20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30  (Lest 23878 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30
« på: 16. Okt. 2012, 09:50 »
Siden ingen har laget en tråd om denne begivenheten enda setter jeg igang.

The Unwashed vs Shola. Englands svar på El Clasico. Gleder meg!

 :happy:
« Siste redigering: 16. Okt. 2012, 09:54 av Andy »

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30
« Svar #1 på: 16. Okt. 2012, 12:25 »
Ber til høyere makter om at Krul, Colo og Saylor er tilbake, ellers kan dette bli en tung ettermiddag.

Skulle gjerne sett en 4-3-3/4-2-3-1 formasjon, men Pardew sverger nok til 4-4-2 og da håper jeg på denne 11'eren:

                       Krul

Simpson - Saylor - Colo - Santon

Ben Arfa - Cabaye - Tiote - Jonas

                  Ba - Ameobi

Vanskelig i forhold til spissplassen synes jeg, men Cisse har vært en passasjer lenge nå og med historien til Shola mot Sunderland er det meget fristende å gi han sjansen. I tillegg kan han gi forsvaret mye juling og åpne mer rom for Ba og Ben Arfa.

Howay the lads!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30
« Svar #2 på: 16. Okt. 2012, 12:55 »
Laget ditt støttes. Cisse kan være en spennende joker å sette innpå etterhvert - og han har heller ikke prestert godt nok til å forsvare plass på laget. Dessuten føler jeg meg også ganske sikker på at Pards kjører 4-4-2.
Forøvrig - siden du sier at du håper Saylor er tilbake, betyr det at Colo definitivt er klar? Colo-Willie går ihvertfall greit da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30
« Svar #3 på: 16. Okt. 2012, 13:20 »

Forøvrig - siden du sier at du håper Saylor er tilbake, betyr det at Colo definitivt er klar? Colo-Willie går ihvertfall greit da.
Skriver at jeg håper Krul, Colo og Saylor er tilbake ;)

Alle tre skal vel være tilbake i trening i morra i følge Pardew, så blir det spennende å se hvordan kroppene reagerer på fotballtrening igjen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30
« Svar #4 på: 16. Okt. 2012, 13:51 »
Hehe. Meget dårlig lest av meg :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30
« Svar #5 på: 16. Okt. 2012, 16:19 »
Redd for jinx i tittelen...  :nervøs:
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30
« Svar #6 på: 16. Okt. 2012, 17:29 »
Blir knall å knuse jordens avskum igjen. Alltid godt å vite at man kjemper for alt som er godt her i verden i disse kampene.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30
« Svar #7 på: 16. Okt. 2012, 18:50 »
Synd den ikke går på lørdagen, men har regnet med at nervøsiteten foran slike storkamper dempes betraktelig når man er i bakrus. Støtter at Ameobi skal få spille fremfor Cissè, og satser på at my hero Saylor er tilbake i forsvaret sammen med Colo!

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30
« Svar #8 på: 17. Okt. 2012, 05:33 »
Tror du bakrus demper nervene?  :koko:

      Krul

Simpson - Saylor - Colo - Santon

Ben Arfa - Cabaye - Tiote - Jonas

                  Ba - Ameobi

Bytter Shola med Cisse og Jonas med Ferguson, så får heller Shola være joker. Cisse putter snart i PL også, det er bare snakk om tid. La Ferguson komme med noen innlegg, så kjører vi over pakket.

Ellers enig med deg angående formasjon, jeg skulle HELST sett følgende oppstilling:

                      Krul

Santon - Saylor - Colo - Ferguson

               Tiote - Jonas

Ben Arfa   -  Cabaye
                                  -Cisse
             
                      Ba

..men tviler på at AP tenker det samme.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30
« Svar #9 på: 17. Okt. 2012, 08:04 »
På grunn av enkeltspilleres form tror jeg det vil være lurt at enkelte spillere bytter litt posisjoner. Obertan viste gode takter før landslagspausen, mens Cisse fremdeles er et stykke unna. Kan tenke meg å se Ben Arfa i en "fri rolle" bak spissen, så slipper han så mye tunge tak defensivt og kan søke ledig rom og spare krefter til det offensive når vi har ballen. Vet at han ikke har vært noe god de gangene han spilte i denne posisjonen i starten, men kan tenke meg å la han få noen sjanser til.
Derfor håper jeg at laget som starter vil se slik ut:

Krul
Simpson - S. Taylor - Coloccini - Santon
Obertan - Tiote - Cabaye - Jonas
Ben Arfa
Ba

evt flytte Jonas og Santon over på høyre, plassere Simpson på benken og la Ferguson og Obertan få venstresiden tilbake. Der utfylte de verandre veldig godt mot Bordeaux i EL. Ferguson med gode innlegg og Obertan med sin uforutsigbarhet resulterte i hver sin assist. Begge var meget gode da. Problemet er at Simpson er bedre defensivt enn Ferguson, men sistenevnte er jo i motsatt ende et hav foran offensivt.

Spekki

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 224
    • Vis profil
Sv: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30
« Svar #10 på: 17. Okt. 2012, 11:21 »
Synd den ikke går på lørdagen, men har regnet med at nervøsiteten foran slike storkamper dempes betraktelig når man er i bakrus. Støtter at Ameobi skal få spille fremfor Cissè, og satser på at my hero Saylor er tilbake i forsvaret sammen med Colo!
Ingenting kan fjerne nervene mine foran denne kampen, dessverre!!HTL :toon:
Jackie Milburn vrir seg i graven når han hører navnet Andy Carroll

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30
« Svar #11 på: 17. Okt. 2012, 11:40 »
På grunn av enkeltspilleres form tror jeg det vil være lurt at enkelte spillere bytter litt posisjoner. Obertan viste gode takter før landslagspausen, mens Cisse fremdeles er et stykke unna. Kan tenke meg å se Ben Arfa i en "fri rolle" bak spissen, så slipper han så mye tunge tak defensivt og kan søke ledig rom og spare krefter til det offensive når vi har ballen. Vet at han ikke har vært noe god de gangene han spilte i denne posisjonen i starten, men kan tenke meg å la han få noen sjanser til.
Derfor håper jeg at laget som starter vil se slik ut:

Krul
Simpson - S. Taylor - Coloccini - Santon
Obertan - Tiote - Cabaye - Jonas
Ben Arfa
Ba

evt flytte Jonas og Santon over på høyre, plassere Simpson på benken og la Ferguson og Obertan få venstresiden tilbake. Der utfylte de verandre veldig godt mot Bordeaux i EL. Ferguson med gode innlegg og Obertan med sin uforutsigbarhet resulterte i hver sin assist. Begge var meget gode da. Problemet er at Simpson er bedre defensivt enn Ferguson, men sistenevnte er jo i motsatt ende et hav foran offensivt.

Einige med deg her, men eg tykkjer Ferguson er altfor svak defansivt. Med tanke kva dette forsvaret har prestert før, Simpson-Colo-Taylor-Santon, so vil eg starta med dei.

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30
« Svar #12 på: 18. Okt. 2012, 09:55 »
Føler at det er noen spillere her som har litt å "bevise" i forhold til kampen mot Manu hjemme.
Håper også på ein del spillere på plass igjen etter skader.
Ville starta med denne 11-eren:
                                                          Krul       
                                                           
                                                  Saylor     Colo
                                 Anita                                         Santon

                                                  Tiote          Jonas
                                   
                                                           Cabaye                      Ferguson
                                      Ben Arfa
                                                          Ameobi
                                                                          Ba

         Med denne oppstillinga kan me fÃ¥ innlegg med kvalitet frÃ¥ begge sider som først og fremst Ba  men ogsÃ¥ Ameobi kan omsette til mÃ¥l. Ben Arfa med fri rolle pÃ¥ høgre sida, som kan trekke innover i bana som me har sett ogsÃ¥ kan avslutte :thumbu: Jonas med eit litt ekstra fokus pÃ¥ defensivt ansvar for ein evt offensiv Ferguson.  Tiote og Jonas med ansvar for Ã¥ bryte og vinne ball, og sette igang kanter + Cabaye som mater spisser med krempasninger :smitten: HÃ¥per pÃ¥ Ameobi kan bidra frÃ¥ start sjølv om han har hatt dei beste kampane som innbytter. Men Ba /Cisse har ikkje fÃ¥tt det til samtidig pÃ¥ bana, sÃ¥ i og med at Ameobi er Sunderland "killeren " fremfor noen sÃ¥ bør han starte!   
SÃ¥ fÃ¥r Cisse komme inn for ein av spissene Ã¥ putte pÃ¥ noen pÃ¥ slutten :toon:   

ingan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 109
    • Vis profil
Sv: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30
« Svar #13 på: 18. Okt. 2012, 10:19 »
viss d e lov å bruke 12 spillara so ;)

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: 5under1and - Newcastle søn 21. okt 14:30
« Svar #14 på: 18. Okt. 2012, 10:27 »
Er det noe nytt angående de usikre spillerne?