20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: NewUtd - objektiv eller subjektiv?  (Lest 6309 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: NewUtd - objektiv eller subjektiv?
« Svar #15 på: 11. Juni 2009, 10:26 »
Faren med aa skrive subjektive nyhetsartikler er at man fort kan framstaa som userioes. Rene nyheter i annen media i Norge har meget faa subjektive artikler. Objektivitet = nyheter , Subjektivitet = personlige meninger. Personlige meninger mener jeg fortsatt boer komme fram i blog, forum og personlige spalter.

Man kan fortsatt skrive personlige nyhetsartikler med egne tolkinger men legge det fram paa objektivt vis. Det aa skrive personlige tolkninger om en nyhet trenger ikke bety at det er subjektivt. Som f.eks om Shearer er aa spiller golf med Fred Shepard og man vet at Shearer har kun noen faste golfkamerater og i tillegg bruker det som business. Da er det rom for spekulasjoner men man trenger ikke la det gli ut i det subjektive.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: NewUtd - objektiv eller subjektiv?
« Svar #16 på: 16. Juni 2009, 13:03 »
Mulig jeg uttrykte meg uklart Berntsen, men det jeg mener er at nyhetssiden vår er en måte å skaffe oss flere medlemmer på. Greit nok at vi idioter med KUN NUFC på hjernen har lest alt før, men hvor mange prosent av fotballsupporterne er SÅ hekta? Vi må jo føle en opplysningsplikt til andre geordies?

Jeg mener derfor at det ikke skader om vi har noen oversatte artikler, som er objektive i forhold til originalartikkelen, og som er verdifull informasjon for NUFC supportere som ikke er på teamtalk, skysports, newsnow etc hver dag.

Nyhetssiden vår blir dermed innfallsporten til forumet (og dermed muligens medlemsskap) slik jeg ser det.

Men tror du folk som er sånn passe interessert i NUFC foretrekker å lese nyheter på norsk? Man trenger vel ikke være mer hekta enn andre for å heller lese bedre nyheter på et sted som er minst like lett å finne?

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: NewUtd - objektiv eller subjektiv?
« Svar #17 på: 16. Juni 2009, 15:20 »
Om vi skal utvikle oss til en ny supperterklubb i norge, så mener eg vi har ett visst ansvar for den yngre generasjon Newcastle suppportere, som naturlig nok leser nyheter på norsk. Mener at vi nødvendigvis ikke bare skal ta hensyn til eventuelle medlemmer av supporterklubben.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: NewUtd - objektiv eller subjektiv?
« Svar #18 på: 19. Juni 2009, 12:01 »
Mulig jeg uttrykte meg uklart Berntsen, men det jeg mener er at nyhetssiden vår er en måte å skaffe oss flere medlemmer på. Greit nok at vi idioter med KUN NUFC på hjernen har lest alt før, men hvor mange prosent av fotballsupporterne er SÅ hekta? Vi må jo føle en opplysningsplikt til andre geordies?

Jeg mener derfor at det ikke skader om vi har noen oversatte artikler, som er objektive i forhold til originalartikkelen, og som er verdifull informasjon for NUFC supportere som ikke er på teamtalk, skysports, newsnow etc hver dag.

Nyhetssiden vår blir dermed innfallsporten til forumet (og dermed muligens medlemsskap) slik jeg ser det.

Men tror du folk som er sånn passe interessert i NUFC foretrekker å lese nyheter på norsk? Man trenger vel ikke være mer hekta enn andre for å heller lese bedre nyheter på et sted som er minst like lett å finne?

Jeg tror det ja. Ikke sikkert jeg har rett, men det var iallefall slik jeg oppdaget newcastle.no en gang for lenge siden... Uten sammenlikning forøvrig ;-)

DeeJayJay

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 24
    • Vis profil
Sv: NewUtd - objektiv eller subjektiv?
« Svar #19 på: 25. Juni 2009, 20:56 »
Jeg mener man kan skrive subjektivt, gjerne med en slags ironisk distanse( hvordan er det mulig å ikke ha det, etter alle de utrolige tingene som skjer med Newcastle i det siste) . Det blir mer spennende å lese. Man trenger ikke nødvendigvis ikke skrive "Jeg mener" "Det er tull av klubben" , men gjerne ha en slags humoristisk ironisk distanse. Synes det nufcblog er et bra eksempel! Og hvordan skal det bli da mulig å skrive om nye bortedrakta foreksempel uten engang å hinte til at den ikke akkuratt er den fineste drakta klesskapet!  ;D

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: NewUtd - objektiv eller subjektiv?
« Svar #20 på: 25. Juni 2009, 22:46 »
Syntes man skal prøv å være så objektiv som mulig med nyhetene. Samtidig er det interessant å lese folks meninger, men da kan man gjøre det i f.eks. blogger eller egne kommentar artikler. Se på en side som liverpool.no der er nyhetene objektive, men det finnes blogger og kommentarer rudnt på siden.

Milford

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
Sv: NewUtd - objektiv eller subjektiv?
« Svar #21 på: 28. Juni 2009, 10:27 »
Så lenge tekstene er basert på fakta og redelighet, gjør det meg ingen verdens ting om det ytres meninger om det som tas opp.

Det er jo dessuten en fanside, da er det klart at de som skriver og leser her har følelser for laget. Newutd skal ikke formidle Newcastle-nyheter slik Dagbladet gjør det.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: NewUtd - objektiv eller subjektiv?
« Svar #22 på: 30. Juni 2009, 22:37 »
Så lenge tekstene er basert på fakta og redelighet, gjør det meg ingen verdens ting om det ytres meninger om det som tas opp.

Det er jo dessuten en fanside, da er det klart at de som skriver og leser her har følelser for laget. Newutd skal ikke formidle Newcastle-nyheter slik Dagbladet gjør det.

Nei, Gud forby... DB er shait.
Men jeg står på at selve nyheten bør være objektiv, så kan vi egne subjektive kommentarfelt + forumet.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: NewUtd - objektiv eller subjektiv?
« Svar #23 på: 01. Juli 2009, 01:02 »
Må jo bli subjektiv til ein viss grad, om Newcastle en gang skulle vinne ein fotballkamp må jo det selfølgelig være positivt og dermed ein positiv nyhet komme. Når det gjelder synspunkt om trenarar, spelarar, styre osv bør saker om det være objektive, etter mi meining.