20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Leicester vs Newcastle denne sesongen  (Lest 9016 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Leicester vs Newcastle denne sesongen
« pć: 06. Mai 2016, 03:43 »
Hvordan kunne de, uten noe som helst spillerkjĂžp nestn, PLs antatt svakeste lag. Vinne ligaen. Mens vi som brukte haugevis av penger..Riskikrere Ă„ rykke ned?.


FĂžrst: Vi har vĂŠrt flinke under Pardew..Ca halv milliard i netto pluss i transfers..Og til Ă„ med et mer spennende lag enn da han tok over..

Deretter.. Vet vi henta spillere som burde hevna oss til en viss grad, men hadde videresalgsverdi og utviklingspotensiale..

SĂ„.. Carr.. Du fikk beskjed om Ă„ hente spillere som kan stige  i verdi go gjĂžre en figur pĂ„ fĂžrstelaget forhĂ„pentlig alllerede...

Mitrovic- Virker spennende. Ikke alt for dyr. Enrom innsats. FÄtt vekk tullet sitt med stygge tacklinger. Klaerer holde roen selv om han fÄr noen slag. Scoret mange viktige go ikke viktige mÄl i det sisste... Fortsattt ung utrolig god hodespiller som ogsÄ virker god med beina.. EN som vil dÞd for laget...
Godkjent med tanke pÄ prislapp..

Wijnaldum.. Kupp..VĂ„r desidert beste spiller,,, og beste spiller i Ă„r...
SuperkjĂžp

Mbemba,,, skylda for mye av rart forsvarspill men viser enorme tendenser med fysikken sin, og tekniske ferdigheter. MĂ„ bli mer trygg og kan sikkert brukes som en back.. Minner veldig om David Luiz..
Kan vĂŠe verdt pengene. Visstnok et megatalent..

Shelvey: Var interessant for England og stĂžrre klubber. Skal vĂŠre en klar forsterkning, og en fair pris.

Townsend: Var smÄskeptisk, nen visste jo hva han til tider presterte i spurs, men skeptisk siden de har vraket han totalt... Viser nÄ enrmt potensiale og kan vÊre et kupp..

Saivet: Til gode Ă„ se

Thuivin: Virker spennende,,, varierende spil, kommer forhÄpentlig tilbake bedre ettter utlÄn. Kan se ut som en magiker..


SÄ... Vil si Wijnaldum har vÊrt knallkjÞp for direkte forsterkning pÄ fÞrstelaget.
Mitrovic virker som et smart kjÞp. Shelvey tidlig Ä si, men spennende kjÞp. Townsen, tidlig Ä si, men viser gode tendenser. Mbemba virker for klÞnete, men viser ogsÄ enormt potensiale som det ble sagt da han kom... mEN SEr for meg han som en god back, dm,,, eller noe,,om han ikke fÄr mer struktur pÄ spillet sitt..

SÄ md tanke pÄ at vi henta god del forterkninger til fÞrsteelvern og noen slo til, andre er usikre.. For meg virker ikke dette som direkte dÄrlige kjÞp, men meget smarte. Mbemba er jeg dÞdsspent pÄ. Shelvet ogsÄ, og nÄ townsend, mitoric,,, og hÄper thauvin kan bli en ny arfa..


Og hva er leicters oppskrift?

De har bare henta Kante som kan kallles virkelig viktig. Mahrez viste tendenser mot slutten ifjor. Vardy er lynkjapp men har vel lÊrt Ä gÄ pÄ disse lÞpene og jage... Drinkwater har hevdet seg litt og kjemper om plass pÄ england men ingen stjerne.. Stopperne er store,, solide. Selv om Morgan i utgangspunktet har vÊrt en svak spiller.. Backene og keeperne mener jeg er middels.. Er det Vardy som plutselig ble sÄ smart, mens Mahrez fant en form ut av det blÄ, og Kante var sÄ ekstremt god? De hadde vÊrtfall struktur i forsvar imotsetning til oss. Ekstrem kontringstykre i vardy mahrez. Meget deffensivt organisert...SkjÞnner ikke at null forsterkninger pÄ dem,, mens haugevis pÄ oss skal gÄ sÄ galt.

Poenget mitt var litt at om vi klarer oss,, fÞler jeg vi har gjort mange gode kjlÞp. Er absolutt spillere med fremtiden foran seg, istedet for Ä hente avargge spilelre som kan fÄ oss pÄ midten henter vi store talenter som kan hevde oss.. Men kansjke vi burde henta mer rutine? Spilleres som Noble, Shawcross, Bertrand, fx.. For Ä sikre oss, men liker i utgangspunktet tanken pÄ spennende spillere, fremfor avarage... Og nÄr Carr sikkert er pressa etter spillere med mulig verdiÞkning, sÄ ser jeg at han kan ha endt opp med blandede resultater(enda tidlig Ä si) Men fÞler det meste virker som fornuftige kjÞp. Er noe annet som er problemet her..

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Leicester vs Newcastle denne sesongen
« Svar #1 pć: 06. Mai 2016, 08:32 »
Vi ser jo nÄ under Benitez hva som egentlig bor i dette laget.
At Leicester vinner er jo bare helt sinnsykt, men de har hatt stabilitet gjennom hele sesongen (uten at stabilitet=gull ansett spillerkaliber).

Er dog totalt uenig i at Wijnaldum har vÊrt en kjempesignering. Synes han har vÊrt direkte svak. ForhÄpentligvis vil vi se mer til han (om vi unngÄr nedrykk), nÄr vi fÄr stabla et lag som er solide defensivt, slik at vi kan fokusere offensivt. Er drittlei av Ä bedÞmme vinger/midtbane vi bruker etter hvordan de er defensivt.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Leicester vs Newcastle denne sesongen
« Svar #2 pć: 06. Mai 2016, 10:38 »
Datt av lasset nÄr du beskriver Gini som et kjempekjÞp....
No fate but what you make

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Leicester vs Newcastle denne sesongen
« Svar #3 pć: 06. Mai 2016, 11:25 »
Og hva er leicters oppskrift?

Jeg tror det er meningslÞst Ä overforklare hvorfor de gjorde det sÄ utrolig bra i Är.
Alt har klaffet 100% for Leicester denne sesongen, absolutt alt av ytre omstendigheter har gÄtt i deres favÞr. Alle storlag underpresterte voldsomt og de var en strekkskade pÄ Vardy eller Kante unna Ä kjempe om Europa League i stedet for seriegull.

Ikke misforstÄ, de er fullt fortjente vinnere, men jeg tror det er et hÄplÞst prosjekt Ä skulle prÞve og kopiere Leicesters vinneroppskrift. Den stÞrste lÊrdommen mÄ kanskje vÊre at fotball som gÄr kjapt i lengderetning fortsatt kan vÊre svÊrt effektivt i 2016 og at dominerende banespill ikke bÞr vÊre et mÄl i seg selv.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Leicester vs Newcastle denne sesongen
« Svar #4 pć: 06. Mai 2016, 11:47 »
Og hva er leicters oppskrift?

Jeg tror det er meningslÞst Ä overforklare hvorfor de gjorde det sÄ utrolig bra i Är.
Alt har klaffet 100% for Leicester denne sesongen, absolutt alt av ytre omstendigheter har gÄtt i deres favÞr. Alle storlag underpresterte voldsomt og de var en strekkskade pÄ Vardy eller Kante unna Ä kjempe om Europa League i stedet for seriegull.

Ikke misforstÄ, de er fullt fortjente vinnere, men jeg tror det er et hÄplÞst prosjekt Ä skulle prÞve og kopiere Leicesters vinneroppskrift. Den stÞrste lÊrdommen mÄ kanskje vÊre at fotball som gÄr kjapt i lengderetning fortsatt kan vÊre svÊrt effektivt i 2016 og at dominerende banespill ikke bÞr vÊre et mÄl i seg selv.

Enig i mye her.
- Flaks med skader
- Taktikk tilpasset spillermaterialet
- Et lag med komplementÊre ferdigheter som fÄr spille sammen, kamp etter kamp.
- Noe som har vist seg i senere sesonger, ikke roter for mye pÄ laget. Sett statistikker pÄ dette, og laget som har vunnet PL de senere Ärene, er av lagene som har benyttet fÊrrest spillere gjennom sesongen.

Pluss en haug med X-faktorer. Tottenham er vel Þverst pÄ de fleste positive statistikkene i Är, holdt ikke helt inn for det.
No fate but what you make

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Leicester vs Newcastle denne sesongen
« Svar #5 pć: 07. Mai 2016, 00:46 »
Girginho har stort sett vĂŠrt vĂ„r klart beste spiller... Sikker nĂ„r han tar med seg ballen,,, treffer stort sett alt av pasninger, mĂ„lfarlig... Riktignok vĂŠrt litt svak under Benitez, men sammenlignet med resten av laget, vil jeg si vĂ„r klart beste spiller i Ă„r.. Og virker som en meget dyktig spiller, pĂ„ et helt eget nivĂ„ i forhold til de andre.. VĂ„r soleklare toppscorer. Årets spiller i Nederland, og rartt om han ikke stikker til en stĂžrre klubb... Imotsetning til Mbemba(katastrofe i Ă„r, men virker som et meget stort talent), Mitrovic(til tider litt lite mĂ„l/bidrag til mĂ„l, Thurvin(viser spennende ting, men ble lĂ„nt ut pga for ujevnt spill), sĂ„ vil jeg si dette er kjĂžpet som klarest har slĂ„tt til, og antakelig Ăžkt i verdi, i forhold til kjĂžpssummen...

Dette er alle spillere som skulle rett inn i fÞrste 11ern. Men riktignok, med enormt utvikligspotensial, men ikke sÄ direkte forsterkning for laget, som en eldre spiller, med liten sjanse for, profitt i videresalg..

Vil si Mitrovic sin verdi er ca tilsvarende som han ble kjĂžpt for. Viser spennende tendenser... Mbemba,,veldig spennende, og noe ekstremkvaiteter.

Mbemba kanskje tapt seg litt i verdi, men fÞler han kan vÊre en rÄ hÞyreback fx, og har potensiale med den riktige lederen,, eller konsentrasjonen,,,til Ä bli en klassestopper..

Thuvin,, veldig skuffende at han ble lĂ„nt ut, og ikke slo gjennom som han gjorde virkelig i fĂžrste kamp... Kanskje smart  Ă„ lĂ„ne ut, men hĂ„per virkelig han slĂ„r gjennom, for en blind man kan se det enorme potensialet hans... Kanskje tapt seg bitelitt i verdi..

Shelvet-- Engelsk potensiell landslagspiller, en "playmaker type" Newcastle har manglet. Jobber, utifra talene, ganske mye, prisen var fin, og han er en type som fort kunne spilt seg inn pÄ et topplag..

Saviet-Sett for lite til han.

Townsend-Virka som pennger ut av vindu, men sÄ tenker jeg tilbake pÄ da han var pÄ sitt beste for Tottenham og England... Og har i senere tid vÊrt vÄr reddende mann...Ligger ann til Ä forsvare prislappen.


SkjÞnner hvirkelig ikke kritkken mot Wijnaldum. Mister nesten aldri ballen, og slÄr sjelden mye stÞttepasninger.. Tempo i spillet sitt, og rolig i hodet.. Sissoko er spennende pÄ en annen mÄte, men har mye mere feilpasninger etc. Ayoze er spennende, men trenger nok et par Är for Ä bli en stabilt klassespiller.. Er sikkert mange bedre enn Girginho ute i verden, men neppe i Newastle...

I utgangspunktet veldig foruftig,,, men hadde aldri trodd at vi skulle vÊre sÄ svake etter alle disse forsterkningene...


Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Leicester vs Newcastle denne sesongen
« Svar #6 pć: 07. Mai 2016, 10:39 »
Girginho har stort sett vĂŠrt vĂ„r klart beste spiller... Sikker nĂ„r han tar med seg ballen,,, treffer stort sett alt av pasninger, mĂ„lfarlig... Riktignok vĂŠrt litt svak under Benitez, men sammenlignet med resten av laget, vil jeg si vĂ„r klart beste spiller i Ă„r.. Og virker som en meget dyktig spiller, pĂ„ et helt eget nivĂ„ i forhold til de andre.. VĂ„r soleklare toppscorer. Årets spiller i Nederland, og rartt om han ikke stikker til en stĂžrre klubb...

[...]

SkjÞnner hvirkelig ikke kritkken mot Wijnaldum. Mister nesten aldri ballen, og slÄr sjelden mye stÞttepasninger.. Tempo i spillet sitt, og rolig i hodet.. Sissoko er spennende pÄ en annen mÄte, men har mye mere feilpasninger etc. Ayoze er spennende, men trenger nok et par Är for Ä bli en stabilt klassespiller.. Er sikkert mange bedre enn Girginho ute i verden, men neppe i Newastle...

Vel, min kritikk mot Wijnaldum er at han har vÊrt pÄ sommerferie siden midten av januar. Han har siden kampen mot West Ham lÞsnet 4 skudd som er gÄtt pÄ mÄl (14 kamper). Det har resultert i null mÄl og 2 mÄlgivende noe som er for dÄrlig etter mitt syn. Hadde Wijnaldum fortsatt med samme prestasjonsnivÄ som han hadde frem til denne kampen sÄ er jeg enig i at han hadde vÊrt vÄr soleklart beste spiller i Är. Det har han imidlertid ikke, og har siden dette nesten vÊrt usynlig.

Synes forsÄvidt ikke at han spiller dÄrligere under Benitez enn tidligere i 2016, forskjellen er bare at Benitez ikke bruker han 90min pr. kamp. Faktisk sÄ har han prestert bedre om vi ser oss blinde pÄ tall. PÄ 21 minutt mot City og Palace har han lÞsnet like mange skudd pÄ mÄl som han gjorde pÄ de siste 540 minuttene fÞr Benitez tok over. Godt mulig han har en rolle Ä spille fÞr sesongen er over.

Jeg spÞr meg litt om hvordan det stÄr til med kondisjoneringen hans, kanskje er det for tÞft tempo og program i forhold til fysikken p.t. SÄnn sett kan en full preseason under Benitez muligens gjÞre underverker.

Sesongen sett over ett sÄ er jo Wijnaldum en av de bedre, men det gjÞr formen hans bare desto mer frustrerende. Vi vet jo at han har det i seg! Jeg tror det er dette mye av kritikken har utspring i. PÄ sikt (om han blir) kan han bli en svÊrt god spiller for oss tror jeg.

ForÞvrig, Mitrovic som etter ditt syn scorer lite og bidrar med fÄ mÄl har altsÄ scort 1 mÄl mindre og har 2 fÊrre mÄlgivende. Dette med ca. to tredjedeler av spilletiden (991 minutt mindre banetid) og mens Mitro trenger 251 minutt pr. mÄl sÄ trenger Gini 333 minutt. BÞr gjerne forvente flere mÄl av spissen vÄr, men om Mitro er for svak sÄ sliter jeg med Ä skryte Wijnaldum opp i skyene. SÄ stor forskjell i bidraget totalt sett har det ikke vÊrt.

------

Diverse stats (hadde vi delt den fĂžr og etter 16. januar hadde det nok vĂŠrt langt verre):

Pasningstreffsikkerhet: 85%
- Dette er bra, deler fÞrsteplass i klubben her med Colback og Tiote sÄ det kan vÊre betimelig Ä spÞrre seg om det er litt mye safe og ufarlige pasninger, noe som ikke nÞdvendigvis er bra om rollen er Ä Äpne motstanderen
- Litt mye bakover (40,9% av pasningene), men det er kanskje naturlig nÄr man spiller hÞyt pÄ banen med et sÄpass sidrompa lag som Newcastle. Sjeldne er de iallefall ikke stÞttepasningene
- Involvering i banespill er sÄ som sÄ - snitter ca. en pasning hvert tredje minutt
Sjanseskaping: 47 totalt
- Relativt bra i klubben, kun slÄtt av Sissoko som har 55
- Nest flest mÄlgivende med 5, rett etter Sissoko. Ligger 2 mÄlgivende foran Mitro, Anita, Janmaat og Shelvey sÄ vil ikke si at han er i noen sÊrklasse her
- Har hatt 42 nÞkkelpasninger utav 1172 pasninger totalt. Etter mitt syn alt for lavt med 1,2 nÞkkelpasninger pr. kamp i en spiller som kun skal/er offensiv i bidraget. Likevel er det jo et ullent begrep sÄ spÞrs hva kriteriene er
MĂ„l: 9
- VÄr toppscorer, sÄ isolert sett bra
- Imidlertid 0 mÄl siden 16. januar og har stagnert totalt
- 44,4% av mÄlene kom i en enkelt kamp
- Omsetter rundt 19% av sjansene til mÄl med 9 mÄl pÄ 47 sjanser, noe som er relativt bra (kun en hÄndfull i ligaen slÄr han her). Likevel er den jo 0% pÄ siste 14 kampene
- Skaffet oss 12 poeng pÄ mÄlene sine, hvorav 9 av poengene avhenger av hans mÄl sÄ det er klart at bidraget hans i hÞyeste grad har vÊrt viktig sesongen sett under ett


Kilde: http://www.squawka.com/players/georginio-wijnaldum/stats#performance-score#newcastle-united-(current)#english-barclays-premier-league#8#season-2015/2016#165#all-matches#1-36#by-match

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Leicester vs Newcastle denne sesongen
« Svar #7 pć: 07. Mai 2016, 11:17 »
For det fĂžrste... Her bruker du alt for mye tall for Ă„ vurdere spillerne..

Pasningssikkerheten: Han har overhodet ikke sÄ bra treffsikkerhet bare pÄ grunn av stÞttepasninger... Han pleide(fÞr Benitez kom), Ä fordele ballene mellom Ayoze, Sissoko og Mitrovic, i et hÞyt tempo,, gode fÞrstetouch og mottak, og gode driblinger om nÞdvendig... Om vi mistet ballen i angrep, sÄ var det stort sett aldri Wijnaldum, selv om han fikk noen vanskelige pasninger og driblinger Ä jobbe med.. Mest sikre i laget vÄrt til Ä sentre, motta, og fÞre ballen, uten balltap, og samtidig spille fremoverretttede pasninger...

SĂ„ hvem er ellers Newcastles beste spiller mener du?...
Sissoko har tendensene, men ikke like sikker i pasningsspillet som Wijnaldum, og lever mer pÄ kun fart, mens Wijnaldum kan enkelt drible av et par spillere..

Og Ä sammenligne Mitrovic, som er spissen vÄr med antall mÄl av Wijnaldum er ogsÄ litt urettferdig. Klart en spiss skal score mer, normalt sett... Mens Mitrovic har i tillegg scoret pÄ 2 straffer...

Dessuten har hele laget slitt, og da er det enda vanskeligere for Wijnaldum Ă„ prestere vil jeg tro....


Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Leicester vs Newcastle denne sesongen
« Svar #8 pć: 07. Mai 2016, 11:32 »
Burde helle diskutere hvem som har vĂŠrt minst dĂ„rlig?  :P

Rob Elliot har vĂŠrt den beste etter mitt syn.

Lascelles og Townsend klart best etter at Rafa kom inn..

Gini med sterkt nedadgÄende kurve etter en brukbar hÞstsesong. Har potensialet, definitivt. FÄr hÄpe vi redder plassen, og Rafa kan fÄ noe ut av han. SÄ mÄ han brukes sentralt, om ikke, selg han og bruk pengene pÄ noe annet. MÞkklei av at spillere brukes pÄ feil plasser i dette laget. Ikke rart de blir Þdelagte, demotivert og mister selvtillit.
« Siste redigering: 07. Mai 2016, 11:37 av Geordie »
No fate but what you make

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Leicester vs Newcastle denne sesongen
« Svar #9 pć: 07. Mai 2016, 13:20 »
Wijnaldum er vÄr topscorer med 9. Han putta 4 i en kamp og 2 mot Pool. Utenom dette, 3 mÄl som offensivt midtbane....
Det er rett og slett ikke bra nok.
Årets spiller er faktisk Rob bakerst
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Leicester vs Newcastle denne sesongen
« Svar #10 pć: 07. Mai 2016, 13:33 »
For det fĂžrste... Her bruker du alt for mye tall for Ă„ vurdere spillerne..

Om vi skal diskutere det utenfor ditt hode mÄ vi nesten se pÄ tallene. Dine subjektive oppfatninger av mÄlfarlighet og pasningsspill mÄ nesten konkretiseres ellers kan du jo like gjerne ta det i en trontale pÄ badet.

SĂ„ hvem er ellers Newcastles beste spiller mener du?...
Sissoko har tendensene, men ikke like sikker i pasningsspillet som Wijnaldum, og lever mer pÄ kun fart, mens Wijnaldum kan enkelt drible av et par spillere..

Ingen Newcastlespillere er gode, men pr. nÄ vil jeg holde Lascelles, Townsend og Tiote (muligens Sissoko) som gode kandidater til Ä vÊre vÄre beste spillere som gjÞr at vi faktisk tar poeng. Paradokset er at Wijnaldum likevel er kandidat til Ä vÊre Ärets spiller og det er kun pÄ prestasjoner frem til 16. januar. Jeg mener likevel at rÊva prestasjon trekker ned gode prestasjoner.

Årets spiller er etter min mening som Romance sier Elliot.
Og Ä sammenligne Mitrovic, som er spissen vÄr med antall mÄl av Wijnaldum er ogsÄ litt urettferdig. Klart en spiss skal score mer, normalt sett... Mens Mitrovic har i tillegg scoret pÄ 2 straffer...

Dette er allerede kommentert, men jeg fÄr gjenta siste melding pÄ ny:
BÞr gjerne forvente flere mÄl av spissen vÄr, men om Mitro er for svak sÄ sliter jeg med Ä skryte Wijnaldum opp i skyene. SÄ stor forskjell i bidraget totalt sett har det ikke vÊrt.

Wijnaldum har jo selvsagt vĂŠrt bedre enn Mitrovic, men mener avstanden er mindre enn du vil ha det til spilletid tatt i betraktning.
Dessuten har hele laget slitt, og da er det enda vanskeligere for Wijnaldum Ă„ prestere vil jeg tro....

Det har du helt rett i, gjelder forÞvrig hele laget det sÄnn sett. Du kan ikke unnskylde Wijnaldum fra det kollektive ansvaret. Tvert imot burde vÄr "suverent beste spiller" klare Ä lÞfte laget i en tung tid, og det har han definitivt ikke gjort. Hadde vi diskutert dette 17. januar sÄ hadde jeg vÊrt enig med deg, men ikke nÄr vi har 4 mÄneder til med spill i fasiten.
« Siste redigering: 07. Mai 2016, 13:44 av Hughie »

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Leicester vs Newcastle denne sesongen
« Svar #11 pć: 07. Mai 2016, 13:43 »
Pasningssikkerheten: Han har overhodet ikke sÄ bra treffsikkerhet bare pÄ grunn av stÞttepasninger... Han pleide(fÞr Benitez kom), Ä fordele ballene mellom Ayoze, Sissoko og Mitrovic, i et hÞyt tempo,, gode fÞrstetouch og mottak, og gode driblinger om nÞdvendig... Om vi mistet ballen i angrep, sÄ var det stort sett aldri Wijnaldum, selv om han fikk noen vanskelige pasninger og driblinger Ä jobbe med.. Mest sikre i laget vÄrt til Ä sentre, motta, og fÞre ballen, uten balltap, og samtidig spille fremoverretttede pasninger...

Du sier han er "pasningssikker", han er like pasningssikker som Colback og Tiote noe som gjÞr at jeg mistenker at disse ballene han angivelig strÞr til Ayoze, Sissoko og Mitrovic i hÞyt tempo er av det sjeldnere (enklere) slaget. Ikke alle sÄklart, men en anseelig mengde.

Du sier han er fremoverrettet og slÄr sjelden stÞttepasninger, likevel gÄr 4 av 10 pasninger bakover pÄ banen. Som pÄpekt tror jeg dette har noe med hvor resten av medspillere ofte befinner seg og ikke nÞdvendigvis er svakhet i Wijnaldum sitt spill. Likevel sÄ kommer du ikke unna at det er en anseelig mengde stÞttepasninger.

Du sier at han er "mÄlfarlig", likevel har han ikke scoret siden 16. januar eller pÄ nÊrmere 1200 minutt. Over 40% av mÄlene i en kamp mot Norwich. Han er suveren toppscorer mener du, men det er kun 1 mÄl foran nestemann.

Han er ogsÄ god pÄ Ä drible. Kun slÄtt av Sissoko med 4 vellykkede driblinger, men som derimot har langt flere balltap (23 mer). Han har fÄ balltap og det er jo en svÊrt god egenskap, men han mÄ jo tilfÞre noe mer etter at han ikke mister ballen. Mitt inntrykk er at det ofte kommer et dribleri eller to sÄ legges ballen igjen bakover. Dette underbygges vel av at han har 2 mÄlgivende pÄ siste 14 kampene, eller 5 totalt i Är som offensiv midtbane.

Du har imidlertid rett i at det ikke er gode arbeidsvilkÄr, og jeg bestrider ikke treffsikkerheten.
« Siste redigering: 07. Mai 2016, 13:47 av Hughie »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Leicester vs Newcastle denne sesongen
« Svar #12 pć: 07. Mai 2016, 15:45 »
Digger Wijnaldum og jeg tror han har en stor fremtid som PL-spiller, men han har ikke hatt et godt Ă„r i 2016. Han har rett og slett vĂŠrt svak. Men som sagt, tror han etter en sesong eller to blir en magisk PL-spiller for et spillende fotballag.
Nei.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Leicester vs Newcastle denne sesongen
« Svar #13 pć: 07. Mai 2016, 15:48 »
Det kan jeg slutte opp om.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Leicester vs Newcastle denne sesongen
« Svar #14 pć: 07. Mai 2016, 15:54 »
Gini er god pÄ lÞp og avslutninger, men han er ingen kreativ spiller. Gini kan fungere hvis han fÄr mange innlegg. Dvs at vi trenger kanter og en dyp, kreativ midtbanespiller.. Men en midtbane bestÄende av bÄde Gini og Sissoko er ikke god nok mener jeg. Sissoko bÞr selges slik at vi fÄr inn en ving som faktisk kan gjÞre et medtak og som kan slÄ pasninger under press.