.

Jeg spurte...  :wink:  

Jeg mener at å forsvare Souness nå er og blir for dumt. Det hjelper ikke samme faen hvor mye du rensker opp i problemer og svir av penger på gode spillere. Tingen er at fotball er et spill hvor man skal vinne. Det er selvfølgelig bra at Souness har ryddet opp i endel interne konflikter men summa summarum er det på tide å innse at han ikke er mannen vi trenger, og at jobben han gjør ikke er god nok.

DanMan

  • Gjest
Taylor ute......igjen
« Svar #31 på: 06. Jan. 2006, 14:55 »
Enig med Kristoffer her! Alle argumentene MOT Souness er åpenbart oppbrukt, slik at man i stedet må være oppfinnsomme. Hadde en komet slått ned i Newcastle sentrum hadde trolig Souness vært innblandet.  :lol:

Ingen er fornøyde med 14. plass, eller tabellsituasjonen nå til dags, ha det klart. Likevel hjelper det INGENTING, og jeg gjentar ingenting, når den "beste fansen i verden" bruker tiden under kamp til å pælme papirfly, bue eller synge "Souness out!". NADA! Tvert i mot kan jeg regne med det gjør alt til et unødvendig helvete for spillerne der ute! Souness er en tøffing som tåler slikt, men at mannen hele forbanna tiden skal føle et press uten like hjelper garantert ikke på. Er det kanskje tilfeldig at klubben ikke har vunnet squat all på himla lang tid?? Neppe. Presset som spiller og manager i vår klubb tror jeg faktisk har mye av skylda. Klart skal de tåle et visst press, men det er det unødvendige presset som ødelegger.

Alle sier at de har gitt Souness sjansen, men at han aldri har tatt den, og fortjener fyken. Det er løgn. Fakta er at kun en minoritet av fansen i det hele tatt har gitt han sjansen. Det er en synd og en skam..Enda verre er det at dersom han blir sparket, og en ny manager trår til med stor suksess (noe jeg sterkt betviler), vil man uansett ikke greie å gi Souness den delen av kaka han fortjener. Fakta er at førstesideoppslag pga utenomsportslige ting er en saga blott, i allefall så godt som. Tør ikke tenke på hva som ville vært tilfelle om Bobby fikk ture med alle bråkebøttene.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #32 på: 06. Jan. 2006, 15:19 »
Det er ikke løgn, men det er en sannhet med visse modifikasjoner. Ja, det finnes en del av dem som aldri har gitt Souness en ordentlig sjanse, og hakket på ham hele tiden, for hvert et godt ord. Men det er samtidig viktig å påpeke at uansett hva flertallet av supporterne måtte mene, Souness har IKKE gjort en god jobb. Aldri under noen omstendigheter kan vi si at Souness virkelig har gjort en god jobb.

Joda, han har kjøpt mange gode spillere og han har fått unna en del idioter, som mange vil karakterisere de aktuelle spillerne som.

For min del stiller situasjonen seg annerledes. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg alltid har vært svært negativ til Souness. Men han har heller ikke gjort det minste for å rette opp mitt inntrykk av ham. Han har kommet på kant med flere av klubbens aller beste spillere. Riktignok var ikke de aktuelle spillerne mønstertypen på en god og lojal lagspiller, og de hadde et temperament som flere managere ville hatt problemer med å styre. Men det er et faktum at Souness tidlig kom på kant med dem, og jeg synes ikke disse konfliktene har hjulpet oss særlig. Ikke har han greid å få erstatterne til å erstatte dem, og ikke har han greid å skape full ro i rekkene. Vi har gang på gang sett små og store konflikter dukke opp. Spillerne han har kjøpt inn har ikke slått til skikkelig (med unntak av Parker). Vi har slitt med enda flere skader enn tidligere år (gudene vet hva det kommer av), og de sportslige resultatene har vært under enhver kritikk!

Laget har fortsatt til gode å spille en virkelig, virkelig god kamp. Den dag i dag er Fulham hjemme i fjor fortsatt den beste kampen vi har spilt under Souness. Da rundspilte vi motstanderen i samtlige 90 minutter, men tapte 1-4...

Jeg har så langt det er mulig prøvd å innbille meg selv at det er mulig å snu det, at Souness greier å snu det, bare han får sitt lag, sine spillere og får virkelig satt sitt preg på laget. Jeg synes bare han har gjort vondt verre når jeg nå oppsummerer.

Slik jeg har oppfattet det har det store flertallet av de engelske supporterne opplevd det på mye den samme måten. Man var sterkt tvilende til Souness i utgangspunktet, men det må man ha lov til å være, med tanke på at mannen ikke har den mest imponerende CV'en og det mest imponerende ryktet. Du får ikke sparken fra hver eneste klubb du har vært i uten grunn. Så vi har hatt all rett til å være skeptisk. Men man har så langt det er mulig forsøkt å stille seg bak ham, støtte laget som vanlig, og leve i håpet om at det vil snu seg, bare Souness får ting slik han vil ha det. Nå er det slutt på tålmodigheten. Vi har gått i overkant av ett år, og forsøkt å innbille oss at det bare er forbigående. Men alle med vettet i behold ser at Souness bare gjør vondt verre. Denne "Souness Out"-kampanjen er ikke ment mot spillerne. Vi elsker spillerne, så lenge de gjør jobben sin så godt de kan. Men det er Souness som sitter med ansvaret for at de ikke greier å spille fotball. Det er Souness som sitter med ansvaret for at laget ikke vinner fotballkamper. Skader eller ikke skader. Laget er faen meg godt nok uansett. DERFOR har man startet en kampanje for å få Shepherd til å skjønne at han ikke gjør Newcastle noen tjeneste ved å stryke hånden forsiktig over Souness, mens han halshugget Sir Bobby og hans forgjengere ved første og beste mulighet.
Hvis ikke Michael Owen hadde spilt de få kampene han har spilt i år, og scoret i de få kampene han har scoret i i år. Hvor hadde vi vært da? Jo, da hadde vi vært helt nede sammen Sunderland. Og det er en plass jeg overhodet ikke vil være. Faktisk skal det sies at Sunderland er det ENESTE laget som hele sesongen gjennom har vært dårligere enn oss. Og det er ingen tillitserklæring.

Tålmodigheten er slutt. Vi må få si vår mening om Souness. Vi beklager om det går utover spillerne, det er ikke sånn ment. Men akkurat nå er det viktigere enn alt annet å få ut Souness, så vi kan begynne å tro på noe igjen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

DanMan

  • Gjest
Taylor ute......igjen
« Svar #33 på: 06. Jan. 2006, 15:31 »
Sitat fra: "Joakim"
Skader eller ikke skader. Laget er faen meg godt nok uansett.


Unnskyld? Du vet da vitterlig meget godt at stallen vår pr. dags dato er tynn, og blir dermed svært hardt rammet av skader. Når skadelisten aldri ser ut til å bli kortere enn håret til Totti må alle og enhver forstå at dette laget overhodet ikke blir det samme. Man maser om spillesystem og samhandling, men man får jo faen ikke satt et spillemønster om man så er en taktisk gud, dersom arbeidsvilkårene innebefatter stadige skifter av spillere, som attpåtil erstattes av noen med ulike forutsetninger og kvaliteter.

Likevel var det nødvendig å få ugresset vekk, og da sitter man igjen med en litt redusert plen. Da Souness tok over var det en av de mest omfattende skiftene i klubbens nyere tid. Når laget består av bortimot bare nye fjes som aldri før har spilt sammen, samt noen u-lagsspillere, tar det tid å få til noe som helst. Dessverre har vi aldri fått den tiden, da skadehelvetet aldri ser ut til å ta slutt.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #34 på: 06. Jan. 2006, 16:00 »
Vi skal ha et så godt utviklet spillemønster, at reservene som kommer inn kjenner rollen sin like godt som de "faste" spillerne. Det er ikke spillerne som har dannet Rosenborg-systemet, DanMan, det vet du like godt som meg. Det lå der FØR spillerne ble satt inn. Spillerne ble drillet i det på trening hver dag, både de antatt faste, og reservene.
Dessuten skal spillemønsteret kunne tilpasses noe hvis reservene er ulike spillertyper i forhold til de faste. For eksempel kan angrepsmønsteret endres noe, hvis Ameobi spiller, istedetfor Owen. For å sikre at Ameobi får spille på sine ferdigheter, mens Owen spiller på sine.

Når Lee Clark må steppe inn for Emre må vi endre litt på systemet, slik at Lee Clark ikke må bruke ferdigheter han ikke har, for å være en kopi av Emre.

Jeg vet stallen vår er tynn. Men hadde vi hatt et spillemønster, som vi hadde drillet på trening, så er jeg sikker på at vi hadde fått mer ut av reservene våre enn vi gjør per dags dato.

Forventer ikke at Newcastle skal være like forbanna disiplinerte i forhold til spillestil som RBK. Det er to vidt forskjellige lag, og to vidt forskjellige kulturer. Men det er jo et klart tegn på at Souness forventer at spillerne skal være systemet, og at systemet ikke skal være noe mer uavhengig av spillerne, slik jeg ønsker, når vi ikke vinner en kamp med reservene på banen, mens vi bare vinner en av fire med de beste på banen.

Sir Bobby fortalte spillerne hvordan ballen skulle spilles, og han drillet det på trening. Det nekter jeg å tro at Souness gjør. Ellers hadde vi ikke vært så tafatte og så avhengige av enkeltspillere som vi er.

At stallen vår er så tynn som den er er ene og alene Greame Souness' feil. Det vet vi alle like godt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #35 på: 06. Jan. 2006, 19:23 »
Sitat fra: "Joakim"
At stallen vår er så tynn som den er er ene og alene Greame Souness' feil. Det vet vi alle like godt.


Altså, at det KUN er Souness sin feil er vel å ta i litt... Har følelsen av at mange tror at det kun er manageren som tar avgjørelsene i en klubb?? Det er selvsagt styret, sportslige ledere, trenere og til en viss grad andre spillere som er med på å vurdere div saker som feks en spillertropp, hvilke spillere som skal kjøpes inn , taktikk, osv..

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #36 på: 06. Jan. 2006, 19:58 »
Souness har jo sagt at han gjerne skulle beholdt enkelte spillere som gikk i sommer, og har også sagt klart lenge at han gjerne skulle hatt inn flere spillere på enkelte posisjoner. Souness har også ei lønningsliste å forholde seg til. Og stallen er ikke tynnere nå enn den var når han tok over.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #37 på: 07. Jan. 2006, 01:08 »
Han skulle gjerne beholdt enkelte spillere? Og da selger han Hughes uten å si ifra til spilleren sjøl?
Tåpeligste jeg noen gang har hørt.

Selvsagt er stallen tynnere nå enn når han tok over. Overall-reserven i forsvaret er borte. Greit, mengden spillere er nok mye det samme, men det vi har nå er vel 17 klare førstevalg, og resten er mer eller mindre udugelige. Det vet vi alle sammen utmerket godt.
Og når vi solgte Hughes gjorde vi oss selv en gedigen bjørnetjeneste. Det er det dummeste Souness noen gang har gjort. Trolig i hele sin karriere.
En gedigen blemme.
Selv om Hughes ikke var like god som de beste, så var han verdens beste og mest lojale reserve! Slike folk er VEL SÅ VIKTIG som de beste.

Lønningslista er så sin sak. Hvorfor forsterker han bare førstelaget da, og ikke hele stallen? Hvorfor selge de som hever minst lønn?

Jeg nekter å tro at Hughes var blant de best betalte i klubben. Det var heller ikke Bernard (selv om vi skal laste Shepherd mer enn Souness for akkurat han).

Souness burde lære at du må kjøpe FØR du selger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #38 på: 07. Jan. 2006, 01:39 »
Sitat fra: "Joakim"
Han skulle gjerne beholdt enkelte spillere? Og da selger han Hughes uten å si ifra til spilleren sjøl?
Tåpeligste jeg noen gang har hørt.

Selvsagt er stallen tynnere nå enn når han tok over. Overall-reserven i forsvaret er borte. Greit, mengden spillere er nok mye det samme, men det vi har nå er vel 17 klare førstevalg, og resten er mer eller mindre udugelige. Det vet vi alle sammen utmerket godt.
Og når vi solgte Hughes gjorde vi oss selv en gedigen bjørnetjeneste. Det er det dummeste Souness noen gang har gjort. Trolig i hele sin karriere.
En gedigen blemme.
Selv om Hughes ikke var like god som de beste, så var han verdens beste og mest lojale reserve! Slike folk er VEL SÅ VIKTIG som de beste.

Lønningslista er så sin sak. Hvorfor forsterker han bare førstelaget da, og ikke hele stallen? Hvorfor selge de som hever minst lønn?

Jeg nekter å tro at Hughes var blant de best betalte i klubben. Det var heller ikke Bernard (selv om vi skal laste Shepherd mer enn Souness for akkurat han).

Souness burde lære at du må kjøpe FØR du selger.


Nå må vi ha tungen rett i munnen her. Når det gjelder Bernard krevde han hele 350.000 i uken for å skrive under ny kontrakt. Noe verken Souness eller Fat Fred forståelig nok var villig til å gi. Bernard truet også med å forsvinne til West Ham på free transfer under Bobby Robson, men ombestemte seg i siste liten. Newcastle solgte han til Southampton for 500.000 mens i enda fikk noe for han. Der fikk han samme lønn som han ble tilbudt i Newcastle, men det var muligens sign on fee summen som fristet han.

Ellers så er jeg sjeleglad for å bli kvitt Hughes som gjorde tabbe på tabbe akkurat som Elliott og Bramble gjør pr dags dato. Noe han også har fortsatt med Villa trøya. Ramage er etter min smak en langt bedre potet.

Du nevner kun 17 spillere som dugelig, men jeg nevner følgende 21: Babayaro, Boumsong, Bramble, Carr, Clark, Given, Harper, Luque, N`Zogbia, Ramage, Shearer, Solano, Faye, Bowyer, Dyer, Owen, Moore, Emre, Parker, Taylor og Ameobi.

Tviler på at Bobby hadde noe bredere stall enn dette. Nå gidder jeg ikke nevne spillere som Chopra, Elliott, Brittain og O`brien

Legger merke til at du snakker om at han kun forsterker førstelaget og ikke hele stallen. Hvorfor tror du spillere som Faye, Moore og Clark ble  hentet?

Hvorfor burde egentlig Souness lære å kjøpe før man selger? Tror du det virkelig er Souness som bestemmer dette? Har du noengang hørt at en styreformann sier følgende " Du må selge før du kan kjøpe". Grunnen til det er barnelærdom. Stikkord er Leeds, salgspris og ikke Chelskji.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #39 på: 07. Jan. 2006, 01:42 »
Mhm. Fakta fra Asbjørn. Hughes er jo ikke bedre enn Steven Taylor eller Peter Ramage.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #40 på: 07. Jan. 2006, 01:43 »
Eg har gitt opp diskusjonen med Joakim.

Uansett kva det er så er det Souness feil.

Og skylde på Souness fordi Bellamy og Robert ikkje spiller for oss er så urteit. Det er ingen andre enn Bellers og Roberts egen feil.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #41 på: 07. Jan. 2006, 01:50 »
Sitat fra: "Benson"
Eg har gitt opp diskusjonen med Joakim.

Uansett kva det er så er det Souness feil.

Og skylde på Souness fordi Bellamy og Robert ikkje spiller for oss er så urteit. Det er ingen andre enn Bellers og Roberts egen feil.


Ja, og det er så håpløst at det kan få blitt. Greit Souness har gjort sine feil, men nå som resultatene  går imot oss er alt Souness sin feil. Det letteste i verden er å kritisere og sitte hjemme i sofaen å slenge dritt. Det er helt sikkert.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

NUFranC

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1652
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #42 på: 07. Jan. 2006, 11:25 »
Sitat fra: "Benson"


Og skylde på Souness fordi Bellamy og Robert ikkje spiller for oss er så urteit. Det er ingen andre enn Bellers og Roberts egen feil.


Det er også for enkelt å si. Vi er altfor sort/hvite i tankegangen(Det er jo bra i forhold til lagfargen :) !) Det finnes gråsoner her, om både personligheter og meninger som ikke går sammen. F.eks. Sou/ Bjellers & Robert osv.
Who else...... Alan Shearer

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #43 på: 07. Jan. 2006, 15:24 »
Her er man fast bestemt på at man ikke skal forstå hva jeg sier. Man er prinsipielt uenig i at jeg åpner kjeften i en sak som denne, og da får jeg selvsagt høre det.
Det er ren og skjær idioti.

Jeg har aldri sagt at det er bare Souness som er å skylde på alt som er galt i klubben. Men det er liten tvil om at vi også må se på Souness når vi ser på Bellamy og Robert. Noe annet vil være ren og skjær idioti. Bellamy og Robert ble ikke udugelige og kranglevorne drittsekker over natta. Forøvrig så var det svært få problemer med Bellamy i tiden under Robson. Og selv om også Robson hadde sine konfrontasjoner med Robert, så ville han heller at laget skulle vinne enn at laget ikke skulle vinne. Og skulle laget vinne, så måtte Robert spille.
For Souness var egen prestisje langt viktigere. Og han kjøper inn nye spillere (ja, Luque er bedre) som han overhodet ikke får til å prestere. Og da fremstår faktisk Robert som langt bedre enn Luque. Selv om han ikke er det.

Og hva angår Hughes så har jeg aldri sett han gjøre idiotiske juniorfeil for Newcastle United. ALDRI. Det var O'Brien som gjorde juniorfeilene. Ikke Hughes. Det er mulig du har sett andre kamper enn meg, Asbjørn. Men jeg har sett en del Newcastlekamper med Hughes, og det var mange andre enn han som tapte kamper for oss.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Taylor ute......igjen
« Svar #44 på: 07. Jan. 2006, 20:27 »
Som sagt på den generelle Souness tråden: jeg er enig med Joakim og jeg syns han er flink til å sette ord på mye av det jeg mener er Newcastle sitt problem idag.
Dere må endelig bare si at "det er bare å gi opp for ifølge Joakim er ALT Souness sin skyld". NEI det er ikke det, og det tror jeg heller ikke Joakim mener, men LES i stedet det han sier og tenk igjennom det. Stemmer ikke noe av det? Jo, det gjør faktisk det. Et realtivt kort innlegg fra meg der det er rom for mye diskusjon og debatt men jeg føler at det viktigste er sagt her allerede og at det derfor er nok å si at jeg støtter det!
Kan også legge til at jeg har opplevd og være uenig med Joakim (Les Ameboi & Bramble ;) ). Uansett prøver jeg å komme med mine meninger og argumentere for dem, det har jeg også opplevd at motparten (altså Jokaim) gjorde! Og det som har kommet tilbake da har som regel hatt en go' porsjon med "fotball fornuft" i seg. Det kommer det også fra Joakim og hans innlegg om Souness her på siden.