20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271187 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #615 på: 18. Juni 2009, 21:28 »
Du bør seriøst finne deg en annen hobby enn å hylle Skjelbred på et Newcastle-forum. Jeg mener helt seriøst at han ikke er verdt 20£ i det hele tatt. Kanskje han ville fungert som en innbytter på neste års NUFC-lag, men noen fast inventar bør han aldri bli. Da bør varsellampene begynner å blinke i så fall.

I tillegg skriver du følgende;
Brann ønsker 40 mill for Huseklepp, men 10-15 mill er mer rettferdig.
Så skriver du: Brann er minst 30 millioner for høyt.

Hvor er logikken?

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #616 på: 18. Juni 2009, 21:44 »
At du gidder å svare han engang. Det er jo ikke noe logikk i noe han skriver. Han finner opp argumenter og tilpasser konklusjonen, akkurat som han gjør i politikk tråden. Han drar frem et treningsopphold Ciljan hadde i Liverpool for mange år siden som er helt urelevant. Og at Bolanos ikke passet inn i OB er jo fullstendig krise!!

Fakta:

1.
Christian Bolaños, Start
6,50
(12)

2.
El Hadji Makhtar Thiouné, Molde
6,31
(13)

3.
Raio Piiroja, Fredrikstad
5,83
(12)

4.
Erik Huseklepp, Brann
5,69
(13)

....

70.
 
Per Ciljan Skjelbred, Rosenborg
4,75
(12)


Slutt å lev på historiske resultater. Fotball er ferskvare!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #617 på: 18. Juni 2009, 22:17 »
Kan ikke bli mer enig i den lista. Snart kommer vel et nytt 5-avsnitts innlegg der han hyller seieren i Proffdrømmen og estimerer hele RBK til å være verdt 250 mill £. Jeg gir opp.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #618 på: 18. Juni 2009, 23:36 »
Må si meg enig med Joakim her gitt.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #619 på: 18. Juni 2009, 23:56 »
At Skjelbred er verdt mer enn de andre som nevnes er jeg også helt enig i. Skjelbred har bevist over lengre tid enn de to andre, og for et bedre lag. Men at han skal ha en ekstremt mye høyere prislapp enn de er jeg ikke helt med på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #620 på: 19. Juni 2009, 21:23 »
Riktignok er fotball ferskvare, men når en skal estimere hva en spiller er verdt så kan en ikke se på hva en avis har gitt han av børskarakterer. Man kan ikke komme utenom det Skjelbred har gjort tidligere for Rosenborg. Det er umulig å komme utenom Rosenborgs og Skjelbreds prestasjoner i Champions League og europacupen generelt.

Når man skal estimere verdien av Christian Bolanos, så må en vurdere hva han gjorde i OB. Det mislyktes han, og greide ikke å spille seg inn på laget. Man må også vurdere Start, og hva spilleren og laget har oppnådd av trofeer eller hva de har gjort i Europa. Hvis spilleren har landskamper spiller det også inn. Rosenborg er en mye større og bedre klubb enn Start. Rosenborg har rundspilt noen av europas beste lag, og Per Ciljan Skjelbred var særdeles delaktig da Valencia ble slått på Mestalla. Det er umulig å ignorere det når man skal estimere verdien av spilleren Per Ciljan Skjelbred.

Riktignok er jeg RBK-supporter og mener sånn sett at Rosenborg skal ha spesielt godt betalt for en av sine beste spillere. Og jeg mener også at det faktum at RBK ikke trenger og ikke ønsker å selge sine beste spillere spiller inn. Derfor mener jeg 50 millioner NOK er helt på sin plass.
Logikken i det jeg sier går på at Skjelbred enten man liker det eller ikke faktisk er verdt 20-30 millioner mer de beste spillerne i andre norske klubber. Jeg ser ikke hvordan en profilert Brann-supporter eller Start-supporter på dette forumet skal være så forbanna mye mer objektiv enn meg. Dere vil jo gjerne ha også ha veldig godt betalt for deres beste spillere.

Likevel mener jeg det er liten tvil om at Skjelbred, med Champions League som lekeplass, har et stort forsprang på Huseklepp og Bolanos verdimessig. Selv om Bolanos og Huseklepp er langt, langt viktigere for Start og Brann enn det Ciljan er for Rosenborg. Sånn sett er de mye lettere å legge merke til enn en Skjelbred som uheldigvis spiller out of position.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #621 på: 19. Juni 2009, 21:33 »
Veldig enig i mye av det Joakim sier.

Man må huske på forskjellen mellom "verdi" og "salgspris". Rosenborg er ikke like avhengige av å selge som andre mer økonomisk skakkjørte klubber. Derfor har Rosenborg større grunn til å presse prisene høyere opp.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #622 på: 19. Juni 2009, 21:36 »
Joda, for all del.
Men det gidder ikke jeg bry meg om :D
Personlig mener jeg Ciljan er verdt 50 millioner mens Rosenborg burde forlangt minst 60. Men det er jo min mening som Rosenborg-supporter da. Det trenger ikke alle andre å bry seg om. Jeg må få lov til å drømme litt jeg også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #623 på: 19. Juni 2009, 21:37 »
Joda, for all del.
Men det gidder ikke jeg bry meg om :D
Personlig mener jeg Ciljan er verdt 50 millioner mens Rosenborg burde forlangt minst 60. Men det er jo min mening som Rosenborg-supporter da. Det trenger ikke alle andre å bry seg om. Jeg må få lov til å drømme litt jeg også.



Dream on! ;)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #624 på: 19. Juni 2009, 21:39 »
Takk, Peter. Det skal jeg sørge for å gjøre. ;D
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #625 på: 19. Juni 2009, 21:56 »
Riktignok er jeg RBK-supporter og mener sånn sett at Rosenborg skal ha spesielt godt betalt for en av sine beste spillere. Og jeg mener også at det faktum at RBK ikke trenger og ikke ønsker å selge sine beste spillere spiller inn. Derfor mener jeg 50 millioner NOK er helt på sin plass.
Logikken i det jeg sier går på at Skjelbred enten man liker det eller ikke faktisk er verdt 20-30 millioner mer de beste spillerne i andre norske klubber. Jeg ser ikke hvordan en profilert Brann-supporter eller Start-supporter på dette forumet skal være så forbanna mye mer objektiv enn meg. Dere vil jo gjerne ha også ha veldig godt betalt for deres beste spillere.

Haha, jada, dream on. Den dagen Skjelbred blir solgt for 30 millioner mer til utlandet enn Huseklepp får du ta opp tråden igjen.

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #626 på: 19. Juni 2009, 22:08 »
Riktignok er jeg RBK-supporter og mener sånn sett at Rosenborg skal ha spesielt godt betalt for en av sine beste spillere. Og jeg mener også at det faktum at RBK ikke trenger og ikke ønsker å selge sine beste spillere spiller inn. Derfor mener jeg 50 millioner NOK er helt på sin plass.
Logikken i det jeg sier går på at Skjelbred enten man liker det eller ikke faktisk er verdt 20-30 millioner mer de beste spillerne i andre norske klubber. Jeg ser ikke hvordan en profilert Brann-supporter eller Start-supporter på dette forumet skal være så forbanna mye mer objektiv enn meg. Dere vil jo gjerne ha også ha veldig godt betalt for deres beste spillere.

Haha, jada, dream on. Den dagen Skjelbred blir solgt for 30 millioner mer til utlandet enn Huseklepp får du ta opp tråden igjen.


Hvorfor ta opp tråden når Ciljan er solgt? Er det ikke litt hyggelig og diskutere hardt? ;D

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #627 på: 20. Juni 2009, 10:16 »
Bolanos er verdt minst 90 mill. Punktum! Man kan ikke ignorere det faktum at han har scoret top 3 målet i VERDEN i år!!!! Mange flere vet hvem Bolanos er enn Ciljan! Bare det ALENE gjør han verdt 20 mill mer enn alle andre. Bolanos spiller på et mye bedre landslag. Har Ciljan spilt en bra landskamp noengang? For NORGE?? Som er rangert med Armenia??

Ja jeg kødder, prøver meg bare på Joakim taktikken.

Fotballspillere er som aksjer, når de gjør det bra så stiger de i verdi. Når aksjen synker sier sunn fornuft at du ikke skal kjøpe for samme pris som når den var på topp...

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #628 på: 20. Juni 2009, 10:56 »
Bolanos er verdt minst 90 mill. Punktum! Man kan ikke ignorere det faktum at han har scoret top 3 målet i VERDEN i år!!!! Mange flere vet hvem Bolanos er enn Ciljan! Bare det ALENE gjør han verdt 20 mill mer enn alle andre. Bolanos spiller på et mye bedre landslag. Har Ciljan spilt en bra landskamp noengang? For NORGE?? Som er rangert med Armenia??

Ja jeg kødder, prøver meg bare på Joakim taktikken.

Fotballspillere er som aksjer, når de gjør det bra så stiger de i verdi. Når aksjen synker sier sunn fornuft at du ikke skal kjøpe for samme pris som når den var på topp...


Veldig enig med Andy. Ciljan har ikke gjort det veldig bra i år og da skal han ikke beholde den prisen. F.eks Bolanos som har storspilt MANGE kamper er verdt mer enn da han spilte i OB. Hvis han var verdt 5 mill da er han verdt 15 mill nå.

klevzka

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #629 på: 20. Juni 2009, 11:02 »
Hadde vært moro med en norsk spiller til newcastle, men mest pga presseomtaler etc i norsk presse. Har ikke helt troa på overprisa
middels gode norske spillere. Finner spillere som er bedre og billigere andre plasser. Finn 1 norsk spiller som er bedre enn bolanos?!?
Vanskelig! Mulig en norsk stopper som f.eks Demidov,Reginiussen eller no kunne gjort sakene sine bra.
 :o