20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervindu januar 2022  (Lest 46778 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #120 på: 05. Jan. 2022, 14:42 »
Hva tenker dere om Digne og Ramsey?

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #121 på: 05. Jan. 2022, 15:43 »
Hva tenker dere om Digne og Ramsey?

Trippier på en 2,5 års kontrakt ryktes det.

Digne måtte vel være bra. Da hadde vi faktisk hatt en back på hver side av bra kvalitet. Newcastle visstnok eneste som hittil har hatt en konkret henvendelse til Everton, i følge en Carlos Reynoso på Twitter. Kjenner ikke til han, så klype salt alltid bra :) Så dog Luke Edwards retweeted fra han.

Ramsey, på en kortere kontrakt a'la Tripper. Er alltid skeptisk til spillere som har runda 30 :) Men, ville nok vært en god oppgradering av hva vi har, og sikkert en Willock kan lære av? Har han vært skadeplaget?
« Siste redigering: 05. Jan. 2022, 15:46 av Geordie »
No fate but what you make

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #122 på: 05. Jan. 2022, 16:18 »
Trippier er en kraftig oppgradering. Digne er ganske mye bedre enn Ritchie. Ramsey har vi ikke bruk for. Trenger en som demmer opp, og beskytter forsvaret. Om motstander får løpe gjennom midtbaneleddet gang på gang så hjelper det ikke om vi har Van Dijk der bak. Kamara eller Fofana mye bedre alternativer enn Ramsey.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #123 på: 05. Jan. 2022, 16:24 »
Herlig med Tripper inn! Synes denne overgangen er noe av det beste vi har gjort på mange år! Deilig å se bildene fra han i Newcastle! :) Venter vel kun på Nufc.co.uk.

Digne og Ramsey forsterker oss de også.

Håper vi nå får litt push på overgangene!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #124 på: 05. Jan. 2022, 16:25 »
Trippier er en kraftig oppgradering. Digne er ganske mye bedre enn Ritchie. Ramsey har vi ikke bruk for. Trenger en som demmer opp, og beskytter forsvaret. Om motstander får løpe gjennom midtbaneleddet gang på gang så hjelper det ikke om vi har Van Dijk der bak. Kamara eller Fofana mye bedre alternativer enn Ramsey.

Vi har Joelinton nå  ;)
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #125 på: 05. Jan. 2022, 16:31 »
Joelinton har fått et nytt liv under Howe, men jeg er ikke trygg på at Joelinton skal redde oss fra nedrykk med sine 10/10 prestasjoner uke inn og uke ut.

Lurer på hvem vi går for som spiss. Ryktene sier at den plassen mye av pengene vil gå nå som Wilson er ute en stund.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #126 på: 05. Jan. 2022, 16:34 »
Trippier er en kraftig oppgradering. Digne er ganske mye bedre enn Ritchie. Ramsey har vi ikke bruk for. Trenger en som demmer opp, og beskytter forsvaret. Om motstander får løpe gjennom midtbaneleddet gang på gang så hjelper det ikke om vi har Van Dijk der bak. Kamara eller Fofana mye bedre alternativer enn Ramsey.

Helt enig, vi trenger balanse. Eneste på midten som kan vinne ballen akkurat nå er Hayden, og han blir ikke satset på. Ja, vi trenger en som kan holde på ballen, men det er vel så viktig å kunne vinne ballen tilbake. Dersom vi får en slik spiller inn så tillater det oss å la de nye backene stå litt høyere i banen også.

Er ikke den største fan av eldre spillere selv men i vår situasjon akkurat nå så trenger vi noen med erfaring som kan prestere fra dag 1. Trippier har nok 3-4 gode år i seg fortsatt, er ikke så ille det. Spillere holder seg vanligvis i form lengre nå enn for 10 år siden.
« Siste redigering: 05. Jan. 2022, 16:40 av Eriksen »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #127 på: 05. Jan. 2022, 16:41 »
Nei, kan ikke forvente at Joelinton fyller Ball-vinnende, indreløper og playmaker rollen slik han gjorde mot Man Utd. i hver kamp. Som det beistet han viste seg å være i den kampen. Men, kan jo hende han faktisk har funnet rollen sin nå og har fått etterlengtet selvtillit.

Hørte S.Longstaff var ute å sa at han briljerte på treningene. "De som er på lag med han vinner alltid!".

Synes vi skal fokusere i følgende rekkefølge:

1. Spiss (Skader)
2. Stopper
3. Ving (Pga. Skader på Fraser og Maximin).
4-5. Midtbanespiller
5-4. Venstre back
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #128 på: 05. Jan. 2022, 17:01 »
Nei, kan ikke forvente at Joelinton fyller Ball-vinnende, indreløper og playmaker rollen slik han gjorde mot Man Utd. i hver kamp. Som det beistet han viste seg å være i den kampen. Men, kan jo hende han faktisk har funnet rollen sin nå og har fått etterlengtet selvtillit.

Hørte S.Longstaff var ute å sa at han briljerte på treningene. "De som er på lag med han vinner alltid!".

Synes vi skal fokusere i følgende rekkefølge:

1. Spiss (Skader)
2. Stopper
3. Ving (Pga. Skader på Fraser og Maximin).
4-5. Midtbanespiller
5-4. Venstre back

Fraser og Maximim kan være tilbake allerede til neste ligakamp. Evt kampen deretter. Jeg tenker at sålenge Joelinton og Fraser har løftet seg såpass så er jeg mer gira på ny VB eller SM enn ving. Vi scorer faktisk greit med mål, det er bakover det virkelig svir. Som vi snakket om over her så tenker jeg at en ryddegutt på midten er svært viktig. Det vil potensielt tillate både Shelvey/Willock og backene til å kunne angripe mer.
« Siste redigering: 05. Jan. 2022, 17:10 av Eriksen »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #129 på: 05. Jan. 2022, 17:41 »
Er jo for så vidt enig i alt det du skriver, Eriksen.

Vi kan være enige i at alle disse posisjonene trenger forsterkninger. Så får vi håpe at vi får til mest mulig før de neste 2 livsviktige kampene mot Watford og Leeds.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #130 på: 05. Jan. 2022, 17:47 »
Problemet er jo at det blir ubalansert uansett hva man prøver på. Spiss, sentral midtbane, midtstopper, venstre back. En kan liksom ikke nedprioritere noen av dem.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #131 på: 05. Jan. 2022, 17:48 »
Romano skriver at Digne til Newcastle er helt utelukket. Jaja. Jeg tenker en midtstopper er mye viktigere enn ny venstreback. Har litt tro på Lewis.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #132 på: 05. Jan. 2022, 18:05 »
Har mistet tilliten til Ritchie på back plass. Lewis har hatt noen gode kamper i det siste. Dersom han kan holde det oppe så er jeg enig i at vi burde prioritere andre posisjoner først. Og ja, jeg er enig i at en ny spiller på vingplass kan hjelpe. Men vi har god nok dekning der, da må det i så fall være en som går rett inni elveren.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #133 på: 05. Jan. 2022, 18:23 »
Problemet er jo at det blir ubalansert uansett hva man prøver på. Spiss, sentral midtbane, midtstopper, venstre back. En kan liksom ikke nedprioritere noen av dem.

Når jeg snakker om balanse mener jeg ikke at vi har mer kvaliteter noen steder på banen enn andre, for det har vel så og si alle. Jeg tenker mer på det å for eksempel ha 7 spillere på banen som har sine styrker offensivt og ikke er særlig gode deffensivt er ubalansert.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2022
« Svar #134 på: 05. Jan. 2022, 18:44 »
Problemet er jo at det blir ubalansert uansett hva man prøver på. Spiss, sentral midtbane, midtstopper, venstre back. En kan liksom ikke nedprioritere noen av dem.

Når jeg snakker om balanse mener jeg ikke at vi har mer kvaliteter noen steder på banen enn andre, for det har vel så og si alle. Jeg tenker mer på det å for eksempel ha 7 spillere på banen som har sine styrker offensivt og ikke er særlig gode deffensivt er ubalansert.
Innlegget var ikke myntet på deg  ;)
Handlet om hva en bør prioritere og da synes jeg alle posisjonene er omtrent like viktige. Spiss akkurat nå det haster mest med.