20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271189 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #780 på: 05. Aug. 2009, 23:26 »
Har jo også spillere som Koren og Mifsud da. Koren var vel da han gikk til WBA kanskje for TLs beste spiller å regne. Totalt håpløst er det ikke.

Jepp, men disse er jo faktisk snarere unntaket enn regelen. De fleste OK spillere som har gått fra TL til England har endt opp i PL.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #781 på: 06. Aug. 2009, 17:49 »
Det man regner som "de fem store" i Tippeligaen, hadde nok stort sett greid seg ganske bra i Championship. I gode perioder kunne RBK sannsynligvis kjempet om playoff.

Koren og Mifsud ble hypet noe vanvittig av norsk presse.
De har aldri vært Tippeligaens beste spillere når de havner i Championship, og knapt nok snuser på PL.

De aller, aller fleste gode spillere som forlater TL, havner i langt bedre klubber enn det vi finner i CCC.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #782 på: 06. Aug. 2009, 18:08 »
Det er noe av det mest absurde jeg har hørt. CCC er klart bedre nivå en TL. Jeg tror ikke topp 5 hadde kjempet om opprykk. Kanskje i bestefall playoff, men aldri direkte opprykk.

Milford

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #783 på: 06. Aug. 2009, 18:38 »
Men ... det var jo så godt som det Joakim sa også, så det kan umulig ha vært noe av det mest absurde du har hørt.

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #784 på: 06. Aug. 2009, 21:17 »
bad quotation

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #785 på: 06. Aug. 2009, 21:26 »
Det er noe av det mest absurde jeg har hørt. CCC er klart bedre nivå en TL. Jeg tror ikke topp 5 hadde kjempet om opprykk. Kanskje i bestefall playoff, men aldri direkte opprykk.
Hvis du leser hva jeg skrev, så skrev jeg at Rosenborg - i gode perioder - kunne luktet på playoff. De fem beste i Tippeligaen ville sannsynligvis neppe kjempet om nedrykk, men ville nok plassert seg ganske sånn midt på tabellen. Neppe særlig høyere enn 10. plass. Det er det nok sannsynligvis bare Rosenborg som ville klart.

Tippeligaen er selvsagt dårligere enn Championship, men ikke SÅ vanvittig mye dårligere, at det vil være en drøm for enhver Tippeliga-spiller å komme til WBA eller Newcastle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #786 på: 06. Aug. 2009, 23:58 »
Syns verken Mifsud eller Koren ble spesielt opphypa i media. Media har langt større hang til å opphype egne norske spillere her til lands. Koren har vist seg å være en av WBAs viktigste spillere siden overgangen, både i CCC og PL, og var også en ledende skikkelse i TL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #787 på: 07. Aug. 2009, 00:00 »
Men så er det veldig få spillere som er så ekstremt kåte på å komme seg ut av landet som de to var. Da sier det seg selv at man ofte må ta til takke med dårligere løsninger enn om man har råd til å være tålmodig.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #788 på: 07. Aug. 2009, 00:07 »
Vel. De spilte jo i litt av et rævhåll da...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #789 på: 07. Aug. 2009, 00:09 »
Det stemmer. Jeg skjønner dem godt jeg.

Kenneth Santa Cruz Bassan

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 409
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #790 på: 07. Aug. 2009, 10:11 »
Det er noe av det mest absurde jeg har hørt. CCC er klart bedre nivå en TL. Jeg tror ikke topp 5 hadde kjempet om opprykk. Kanskje i bestefall playoff, men aldri direkte opprykk.
Hvis du leser hva jeg skrev, så skrev jeg at Rosenborg - i gode perioder - kunne luktet på playoff. De fem beste i Tippeligaen ville sannsynligvis neppe kjempet om nedrykk, men ville nok plassert seg ganske sånn midt på tabellen. Neppe særlig høyere enn 10. plass. Det er det nok sannsynligvis bare Rosenborg som ville klart.

Tippeligaen er selvsagt dårligere enn Championship, men ikke SÅ vanvittig mye dårligere, at det vil være en drøm for enhver Tippeliga-spiller å komme til WBA eller Newcastle.


JEg fikk ikke quotet så det var ikke ditt inlegg jeg ref til

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #791 på: 07. Aug. 2009, 14:41 »
Akkurat nå tenker jeg faktisk som så - faen at vi ikke kjøpte Husekleppe da vi muligens hadde sjansen. Hadde vært fantastisk å kunne hatt ham på topp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #792 på: 07. Aug. 2009, 17:08 »
Det jeg koser meg mest med innen fotballen er suksessen Huseklepp har. Det har stoppet kjeften på en del kritikere som trodde de hadde peiling. Nå satser han nok høyere enn Newcastle vil jeg tro...

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #793 på: 07. Aug. 2009, 20:32 »
Vel. De spilte jo i litt av et rævhåll da...
En togstasjon, kaller vi det.
Laget er en togstasjon, stadion er en togstasjon, byen er en togstasjon. Spillerne er en togstasjon.

Lillestrøm er et rævhøl av en togstasjon. Enkelt og greit.

Personlig tror jeg selv en Dagfinn Enerly i rullestol og en utrent Egil Østenstad, eller en omskolert Stig Johansen hadde gjort en mye bedre jobb enn Shola Ameobi som spiss.

Såvidt jeg kan huske har alle de tre i sin tid vært aktuelle for Newcastle. Og sin tid, det var vel Dalglishes tid, om jeg ikke husker helt feil.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Inuz

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 391
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #794 på: 07. Aug. 2009, 20:59 »
Vel. De spilte jo i litt av et rævhåll da...
En togstasjon, kaller vi det.
Laget er en togstasjon, stadion er en togstasjon, byen er en togstasjon. Spillerne er en togstasjon.

Lillestrøm er et rævhøl av en togstasjon. Enkelt og greit.


Personlig tror jeg selv en Dagfinn Enerly i rullestol og en utrent Egil Østenstad, eller en omskolert Stig Johansen hadde gjort en mye bedre jobb enn Shola Ameobi som spiss.

Såvidt jeg kan huske har alle de tre i sin tid vært aktuelle for Newcastle. Og sin tid, det var vel Dalglishes tid, om jeg ikke husker helt feil.

Jeg bor like ved Lillestrøm og hvis det er det inntrykket du har fra Lillestrøm som sted så tror jeg du bare har sett bilder. Dog enig med deg at Lillestrøm er en ræva klubb ;)
Ba Ba Ba!!!