Newutd.no > Tilbakemeldinger / info

Quoting og bruk av linker

(1/7) > >>

Nordin:
Hadde vært flott om alle lærte seg følgende:

- Quoting:

Ikke siter tre-fire innlegg på en gang. Da blir tråden veldig uoversiktelig. Kun quote den du svarer sitt innlegg. Det kan faktisk være greiest å bare quote en setning eller to, om det kun er dette du svarer på.

For den som ikke vet hvordan man siterer, så gjør man det slik: [ quote] tekst [/ quote] - uten mellomrom selvsagt.

- Linker:

Av en eller annen grunn så blir forumet utvidet når man legger inn lange linker. Dette ser håpløst ut, og tråden blir uoversiktelig. For å unngå dette, gjør man følgende:

[ url=http://www.newutd.com ]Klikk her for å gå til Newutd.com [ /url]

Uten spaces vil det da bli slik:

Klikk her for å gå til Newutd.com

Merk at dette kun gjelder for lange linker, som blant annet finnes på VGs diskusjonsforum. De korte kan man skrive som før.

Håper folk følger min oppfordring. Takk.

Mack:
Veldig enig med deg i dette, Nordin. Har selv forsøkt å ta det opp ved en anledning. Om folk følger dette, vil forumet bli mer oversiktlig og raskere å bruke. Godt tiltak!

plebbster:
Jeg har lenge lurt på den linke-saken du viste meg nå. Jeg pleier å følge disse reglene ettersom jeg aldri gir ut linker her i forumet.

Lasse:
men hvordan går det an å quote flere? ser liksom at noen skriver noe til det mack har sagt, så til det nordin har sagt, og så sier de noe til det plebbster har sagt. hvordan funker dette?

Nordin:
Hvordan du quoter flere innlegg?

[ quote= Mack] det du vil svare på [/quote]
Ditt svar.

[ quote= Nordin] det du vil svare på [/quote]
Ditt svar.

Svarte jeg på spm ditt nå, eller var det noe annet du mente?

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning