20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 272565 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1185 pć: 13. Jan. 2010, 11:00 »
NÄ tror jeg du forkaster motpartens argument fordi du ikke liker dem, ikke fordi de er dÄrlige. Det er to offisielle skriftsprÄk i Norge, det burde vel holde i massevis. Du blir helt sikkert tatt mer seriÞst om du begynner Ä skrive pÄ et av dem.

vel, da tror du feil. sÄ det du mener er da, att alle bÞr fÞye seg inn under de to skriftsprÄkene, bokmÄl og Samisk? eller var det nynorsk du mente? kvervulant, ja dessverre for deg/dere.

Norsk, det vil si dialekter er vel akkurat ikke det vanskligste Ä lese og forstÄ. men mulig det er meg som bare klarer Ä tolke/forstÄ de fleste dialekter. Poengterer er att je ikke er ekspert pÄ ALLE dialekter, sÄ da kan dere ikke ta meg pÄ det :p

dessuten er det for svarte svingende ikke sÄ forferdelig vanskelig Ä skjÞnne hva je skriver!?!?!?! unnskyld meg, men det blir for dumt.. hadde kanskje skjÞnt det om det var snakk om langtinni skauen dialekter.. men HALLO!? provoserende..ja!

ellers er det jo bare dere tre, vil nok kalle dere tullinger noen litt mer enn andre, som kommenterer det.. egentlig betyr det ikke sÄ mye, men var sÄ inni hampen irreterenes akkurat nu!
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Van_Goor

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 139
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1186 pć: 13. Jan. 2010, 11:26 »
Har ikke noe imot at folk skriver pÄ dialekt, men da kreves det at innlegget i det minste henger sammen og setningene godt oppbyggd. Noe jeg ikke akkurat kan si om det siste innlegget til deg Ref.Colina, det ble veldig vanskelig Ä lese... Men dette er iferd med og bli en avsporing av trÄden i ekte newutd.no stil! :P (ikke uvanlig her inne pÄ forumet ;) )

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1187 pć: 13. Jan. 2010, 11:56 »
skal blir bedre pĂ„ Ă„ henge sammen innlegga mine  ;D
"dialekten" endrer seg ikke.
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1188 pć: 13. Jan. 2010, 12:47 »
Ê jo bare attt alle gjÞrr sÄnn.... SÄ klagÄr jo ingen..... ikkeno strÊss... blir sykt kÄnge Ä Diskutere PÄ denne mÄden...........

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1189 pć: 13. Jan. 2010, 13:20 »
Ê jo bare attt alle gjÞrr sÄnn.... SÄ klagÄr jo ingen..... ikkeno strÊss... blir sykt kÄnge Ä Diskutere PÄ denne mÄden...........

en tommel opp  ;D
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1190 pć: 13. Jan. 2010, 14:53 »
Tipper folk hadde hatt vansker dersom jeg skulle starta skrive pÄ hard VesterÄls-dialekt, jeg! Vi har to skriftsprÄk i Norge, ser helst at de to er malen nÄr man er pÄ et diskusjonsforum.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1191 pć: 13. Jan. 2010, 14:59 »
Kommer jo til Ä se helt jÊvli ut hvis alle skal begynne sÄnn. Det minste Ä forvente er hvertfall at man klarer Ä skrive slik man lÊrte pÄ barneskolen

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1192 pć: 13. Jan. 2010, 15:14 »

morsomt att folk(Oslo sossen) fĂ„r psykiske problemer av att andre ikke skriver reeeeeeeent bokmĂ„l, eller nynorsk.. akkurat det er til Ă„ le av  ;D
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1193 pć: 13. Jan. 2010, 15:19 »
Det er ikke mange av de du diskuterer med nÄ som er fra oslo. SkjÞnner ikke hvorfor du gÄr til motangrep istedenfor Ä ta til deg kritikken slik du gjorde i begynnelsen.

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1194 pć: 13. Jan. 2010, 15:26 »
Hmm, artig Ă„ vĂŠre litt bajas i blandt. men konstruktiv kritikk har det vĂŠrt lite av i de siste innleggene.

Blir je en bedre person med endret skrivemÄte?
FÄr je noe fornuftig ut av Ä endre min skrivemÄte her pÄ dette forumet? Hadde ingen anelser om att dette var ett forum hvor man fÄr karakter etter skrivemÄte. visste heller ikke noe om att det skal vÊre en formell side med ett formelt sprÄk.

I det store Ä det hele, sÄ lenge man ikke skrive uforstÄelig, noe je tviler pÄ att je gjÞr, og ikke skriver som en fjortiss, sÄ ser je ikke helt problemet ditt, Andy!

dessuten angrep er beste forsvar :D kunne ikke dy meg  8)
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1195 pć: 13. Jan. 2010, 15:57 »
Du skriver mange rare spÞrsmÄl her som ikke har noe med saken Ä gjÞre. MÄ vel si nei pÄ alle, og du vinner heller ikke i lotto om du endrer skrivemÄte (om du lurte pÄ det). Jeg synes ikke du skriver sÄ forferdelig nÄ, og jeg driter i om du skriver "je" og "att". Men nÄr du skriver 2-3 punktum etter hver setning som du har 45 ord i, med masse komma, sÄ blir det slitsomt for Þyet som leser. Jeg gidder ikke diskutere dette mer.

HĂ„vard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1196 pć: 13. Jan. 2010, 17:28 »
Du burde prÞve litt mer rettskriving. Er utrolig tungt Ä lese nÄr du skriver slik (mulig det bare er meg).
Det er ikke bare deg, tro meg :P noksÄ tungt Ä lese Toten-dialekt eller hva det er ja :)

hehe, Toten er mer enn kĂžnn og jord, sĂžster er ikke gift med bror, je kan si YO og FUCK Ă„ slik, je har slĂžss med flere stĂžkken, je er en totengĂŠngstamotherfĂžkker!!  ;D nei, morsomt innspill, dem har en bra sang men er nok feil. ser ogsĂ„ att du nevner la meg sitere: eller "hva det er ja", sĂ„ du har flust av dialekter Ă„ vĂŠlje i mellom, menne.. uansett feil argument og ikke akkurat en forstĂ„elig grunn til forbedring...
Å herrregud... Stryk Toten, sĂ„ blir det ''Det er ikke bare deg, tro meg :P noksĂ„ tungt Ă„ lese dialekten din''. Og nei, det er ikke Oslo-sossen som fĂ„r psykiske problemer av at du ikke skriver rent bokmĂ„l, jeg er i allefall fra Stavanger, Andy er vel fra Kristiandsand, Geir fra Trondheim og PlebUTG vet jeg ikke hvor er fra.
Jeg kan jo for eksempel begynne Ä skrive Stavanger-dialekt og, sÄ fÄr vi se hvor populÊrt det hadde blitt ;) Det er en grunn til at vi har to skriftsprÄk i Norge (nynorsk, bokmÄl og ikke samisk) og ikke skriver pÄ dialekt. Nemlig at det blir mye lettere for som ikke snakker/skriver den dialekta til vanlig Ä forstÄ hva som stÄr.

Men det er egentlig like mye oppbyggingen av setingene dine som gjÞr det tungt Ä lese. Ett punktum etter de aller fleste setningene og stor bokstav i starten av neste setning hadde nok hjulpet mye pÄ! ;) Skal ikke pÄstÄ at jeg er noen norsk-ekspert selv, men jeg mener i alle fall selv, at jeg skriver noenlunde forstÄelig :)

Men for all del, skriv som du vil! Bare ment som et tips til hvordan du kan gjÞre deg mer forstÄelig, men du bÞr ikke regne med Ä bli tatt seriÞst av alle eller at alle gidder lese innleggene dine sÄ lenge du skriver sÄnn ;)
Kom gjerne med flere spÞrsmÄl, jeg deler gladelig av min visdom pÄ dette punktet.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1197 pć: 13. Jan. 2010, 18:50 »
Tror nok ikke det er noe i veien med min fysiske form, nei. Jeg foretrekker bare at folk gir tegnsetting og forstÄelig norsk et forsÞk nÄr de diskuterer pÄ et forum.

NÄ vet jeg ikke hvor gammel du er, men tviler pÄ at du er yngre enn peter (som er 11 eller noe). Han skriver godt norsk. Heldigvis er ikke det her et problem med ville tegnsettinger og uforstÄelige dialekter i og med at de fleste (faste) brukerne her inne er relativt reflekterte.

nÄ kommer jeg fra bÊrum, og det er vel greit irriterende om jeg skriver typiske bÊrumsuttrykk som ingen andre skjÞnner noen ting av. NÄ er ikke vi herfra den stÞrste "trusselen", men tror du tar poenget.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1198 pć: 14. Jan. 2010, 01:54 »
Personlig hopper jeg over alle innlegg som er skrevet pÄ dialekt eller skrevet med dÄrligere norsk enn barneskolestandard.

Og det er heller ingen norske spillere fra tippeligaen jeg kunne tenkt meg Ă„ se i NewcastletrĂžya. De eneste to som er gode nok er John Carew og Brede Hangeland.

Ref.Collina

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 158
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1199 pć: 14. Jan. 2010, 10:15 »

Andy og HĂ„vard: der hadde dere konstruktiv kritikk. Takk for det!  Det tar je til etterretning. Skal prĂžve Ă„ dele opp setningene til det bedre. Slutt med mange punktumer er mottatt, noe je faktisk kan forstĂ„ ser meget dumt ut. Det samme som "hundre" kommaer i en setning. Men noe kortere innlegg kan je ikke garantere. SpĂžrs pĂ„ hvor mye man har Ă„ si om en sak.

Ellers er vel de fleste her glad i NUFC. Og de fleste har noe fornuftig Ă„ si, enten i gode kommentarer eller reflekterte tanker.
Legger ogsÄ merke til mange unge brukere, og overraskende nok har de ogsÄ mange fornuftige tanker og kommentarer om det meste.

Nydelig avsporing dette fra det som er tittelen, men alltid gÞy med hete diskusjoner. Forresten, Stavanger dialekt er ikke noe problem for meg, ettersom je har en gÊrning av en kompis som er i fra det omrÄdet. Og han skriver pÄ sin dialekt, skjÞnt mÄ lese igjennom to ganger fÞr man skjÞnner hva som blir skrevet.

Egentlig er je jÊvlig god pÄ dialekter, sÄ er bare gÞy Ä lese de som skriver pÄ sin egen dialekt (om de har noe fonuftig Ä si da vel Ä merke).

"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)