20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Får vi nye signeringer før Bolton-kampen?  (Lest 10408 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Får vi nye signeringer før Bolton-kampen?
« Svar #45 på: 11. Aug. 2007, 19:44 »
Jeg skjønner virkelig ikke i min villeste fantasi hva vi skal med Gudjohnson med den angrepsrekka Big Sam har til disposisjon nå.

Snusflekk

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 426
    • Vis profil
Sv: Får vi nye signeringer før Bolton-kampen?
« Svar #46 på: 11. Aug. 2007, 21:06 »
Nei hva fanken ska vi med Gudjohnsen? Har Viduka-Owen-Martins, i tillegg har vi Ameobi og Carroll, og da har jeg utelatt å nevne Luque (kanskje på vei bort) og Smith (som sannsynligvis spiller mer kamper på midten enn som spiss). Greit nok med Duff og Smith (sjansen var for god.. bla bla), men om vi hadde kjøpt Gudjohnsen så hadde vi fått et problem med å holde (allerede de mange) spissene vi har - fornøyde. Må nok en gang ta frem hva som skjedde med Zoggy da Duff blei henta.. De unge MÅ matches! Greit Carroll kunne blitt lånt ut og Owen er skade utsatt og Martins spiller vel i Afrika i ny og ne, men kan ikke bare tenke det verste scenarioet.. En spiller som Carroll, som enda kan bli lånt ut, MÅ jo kunne se et lys i tunnellen en plass, om vi noengang har tenkt å satse på ham - noe jeg mener vi BØR! Hva om Gudjohnsen, Saha, Shevshenko osv ville bli ledige på market? Når føler dere vi har nok? Ameobi har aldri vært særlig god, og jeg føler at han må vise den nye hofta frem snart, men det er jo'kke sjans at Sam selger ham. Hvorfor gnåle om en ny spiss (med den brede "spisstallen" vi har fra før) Når det er andre plasser som trengs å forsterkes først? Å kjøpe en spiller, vi (i MINE øyne) absolutt ikke har behov for, bare for at han er ledig/andre klubber vil ha, minner meg om en kjøpehappy manager ala Chelsea-politikk. Nei takk, han er flink, men vi trenger ham ikke!

Dyer for 8 mill - Jatakk! Solano nå - Neitakk! Luque - Bryr meg ærlig talt ikke, men syns gratis er litt for billig. Kjøp inn en ung og lovende høyreving, og en kick-ass høyreback. Da syns jeg vi har en grei nok stall for i år.. Så kan vi heller snakke om videre forsterkninger te neste år, evt. januar.

Given (Harper - Krul)
Ny (Carr/Geremi) - Taylor/Rozehnal/Ramage - Enrique (Zoggy - Baba)
Milner (Solano+Ny rein ving) - Butt/Barton/Smith - Emre/Geremi (Zoggy) - Zoggy (Duff/Milner)

og det beste av alt - Viduka/Martins/Owen/Ameobi/Carroll (Smith)

+ sikkert noen jeg har glemt
Ja heia gutta!

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Får vi nye signeringer før Bolton-kampen?
« Svar #47 på: 13. Aug. 2007, 22:28 »
Gudjohnsen hadde jo vært veldig flott og anvendelig om vi skal spille 4-3-3-systemet - han er jo like mye offansiv midtbanespiller som kan bekle begge sider inkl. midten. Men støtter ikkje eit evt. kjøp da han skal ha vanvittige 100.000£ i uken, nei værsegod West Ham...

Prøver Diouf å fri til Sam? Veit ikkje heilt hva eg syns om det heller...
Det ble vertfall gjort klinkende klart på Lørdag at vi trenger en ny høgreback! Carr har temopet til eit haltende skadd esel!
Må ha ein ny høgreving og/eller ein allsidig spiller til på vingen(evt. midtbanen om han kan spille der, men i utgangspunktet ein høgreving.)
Spissene er jo heilt toppers, men ville likt å hatt ein jevngod med owen, viduka og martins kontra amøbi. Hadde blitt beinhard konkurranse, men vi vet hvordan ein heil Newcastle sesong pleier å være med suspensjoner, dårlig form og ikkje minst "spøkelset" skader. Derfor hadde ein slags type spiller som Gudjohnsen - som bekler begge vinger, offansiv midtbane i eit angrepssystem og er i tillegg best som spiss - passet godt å få inn. Men glem den lønningen!
Trenger vel egentlig ein ny venstreback også, så er Babayaro danket ut! Målet må være å få ut dei middelmodige back-up spillerene, og erstatte dei med gode førstelagsspillere som konkurrerer og roterer hele sesongen igjennom, eit klart førstevalg kan jo ha dårlig form i ny og ne, og da er det bedre å erstatte han med ein jevngod som har spilt nesten like mye på det tidspunktet, istedet for ein backup som alltid har sittet på benken og vært nettopp backup. Liker ikkje ordet backup, føles ut som ein spiller som er uønsket/ikkje god nok.

Men hvilke alternativ har vi? Nick Shorey på høgreback? Shaun Wright-Phillips på høgreving? Gudjohnsen e.l. i tillegg?
Kan dere komme med forslag til spillere? Savner det å ikkje være linket til noen, da er da alltid morsomt å spekulere i hvem som kunne forsterket oss, vært ein drøm og fått, eller som ville vært sannsynlig "slik som ting er nå."
Folk begynner jo tross alt å åpne øynene/muligheten for overgang for Newcastle med slik fremgang vi har nå, leder tabellen  og greier=) Sam er manager med internasjonalt og godt rykte. Kanskje den evt. dritgode spilleren ser at det er mulig å vinne mye med Newcastle bare han skifter klubb? Sam er jo dyktig på nettopp dette feltet og overtale og øyne håp gjennom hans ferdigheter og evnen til å få spillerne til å tro på det dei driver med! Han vil jo vinne! Tror vi kommer til Champions League neste år eg, om vi får rette forsterkninger/holder formen/minsker skadeproblemene.
Tror personlig at vi får nytt ving-talent, mulig spilleren er relativt "ukjent" for oss i tillegg...
Vi får se, gleder meg meir og meir for kvar dag=)
Venter i spenning...