20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem er den beste manageren av Graeme Souness og Glen Roeder?

Graeme Souness
14 (48.3%)
Glen Roeder
15 (51.7%)

Stemmer totalt: 28

Avstemning er avsluttet: 26. Mars 2007, 19:52

Skrevet av Emne: Dårligste manager?  (Lest 3254 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Captain Scott

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 421
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
Dårligste manager?
« på: 18. Mars 2007, 18:52 »
Etter min mening er faktisk Glen den beste manageren av de to. MEN han er langt i fra noen TOPPMANAGER snarere tvert i mot. Men Souness stilte jo værtfall et normalt lag og han skaffet oss kvalitetsspillere som Parker og Owen. Men også bomkjøp som "Bomsang"(Boumsong). Og han var ikke en særlig god manager.  Og når resultatene begynte og bli så grusomme fikk han sparken på rett tidspunkt. Roeder kom inn og berget nedrykk (?). Men når sesongen var omme BURDE de ha funnet en mere erfaren og en veldig god manager. Roeder har tydligvis ikke så god erfaring med og stille opp lag. Å benke sesongens beste spiller (Milner) i sesongens viktigste kamp sier det meste. Men samtidig er jeg litt imponert over måten Roeder greide og styre skuta med 12 spillere ute med skade. Men i de fleste kampene vi vant hadde vi griseflaks,spesielt mot Tottenham borte. Det var noe av det verste ranet jeg har sett i Europeisk fotball. Men Roeder har ikke evnen og lederegenskapen til å styre Newcastle-skuta. Han kan ikke vinne troféer med Newcastle. Vi må ha en god og erfaren manager f.eks Svennis. Roeder har gjort en god jobb når skadesituasjonen var på sitt verste. Men når han får en nesten skadefri tropp går det rett nedover. Og lagoppstillinga er helt merkelig. Så roeder er definitivt ikke noen manager for Newcastle i fremtiden. Men han er allikevel bedre enn Souness.. Stem i vei Newcastle-fans ;D
Howay the Lads!

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Dårligste manager?
« Svar #1 på: 18. Mars 2007, 20:19 »
et vanskelig valg - er som å velge mellom gulrotstappe og stekt brokkoli.
Men tross alt - Souness tok over en toppklubb og leverte fra seg en drittklubb
Roeder tok over en drittklubb og vi er fortsatt en drittklubb

Souness vil da få min stemme
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Dårligste manager?
« Svar #2 på: 18. Mars 2007, 20:26 »
Enig. Souness fikk tross alt mye penger å handle for, og ca halvparten var mislykket. Jeg liker Roeder bedre enn Souness, men ingen av de er gode nok for Newcastle.

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Dårligste manager?
« Svar #3 på: 18. Mars 2007, 20:27 »
Men Souness stilte jo værtfall et normalt lag og han skaffet oss kvalitetsspillere som Parker og Owen.

Ja. Ameobi på venstrevingen, Bellamy på høyrevingen f.eks var jo som tatt ut av skoleboken på å stille et normalt lag. Folk glemmer ting for fort   ::)

Shola Ameobi

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 3
    • Vis profil
Sv: Dårligste manager?
« Svar #4 på: 20. Mars 2007, 23:04 »

Souness er som dere sier: en drittmanager. Jeg er enig. Han gjør det dårlig i alle klubber, uansett hvor mye penger han får. Han henter mange bra spillere, det skal han ha all ære for. Der er han veldig god. Men som sagt, han klarer ikke sette sammen et lag og bruke de.

Roeder viser ro og han er en bra manager. Det er det ingen tvil om. Men som sagt, han har hatt MAAASSE skadeproblemer. vi har toppet skadelisten gjennom hele sesongen, og det har ikke bare vært drittspillere, det har faktisk vært utrolig viktige spillere. Noen kaller det uflaks, jeg kaller det typisk castle.
Så Roeder har en del å bevise, men jeg tror ikke det er han det står på. Vi mangler spillere som virkelig står på, og som vil noe. Det er de som må gjøre jobben på banen og skaffe oss 3 poeng. De må gå i seg selv, så kommer resultatene etteehvert. Det er ingen tvil om at vi har et fantastisk offensivt bra lag, med masse spillere med enorme fotballferdigheter. La oss bare håpe at de snart viser hva de kan.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Dårligste manager?
« Svar #5 på: 22. Mars 2007, 17:41 »
Souness er helt klart verst av disse to. UTVILSOMT.

Grunnen til at så mange har stemt Roeder, er at de er frustrerte av han akkurat nå. Hadde vi hatt Souness-perioden nå, og Roeder-perioden før, hadde alle stemt på Souness, når vi kjempet i bunn av tabellen.

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Sv: Dårligste manager?
« Svar #6 på: 22. Mars 2007, 23:31 »
Verken Roeder eller Souness er gode managere. Om jeg skulle valgt mellom en av disse to, så hadde jeg valgt å ha Roeder i sjefsstolen. Han når ikke like høyt opp som Souness på en tullingskala. Uten at det er noe særlig til kompliment.

Aller helst skulle jeg sett at ingen av disse to hadde stått i historiebøkene som manager for Newcastle.
Carr har altfor få landskamper for England!

Are

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 357
    • Vis profil
Sv: Dårligste manager?
« Svar #7 på: 23. Mars 2007, 16:12 »
man kan se tydelig at Roeder ikke har de langsiktige egenskapene for newcastle, spesielt i de kampene hvor newcastle har oppnådd de beste resultatene.

når vi vant mot tottenham og liverpool, og også uavgjortkampen mot man utd, var det mest på grunn av en kjempeinnsats fra laget, ikke på grunn av spillet. derfor tror jeg ikke at Roeder har evnen til å gi newcastle en stabilt god sesong med bra plassering. MEN, hvem kan i tilfelle erstatte han? og hvem vil i tilfelle ha lyst til å erstatte han?

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Dårligste manager?
« Svar #8 på: 24. Mars 2007, 10:46 »
Nok en gang er Rolfern fornuftigheten selv.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Dårligste manager?
« Svar #9 på: 24. Mars 2007, 17:59 »
Vanskelig å svare på. Souness gjorde en relativt god jobb i Rovers, samt redda Soton fra nedrykk og var god for Rangers.
Roeder har aldri bevist noe som helst annet enn at han er flink til å rykke ned med klubbene han har vært i. Men hadde en meget god start i sin Newcastle-karriere.
Som personer liker jeg Souness bedre. Er ærligere og mye røffere i stilen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

borbis

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 461
    • Vis profil
Sv: Dårligste manager?
« Svar #10 på: 25. Mars 2007, 03:34 »
Stemte på Roeder, men han har ennå å bevise at han er den riktige for Newcastle, og om han er det vet jeg ikke. Jeg hater Souness, så jeg hadde nok ikke stemt på han uansett hvem du hadde kømme opp med der(kanskje ivar morten normark :P). Men det blir spennende å se hvordan det går i resten av kampene og om Roeder klarer og snu trenden og skape et ungt og friskt Castle-lag til neste sesong. Om han får de spillerne han ønsker seg, skape tryggheten i både først 11'er og laget sjenerelt. Det er ingen tvil om at Roeder både har vært både dykig og udyktig. I sommer og høst får vi vite om han duger!
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

“It wasn’t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.”

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Dårligste manager?
« Svar #11 på: 25. Mars 2007, 05:46 »
Gledeligt at Souness faktisk leder. Hadde ikkje trudd det :D Bra :D
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]