20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tino Livramento  (Lest 712 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Tino Livramento
« på: 29. Nov. 2023, 17:29 »
Sesongens desidert beste signering. Fast plass på venstreback foran Burn når Burn er tilbake?

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Tino Livramento
« Svar #1 på: 29. Nov. 2023, 23:46 »
Enig, virkelig imponert! Trodde faktisk ikke at han var SÅ god :-[

Har vært en av banens beste spillere i alle kamper han har spilt i. Utvilsomt en bedre back enn Burn, uten å kaste skygge over det Burn har levert heller. Sistnevnte har andre gode kvaliteter som styrker oss bakover.

Men for et talent vi har i Livramento. Bør spille fast.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Tino Livramento
« Svar #2 på: 30. Nov. 2023, 12:24 »
Enig, virkelig imponert! Trodde faktisk ikke at han var SÅ god :-[

Har vært en av banens beste spillere i alle kamper han har spilt i. Utvilsomt en bedre back enn Burn, uten å kaste skygge over det Burn har levert heller. Sistnevnte har andre gode kvaliteter som styrker oss bakover.

Men for et talent vi har i Livramento. Bør spille fast.

Nevnte også Miley i en tråd jeg laget som ble gjemt litt bak denne. Er virkelig spennende med de talentene vi har i troppen nå. Miley må jo være en av verdens beste 17 åringer for øyeblikket.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Tino Livramento
« Svar #3 på: 02. Des. 2023, 13:18 »
Livramento har vært helt syk så langt. Han er to år eldre enn Lewis Hall og har spilt flere kamper på dette nivået enn Hall, men det er lett å skjønne hvorfor. Det er helt sykt å tenke på at de kostet noenlunde det samme, for basert på det de har vist når de har spilt er Livramento ekstremt mange klasser bedre enn Hall. Kan ikke sammenlignes en gang.

Livramento har vært en drøyt bra signering til nå, og burde per dags dato være fast på laget. Et av de første navnene på blokka ved siden av Trippier, Schar, Bruno og Isak.
Nei.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Tino Livramento
« Svar #4 på: 02. Des. 2023, 23:42 »
Enig, virkelig imponert! Trodde faktisk ikke at han var SÅ god :-[

Har vært en av banens beste spillere i alle kamper han har spilt i. Utvilsomt en bedre back enn Burn, uten å kaste skygge over det Burn har levert heller. Sistnevnte har andre gode kvaliteter som styrker oss bakover.

Men for et talent vi har i Livramento. Bør spille fast.

Nevnte også Miley i en tråd jeg laget som ble gjemt litt bak denne. Er virkelig spennende med de talentene vi har i troppen nå. Miley må jo være en av verdens beste 17 åringer for øyeblikket.

Absolutt, Miley er et kjempetalent! Blir bare bedre og bedre for hver kamp. Livramento er (verdens)klasse :-*

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Tino Livramento
« Svar #5 på: 03. Des. 2023, 13:42 »
Enda sykere når man tenker på hvilke motstandere han har møtt. Dette er kampene han har spilt for oss (over 45 min):

1-0 Man City (RB)
3-0 Man Utd (RB)
0-2 Dortmund (RW)
4-1 Chelsea (LB)
1-1 PSG (LB)
1-0 Man Utd (LB)

Har vært god i alle kampene, og banens beste i 3 av dem. Det sier litt.

Ang. Hall så er jeg enig, men jeg vil ikke være for tidlig ute med å dømme. Han er fortsatt bare 19 år, og trenger kanskje tid til å tilpasse seg Howe sin spillestil. Men det er ingen tvil at Livramento er flere hakk over akkurat nå.
« Siste redigering: 03. Des. 2023, 23:48 av Eriksen »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Tino Livramento
« Svar #6 på: 03. Des. 2023, 18:31 »
Ang. Hall så er jeg enig, men jeg vil ikke være for tidlig ute med å dømme. Han er fortsatt bare 19 år, og trenger kanskje tid til å tilpasse seg Howe sin spillestil. Men det er ingen tvil at Livramento er flere hakk over akkurat nå.

Er ingen som dømmer Hall enda ut fra det jeg har sett, og potensialet er så absolutt til stede. Jeg sier bare at nivåforskjellen er skremmende stor (basert på det vi har sett til nå), med tanke på at de kostet nesten det samme. Den ene spiller som en world beater som er i sin prime, med 340 kamper under beltet, mens den andre ser ut som en usikker akademigutt med stort potensiale, som akkurat har fått lov til å prøve seg på a-laget.

Det er ikke ment som kritikk av Hall, og han ligger langt nærmere det nivået jeg hadde forventet av begge enn hva Livramento gjør, som er alt for god per dags dato. £35m er jo et ran helt uten like. Hadde Newcastle betalt £70m for Livramento, og han hadde spilt sånn som det her, ville folk fremdeles ment at det var et ran. Noe av det beste jeg har sett av en så ung spiller i PL per dags dato. Helt sykt!
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Tino Livramento
« Svar #7 på: 03. Des. 2023, 21:51 »
Ang. Hall så er jeg enig, men jeg vil ikke være for tidlig ute med å dømme. Han er fortsatt bare 19 år, og trenger kanskje tid til å tilpasse seg Howe sin spillestil. Men det er ingen tvil at Livramento er flere hakk over akkurat nå.

Er ingen som dømmer Hall enda ut fra det jeg har sett, og potensialet er så absolutt til stede. Jeg sier bare at nivåforskjellen er skremmende stor (basert på det vi har sett til nå), med tanke på at de kostet nesten det samme. Den ene spiller som en world beater som er i sin prime, med 340 kamper under beltet, mens den andre ser ut som en usikker akademigutt med stort potensiale, som akkurat har fått lov til å prøve seg på a-laget.

Det er ikke ment som kritikk av Hall, og han ligger langt nærmere det nivået jeg hadde forventet av begge enn hva Livramento gjør, som er alt for god per dags dato. £35m er jo et ran helt uten like. Hadde Newcastle betalt £70m for Livramento, og han hadde spilt sånn som det her, ville folk fremdeles ment at det var et ran. Noe av det beste jeg har sett av en så ung spiller i PL per dags dato. Helt sykt!

Det kan jeg være helt enig i, jeg misforstod innlegget ditt. Blir spennende å se om Livramento vil bli flyttet over på høyre igjen når Trippier er ferdig, og om Hall da evt. tar over på venstresiden.

Og ja, Livramento sine prestasjoner har tatt alle litt på sengen. Hvert fall etter at han har vært ute i over 1 år med en kneskade. Er bare å hylle Howe og styret for at de tok sjansen på han. Hadde det ikke vært for kneskaden så ville han nok ikke endt opp i Newcastle denne sesongen, hvert fall ikke til den prisen.
« Siste redigering: 03. Des. 2023, 23:49 av Eriksen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Tino Livramento
« Svar #8 på: 05. Des. 2023, 19:39 »
Livramento har imponert stort, men for å helle litt bensin på bålet, vil IKKE ha han på venstreback unntatt i nødsfall som nå. Får mark når han kommer høyt opp på banen, og akkurat som Davide Santon, mister angrepet fart når han begynner å fomle med feil bein for innlegg/skudd. Har jeg en liten mistanke om at Livramento ikke er helt håpløs med venstrebeinet med litt trening, men vil ha en venstrebeint vesntreback.
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Tino Livramento
« Svar #9 på: 07. Des. 2023, 18:59 »
Livramento har imponert stort, men for å helle litt bensin på bålet, vil IKKE ha han på venstreback unntatt i nødsfall som nå. Får mark når han kommer høyt opp på banen, og akkurat som Davide Santon, mister angrepet fart når han begynner å fomle med feil bein for innlegg/skudd. Har jeg en liten mistanke om at Livramento ikke er helt håpløs med venstrebeinet med litt trening, men vil ha en venstrebeint vesntreback.

Glemte å svare på hvor glad jeg er for at Livramento fortsatt er det store talentet før han ble skadet.

Som et svar på dette med høyrebeinet så tror jeg det handler litt om selvtillit. Muligens jeg tar feil, men han trenger fartstid og selvtillit. Har sett i start kamper at han ofte velger trygt, men utover i kampene bruker han mer venstre beinet. Santon, og for øvrig Milner, er de jeg husker best på venstrekanten som hele tiden måtte snu seg for å legge innlegg med høyrebeinet.  ::)
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Tino Livramento
« Svar #10 på: 03. Feb. 2024, 17:18 »
Synes det er helt uforståelig at Burn går rett inn i laget over Livramento..

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Tino Livramento
« Svar #11 på: 10. Feb. 2024, 17:52 »
På benk nok en gang. Helt merkelig det her. Er jo ingenting som tyder på at han er skadet eller noe, så vidt meg bekjent?
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Tino Livramento
« Svar #12 på: 10. Feb. 2024, 18:50 »
Der burde NF putte, og de bruker akkurat samme taktikk som i forrige kamp. Og som Luton brukte. De sikter seg inn på Burn, og det er så lett. Grenser faktisk til flaut.
Nei.