20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 271210 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #300 på: 13. April 2008, 15:45 »
Synes du oppsummerer argumentet mitt ganske så bra med de siste setningene her, chicken. Steffen Iversen er Tippeligaens suverent best betalte spiller, såvidt meg bekjent. Tjener omkring sju mill i året. Før han ble skadet gikk han rundt og loffet på banen mot Lyn, uten å gjøre nevneverdig mye utav seg. Og innen straffesparket kom, var Iversen tatt av banen. I fjor gikk han omtrent hele sesongen og loffet, og scoret et mål i ny og ne. Men overbeviste aldri, og spilte vel bare en håndfull virkelig gode kamper. Burde ikke Iversen være den som presterer stabilt best gjennom en hel sesong, og som er nærmest garantert å bli toppscorer hver eneste sesong, hvis han først skal få så jævlig godt betalt? RBK kjøpte også en leilighet av Iversen, en av Trondheims ABSOLUTT dyreste leiligheter, en leilighet man hadde store problemer med å få solgt. Dette som en del av avtalen for overgangen.

Du kan ikke si at det er positivt, kø1? En spiller som bare loffer rundt på banen hele sesongen, som bruker månedene fra januar til mars til å sitte hjemme og spille World of Warcraft på PS3. Nå som han er skadet kan han ikke det engang, og må derfor trøste seg ute på byen, med langt flere pils enn sine lagkamerater, og langt oftere enn sine lagkamerater (hvorvidt akkurat det siste her stemmer, vet jeg ikke, men jeg tviler på ingen som helst måte). Norges best betalte fotballspiller anklages for å følge i sin fars fotspor, uten å være en brøkdel av det hans far var. Det er kjempepositivt for norsk fotball, at våre best betalte spillere går foran med et så godt eksempel.

Pengene styrer fotballen, og bare en brøkdel av de pengene går til et godt formål. Sepp Blatter bruker penger på å sikre seg mest mulig makt, og flest mulig nikkedukker, og minst mulig penger på å utvikle fotballen til det bedre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Keeganjr

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 56
  • GEORDIE BASTARD 4 LIFE
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #301 på: 27. April 2008, 22:33 »
ej e vel litt svak for skjelbred, hadde vært spennende. han er altfor veik for pl, men har en sinnsyk løpskapasitet og ok teknikk..

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #302 på: 27. April 2008, 22:48 »
I RBK må Skjelbred bruke såpass mye tid med ballen, fordi det ikke skjer noe rundt ham, RBK har ingen plan for spillet. Men i forrige landskamp spilte Skjelbred ballen fra seg på en og to-touch hele veien, og pasningene gikk i lengderetning, og var med på å skape muligheter for å skape målsjanser for Norge. I PL må du bruke få touch på ballen. Skjelbred er en mester på å ta imot ballen og spille den fra seg omtrent med en gang, for deretter å løpe, for kanskje å kunne få igjen ballen ved en senere anledning.

Mange sier han er for veik, men jeg tror ikke nødvendigvis det. Han har spilt meget godt for RBK i CL. Blant annet mot Chelsea. Har ikke sett noe antydning til at Skjelbred er "for veik" da. Han kommer aldri til å være noen muskelbundt. Han skal heller ikke være det. Han skal være liten og lett. Jeg tror ikke Skjelbred ville hatt nevneverdige problemer i Premier League.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anthony

  • Gjest
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #303 på: 10. Aug. 2008, 17:38 »
Gi han et par måneder på pressbenken så er vi halvveis kvitt de problemene...

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #304 på: 10. Aug. 2008, 17:45 »
Nå blir han no i TL så da kan vi bare droppe han...  ;)

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #305 på: 10. Aug. 2008, 21:05 »
Vi håper for fremtiden ;)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #306 på: 11. Aug. 2008, 15:47 »
Nå blir han no i TL så da kan vi bare droppe han...  ;)
Fredrik Stoor signerte ny kontrakt med RBK rett før EM...
Hvilken klubb spiller han for nå, sa du?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #307 på: 11. Aug. 2008, 19:18 »
Har ikke sagt hvilken klubb han spiller for eg... Men når alle vet at Skjelbred kunne vere på vei til oss, så signerer han ikke en ny kontrakt om han ikke vet at en overgang har falt sammen.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #308 på: 11. Aug. 2008, 20:17 »
Det er vel mer det at han har fått signaler om at Newcastle ikke har noen umiddelbare planer om å kjøpe ham nå, og forstått at om en klubb først er interessert i hans tjenester, så har det ikke all verden å si om han nettopp har signert en ny kontrakt med RBK. Det gjør han noe dyrere, selvfølgelig, men ikke nok til at det skremmer bort de beste lagene. Det luker bare bort de mest useriøse aktørene. Og det er ikke noe galt.

Jeg ser ikke bort ifra at det stemmer at Newcastle vil se på Ciljan som en nødløsning om alle storfiskene faller i grus. Men så lenge han bare er en nødløsning er det like greit å signere ny kontrakt med RBK. Newcastle er så absolutt i stand til å bla opp 50 mill om vi må.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ThaGeneral

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 15
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #309 på: 11. Aug. 2008, 23:36 »
Hadde vært spennende med Håvard Nordtveit som spiller på Arsenal, han har nå fått et par år i Engelsk fotball og ruler reservelaget til Arsenal med en jernhånd! Kommer til å bli en sensasjon når han får litt mer tid på seg og får litt mer rutine. Et enormt talent for framtida!


Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Sinhol9

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 55
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #311 på: 12. Aug. 2008, 16:22 »
jeg har ikke lest gjennom alt, men jeg kunne tenkt meg

Skjelbred kanskje? eller Tettey (vil mest ha Tettey)

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #312 på: 12. Aug. 2008, 17:08 »
Tettey?????

Alex Tettey er en fin fyr, og har så definitivt noe å fare med som fotballspiller. Men han har LAAAAAAANGT igjen til han er god nok til å forlate Norge.

Skjelbred er den eneste Tippeliga-spilleren jeg ser for meg kunne blitt en hit i Newcastle og PL.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #313 på: 12. Aug. 2008, 17:16 »
Siste er at United er interessert i Annan nå, i tillegg til Arsenal, Blackburn, Atletico, Santander og Milan.

Ciljan eneste? jaha

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #314 på: 12. Aug. 2008, 17:18 »
Okey da, en liten korreksjon, den eneste norske Tippeliga-spilleren.
Annan ville selvfølgelig vært kjekk å ha.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon