20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271207 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #495 på: 10. Mai 2009, 03:00 »
Jeg skal se at det er noe eget med Bolanos, og jeg skal se at han blir førstelagsspiller i Liverpool før jeg tror noe på det.

Du ser ikke at det er noe eget med Bolanos, men det gjør du med Annan?

Alanzinho var ikke SÅ god. Han hadde ekstraordinære ferdigheter, men SÅ god var han ikke.

Men det er Annan?



Ser at Strømstad er nevnt 2 ganger, der den ene er skrevet negativt mens den andre positivt. Litt rart... Sebastian Schindzilorz (trykkleif) var forøvrig skikkelig crap i Start og spiller nå om seriegull for Wolfsburg. Det sier litt om nivået i Bundesliga :P

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #496 på: 10. Mai 2009, 09:44 »
Jeg er småimponert over at Sebastian Eguren ikke er med på lista. Fyren spiller jo fast på Villareal.

Jeg er litt avventende til Bolanos, synes han virker som en mer komplett spiller i Alanzinho og selv om jeg tviler på at han klarer å holde det enorme nivået han har hatt i sesongen til nå har jeg god tro på fyren.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #497 på: 10. Mai 2009, 12:43 »
Jeg skal se at det er noe eget med Bolanos, og jeg skal se at han blir førstelagsspiller i Liverpool før jeg tror noe på det.

Du ser ikke at det er noe eget med Bolanos, men det gjør du med Annan?

Alanzinho var ikke SÅ god. Han hadde ekstraordinære ferdigheter, men SÅ god var han ikke.

Men det er Annan?
Ja, Annan er SÅ god. Han er eksepsjonelt god. Jeg er hellig overbevist om at Annan kan gå inn og erstatte Essien i Chelsea når det måtte være, uten at det svekker laget. Det eneste de mister er Essiens sugende løp inn i boksen. Det er ikke Annans forse. Essien og Annan sammen for Ghana er jo et radarpar uten sidestykke, og må vel kalles oppskriften for hvordan Tettey og Annan suksessfullt skal dominere RBKs midtbane. Annan har knapt nok hatt en eneste dårlig kamp for Rosenborg. Han har vært banens beste i omtrent hver enste kamp. Og Rosenborg har vunnet ganske mange av de kampene de har spilt denne sesongen. Og likevel er det en defensiv midtbanespiller som dominerer.

Jeg ser at Bolanos har ekstreme ferdigheter, samtdig som han greier å gjøre ting enkelt. Men jeg er likevel ikke overbevist om at han er "for god" for Tippeligaen, eller at han bør spille for Barcelona. Og jeg er ikke så sikker på at han er bedre enn Alanzinho.

Eguren er et kapittel som bør få Høgmo til å skjemmes. Riktignok var Lille-Per VELDIG god i 2005, men å plassere en så god spiller som Eguren på tribunen bare fordi han ikke prater norsk er virkelig ikke bra. Riktgnok hadde ikke Eguren vist seg så veldig godt frem i de få minuttene han hadde spilt for RBK, men hadde han fått spilt mer er jeg overbevist om at han hadde imponert kraftig. Han var jo AAAALTFOR god for Allsvenskan. Grunnen til at Eguren ikke er med på lista, er fordi lista var ment å illustrere hvor veldig, veldig, veldig, veldig få som lykkes, og hvor mange som flopper når de prøver seg utenlands. Lista var ment å illustrerer at kun Gamst, Carew, Riise og Hangeland er gode nok, og at resten ikke er gode nok, og at de bør reise hjem igjen snarest. At Frode Johnsen scoret i bøtter og spann i Nagoya Grampus Eight har de heller ikke nevnt. Grunnen til det er at Japan anses for å være dårligere enn Norge. Uten at jeg vil være så sikker på det.
Mifsud, Koren og de gutta der spiller fast på mindre gode engelske lag. Derfor kan de ikke nevnes. Det er nok bare såvidt at man vil anerkjenne Carews suksess. For man påpeker i artikkelen at han har spilt for veldig mange klubber og reist litt hit og dit.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øystein Solbjørg

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 480
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #498 på: 10. Mai 2009, 13:48 »
Hehe, du skal i hvertfall ha for at du har troen på egne spillere! Annan er sikkert en glimrende spiller for RBK, men derfra og til at når som helst kan gå inn å erstatte Essien på Chelski.. Ja vel. Er noe med kvaliteten på norsk tippeliga jeg ikke har sett da skjønner jeg!


Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #499 på: 10. Mai 2009, 13:53 »
Opphypinga fans i Norge gjør av egne spillere syns jeg iblant generelt er litt vel heftig. Fakta er at norsk tippeliga er en "drittliga" i internasjonal målestokk...
MEN, et viktig poeng er at det er ganske vanskelig å dra så klare paralleller til Annan/Mikel og Bolanos/Alanzinho. Selv om disse offensive spillerne dominerer slik i TL, er det samtidig ingen automatikk i at de vil gjøre det bedre enn førstnevnte type spillere i utlandet...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #500 på: 10. Mai 2009, 14:32 »
Helt enig Kristoffer. Jeg synes det er greit å skryte av egne spillere, men når folk sier at en spiller på eget lag er den ENESTE som kan slå gjennom andre steder så blir det for dumt. Jævli irriterende når folk (you know who) har bestemt seg på forhånd. Utrolig irriterende diskusjonsteknikk...

Har skrytt veldig av Bolanos selv, men håper virkelig han holder seg i norge ut denne og neste sesong hvertfall. Da får vi se hva han virkelig står for!
« Siste redigering: 10. Mai 2009, 14:34 av Andy »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #501 på: 10. Mai 2009, 14:37 »
Selvfølgelig lov å skryte av egne spillere da. Har jo selv skrytt mye av Trond Olsen :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #502 på: 10. Mai 2009, 16:44 »
Jeg er en skeptiker til Bolanos... men jeg synes mannen har en strålende passningsfot.. han slår fantastiske innlegg og er ivrig på å jobbe framover. jeg har ikke fått sett hannes defansive side til å si om mannen er god nok... men skudd, passning og gjennombruddsvilje er godt over gjennomsnittet!:)

Han har den kvalitetsfoten på vingen som vi ikke har for å si det sånn:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #503 på: 11. Mai 2009, 10:22 »
Synes Bolanos virker som en god spiller som sagt, virker ikke helt borte defensivt heller, i motsetning til Alanzinho. Virker også mer direkte og effektiv i spillestilen sin, pluss mindre egoistisk. Jeg spådde at Alanzinho ikke kom til å bli det helt store i utlandet, selv om Semb mente han var like god til å drible som Messi. Blir uansett spennende å følge Bolanos fremover.

Synes også som Joakim at Annan har vært TLs beste spiller i år, men tror nok ikke han er den eneste som kunne gått til utlandet og gjort en ok jobb.

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #504 på: 11. Mai 2009, 11:31 »
Enig med de som sier at Annan er en av få fra tippeligaen som ville ha vært en forsterkning. Ellers er jo Bolanos en spennende spiller.

Carr har altfor få landskamper for England!

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #505 på: 13. Mai 2009, 10:01 »
Alanzinho var TLs klart beste spiller i fjor, i år sliter han på benken i tyrkia....veldig få spillere fra TL har noe å gjøre i de større ligaene i europa, men for all del er det morsomt med norske spillere i PL og europa generelt, men jeg håper bare ingen av dem havner i Newcastle p.d.d.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #506 på: 13. Mai 2009, 17:56 »
Alanzinho var TLs beste spiller fordi TV2 fortalte oss det.
Jeg mener Alan ikke var veldig mye bedre enn Pall og Nannskog.
Kris Stadsgaard var pokker ikke langt unna han heller. Han spilte bare halvparten av kampene for Rosenborg i fjor, men ta en titt på RBKs statistikk med og uten dansken.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #507 på: 13. Mai 2009, 18:20 »
Alanzinho VAR Tippeligaens beste spiller i fjor. Dustene i TV2 hadde faktisk rett til å skryte av ham. Stadsgaard må nok ha noen år til i Tippeligaen før han kan komme til de virkelig store klubbene.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #508 på: 13. Mai 2009, 18:33 »
Stadsgaard kommer neppe til å havne i noen av de største klubbene. Men det er jo heller ikke Alan. Så hva maser du om?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #509 på: 13. Mai 2009, 18:40 »
Stadsgaard kommer neppe til å havne i noen av de største klubbene. Men det er jo heller ikke Alan. Så hva maser du om?


Sorry hvis det var litt uklart, Joakim. Jeg mente bare at han kanskje kunne trenge noen år til i Tippeligaen for å hevde seg i en OK klubb i utlandet.