Newcastle United > Transfers

Transfersommeren 2023

(1/40) > >>

Eriksen:
Like greit å få i gang denne, var lite som skjedde i januarvinduet, så jeg har store forventninger til dette vinduet. ::) Vi skal sannsynligvis ut i Europa, og da må bredden i stallen forbedres ganske mye. Etter min mening er det i disse posisjonene vi trenger fortserkninger:

1x Venstreback - for dybde og mer fleksibilitet når vi angriper, usikker på om Targett er en langsiktig løsning. Burn mener jeg gjør seg bedre som rotasjon/backup på stopperplass og backup som VB, da han gir oss ganske så lite offensivt.

2x Sentral midtbane - minst 1 premium spiller (Maddison?). For dybdens skyld så kunne vi trengt 2 stk inn, den siste kan evt. kjempe om plassen med Joelinton/Willock (evt. Longstaff dersom han hever seg noen hakk).

1x Høyreving - gjerne en som kan spille fast, dersom vi ikke får se mer av Almiron slik som han var i høst. Da ser jeg helst at Almiron funker som backup/rotasjon, og at vi får inn en spiller av høyere kvalitet her. Fraser kan fort bli solgt, og Murphy holder ikke mål.

1x venstreving(?) - har troa på Gordon, men foreslår dette mest for breddens skyld og konkurranse for Gordon. Her antar jeg egentlig at ASM blir solgt, men dersom det ikke skjer, så trenger ikke dette å være noen prioritet.

1x spiss - Wood går sannsynligvis til Nottingham etter sesongen, men vi har allerede Isak og Wilson. Derfor er det kanskje greit nok å bare hente inn et talent som kan steppe inn når det trengs? Eventuelt så kan vi også hente en utility spiller som kan spille både ving og spiss, dersom det er mulig.

Skal litt til for at vi henter alt som nevnes, men håper vi får inn en del av dette. Det blir også viktig å kvitte oss med så mye som mulig daukjøtt, spesielt da vi nå også får tilbake spillere fra lån.

Geordie:
Jepp, ryktene har allerede begynt  ::)

Rykter om Maddison går ikke vekk: https://www.thenorthernecho.co.uk/sport/23302812.newcastle-united-transfers-leicesters-james-maddison-key-target/

Er nok hold i denne, får vi se hvordan den utfolder seg utover våren?

Vil nok tro det er sentral midtbane eller to som står høyest på agendaen til sommeren, så må vi ha inn en spiss. Trenger mer kreativitet, og bedre bredde på de fleste plassene egentlig, så blir spennende å se hva de går for og hvilke type spillere? Sammen med en 2-3 etablerte, tipper jeg vi kommer til å hente inn noen yngre spillere, som kan fungere som back-up en sesong eller to før de forhåpentligvis er klare for å ta steget. Fordelen med det, er at de ikke teller på "egenprodusert" så lenge de er under 21 år. Trippier, Wilson, Schar, Burn er spillere som må erstattes i en ikke alt for fjern fremtid, sammen med en haug av stallfyll. Bedre å få inn noen sultne ungutter som backup for de, enn Murphy, Lascelles, Krafth, Manquillo m.fl. 

Så håper jeg ASM og Almiron kan finne tilbake til formen fra i høst, ellers er de i beste fall et backup-alternativ. ASM er nok bare rusten etter å vært lenge ute av laget, og Almiron har sett sliten ut. 

Eriksen:
Doucouré på Palace virker som en fantastisk deffensiv midtbanespiller. Nettopp fyllt 21 og har storspilt denne sesongen. Blir nok en veldig stiv pris på han, og kan tenkes at vi ikke er ute etter han uansett, men hadde ikke vært imot den. Forøvrig så fortsetter Maddison å utgjøre en STOR forskjell for Leicester etter å ha kommet tilbake fra skade.

boris.:
Den midtbanespilleren som var et must i Januar, er i hvert fall et must her. Fremdeles en skandale at Newcastle ikke overbetalte for en sårt trengt midtbanespiller (som var sårt trengt før det kom skader og suspensjoner btw) i Januar. Den midtbanespilleren burde være klar før det har gått en uke av overgangsvinduet.

Geordie:
https://www.nufcblog.co.uk/2023/02/17/newcastles-summer-budget-receives-early-boost-as-15m-clause-is-activated-the-times/

Den første i boks  ::) Chris Wood sin overgang til Forest er permanent, og 15 mill pund i boks. Ryktes at Forest betalte 4 mill pund for låneavtalen i tillegg. Om det stemmer, betalte vi i praksis 6 mill pund + lønn for å svekke en konkurrent, samt bidrag til å redde plassen. Syns denne dealen har vært bra jeg, selv om han ikke fant nettet for ofte!  ::)

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning