20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 330075 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #840 på: 12. Des. 2011, 01:08 »
Så den jeg også for en stund siden. Les kommentarene under filmen så finner du det sikkert ut. :)

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #841 på: 15. Des. 2011, 10:47 »
http://www.nufcblog.co.uk/2011/12/14/why-has-ben-arfa-struggled-since-his-return/

Synes denne var litt interessant ang Ben Arfa's comeback så langt. Må egentlig si meg ganske enig med forfatteren.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #842 på: 15. Des. 2011, 18:19 »
Leste også den artikkelen. Mye fornuftig som blir nevnt i artikkelen, men det er ikke til å stikke under en stol at han uansett har vært dårligere mtp. både pasninger og evne til å dra av spillere. Helt ærlig så liker jeg fortsatt laget bedre når vi starter med Best+Ba... men Ben Arfa kommer nok. Han har for mye tallent til å unngå å skinne.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #843 på: 15. Des. 2011, 20:40 »
HBA har vore ein stor skuffelse til no, men med ein sopass alvorleg skade so kan ein vel ikkje forventa meir. Han bør visa storform utøve i 2012.

Peter

  • Gjest
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #844 på: 17. Des. 2011, 18:10 »
Hatem+Alan=</3?
Når ikke Ben Arfa får spilletid, der hele laget står fast og bare pælmer opp i ingenmannsland, og skriker etter en spiller som kan vippe kampen i vår favør med enten assists eller mål, begynner det å bli ugler i mosen...
Vil gjerne høre begrunnelsen til Pardew, for hvorfor han lar Ben Arfa råtne på benken i en kamp som dette og mot Norwich.

Sigurd

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 446
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #845 på: 17. Des. 2011, 22:35 »
Tror ikke en skal overdramatisere det at han ikke har komt innpå i to kamper på rad.

Grunnen til at HBA ikke spilte mot Norwich var at vi sårt trengte både Ba og Ameobi på både offensiv og ikke minst deffensiv dødball. Vi hadde rett og slett ikke råd til å ta av noen av dem, siden resten av laget var ca. 170cm høyt. I dag velger Pardew å starte med Best+Ba, som har vært vårt beste spisspar i år. Det synes jeg er en riktig vurdering. Han velger så å sette innpå Ameobi for Best, siden Ameobi har hatt noen fine innhopp i år - og trolig fordi han merker seg at vi kan skape noe i lufta i denne kampen. Akkurat den vurderingen er jeg ikke enig i, men jeg kan absolutt forstå den. Ameobi gjør ikke et så bra innhopp som vi håper, og følgelig ser byttet tåpelig ut.

I kamptråden kritiserer mange Pardew for at han ikke setter på Ben Arfa fremfor f.eks. sammy og vuckic. Det folk da må huske på er at Pardew ikke ser på ham som noen ving. Han har uttalt at han vil bruke han som hengende spiss. Hadde han altså satt innpå Ben Arfa for Obertan, ville det ført til en formasjonsendring, og det er noe Pardew tydeligvis ikke er veldig keen på å gjøre.

Jeg er også skuffa over at en av våre teknisk mest begavede spillere ikke slipper til i dag, men forstår at Shola blir foretrukket etter at han faktisk spilte ganske bra mot både Chelsea og Norwich. Det at han ikke kommer på på bekostning av noen andre skyldes at Pardew er tro mot sin formasjon, og ikke har troa på Ben Arfa i en 4-manns midtbane. Noe jeg forsåvidt forstår.

Mot WBA tror jeg vi starter med Ba+Best igjen, men at Ben Arfa vil få et innhopp før Ameobi. Rett og slett fordi Ameobi ikke var dødsimponerende i dag.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #846 på: 18. Des. 2011, 01:33 »
At Ben Arfa ikke spilte mot Norwich er på sett og vis "greit nok". Jeg hadde gjerne sett at han hadde fått muligheten, men forstår at Pardew valgte som han gjorde.

I dag forstår jeg det overhodet ikke. Det var ganske så åpenbart for de fleste at "lange baller på Best" ikke fungerte. Swansea tok ut Best av kampen. Hvordan skulle løsningen da være å sette inn Shola? Hadde det ikke vært bedre å bare beholde Best da? Eventuelt la han bytte litt med Ba innimellom, slik at han selv kunne utfordre rom i stedet, og slik sett fått en slags pause?

Skulle vi først ta ut Best var det i mine øyne helt åpenbart at vi burde sette inn Ben Arfa. Vi trengte sårt mer kreativitet. Vi var i ferd med å gå tom for ideer etter usle 60 minutter, vi hadde brukt opp alt skytset i førsteomgang. Og i tillegg ser vi etter bare fem minutter at Shola overhodet ikke har dagen. Ved neste korsvei setter vi da inn Sammy for Obertan. Sammy er en lovende spiller, men har overhodet ikke vist noe særlig mer enn Obertan hittil, og Obertan hadde tross alt en god kamp. Hvis vi skal ta ut Obertan, så må det være for å få inn noe nytt. I stedet fortsetter vi nok en gang med mer av det samme. En hurtig ving med begrenset teknikk som det kommer lite fornuftig ut av. Jeg ser Sammy mer som spiss enn som kant, og tror nok han er bedre på venstre enn på høyre også. Her burde vi benyttet sjansen til å få inn Ben Arfa, som kunne tilført laget noe annet enn det vi kjørte oss fast med gang på gang. Men i stedet velger vi altså en ung, urutinert og ineffektiv spiller. At Vuckic kommer inn for Tiote er det ingenting å si på. Når Tiote fikk krampe måtte vi bare ta han ut, for ikke å risikere større skade, og Ben Arfa-Cabaye sentralt på midten ville neppe vært heldig.

Min konklusjon er altså at Pardew er i stor grad ansvarlig for at vi tar bare ett poeng i dag, selv om det naturligvis ikke er noen som helst garanti for at andre bytter hadde gitt et annet utfall. Men det bidro på ingen måte til å bedre våre sjanser at han valgte som han gjorde.

Jeg synes jeg ser en tendens til at Pardew, i kamper hvor vår "main tactic" ikke fungerer, eller motstanderen greier å lese vår taktikk, så er han ikke i stand til å endre gameplan. Han har vel forsåvidt gjort det i én kamp, og det gikk bra. Men både mot Norwich og Swansea synes jeg han har vært svak i sin kampledelse.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #847 på: 18. Des. 2011, 15:22 »
Syns det er påtide å la ben arfa prøve seg på en av kantene, det fungerer ikke med ben arfa og en spiss i de kampene vi styrer, mot sterkere lag er det helt greit.
Tror Arfa med to spisser forran seg vil utrette mye mer i en relativt fri og offensiv kant rolle, så kan han vandre inn og ut som han vil. At han ikke har spilt fast syns jeg er greit, men han burde få kommet innpå i de kampene han har mulighet til å snu. At han ikke spiller alle kampene, har mye nok mye med mengden trening han har bak seg, han har vært skade fri i tre måneder etter ett laaangt skade fravær. Og han er nok ikke i sitt gammle slag før etter jul hvertfall.
Men hadde vært spennende å se hva han kan utrette på kant.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #848 på: 18. Des. 2011, 15:28 »
Enig

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #849 på: 18. Des. 2011, 15:56 »
Åpenbart enig. Som sagt tidligere her inne - beste utnyttelse av laget vårt er etter min mening Best og Ba på topp med Ben Arfa i en litt friere rolle en av kantene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #850 på: 19. Des. 2011, 12:34 »
Meanwhile, flamboyant playmaker Hatem Ben Arfa was again left on the bench and was once more left kicking his heels on the bench as an unused substitute.



Speculation has been rife of a possible fall-out between player and management but Pardew insists it is merely a case of others being ahead in the pecking order with Ben Arfa having to be patient.



He continued: “Hatem is hungry and ready. Hopefully he is hungry when his chance comes. As to when that will come, I don’t know.”


Hvis Best, Vukcic, og Sammy alle er foran HBA i køen, er det deprimerende.
If it has tits or wheels, count on problems!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #851 på: 19. Des. 2011, 23:23 »
Hvis Best, Vuckic og Sammy er foran Hatem Ben Arfa i køen er det en trener som ikke har spilleren i sine fremtidsplaner i det hele tatt. Da er det ikke snakk om en "fall out". Da er det snakk om at Pardew ikke vil ha en uforutsigbar, potensielt fantastisk, potensielt horribel fotballspiller i sine rekker. Da er det snakk om at Pardew prioriterer knallhard jobbing foran kreativitet, og på sikt vil vi bli nøyaktig som det vi var under Dalglish, Gullit, Souness, Allardyce, Kinnear. Og det vil overraske meg stort, basert på spillerne han har hentet og basert på hans uttalelser. Jeg vil vel forøvrig tro at Pardew kunne nektet å kjøpe Ben Arfa i januar, hvis han på død og liv ikke ville ha en slik spiller i laget sitt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #852 på: 20. Des. 2011, 12:09 »
He said: “A couple of times I thought about (bringing on) Hatem, but I just felt they were so deep, with so many numbers back, that I did not think he would find any space, if I asm honest.

“He looks for pockets, and there weren’t any.”

Explaining his logic in going for the Ameobi brothers rather than the French international, Pardew said: “Actually, I thought that maybe a diagonal coming in that box with Shola climbing on the back of a centre-half might just be enough.

Er det ikke da det kan være greit å ha en "boksåpner" type spiller utpå banen? Hvor lavt ligger ikke lag som f.eks møter City borte uten at de vraker spillere som Nasri og Silva av den grunn.



Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #853 på: 20. Des. 2011, 12:24 »
Frustrerende å se kamp etter kamp hvor Ben Arfa er benket når han er skadefri. Greit at mannen ikke er i toppform, men jeg er overbevist om at han er bedre enn mange andre alternativer, selv på en dårlig dag. Han har det spesielle i seg, og kan gjøre ting ingen andre i vårt lag kan.

Ben Arfa MÅ spille hver uke, etter min mening. Dessuten vil jo Pardew bruke han i en 10'er rolle, og har til nå tatt plassen til Best. Ærlig talt, så har ikke Best vært så god denne sesongen, på tross av noen mål. Dessuten blir det litt merkelig å si at Sånne som Sammy er foran Ben Arfa i køen, når Sammy hittil har kommet inn på kanten, og i hovedsak i Obertans fravær. Obertan virker jo heller ikke å være i toppform, så om Pardews argument er at Ben Arfa trenger tid, da blir jeg mer og mer skeptisk.

Har stort sett vært fornøyd med Pardew siden han tok over. Har vært småkritisk til noen bytter og lagoppstillinger, men nå lukter det svidd...

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #854 på: 20. Des. 2011, 15:49 »
For lite rom for Ben Arfa, men ikke for Amøba og co? Barfa er flink på små flater han..