20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271239 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

devilfinn

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 27
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1485 på: 06. Juni 2011, 13:00 »
støttes! billig og bedre enn dannyS!

synes forøvrig DannyS er for dårlig for et lag som kjemper om en topp 8 plassering, og bør erstattes asap.

Han er verken stor, rask eller god offansivt. dessverre, for han virker å være en kjernekar
;)

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1486 på: 06. Juni 2011, 13:17 »
Kult at Høgli plutselig er bedre enn Danny Simpson :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1487 på: 06. Juni 2011, 13:29 »
Etter mitt skjønn er det ikke så ekstremt mye mer vi får i Tom Høgli enn i Danny Simpson - forskjellen er jo isåfall at Danny Simpson har tre år tilgode på Høgli.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1488 på: 06. Juni 2011, 14:43 »
herregud høgli holder jo seff ikke mål for newcastle. En god kamp og alle vil ha han. haha lattelig

devilfinn

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 27
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1489 på: 06. Juni 2011, 15:03 »
tja, får vi inn gervinho på høyre kant så trenger vi en back som er god defensivt. nå har jeg sett veldig lite av høgli (kun landskampene) men da virker han å være solid defensivt. mangler kanskje noe offensivt men det ekke så farlig om vi har gervinho...

danny simpson er jeg veldig lite imponert over, og tror høgli er bedre. simpson virker å være direkte involvert i altfor mange baklengsmål, spesielt mot slutten av forrige sesong....

selvfølgelig håper jeg vi kan få inn en som er bedre enn både høgli og simpson, men høgli til sånn ca 500 000 pund er jo en relativt bra deal. har jo bevist at han klarer seg bra mot god motstand på landslaget...
;)

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1490 på: 06. Juni 2011, 15:18 »
Høgli hadde vært fett, men tviler på at Newcastle blir linket til ham.

Jon87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 585
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1491 på: 06. Juni 2011, 15:24 »
James Perch hentet vi vel i stor grad på grunnlag av én meget god kamp, mot oss. Og av det jeg har sett Tom Høgli internasjonalt, har han vel ikke vært spesielt god, bortsett fra nå sist.

Han har svært begrensede ferdigheter offensivt, og jeg kan heller ikke helt se at han har tilstrekkelig klasse defensivt. Er ikke overbevist om at han totalt sett er bedre enn Simpson, tror nok heller Simpson er noen hakk over. Vi har faktisk ganske mange som kan spille på høyrebacken, problemet er bare at ingen av disse er spesielt gode. Og da hjelper det lite å hente inn en til, som bare forsvinner i mengden av dårlige alternativer.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1492 på: 06. Juni 2011, 15:48 »
Ganske enig med Jon87. Tror Simpson er bedre enn Høgli.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1493 på: 06. Juni 2011, 20:52 »
Det er godt mulig Simpson er bedre enn Høgli totalt sett, men eg skal innrømme at eg såg for meg under landskampen korleis Simmo ville ha handtert Ronaldo. Litt av nøkkelen til at Høgli klarte brasene så godt, var nettopp det at han stod stødig og fokusert når CR begynte med fintene sine. Ser for meg at Simmo hadde rygga langt bakover, og ut i Lisboa sine bakgater, under samme omstendigheiter.

Trur Høgli er god nok for ein mindre fysisk liga enn EPL, men det er usikkert korleis han fungerer i eit lag som er dårlegare organisert enn Tromsø og Norge. Det blir lakmustesten i framtida.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1494 på: 06. Juni 2011, 22:51 »
Fredrik Stoor dominerte i TL og var ligaens beste høyreback. Bare sånn til opplysning! :P
Men nja - folk glemmer at Simpson hadde en ganske imponerende første halvdel av sesongen. Merkelig nok ble han etterhvert svakere under Pardew enn han var under den tidligere høyrebacken Hughton. Men jeg anser vel Høgli for å være på kanskje omtrentlig det nivået Simpson har - og da er jeg muligens litt snill med Høgli - for han har aldri spilt regelmessig på et nivå som PL. Sammenligner vi ham med eksempelvis Wæhler vil jeg vel påstå at de jevnt over har holdt et nogenlunde likt nivå i landskampene de siste årene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1495 på: 13. Juni 2011, 20:05 »
Vet ikke om det er nevnt før her, men Tarik Elynoussi er en spiller jeg godt kunne tenkt meg i Newcastle faktisk! Han er jo faktisk halve laget til Fredrikstad! Lite sannsynlig siden han nettopp signet IGJEN for Fredrikstad, men for 10-20 millioner norske kroner tror jeg kunne han kunne vært et godt kjøp!
If it has tits or wheels, count on problems!

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1496 på: 13. Juni 2011, 20:16 »
Det er vel bare Moa som holder høyt nivå av norske spisser. Det han presterte første året i Hannover er rett og slett vanvittig imponerende :)

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1497 på: 13. Juni 2011, 21:44 »
ser noen fredrikstad - sarpsborg? Tarik er klasse...
Som en fattigmanns messi :P
If it has tits or wheels, count on problems!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1498 på: 13. Juni 2011, 21:47 »
Haha, du overdriver greit. Han tok vel ikke engang nivået i Heerenveen? Og han har etter min mening ikke bevist så mye mer i Tippeligaen nå enn det han gjorde før han dro til Nederland..

Kan like så godt foreslå Angan og Pape Pate Diouf da. Føler de har bevist like mye i år. Rade Prica er Tippeligaens beste spiss, og ikke han vil jeg ha engang. Så da blir vel de andre spissene i TL uaktuelle.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1499 på: 13. Juni 2011, 21:50 »
var vel andre ting enn det rent sportslige som sviktet i Heresveen? Tenker på at han ble frosset ut og ikke fikk nok spilletid osv.. Jeg har troen på Tarik, herlig spiller :)

Men jeg er tilbøyelig til å se poenget ditt, han ble ikke den umiddelbare suksessen man skulle tro han ville bli..

For å vri diskusjonen litt: Jeg blir deprimert på vegne av Tippeliga-spillerne når jeg tenker på at Elyounoussi ikke lyktes i utlandet. For hvis han ikke er god nok for det er det særdeles få av de andre som er det.
« Siste redigering: 13. Juni 2011, 21:53 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!