20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Arsenal 07.05 kl. 17:30  (Lest 1057 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Newcastle United - Arsenal 07.05 kl. 17:30
« på: 05. Mai 2023, 13:15 »
Stor hjemmekamp på søndag! Vi husker alle hva som skjedde her sist sesong. Kan vi gjenta det? Arsenal liker å leve i håpet om at de fortsatt har en sjanse på ligagullet selv om det i realiteten er nokså over. De kommer likevel til å spille med et mindset om at de fortsatt har muligheten. Taper vi her så blir det litt nerver på slutten da Liverpool er på vinnersporet, men jeg føler vi har en sjanse, og Arsenal er ikke i like god form som da vi spilte 0-0 på Emirates. Er veldig spent på denne! Dersom vi skulle vinne denne så er det liten tvil om at det blir CL spill neste sesong.
« Siste redigering: 05. Mai 2023, 13:20 av Eriksen »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 07.05 kl. 17:30
« Svar #1 på: 05. Mai 2023, 17:01 »
Kan også melde at Howe hadde gode nyheter ang. Longstaff og Maxi på pressekonferansen. Det kan virke som at begge vil være tilgjengelige på søndag. ::) Arsenal, som allerede lider stort av at Saliba er ute, risikerer å også måtte klare seg uten Gabriel.
« Siste redigering: 05. Mai 2023, 17:13 av Eriksen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 07.05 kl. 17:30
« Svar #2 på: 05. Mai 2023, 20:39 »
Newcastle i godt slag i det senere, 4-0-1 i kamper og 15-7 i målforskjell. Wilson og Isak putter jevnlig.

Arsenal med seier sist, men ganske røten form. 1-3-1 og 11-12 i målforskjell.

Fått bedre tak på Arsenal i det senere, med sier hjemme for ca 1 år siden og uavgjort på Emirates sist.

Tøff kamp hvor vi må være påskrudd fra første spark, men alle muligheter for 3 nye poeng! Vi må bare gønne på for å ta 3. plassen!

Howay the lads!
« Siste redigering: 07. Mai 2023, 13:25 av Geordie »
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 07.05 kl. 17:30
« Svar #3 på: 06. Mai 2023, 13:10 »
Godt å høre at Maximin og Longstaff er tilbake. Gordon er ikke klar for start 11eren enda, og det beste er vel kanskje å sette Joelinton tilbake på venstre kant og kjøre Longstaff-Bruno-Willock på sentral midt. Er Willock Arsenal supporter går det an å kjøre Longstaff-Bruno-Joelinton på sentral midt og Isak eller Maximin på venstre kant. Kanskje på tide og kjøre både Isak og Wilson fra start, men da mister vi jo litt på innbytterbenken.

Tror det er muligheter her, og karer vi 3 poeng er det helt knall. Egentlig kanskje like greit at City slår Leeds i dag, men får se om nyansatte Big Sam har innflytelse.

Gleder meg og Howay the lads!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 07.05 kl. 17:30
« Svar #4 på: 06. Mai 2023, 14:01 »
Godt å høre at Maximin og Longstaff er tilbake. Gordon er ikke klar for start 11eren enda, og det beste er vel kanskje å sette Joelinton tilbake på venstre kant og kjøre Longstaff-Bruno-Willock på sentral midt. Er Willock Arsenal supporter går det an å kjøre Longstaff-Bruno-Joelinton på sentral midt og Isak eller Maximin på venstre kant. Kanskje på tide og kjøre både Isak og Wilson fra start, men da mister vi jo litt på innbytterbenken.

Tror det er muligheter her, og karer vi 3 poeng er det helt knall. Egentlig kanskje like greit at City slår Leeds i dag, men får se om nyansatte Big Sam har innflytelse.

Gleder meg og Howay the lads!

Jeg har tenkt litt på hvorfor Howe ikke liker å starte Isak på kant og Wilson på topp, kanskje det har med det deffensive å gjøre? Mot lag som vi burde slå, eller når vi trenger mål, så er det jo en ting. Mot Arsenal så tar han kanskje ikke den risken fra start. Blir nok Joelinton på kant og Longstaff inn på midten. Hvem som starter på topp blir jo et dilemma, men jeg håper litt på Isak. Wilson kan komme inn fra benk og score dersom det trengs. ::) Isak kan skape ting ut av intet.
« Siste redigering: 06. Mai 2023, 14:06 av Eriksen »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 07.05 kl. 17:30
« Svar #5 på: 07. Mai 2023, 08:45 »
Stemmer nok det, vi er nok mye bedre defensivt organisert med Jolinton på kanten. Forsetter han slik han har gjort de siste kampene så blir det jo fort tosifret antall mål for han neste sesong. Det sier litt hvor langt han har kommet.

Maximin er jo ikke akkurat kjent for å være god bakover selv om jeg tror han jobber med det under Howe.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 07.05 kl. 17:30
« Svar #6 på: 07. Mai 2023, 11:29 »
Som allereie nemnt her, me må vera påskrudd frå start. Me må prestera som mot Arsenal førre sesong, City heime i haust, mot ManU og Spurs no i år. Gjer me det kan me slå kven som helst heima på St James Park.
Howay the lads!
« Siste redigering: 07. Mai 2023, 12:16 av lgrinde »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 07.05 kl. 17:30
« Svar #7 på: 07. Mai 2023, 16:35 »
Newcastle United: Nick Pope, Kieran Trippier, Fabian Schär, Sven Botman, Dan Burn; Joe Willock, Bruno Guimarães, Joelinton; Jacob Murphy, Callum Wilson, Alexander Isak.

Substitutes: Martin Dúbravka, Javier Manquillo, Paul Dummett, Jamal Lewis, Matt Targett, Elliot Anderson, Miguel Almirón, Anthony Gordon, Allan Saint-Maximin.

Da ble det faktisk Wilson og Isak sammen 🙂

Longstaff ute, Asm tilbake på benken.
« Siste redigering: 07. Mai 2023, 16:37 av Geordie »
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 07.05 kl. 17:30
« Svar #8 på: 07. Mai 2023, 16:40 »
Overrasket over at Longstaff er ute etter det Howe sa på pressekonferansen. Er vel klar til neste kamp regner jeg med. Spent på Isak og Wilson sammen, vi har jo vært meget sterke offensivt med de 2 på banen.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 07.05 kl. 17:30
« Svar #9 på: 07. Mai 2023, 17:00 »
For å si det mildt, jeg er temmelig spent i dag!  8)

Krysser fingrene for at Isak og Wilson fungerer utmerket sammen også fra start i dag!
« Siste redigering: 07. Mai 2023, 17:10 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 07.05 kl. 17:30
« Svar #10 på: 07. Mai 2023, 17:46 »
Den er kanskje ikke lett, men jeg synes at det er litt lengre mellom kanonredningene til Pope mot slutten av sesongen enn det var første halvdel.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 07.05 kl. 17:30
« Svar #11 på: 07. Mai 2023, 17:53 »
Synd vi ikke fikk det første målet. Arsenal er veldig farlige når de angriper. Vi klarer ikke å få til spillet som vi hadde de første 10 minuttene lengre. Er redd dette kan bli stygt. Mister vi Schär også nå så ser dette veldig mørkt ut.
« Siste redigering: 07. Mai 2023, 17:55 av Eriksen »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 07.05 kl. 17:30
« Svar #12 på: 07. Mai 2023, 18:10 »
For noen cornere.. :-X

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 07.05 kl. 17:30
« Svar #13 på: 07. Mai 2023, 18:22 »
Den er kanskje ikke lett, men jeg synes at det er litt lengre mellom kanonredningene til Pope mot slutten av sesongen enn det var første halvdel.

Etter jeg skrev dette så har Pope vært glimrende. ::)

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Arsenal 07.05 kl. 17:30
« Svar #14 på: 07. Mai 2023, 18:25 »
Uheldige som ligger under vil jeg si, men kunne fort vært 2 baklengs og....

Så må de kutte ut det krangletullet. Ender bare med at vi får et rødt. Konse om å spille ball og score...

Spiller hemmat i andre, la oss håpe det hjelper!
No fate but what you make