20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 786148 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #60 på: 30. Juni 2005, 13:35 »
Sitat fra: "Bjørn"
De skulle absolutt ikke bli like store som mennesker, en Hobbit er vel litt over 3 fot høy, et menneske er 5-6fot høy. Da de drakk entedrikken er det som validus sier, skulle bare bli noen inches høyere. Men for de andre Hobbittene virker de som mennesker i forhold til det de var før.:)

Bjørn - kan litt LotR veffal


Ja det var liksom det eg meinte.

*Begynner å gløyme*
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Mushans

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 629
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #61 på: 30. Juni 2005, 14:26 »
Sitat fra: "Bjørn"
One Night at McCools er kjempebra, den andre har jeg aldri hørt om :)

Driver akkurat nå å sikler på Seinfeld sesong 4, men for en fattig student uten jobb blir det hardt akkurat nå :(

oh well, det ordner seg vel for snille gutter :)

Bjørn - bad


Har den trygt lastet ned på harddisken=)
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #62 på: 30. Juni 2005, 14:43 »
Hehe, det er jo seffern en mulighet det åsså, men for meg som samler på gode dvd-filmer så blir det litt juks :)

Bjørn - svart belte i keeper
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #63 på: 01. Juli 2005, 15:27 »
Jau, nå var jeg å så War of the Worlds / Klodens Kamp i går på Colosseum i Oslo. Hadde store forhåpninger før jeg satt meg ned med min utvalgte i en varm og klam kino! Jeg har ikke sett orginalen, ei heller lest boka, men kombinasjonen Cruise/Spielberg hadde jeg troa på, ivertfall med tanke på en veldig underholdende film. Jeg hadde rett :)

Jeg vil begynne med å si at jeg bli litt skuffet, samme som da jeg så Troy, Troy mener jeg er en tøff, men ikke fullt så bra film, mest pga skuespillerne i Troy da, men det er ik tema. Lyden på Colosseum er overveldende og er med på å løfte filmen, effektene er veldig veldi tøffe, de som kommer for å ta over jorda ligner på Stryders fra Half Life 2, og er meget tøffe. Tom Cruise gjør forsåvidt en grei jobb, men det som irriterer meg er måten Dakota Fanning blir brukt på, greitt at hun spiller ei lita veslevoksen jente (les drittunge), men de hadde ikke  trengt å pitche opp skrikinga hennes til slike intense nivå, ble bare irritert. Forholdet mellom far (Cruise) og sønn (whatever) var også litt påmalt og flaut egentlig, ivertfall i noen scener.

Jeg skal ikke komme med masse spoilere til dere som skal se den, og jeg skal ikke legge skjul på at det er en meget tøff og underholdende film, men spesielt bra er den ikke! Det er masse Amerika, Fuck Yeah å We're the greatest country in the world greier, og da DAkota Fanning spør hva som skjer, om det er terroristene som kommer, da måtte jeg bare le, men det er sikkert bare meg som er teit.

For avslutning så er War of the Worlds en film som nok gjør seg best på kino, det er en veldig visuellt bra film, masse tøft som skjer, litt småspenning er det åsså, skuespillerne er vel også helt greie i denne filmen.

En film som er verdt biletten + litt godis, men om den blir kjøpt på dvd er jeg ikke helt sikker på!

Terningkast 4!


Neste helg har Sin City premiere på kino, den råder jeg alle til å løpe å se, den har jeg sett, å den er utrolig bra, klar 6'er. Fantastic Four kommer, den tror jeg blir tøff, Hitchhikers Guide to the Galaxy blir meget spennende å se hva de har fått til ut fra den geniale boka! Batman Begins er seffern et høydepunkt også! Så mye bra å glede seg til. Kung-Fu Hustle er også verdt å gå å se på kino, en unnerholdende kung-fu køddefilm som vertfall jeg likte meget godt.


Bjørn - filmpoliti
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #64 på: 01. Juli 2005, 16:50 »
Jeg synes du kunne skrevet en litt mer utdypende anmeldelse. Jeg vil ha litt mer konkret informasjon om hvorfor filmen ikke er spesielt bra, og hvorfor filmen likevel kan sees. Litt hvem den passer for og du kan gjerne gi en kort innføring i historien. Du har noe å bygge videre på med det du har skrevet her.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #65 på: 01. Juli 2005, 18:04 »
Okey Joakim, da prøver jeg meg på noen punkter her:
Får bare håpe jeg ikke forsnakker meg.....har nok ingen journalist spire i meg, men vi prøver;)

Historien - Hva skjer
Tom Cruise jobber som havnearbeider i en eller annen by i USA, det første vi får vite er at Cruise (Ray Ferreier) ikke er den beste faren i verden og liker seg vel ikke i foreldrerollen og det kommer fort frem at dette vil bli et tema gjennom filmen, sønnen stjeler bl.a. Mustangen til Cruise, ikke populært. Miranda Otto (Eowyn fra LotR) spiller eks-kona til Cruise.
Ting begynner å skje når det kommer en mystisk stormsky over byen, og lynet slår ned ganske mange ganger, alt elektrisk utstyr blir slått ut, forutenom EN bil, som våre venner tar for å prøve å komme seg til Boston hvor moren (Otto) befinner seg. Iløpet av denne ferden vil det selvfølgelig bli et tema hvordan Ray får ungene til å like ham, spesielt sønnen som har en ikke altfor vanskelig rebelsk tenåring som hater pappan sin rolle. Dakota Fanning spiller dattern til Cruise, hun er ei veslevoksen lita frøken som liker å skrike å komme med rare komentarer.


minus sider ved filmen
Nå kan det da hende at jeg er rar, men her er mine grunner til at filmen ikke nådde helt opp.
Det temaet om far og barn syns jeg blir på grensen til tåpelig av og til, det er veldig mye erketypiske dialoger og handlinger som er med på å ødeleggge spenningen, men det er vel mest fordi jeg ikke helt liker sånne ting, isåfall må det gjøres bedre enn dette. Det er ganske åpenlyst hva som vil skje på den fronten gjennom filmen. Det er også for mye skriking fra lille Dakota Fanning, hun spiller ei "søt" lita vanlig amerikansk veslevoksen jente som er altfor clever for aldern. Og at en så litn person kan skrike så høyt skjønner jeg ikke.
Det er absolutt ingen film for de store skuespillerprestasjoner, så det blir nok ingen Oscar for noen av rollebesetningen. Cruise gjør jobben sin greitt, men er ikke så god som han kan være. Dakota Fanning er vel bare der å skriker å er veslevoksen, og Justin Chatwin er ikke overbevisende når han begynner med alvorsprater med faren sin.
Det er ingen spesiell utvikling av karakterene heller, bortsett fra den helt åpenlyse, at alle blir glad i hverandre.
Det viktigste punktet for min del var vel at det var veldig tydelig at USA er den beste nasjonen i verden, det er referanser mot terrorister og 11.september. Men det er vel ikke til å unngå i en slik type film i våre dager, men jeg synes likevel det er unødvendig å legge inn noen linjer av nasjonalsangen midt i den første "actionsekvensen", og at plutselig alle hus i gata til Cruise har hengt opp det amerikanske flagget som veier fint i vinden blir for meg litt dumt. De hadde ikke trengt å ha det med!
Det er forsåvidt ingenting overraskende som skjer heller, er bare 1t57min med straight forward action som leder frem til en brå slutt som ikke inneholder noen overraskelser.

Grunner til å se filmen
Først vil jeg si at det å se filmen på kino nok er med på å gjøre filmen bedre, ivertfall dersom det er en ordentlig kino med mye god lyd:)
Det bra med filmen er rett å slett det visuelle. Det er veldig mye tøfft som skjer, mansse eksplosjoner, hus som raser, aliens, bra lyd osv...Man får frysninger på ryggen av og til når det står på som mest.
Det er en spennende film, kan kanskje minne pitte-pittelitt om Signs med Mel Gibson, men på en annen måte ikke! Jeg ble ikke skremt i denne filmen, Signs var mer skummel egentlig, men det er noen spenningsscener som, jah, er spennende  8). De tingene som brukes til å ødelegge alt rundt seg er også meget tøffe, og er nesten identiske med Stryders fra Half Life 2, og det er ikke dumt :)

Kort fortalt så er det en film man bør se dersom man liker action, eksplosjoner, kule effekter og spenning. De punktene jeg nevner først er ikke så alvorlige at man ikke skal gidde å se filmen, det bare trekker ned helhetsinntrykket mitt en del.
En film for dem som liker å la seg underholde og er absolutt verdt å se, men rekker altså ikke helt opp.


Terningkast 4!


Neste helg har Sin City premiere på kino, den råder jeg alle til å løpe å se, den har jeg sett, å den er utrolig bra, klar 6'er. Fantastic Four kommer, den tror jeg blirmeget  tøff og underholdende, Hitchhikers Guide to the Galaxy blir meget spennende å se hva de har fått til ut fra den geniale boka! Batman Begins er seffern et høydepunkt også! Så mye bra å glede seg til. Kung-Fu Hustle er også verdt å gå og se på kino, en unnerholdende kung-fu køddefilm som vertfall jeg likte meget godt.


Bjørn - bedre nå??
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #66 på: 01. Juli 2005, 18:09 »
Haha, i dag skøyt jeg inn litt komi i min så smått voksende filmsamling med samleboksen til American Pie-filmene som kosta 170 og noen kroner på sommersalg på Play. :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebbster

  • Gjest
Filmtråden!
« Svar #67 på: 01. Juli 2005, 19:21 »
Bjørn, jeg hadde håpet på et annet terningkast denne gangen, jeg da.  :lol:

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #68 på: 01. Juli 2005, 19:50 »
hehe...terningkastet forandrer seg ikke selvom omtalen forandret seg vettu...:)
Aner ikke om det var en god omtale heller, får se hva Joakim mener, var han som etterpurte en litt mer fylldig en.... ^-^


 8)

Bjørn - American Splendor
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #69 på: 06. Juli 2005, 18:49 »
At eg kunne gløyme å nevne klassikeren "Monthy python and the holy grail"! Tidenes mest geniale film! :lol:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Leslie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 527
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #70 på: 06. Juli 2005, 19:30 »
ikkje like store,de hadde vokst,men hadde ikkje blitt like store som mennesker!
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #71 på: 06. Juli 2005, 21:01 »
Kan jeg spørre hva du mener med det du sa der Leslie?

Skjønte ikke en dritt av hva du mente der :P

Bjørn - henger ikke med
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #72 på: 06. Juli 2005, 21:03 »
Sitat fra: "Bjørn"
Kan jeg spørre hva du mener med det du sa der Leslie?

Skjønte ikke en dritt av hva du mente der :P

Bjørn - henger ikke med


Ikkje eg heller. Forstod liksom ikkje samanhengen. Eller kva du snakka om Leslie :D
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

validus

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 243
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #73 på: 07. Juli 2005, 00:06 »
tror han svarte på en post lenger oppi... glemte nok sikkert å quote.. sikkert om hobbitene han mente... eller noe...
ieron Dyer

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Filmtråden!
« Svar #74 på: 07. Juli 2005, 00:11 »
Sitat fra: "validus"
tror han svarte på en post lenger oppi... glemte nok sikkert å quote.. sikkert om hobbitene han mente... eller noe...


Det gidde faktisk meining. Hmm..smart Jens! :D
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!