20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Barclays Premier League 2011/12  (Lest 383404 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #4260 på: 20. Mai 2012, 14:43 »
Virker som om folk tror vi bare kan spasere inn og overta plassene til LFC og Spurs blant topplaga i England etter denne sesongen. Så enkelt blir det ikke - og vi lever ikke i en boble hvor det kun er Newcastle som kan gjøre alt rett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #4261 på: 20. Mai 2012, 15:10 »
CL betyr latterlig mye penger. Ingen tvil om at dette er en solid bulk i døra til Spurs. Hvis de nå må bytte ut bærebjelkene Bale og Modric vet man aldri hva som skjer. Ja, de får latterlig mye penger for dem, men de må også få inn like gode, om ikke bedre spillere. Både transfer- og lønnsbudsjettet kommer til merke dette, samt at de kanskje får problemer med andre spillere som vil bort. Hvis Newcastle skal ha noen som helst forhåpninger om topp 4 de neste årene må noen av de andre snuble. Chelsea/Pool/Arsenal/City/Utd kommer alltid til å ligge der oppe, men 1-2 av dem kommer til å snuble fra år til annen. Tottenham er et av lagene vi kan ta i lengden, så dette er bare positivt syns jeg. Men noen walk in the park blir det definitivt ikke.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #4262 på: 20. Mai 2012, 15:28 »
Jeg har sagt hele tiden at jeg mener fordelen for Newcastle var sterkt overvurdert, og det står jeg på fremdeles. Tottenham får sykt mye penger hvis de selger både Bale og Modric, og selv om de nok ikke får inn Hazard og de aller aller største navna, så vil de sannsynligvis kjempe om nøyaktig de samme spillerne som oss. Og Tottenham og Harry Redknapp kan tilby helt andre økonomiske betingelser, og kan vise til langt bedre plasseringer enn oss og en helt annen stabilitet. Det at Spurs ikke får CL gjør at vi konkurrerer på omtrent samme vilkår som før, og det er fremdeles en jævla god jobb som må gjøres i Newcastle, for at forspranget skal utliknes. For selv med EL, og ikke CL, så har Tottenham et forsprang på oss. Det er det VI som må utlikne, og det ved å bli BEDRE. For Spurs rakner ikke av dette. Et par stjerner ut betyr ikke kroken på døra for Spurs som toppklubb.

Og jeg minner om at vi fremdeles må gjennom en playoffrunde for å nå gruppespillet i Europa League. Og det blir neppe noen walk in the park det heller.

Det er Newcastle som må gjøre jobben. Og jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg er fremdeles ikke overbevist om at vi kommer til å gjøre den jobben til perfeksjon. Newcastle er og blir verdensmestere i å ødelegge for seg selv.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #4263 på: 20. Mai 2012, 16:46 »
Virker som om folk tror vi bare kan spasere inn og overta plassene til LFC og Spurs blant topplaga i England etter denne sesongen. Så enkelt blir det ikke - og vi lever ikke i en boble hvor det kun er Newcastle som kan gjøre alt rett.

Enig. Det blir hardere kamp om topplassene neste sesong, det kan vi nok bare begynne å innfinne oss med allerede nå. Flere av topplagene leter etter nye managere og er villig til å investere "tungt" i nye spillerkjøp. ManU, ManCity, Chelsea, Arsenal og LFC kommer alltid til å være med der oppe uansett. Tottenham er også et lag som har hatt som vane å kjempe blandt de beste og er et lag som det er tull å avskrive. Kan muligens miste 1-2 spillere, men summene de kan få inn for dem vil gjøre det mulig å hente inn flere spillere av høy kvalitet som erstattere. Er vel ingen spillere i England som har høyere markedsverdi enn nettopp Bale og Modric.......

I tillegg må NUFC passe seg for "sovende giganter" som Aston Villa og Everton. Bortsett fra noen enkelte sesonger har de hatt som vane å ende opp fra 4. plass til 7.-8. plass. Villa er på utkikk etter ny manager og vi NUFC supportere vet veldig godt forskjellen på en god og en dårlig manager. Det har vi fått erfare mer enn èn gang.
Er hovedsaklig disse lagene jeg mener blir tøffe for NUFC både på kort og lang sikt.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #4264 på: 20. Mai 2012, 16:57 »
Det er klart at Tottenham ikke vil falle sammen av dette, men hadde de fått CL ville det vert veldig vanskelig å ta dem igjen. Nå er det vanskelig, men mulig. Dette er andre gangen på rad de feiler etter å ha brukt mye penger de siste åra. Det sier seg selv at dette er en ganske stor ripe i lakken for Spurs. Hadde Spurs fått CL kunne de nesten ha valgt spillere på øverste hylle. Den hylla er borte nå. Mye penger inn for Modric og Bale(vist de blir solgt) vil nok bli brukt på nye spillere, men det er ikke dermed sagt at de vil automatisk gå rett inn i laget også funker det like godt. Adebayor er også mest trolig tapt for dem. Den viktigste spissen de har hatt i år. Uten Adebayor har Tottenham slitt voldsomt offensivt. Man kan kalle Modric en nøkkelspiller, men Adebayor har uten tvil vert minst like viktig denne sesongen. Spissplassen kan bli meget vanskelig for Tott å erstatte. Tottenham vil vere en veldig sterk motstander neste sesong, men at CL plassen røk er veldig positivt for oss. Det er sikkert. Om de setter igang stadion planene sine vil det bety fryktelig mye mindre penger i transfer penger. Om det skjer i år er jo ikke sikkert, men når den dagen kommer har Tott mindre å rutte med også.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #4265 på: 20. Mai 2012, 21:23 »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #4266 på: 20. Mai 2012, 22:55 »
Eg har eit lite spørsmål eg lurer på, som eg håper nåken kan svare på. I årets PL sto det jo om dei to Manchester-klubbene om seriegullet, til siste kamp! Kva om det f.eks hadde stått mellom Man U og Chelsea f.eks til siste kamp. I hvilken by hadde dei hatt trofèet klart? For det skal jo løftes rett etter det er blåst av. I årets utgave kunne dei jo bare kjørt ein liten by-tur over til enten Man U eller Man C med trofèet, men om Chelsea hadde vunnet, måtte dei kjørt pokalen fra manchester til london? Eller fra london til manchester i omvendt tilfelle. Eller hadde dei hatt klar to pokaler? det går vel ikkje an? litt dårlig formulert, men dere skjønner tegninga? :)
Venter i spenning...

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #4267 på: 20. Mai 2012, 22:58 »
Tror de hadde hatt en reservepokal i den byen hvor det var minst sannsynlig at gullet ville ende :P

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #4268 på: 20. Mai 2012, 23:01 »
Vi får kjøpe ham for en billig penge :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #4269 på: 20. Mai 2012, 23:03 »
Er det ikke ett trofé på hver av banene til de klubbene det gjelder? :P

coxie

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 853
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #4270 på: 20. Mai 2012, 23:04 »
De må jo ha en pokal i hver by. Kan ikke tro annet. Overflødig pokal går til gjenvinning!

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #4271 på: 20. Mai 2012, 23:06 »
Manchester City spilte hjemme i Manchester, mens Man Utd spilte borte i Sunderland.
Så var ikke en liten biltur. :P

Men den ekte pokalen var i Manchester, mens de hadde en kopi i Sunderland. Så Daniel har rett der.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #4272 på: 20. Mai 2012, 23:07 »
det høres mest logisk ut vertfall!
Venter i spenning...

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #4273 på: 20. Mai 2012, 23:07 »
De må jo ha en pokal i hver by. Kan ikke tro annet. Overflødig pokal går til gjenvinning!

Evt. at den andre pokalen blir spart til neste år. :) Hvis ikke 2011/2012 allerede er skrevet inn på pokalen da..

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Barclays Premier League 2011/12
« Svar #4274 på: 20. Mai 2012, 23:09 »
Er det ikke slik at kun 5 ligamesterskap gir deg trofeet permanent? Slik som det er i Europacupene? Eller er jeg helt på bærtur her nå? :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒