20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilke spillere bør få ny kontrakt?  (Lest 6444 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

KingKev

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 285
    • Vis profil
Hvilke spillere bør få ny kontrakt?
« på: 04. Feb. 2007, 15:17 »
Registrerer at det er en del kontrakter som går ut til sommeren. Hvilke spillere bør man fornye med?
Og hvilke spillere bør man ikke fornye med? Jeg tar en liten gjennomgang:

#Nolberto Solano. Er ikke den samme gamle, men har fortsatt mye å bidra med. Har definitivt mistet plassen på høyrekanten til Milner, men har gjort en veldig bra jobb som back. Solano fyller 33 i løpet av 2007. Jeg mener vi bør fornye med to nye år.

#Craig Moore. Hadde en god vårsesongen i fjor, men har vært udugelig denne sesongen. Bør ikke få ny kontrakt.

#Titus Bramble. Glenn Roeder har allerede hintet til at denne spilleren får tilbud om ny kontrakt. Når vi ser hvor elendig han har spilt i år, hvor mange poeng han koster oss er dette helt utrolig.  Tenk på signaleffekten da, om vi skulle gi han ny kontrakt. Ambisjonene til denne klubben kommer definitivt til å dø den dagen han skriver under ny kontrakt. Bør ikke få ny kontrakt.

#Antoine Sibierski. Var god i høst, men har vært helt usynlig de siste par månedene. Sett under ett har han likevel gjort det bra for oss. Sesongavslutningen blir nok avgjørende for om jeg mener han bør få et nytt år.

#David Edgar. Det overrasker meg at denne ungutten ikke har fått tilbud om kontraktsforlengelse allerede. Vet ikke om det bare er meg som mener dette, men jeg er av den klare oppfatning at Edgar har vært bedre enn f.eks Huntington. Han virker langt tryggere med ballen i beina, gjør kloke valg og er bra med offensivt. Bør få en lang kontraktsforlengelse. Det er heller ikke uten grunn at han nylig ble kåret til årets unge canadiske spiller.

#Olivier Bernard. Nei, overhodet ikke. Denne spilleren kommer til å bli fristilt.

#Alan O'Brien.  Han har pågangsmot og han har fart, men har han noe mer enn det? Synes han blir litt for enkel i spillestilen. Bør ikke få ny kontrakt.

Hva mener dere andre?

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere bør få ny kontrakt?
« Svar #1 på: 04. Feb. 2007, 16:16 »
Solano- 2 nye år
Moore- Ut
Bramble- Ut per dags dato
Sibi- 2 nye år
David edgar- Ny og proff kontrakt.
Bernard- Ut
Alan O'Brien- 2 nye år

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere bør få ny kontrakt?
« Svar #2 på: 04. Feb. 2007, 17:00 »
Solano: 1 nytt år, om vi ikke får inn forsterkninger på høyreback, samt en erstatter for mannen!
Moore: til hellvette vekk med denne hypokonderen. Er jo konstant skadet.
Bramble: nå må vi bli kvitt denne jævla tosken!! Han er jo faen meg helt udugelig!
Sibierski: ikke god nok!! Gammel! Dette er IKKE mannen som kan skyte oss oppover på tabellen!!
David Edgar: han vil jeg ha med videre. Ung og lovende.
Bernard: hva skjer med han??????? Har han tapt seg så forbanna mye?? Vekk med han!!
Alan O'Brien: ikke god nok! Kommer ikke til å bli bedre enn de vi har i denne posisjonen ( Duff og N`Zogbia).

Slik! Så får vi 5, kansje 6 ledige plasser på lønningslista, der vi kan kjøpe inn spillere som er bedre enn disse. Spillere som har fremtiden foran seg, er sultne på suksess, som har store ambisjoner og ikke minst har lyst til å prøve på det tydeligvis helt umulige! Nemlig å føre klubben til heder og ære, og en ny STORHETSTID!!!


Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere bør få ny kontrakt?
« Svar #3 på: 04. Feb. 2007, 23:33 »
Synes svaret er ganske greit på denne.

Solano trenger vi..
Moore har vært skadet lenge, og er ikke i bruk. han er over toppen
Bramble klarer vi oss ikke uten. og vi er ikke økonomisk stillt til å kjøpe alt nytt.
Bernard er over toppen
O'Brien har vi opp til 5 bedre spillere som kan spille i hans posisjon(zog, dugg, emre,luque,milner, pattison)
Sibbe er en grei backup

Så alle de som er spille klar og Fitt, bør vi beholde. Vi har ikke tykk nok stall til å kutte spesiellt mye. Ikke bakover ihvertfall!
Han kom, ble mett og dett var dett....

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Hvilke spillere bør få ny kontrakt?
« Svar #4 på: 05. Feb. 2007, 00:04 »
Gi Solano en ny ettårskontrakt. De andre kan bare pakke sekken sin. Edgar bør kanskje få litt mer tid på seg, men regner med at Roeder tar den rette avgjørelsen siden han kan vurdere ham langt bedre enn oss.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Noreng

  • Gjest
Sv: Hvilke spillere bør få ny kontrakt?
« Svar #5 på: 05. Feb. 2007, 16:09 »
Solano - 1 år med opisjon på 1 år til og med treneravtale når han legger opp
Moore - Nope
Bramble - Nei
Edgar - 3 årsavtale er fint og gi et stort talent
Bernard - Ut
Sibierski - Enten ut eller et år til. Spørs hvordan han spiller ut sesongen
O`Brien - Han har våren på seg og overbevise. Han kan abselutt og jeg håper han får en lang kontrakt

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere bør få ny kontrakt?
« Svar #6 på: 05. Feb. 2007, 16:36 »
Solano 1 år
Edgar 2-3 år.
Resten kan få lov å pakke sekken og dra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere bør få ny kontrakt?
« Svar #7 på: 26. Feb. 2007, 10:05 »
Paul Huntington sin kontrakt går ut til sommeren, og Man City, West Bom og Tottenham er alle veldig interessert i å hente denne unge talentfulle 19 åring gratis, som bosman.

LINK

Jeg synes det er veldig viktig å gi denne spilleren ny kontrakt. Han er ung og lovende, og det er viktig å vise at talenter blir satset på i klubben. Synes han har gjort sakene sin godt i PL til nå, til tross for at dette er debutsesongen, og at han spiller i uvante posisjoner som venstreback og høyreback. Han er langt fra den første jeg ser som bør forsvinne i forsvaret vårt, jeg ser aller helst at han ikke forsvinner i det hele tatt. Ville gjort meg mektig forbannet å se han storspille i en annen klubb, som Chopra nå gjør!!!

Noreng

  • Gjest
Sv: Hvilke spillere bør få ny kontrakt?
« Svar #8 på: 26. Feb. 2007, 11:47 »
Paul Huntington sin kontrakt går ut til sommeren, og Man City, West Bom og Tottenham er alle veldig interessert i å hente denne unge talentfulle 19 åring gratis, som bosman.

LINK

Jeg synes det er veldig viktig å gi denne spilleren ny kontrakt. Han er ung og lovende, og det er viktig å vise at talenter blir satset på i klubben. Synes han har gjort sakene sin godt i PL til nå, til tross for at dette er debutsesongen, og at han spiller i uvante posisjoner som venstreback og høyreback. Han er langt fra den første jeg ser som bør forsvinne i forsvaret vårt, jeg ser aller helst at han ikke forsvinner i det hele tatt. Ville gjort meg mektig forbannet å se han storspille i en annen klubb, som Chopra nå gjør!!!

Han er vel fra Carlise, så han blir nok!

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere bør få ny kontrakt?
« Svar #9 på: 26. Feb. 2007, 13:49 »
Chopra var fra Newcastle og han ble ikke.

Edgar: 3-4år
Solano: 2 år Synes vi skal beholde ham til han legger opp.
Huntington: 3-4år
Sibierski: 1år

De andre kan bare reise, men Bramble kunne vi kanskje beholdt selv om han er en aldri så stor katastrofe. Hvis vi får inn to midtstoppere kan han gå, hvis ikke bør vi beholde ham som backup, hvis han selv vil være det.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere bør få ny kontrakt?
« Svar #10 på: 26. Feb. 2007, 15:23 »
Chopra var fra Newcastle og han ble ikke.

Edgar: 3-4år
Solano: 2 år Synes vi skal beholde ham til han legger opp.
Huntington: 3-4år
Sibierski: 1år

De andre kan bare reise, men Bramble kunne vi kanskje beholdt selv om han er en aldri så stor katastrofe. Hvis vi får inn to midtstoppere kan han gå, hvis ikke bør vi beholde ham som backup, hvis han selv vil være det.
Jeg synes vi IKKE skal gi ny kontrakt til Solano og Sibierski. Jeg mener at de bør erstattes av yngre og bedre spillere. Synes ikke disse 2 er gode nok lenger, og mener at vi like gjerne kan gi slipp på de nå som kontraktene går ut. De kommer aldri til å bli noe bedre med årene, heller dårligere. Ser helst at de finner seg ny arbeidsgiver.

Det virker nesten som om en del her inne vil gi Solano ny kontrakt kun på  grunn av gamle og gode minner? Det mener jeg blir feil! Det er på tide med opprensking i stallen, da må vi gi slipp på gode gamle minner, og heller tenke fremover. For det er synd å si, men en fotball karriere er kort og ubarmhjertig, og "stopp skiltet" er ikke langt unna disse 2!!!  :'(
« Siste redigering: 26. Feb. 2007, 15:24 av Frode »

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere bør få ny kontrakt?
« Svar #11 på: 26. Feb. 2007, 15:27 »
Hvis vi klarer å bringe inn erstattere for Sibbe og Nobby så hadde jeg ikke grått hvis de måtte dra sammen med Moore, Bernard og Bramble. Men med tanke på hvor skadeutsatt vi pleier å være, pluss at vi mest sannsynlig ikke kommer til å handle alt for mye i sommer så mener jeg vi bør gi kontrakt til Solano, Sibbe og MULIGENS Bramble. Eller nei, jeg tar det tilbake, ikke Bramble.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere bør få ny kontrakt?
« Svar #12 på: 26. Feb. 2007, 22:11 »
Jeg synes Solano fremdeles har stor nytteverdi. Pengene bør ikke brukes på å hente en erstatter for ham, når det er så mange forsvarsspillere som bør pakke sekken og dra. Sibierski har ekstreme ferdigheter i lufta, og kan være en nyttig mann å ha dersom vi trenger ekstrem luftstyrke en eller annen plass på banen. Han kan helt sikkert alternere som stopper. Han kan helt sikkert gjøre en godkjent jobb som midtbane, og han er ikke ueffen som spiss heller. Jeg ser ikke noe galt i å gi Sibierski et år til, kanskje to. Hvem andre er det som kan matche hans egenskaper i lufta? Det er vel omtrent bare Gooch. Om han er god nok vet vi ikke med sikkerhet ennå. Han skal få våren på seg til å vise seg frem.

Hunty, Edgar, Sibierski og Solano kan få fornyet sine kontrakter. Resten bør vi bruke penger på å erstatte. Bramble har en siste sjanse nå i vår. Men jeg tror nok jeg ender på et nei for hans del.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

borbis

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 461
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere bør få ny kontrakt?
« Svar #13 på: 26. Feb. 2007, 22:50 »
Hørte jeg "beholde bramble"?! oh my god...

Enig beholde solano i 1-2 år til, sibbe.
Synes Huntington er litt rufsete og dårlig med ball i bena. Kan godt pakke sekken, men om han får en ny kontrakt er ikke det så ille.
Edgar bør definitivt få forlenget sin kontrakt, har gjort sakene sine bra de gangen han har fått sjansen.

Men forhåpentligvis har Roeder mer peiling enn oss og vil gjøre de rette valgene. eller ::)
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

“It wasn’t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.”

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Hvilke spillere bør få ny kontrakt?
« Svar #14 på: 27. Feb. 2007, 00:44 »
Solano - 1 år. Håper han ikke blir noe mer enn backup neste år.
Bramble - ny kontrakt. God på sitt beste. Grei som backup. (Ser for meg at Roeder kan gi Bramble fyken og ikke klare å hente inn en eneste stopper i sommer. Dermed rykker Ramage fram i køen som stoppere...)
Sibierski - 1 år. Grei backup, men håper han ikke starter mange kamper neste år...
Edgar og Huntington bør få langtidskontrakter.