20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2023  (Lest 18018 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #15 på: 02. April 2023, 20:12 »
Har vært mye rykter om McTominay, men jeg håper virkelig Newcastle holder seg unna. Veldig lik Longstaff, men mye rasker og ikke minst mye feigere i duellspillet.
Nei.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #16 på: 03. April 2023, 11:03 »
Forsøker meg på en realistisk ønskeliste for sommeren. Ender vi topp 4 kan man nok legge til noen flere navn (selv om spillere som Kvaradona og Osimhen er helt koko å nevne tror jeg). Men selv etter en imponerende seier over Man U holder jeg litt igjen med å tippe oss topp 4.

James Maddison - En spillertype som vi savner og han virker litt ferdig med et Leicester som sliter. Bruno er vel den eneste skikkelige boksåpneren vi har og Maddison ville tilført oss mye.

Skulle Leicester rykke ned bør vi også være på ballen når det kommer til konkurssboet. Ndidi, Tielemans og Barnes hadde vært fine.

Milinkovic-Savic - Om denne fortsatt er aktuell er det vel en no-brainer.

Palhinha - Har en lang kontrakt med Fulham så er kanskje ikke helt realistisk, men i mine øyne den mest undervurderte midtbanespilleren i PL i år. Ekstremt duellsterk og vi trenger litt mer dybde på midtbanen vår.

Kieran Tierney - Vi trenger desperat dypbe i den bakre fireren vår, og selv om Burn i mine øyne har vært vår mest imponerende spiller i år (forutsetninger tatt til betrakting) er det liten tvil om at han tilfører oss lite offensivt. Tierney er litt ute i kulden i Arsenal, men en meget god spiller som jeg tror ville passe Howe meget bra.

Vi trenger utvilsomt en spiss til, men jeg sliter med å se en helt åpenbar kandidat der. Tipper vi går for noen fra kontinentet.

Ellers kan det fort bli noen meget gode spillere som blir tilgjengelige ved evt nedrykk i år. En Ward-Prowse, Onana, Harrison etc kunne vært spennende.

Og så håper jeg fort på noen flere i samme kategori som Tierney. Spillere i god alder som er litt ute i kulden i de tradisjonelle topp 6 klubbene. Chelsea er vel klubben med flest av disse. Min drøm hadde vært Loftus-Cheek.

Angående McTominay så er han jo ikke spesielt sexy nei, men absolutt ikke en dum spiller å ha i troppen. Ikke på noen ønskeliste, men river meg ikke i håret om han skulle komme inn.

Sikkert mange her inne med bedre oversikt over spillere fra kontinentet så denne listen ble mer begrenset til PL.

Har fått et inntrykk av at FFP setter en del begrensinger også i sommer, så kan ikke se for meg mer enn 4-6 spillere inn, om vi ikke ender topp 4 da.
« Siste redigering: 03. April 2023, 11:07 av Andymag »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #17 på: 03. April 2023, 11:54 »
Tror du har mye rett i å holde det noenlunde nøkternt. Osimhen kommer til å bikke milliarden om han går noe sted, og tviler sterkt på at vi kan/vil bruke såpass enn så lenge.
No fate but what you make

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #18 på: 03. April 2023, 12:43 »
For ikke å snakke om hvorfor enten han eller Kvaradona skulle ønske å komme til oss (sett at vi hadde pengene). Vi har hatt en god sesong bevares, men la oss stikke fingeren i jorda her også. De to kan nok gå til hvilken som helst toppklubb i verden. Vi er ikke i nærheten av det selskapet enda.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #19 på: 03. April 2023, 16:46 »
Tror du har mye rett i å holde det noenlunde nøkternt. Osimhen kommer til å bikke milliarden om han går noe sted, og tviler sterkt på at vi kan/vil bruke såpass enn så lenge.

Det er typisk slike spillere vi blir linket til kun fordi vi har verdens rikeste eiere, og at det ikke er noe mer i ryktene utover det at det antas at vi kan hente hvem som helst. Er null sjanse for at vi er ute etter disse 2 pga. prislappen. Er ikke helt i mot McTominay dersom vi får en bedre midtbanespiller inn i tillegg, og prisen ikke er for høy. Dersom Dan Burn spilte på Manchester United så ville han kanskje ikke sett så bra ut. Vi kan alle være enige i at 13 mill for Dan Burn har vært en god signering, og at det fortsatt er en god spiller å ha i stallen. Maguire er solid for England og var veldig god for Leicester, men passer ikke inn i United sitt system da de står høyere med forsvaret og den trege farten hans ødelegger. Er ingen direkte sammenligning, men poenget er at spillere kan heve seg med overgang til nytt lag og nytt system. Det kan godt hende det ville vært en drittsignering, men får vi han til 15-20 mill så river ikke jeg heller av meg håret sålenge det ikke går for mye utover andre potensielle signeringer. Personlig tror jeg at det er en oppgradering fra Longstaff, og kan gi oss bedre bredde på midtbanen hvor vi ønsker å spille med 3 spillere.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #20 på: 03. April 2023, 17:45 »
Ja, vi blir nok linka til mye som er urealistisk også denne gangen. Bare å vente på Neymar-rykter f.eks.

Ikke fullt så spennende som spillersigneringer, men foregår mye på det organisatoriske: https://www.nufcblog.co.uk/2023/04/03/dan-ashworth-seals-deal-number-five-as-behind-the-scenes-recruitment-drive-continues-report/

Stabler på plass et skikkelig speiderapparat som forhåpentligvis vil bære frukter i årene som kommer.
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #21 på: 14. April 2023, 10:27 »
https://www.nufcblog.co.uk/2023/04/14/e32m-toon-target-set-for-free-agent-move-as-sporting-director-confirms-exit-one-to-watch/

Hadde vært spennende.

Ellers begynte rykte å gå om at vi fortsatt er interessert i Ekitike, som ikke akkurat har blomstret i PSG. Virker å være en spiller med typisk "franske" holdninger. Arrogant, sytete og selvopptatt. Håper ryktet ikke medfører riktighet.
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #22 på: 28. April 2023, 15:54 »
Sitter nesten litt her og tenker at hvem er det egentlig vi trenger til sommeren?  ::) Håper jeg har samme syn etter sesongens siste kamp mot Chelsea.

Stort sett alle har hevet seg betraktelig og det er utrolig viktig at vi ikke kjøper inn primadonnaer som ødelegger lagmoralen som nå er i laget.

Håper vi ser på unge sultne spillere med god lagmoral. Det er de vi trenger, de som virkelig blør for laget.

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #23 på: 05. Mai 2023, 16:58 »
Sitat
Eddie Howe on Cristiano Ronaldo and Neymar links: “A lot of the names aren't accurate. We need to recruit wisely”. 🚨⚪️⚫️ #NUFC

“We want to discover them before they explode onto the world stage. We need to go underneath, find them young and develop them. I know the direction”.

Ikke overraskende.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #24 på: 06. Mai 2023, 13:00 »
https://www.skysports.com/football/live-blog/11095/12476234/transfer-centre-mauricio-pochettino-has-already-got-transfer-plans-at-chelsea?postid=5869827

Dominik Szoboszlai er et spennende talent. Tror han hadde passet fint inn og fulgt profilen vår med å hente unge sultne spillere. Er vel fort en spiller som i så fall kommer til fordel for Maddison. Szoboszlai skal visstnok ha en utkjøpsklausul på £ 61.3 Mill.
« Siste redigering: 06. Mai 2023, 13:02 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #26 på: 10. Mai 2023, 20:01 »
Vi får sørge for at dem går ned en divisjon, så blir det kanskje litt lettere å hente ham. ::) Regner med at det er flere som har lyst på han dog.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #27 på: 19. Mai 2023, 00:10 »
Virker som at Tierney er done deal? Ryktes hvertfall så.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #28 på: 19. Mai 2023, 14:16 »
Virker som at Tierney er done deal? Ryktes hvertfall så.

Blir vel fort Tierney og Maddison som kommer inn. Det er gode og trygge valg, tror jeg.

En våt drøm hadde vært Josko Gvardiol og Dominik Szoboszlai.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2023
« Svar #29 på: 21. Mai 2023, 19:41 »
https://www.thenorthernecho.co.uk/sport/23536859.eddie-howes-pledge-newcastle-united-brink-champions-league/

Masse svada/svada/svada som det pleier fra media, men nederst står det noen få linjer om det som er saken. Klubben vil uansett ha begrensninger til sommeren når det gjelder overganger, og de må fortsette som de har gjort. Handle smart.

Uansett kan vi nok handle på en hylle høyere om vi nailer CL-plassen, men orker ikke engang klikke på artikler som sier vi skal hente Ronaldo/Neymar/Messi....... Bare svada.

En og annen gamlis kan det nok hende vi handler, men håper på ungt og sultent!
« Siste redigering: 23. Mai 2023, 12:51 av Geordie »
No fate but what you make