20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Svart og hvitt  (Lest 1915 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 684
    • Vis profil
Svart og hvitt
« på: 10. Sep. 2006, 16:16 »
Det eneste sikre når norske fans er kritiske, er at engelske fans er enda verre. For mens enkelte i den norske Newcastle-seksjonen som en ytterlighet ønsker Glenn Roeders hode allerede, er det selvsagt verre i England. Der snakker man ikke bare om å bli kvitt Roeder og Shepherd. Neida, der snakker man allerede om nedrykk. Og de er mange som snakker om nedrykk. :D

Til forskjell fra den norske, er den engelske fansen ekstremt mye bedre til å bruke virkemidler som humor i sine innlegg. Ofte sitter jeg bare og humrer når jeg leser engelske debattforum.

Sjekk bare dette svaret til en av de svært få som etter gårsdagens kamp forsøkte å fremstå optimistisk på newcastle-online's forum:

Sitat
DISGUSTING. to get beat by FULHAM, AT HOME, WHEN YOU ARE ONE NIL UP WITH TEN MINUTESS TO GO.......

to all those who come along with their "knee jerk" recation comments and eternal optimism. look at things as they really are cos its pretty bleak and not likely to get much better.

this season has relegation written all over it. its a shite state of affairs and it cuts me to the bone.

the club treat us like mugs and I'm proper sick of it. How many times has that fat ginger prick promised the world and delivered sweet FA.

we are becoming the laughing stock of the premiership.

so you can stick your optimism up your chocolate starfish. deal with the reality and take off the the black and white tinted specs you clampits.


:D :D Jeg grein av latter da jeg leste den for første gang i går kveld.

En stor del av Newcastles supportergruppe kler drakten veldig godt: det er svart og hvitt. Enten er det superoptimisme, eller så er det ekstrempessimisme. Og i årenes løp merker jeg at jeg har havnet i den seksjonen jeg også; heldigvis har den mentaliteten foreløpig kun begrenset seg til den fotballmessige delen av mitt liv. :)

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Svart og hvitt
« Svar #1 på: 10. Sep. 2006, 16:48 »
Hehe, det er ganske morsomt å lese på de engelske forumene ja!:) Engelskmenn er jo vanvittig flinke til å legge inn morsomheter i både nyheter og hverdagsliv!;) En som var litt grov, men vel fortjent, var til han barnemorderen som prøvde å ta livet sitt her om dagen, men overlevde. The Sun skrev dagen etter "Better luck next time" !;) hehe...

plebbster

  • Gjest
Svart og hvitt
« Svar #2 på: 10. Sep. 2006, 21:03 »
Sykt bra skrevet, Jarle. :wink:

Det er faktisk sant alt det du skriver. Jeg er ikke registrert på noen britiske fotballforum, men leser der ca. annenhver dag. Er litt småkoselig med disse bitre britene.

Brewcastle

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 365
  • Toon Angel
    • Vis profil
Opp og nedturer
« Svar #3 på: 11. Sep. 2006, 11:36 »
De engelske Newcastlesupportere, og mange av de norske, skifter fra å være høyt oppe når det går bra - og ditto langt nede i motgangstider.
Men det er jo en del av å være supporter.
I vår foreslo mange Geordies at man kunne bytte ut statuen av Sir Earl Grey - som står på toppen av The Monument i sentrum - med en statue av Glenn Roeder. Det er ikke mange månedene siden. Om man ikke direkte forlanger Roeder sin avgang nå, så virker mange å ha glemt sin hyllest for bare måneder siden.

Ingen er så lykkelige når det går bra, og ulykkelige ved motgang - som Newcastlesupportere. Det i seg selv er med på å gi denne klubben sjarm.

Når det gjelder Fulham (og Villa) kampen. Så synes det åpenbart hvor skylden ligger: Hos spillerne selv. De greier ikke å holde konsentrasjonen i 90 min. Det kan se ut som om de har sluttet å høre på Roeder. Er han for snill mot sløve overbetalte gutter? Når troppen har så tynn forsvarsrekke som den har, så er det vanskelig å bruke "benketilværelse" for sløvingene som ris bak speilet...
Livet er svart/hvitt!

Chris

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 347
    • Vis profil
    • girls and corpses
Re: Opp og nedturer
« Svar #4 på: 11. Sep. 2006, 18:09 »
Sitat fra: "Brewcastle"

(...)
Når det gjelder Fulham (og Villa) kampen. Så synes det åpenbart hvor skylden ligger: Hos spillerne selv. De greier ikke å holde konsentrasjonen i 90 min. Det kan se ut som om de har sluttet å høre på Roeder. Er han for snill mot sløve overbetalte gutter? Når troppen har så tynn forsvarsrekke som den har, så er det vanskelig å bruke "benketilværelse" for sløvingene som ris bak speilet...


Høres mistenkelig ut som et lag i byen min, Stavanger, som vegler å gå under navnet Viking. Det jeg prøver å si er at det å heie på United og Viking er for tiden som å lide av kronisk depressjon

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Re: Opp og nedturer
« Svar #5 på: 12. Sep. 2006, 17:00 »
Sitat fra: "Chris"
Sitat fra: "Brewcastle"

(...)
Når det gjelder Fulham (og Villa) kampen. Så synes det åpenbart hvor skylden ligger: Hos spillerne selv. De greier ikke å holde konsentrasjonen i 90 min. Det kan se ut som om de har sluttet å høre på Roeder. Er han for snill mot sløve overbetalte gutter? Når troppen har så tynn forsvarsrekke som den har, så er det vanskelig å bruke "benketilværelse" for sløvingene som ris bak speilet...


Høres mistenkelig ut som et lag i byen min, Stavanger, som vegler å gå under navnet Viking. Det jeg prøver å si er at det å heie på United og Viking er for tiden som å lide av kronisk depressjon


Off ja. Har 2 brett med lykkepiller i stua nå! 1 til Tippeligakamper og 1 til PL kamper. For å si det slik, har jeg det ikke bra for tiden
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Brewcastle

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 365
  • Toon Angel
    • Vis profil
Re: Opp og nedturer
« Svar #6 på: 13. Sep. 2006, 14:22 »
Sitat fra: "siddis"
Sitat fra: "Chris"
Sitat fra: "Brewcastle"

(...)
Når det gjelder Fulham (og Villa) kampen. Så synes det åpenbart hvor skylden ligger: Hos spillerne selv. De greier ikke å holde konsentrasjonen i 90 min. Det kan se ut som om de har sluttet å høre på Roeder. Er han for snill mot sløve overbetalte gutter? Når troppen har så tynn forsvarsrekke som den har, så er det vanskelig å bruke "benketilværelse" for sløvingene som ris bak speilet...


Høres mistenkelig ut som et lag i byen min, Stavanger, som vegler å gå under navnet Viking. Det jeg prøver å si er at det å heie på United og Viking er for tiden som å lide av kronisk depressjon


Off ja. Har 2 brett med lykkepiller i stua nå! 1 til Tippeligakamper og 1 til PL kamper. For å si det slik, har jeg det ikke bra for tiden

Dessverre har det vært litt mye motbakke å være Newcastlesupporter. Men desto mindre grunn til å gi opp. Det er mange Geordies som har ventet adskillig lengre på suksess for klubben enn oss brukere av forumet her.
Vi får håpe at vi slipper å feire 100-årsjubileum siden forrige seriemesterskap  :?
Som RBK-supporter får jeg i det minste noen oppturer. Og kan forstå lykkepillebehovet til dere Viking'er...
Livet er svart/hvitt!