20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271241 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1380 på: 20. Nov. 2010, 20:37 »
Bør jo få Huseklepp til max 10 millioner norke kr (er vel det samme sånn ca som Perch kostet??) Så ser ikke på det som noe gambling.

Hahah, du tror Brann selger for den prisen?
De krevde vel under Steinar Nilsen 50M, at prisen er 1/5 av den i dag er lite trolig, selv om den bør være godt under 50M.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1381 på: 20. Nov. 2010, 23:09 »
Hvis Bolanos er verdt 8 og Moa 12, så kan jeg aldri tenke meg at Huseklepp er verdt mye mer enn ca det samme. Ser på Bolanos som en mye bedre spiller i tillegg, men det er kanskje bare meg.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1382 på: 21. Nov. 2010, 12:22 »
Bør jo få Huseklepp til max 10 millioner norke kr (er vel det samme sånn ca som Perch kostet??) Så ser ikke på det som noe gambling.

Hahah, du tror Brann selger for den prisen?
De krevde vel under Steinar Nilsen 50M, at prisen er 1/5 av den i dag er lite trolig, selv om den bør være godt under 50M.

Jepp, det tror jeg Brann gjør. Huseklepp og Brann har nok en avtale i kontrakten om at Brann ikke kan kreve blodpris for han. Økonomien til Brann er jo dårligere enn lommeboken min, så penger trengs.

Men uansett så tror jeg ikke på noe Huseklepp til Newcastle.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1383 på: 21. Nov. 2010, 12:29 »
Hvis Bolanos er verdt 8 og Moa 12, så kan jeg aldri tenke meg at Huseklepp er verdt mye mer enn ca det samme. Ser på Bolanos som en mye bedre spiller i tillegg, men det er kanskje bare meg.

Jeg er ganske enig, men prisen Brannskal ha for Huseklepp tror jeg er endel mer, både mtp. at han fortsatt er der og hva prisen har vært tidligere.
At Brann ikke kan selge for blodpris er greit, men 10M tror jeg neppe han har i kontrakten at han kan bli solgt for.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1384 på: 21. Nov. 2010, 13:35 »
Dette blir jo bare synsing, så hvis du ikke har noe mer konkret å komme med enn hva du tror, så tror jeg vi forholder oss til hva markedet faktisk betaler. Om Brann ikke selger til den prisen får være dems sak. Men for å si det sånn, det er en grunn til at det har vært store økonomiske problemer i norsk fotball, og jeg er bare glad for at Start har lært.

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1385 på: 21. Nov. 2010, 13:45 »
Markedsprisen for norske spillere har jo falt dramatisk de siste 2 sesongene. at han forlater for 10-20 mill er ikke umulig.

Det hadde vært artig å se hva huseklepp kunne fått til ved siden av Carrol. Jeg tror nok Huseklepp kunne trengt noen muskler ekstra, men jeg tror han kunne toppet Løven i Newcastle angrepet.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1386 på: 21. Nov. 2010, 13:55 »
Dette blir jo bare synsing, så hvis du ikke har noe mer konkret å komme med enn hva du tror, så tror jeg vi forholder oss til hva markedet faktisk betaler. Om Brann ikke selger til den prisen får være dems sak. Men for å si det sånn, det er en grunn til at det har vært store økonomiske problemer i norsk fotball, og jeg er bare glad for at Start har lært.

Er ganske konkret at Brann under Steinar Nilsen krevde 50M, at dem har begrensa seg litt nå regner jeg med, men kan virkelig ikke se for meg at dem selger juvelen sin for småpenger, har jo vært endel utenlandske klubber inne i bildet også.

Og at han imponerer på landslaget senker jo ikke prisen hans.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1387 på: 21. Nov. 2010, 14:15 »
I dagens marked kan vel ikke Brann forvente mer enn 10 mill, nei. 50 mill var selvfølgelig en idiotisk pris den også - akkurat som hva TIL en gang prisa godeste Reginiussen for.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1388 på: 21. Nov. 2010, 15:16 »
Hvis man skal selge Huseklepp for 50 mill så tar jeg det som et signal på at man ikke vil selge.

Men altså, hvis man finner folk som vil kjøpe en colaflaske til 100 kr så skal de få lov til det. Jeg tviler bare på at noen vil, når man kan finne akkurat den samme varen et annet sted til en lavere pris.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1389 på: 21. Nov. 2010, 16:13 »
Til tross for at jeg ser på Huseklepp som en spiller som ikke akkurat gjør seg bort i internasjonale kamper, så er en pris på 50 millioner alt for mye, og lang fra det Brann bør kreve for han sånn økonomien er nå.  Hadde han blitt feks solgt fra West Ham til Liverpool, så ville nok kanskje prisen hans vært ~40mill pga hans kvaliteter, men det er ikke akkurat situasjonen.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1390 på: 21. Nov. 2010, 16:50 »
Hahah, du tror Brann selger for den prisen?
De krevde vel under Steinar Nilsen 50M, at prisen er 1/5 av den i dag er lite trolig, selv om den bør være godt under 50M.

Dette er bare løgn fra din side, er det ikke det? Eller har du noen kilder som kan backe det opp? Har aldri hørt om noe i nærheten av dette fra Branns side. Det nærmeste er vel at Nilsen en gang i tida dro en spøk til en journalist om at han krevde 40 mill for Huseklepp, men det kan da ikke være den spikeren du koker suppa di på her? 

Når det gjelder å sammenlikne med andre norske spillere ser jeg på Huseklepp som ca jevngod med Moa, kanskje litt bedre. Vi kommer selvsagt ikke til å få mer enn 20 for ham i dagens marked, og jeg føler meg ganske sikker på at klubben er klar for å selge for f.eks 15.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1391 på: 21. Nov. 2010, 20:30 »
Ok, kanskje det var 40M han nevnte, at det var en spøk fikk jeg aldri med meg dog.
At det i dagens begrenser summene er vel og greit det, men så er den en stor forskjell på overganger mellom norske klubber og over ganger til resten av europa.
Tror ikke Huseklepp går til en annen norsk klubb nå, og han er pr. dags dato verdt endel mer enn 10M, men jeg mener naturligvis ikke han er verdt 50M!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1392 på: 21. Nov. 2010, 21:21 »
Eh, what?
En annen norsk klubb?
Overganger i norge og europa?
Mye mer enn 10, men ikke 50?

Blir jo bare mer forvirret av å lese det du skriver jeg...

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1393 på: 22. Nov. 2010, 00:09 »
Når Rosenborg ikke en gang var i nærheten av å få 30 millioner for Anthony Annan, som var VMs kanskje beste defensive midtbanespiller, i sommervinduet, hvor flest lag kjøper flest spillere, så skal det ekstremt mye til om Brann skal få særlig mye mer enn 15 millioner for Erik Huseklepp.

En spiss vil selvfølgelig alltid være langt mer sexy enn en defensiv midtbanespiller. Men ta i betraktning klasseforskjellen mellom Tony og Pusen, så skal det veldig mye til for at Brann får noe i nærheten av "asking price" for Puseklepp.
Hvis man ønsker å selge for 20-30 millioner til utlandet, så hadde vel prisen gjerne hatt ett siffer til om Rosenborg hadde gjort en seriøs henvendelse.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1394 på: 22. Nov. 2010, 00:30 »
For det første ser jeg ikke den helt enorme klasseforskjellen. Annan dominerer til tider i TL, men det gjør absolutt Huseklepp også. Det er uansett ikke mulig å sammenligne dem som man kan sammenligne Moa og Huseklepp, av mange grunner. Dessuten ser jeg ikke bort fra at det presser prisen ned at man praktiserer homofile øvelser eller biter på motspillere i løpet av kamp. Det har jo aldri Huseklepp gjort.