20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 22/23  (Lest 6297 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Premier League 22/23
« pć: 03. April 2023, 12:52 »
Blir en helt sinnsyk sesonginnspurt i begge ender av tabellen. Kan ikke huske sist 9 lag sto i reell nedrykkskamp pÄ dette stadiet. Flere managerbytter i det siste ogsÄ.

Tipper Bournemouth, Soton og Forest gÄr ned, men er jo umulig Ä tippe.

NÄr det kommer til CL stÄr det vel mellom oss, Spurs og Man U. Man U ser ut til Ä ha det enkleste kampprogrammet, men er fortsatt i Europa. Spurs skal mÞte bÄde oss og Man U.

Holder fortsatt litt igjen og tipper Man og Spurs, men det vi viste mot Man U i gÄr gjÞr meg skremmende positiv. Det var CL-sving over oss i den kampen.

Tror Spurs blir den avgjÞrende faktoren her. De er ett poeng bak oss uten Ä ha imponert i en eneste kamp denne sesongen. FÄr de litt energi i form av et managerbytte nÄ blir det tÞft.

I toppen holder jeg fortsatt en finger pÄ City, men begynner Ä bli vanskelig Ä forsvare det stÄstedet. Arsenal har knalltÞffe kamper igjen med Liverpool, City, Chelsea, oss og Brighton. City har en mye enklere sluttspurt, men har jo CL.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #1 pć: 03. April 2023, 12:59 »
Arsenal og City kommer til Ä bekle toppen, sÄ hÄper jeg virkelig vi samt Brighton tar CL-plassene 3. og 4. :) SÄ deilig om bÄde scum og Spurs havner utenfor, samt at Liverpool ikke fÄr noe europacup (kanskje conference bare for at de skal fÄ slitasjen?).

Everton, Bournemouth og Southampton kan gjerne ryke for min del. HĂ„per Forest og Leeds klarer seg.
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2140
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #2 pć: 05. April 2023, 13:20 »
Ser pÄ Tottenham som de vi kan slÄ ang. CL plassen.

Har tippet antall poeng for Ä se hvor mange poeng Newcastle mÄ ta for Ä klare 4. Plassen.

Tottenham har Brighton (H) 1 poeng, Bournemouth (H) 3 poeng, Newcastle (B) 0 poeng, Man Utd (H) 1 poeng, Liverpool (B) 0 poeng, Crystal Palace (H) 3 poeng, Aston Villa (B) 1 poeng, Brentford (H) 3 poeng, Leeds (B) 3 poeng.

Antall poeng: 15 poeng.

Newcastle har West Ham (B) 3 poeng, Brentford (B) 1 poeng, Brighton (H, ikke fastsatt enda) 1 poeng, Aston Villa (B) 1 poeng, Tottenham (H) 3 poeng, Everton (B) 1 poeng, Southampton (H) 3 poeng, Arsenal (H) 1 poeng, leeds (B) 0 poeng, Leicester (H) 3 poeng, Chelsea (B) 0 poeng.

Antall poeng: 17 poeng.

Mange Är siden vi har vÊrt sÄ nÊrme CL plass. Tottenham hjemme pÄ St James kan bli avgjÞrende.

For har du ikke hÄr mellom legger og lÄr, sÄ har du en dÄtt i rÊva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #3 pć: 05. April 2023, 13:58 »
Er alltid vanskelig Ä spÄ pÄ forhÄnd, men jeg tror at 68 poeng vil holde denne sesongen da flere av "de 6 store" har skuffet. Snittet for 4 plass de siste 5 sesongene har vÊrt pÄ 70p, men snittet er pÄvirket av Liverpool med sine 75p den ene sesongen. Vinner vi i dag sÄ trenger vi kun 15 poeng pÄ de 10 siste for Ä oppnÄ 68p. Dersom formen den siste tiden fortsetter i de neste kampene sÄ er jeg meget positiv.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2140
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #4 pć: 05. April 2023, 15:22 »
FĂžr ting er klart blir hver Newcastle kamp fremover som en finale.

For en tid Ă„ fĂžlge laget vĂ„rt.  :) 20 Ă„r siden sist!

For har du ikke hÄr mellom legger og lÄr, sÄ har du en dÄtt i rÊva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #5 pć: 09. April 2023, 22:58 »
Etter helgens resultater er det hvert fall ingen tvil om at vi klarer topp 5. NÄ er det kun topp 4 som gjelder. Synd at Tottenham var sÄ utrolig heldige mot Brighton, men de viser igjen svakheter. Jeg tviler pÄ at de klarer Ä innhente mer enn 17 poeng pÄ de gjenvÊrende 8 kampene, sÄ klarer vi 14 pÄ 9 sÄ burde det bli topp 4. ::) Optimisten i meg sier at vi kun trenger 12. Hjemmekampen mot Tottenham blir utrolig viktig!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #6 pć: 19. April 2023, 00:06 »
Morsomt at Chelsea ikke ville selge til oss i januar da vi var "topp 4 rivaler". ::)

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #7 pć: 19. April 2023, 09:21 »
Morsomt at Chelsea ikke ville selge til oss i januar da vi var "topp 4 rivaler". ::)

De blir nĂždt til Ă„ selge en haug med spillere til sommeren, og er vel ganske mange spillere som er misfornĂžyd med situasjonen der om dagen. Blir et vepsebol for hvem det nĂ„ blir som tar over der permanent.  ::)
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #8 pć: 19. April 2023, 19:38 »
Almiron, Trippier, Botman, Pope og Bruno nominert til team of the season! Botman er fantastisk, men bare meg som synes SchÀr kommer noe ufortjent i skyggen hans? SchÀr har nesten ikke vÊrt skyld i et eneste baklengs, mens Botman har hatt noen Þyeblikk hvor han kunne gjort det bedre. I tillegg er SchÀr enda bedre med ball. Botman har vÊrt solid og har utrolig stort potensiale, men jeg mener personlig at SchÀr fortjente dette enda mer enn Botman akkurat denne sesongen. For en spiller SchÀr har blitt under Howe (og var under Benitez)!
« Siste redigering: 19. April 2023, 19:39 av Eriksen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #9 pć: 20. April 2023, 09:20 »
Almiron, Trippier, Botman, Pope og Bruno nominert til team of the season! Botman er fantastisk, men bare meg som synes SchÀr kommer noe ufortjent i skyggen hans? SchÀr har nesten ikke vÊrt skyld i et eneste baklengs, mens Botman har hatt noen Þyeblikk hvor han kunne gjort det bedre. I tillegg er SchÀr enda bedre med ball. Botman har vÊrt solid og har utrolig stort potensiale, men jeg mener personlig at SchÀr fortjente dette enda mer enn Botman akkurat denne sesongen. For en spiller SchÀr har blitt under Howe (og var under Benitez)!

TilbĂžyelig til Ă„ vĂŠre enig.
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #10 pć: 23. April 2023, 16:55 »
Jeg tror faktisk Tottenham skal slite med Ä klare topp 6. De er helt ute av det om dagen, og har et par tÞffe kamper etter denne. NÄr jeg ser pÄ form og kampprogram sÄ er Liverpool eneste laget som har noen som helst sjanse til Ä ta oss igjen, men da skal vi sprekke pÄ slutten. Det tror jeg ikke skjer, og Liverpool kan fort bli nr. 5.
« Siste redigering: 23. April 2023, 17:33 av Eriksen »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #11 pć: 24. April 2023, 16:09 »
Dette er programmet til Liverpool. De tÞffeste kampene deres er pÄ hjemmebane hvor de er noksÄ sterke. Ved maksimal pot vil de oppnÄ 71 poeng, og har nÄ +21 mot vÄres +29 i mÄlforskjell. Hvor mange poeng tror vi at de vil avgi i disse kampene?


Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #12 pć: 24. April 2023, 17:16 »
Blir en sykt spennende innspurt, som det for en gangs skyld gĂ„r an Ă„ glede til  :)

Tror det var Sky som meldte at Spurs vurderer Ă„ sparke sin midlertidige (!) manager etter i gĂ„r  ;D

Vanskelig Ä spÄ noe som helst om de kampene der Eriksen. Liverpool har funnet litt bedre form i det senere, dessverre, men de har noen vriene kamper igjen. West Ham virker Ä vÊre i bedring, Spurs og Fulham virker imidlertid helt ute av det, Brentford i laber form men har nok lyst pÄ en stor skalp, Leicester er desperate, Villa er meget gode Ä kjemper om CL/Europa, Saints kan vÊre ferdig nedrykket/eller kjempe desperat for overlevelse. Begge situasjoner er farlige, husker jo vi grusa Tottenham etter at vi rykket ned med Rafa.

Ellers hadde det vÊrt helt nydelig om vi tar 3., Brighton lurte seg opp pÄ 4.! Scum pÄ 5.

CL:  1.-4. plass

Europa League: 5. plass + vinner av FA cupen,  som blir City eller Scum. Regner med Scum minimum klarer en 5.plass. Uavhengig av vinner i FA-cupen, vil den EL-plassen gĂ„ til laget pĂ„ 6. plass.

Conference League gÄr til vinneren av Ligacupen, som dessverre ble Scum, sÄ det blir laget pÄ 7. plass som fÄr denne.

Hvilket betyr at jeg hĂ„per pĂ„ Liverpool pĂ„ 7. Da fĂ„r de samme belastning som oss, i en lite ansett cup!  :)

Om vi vinner 4 av de siste 7, tror jeg vi har CL-plassen!

https://www.premierleague.com/european-qualification-explained
« Siste redigering: 24. April 2023, 17:36 av Geordie »
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7629
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #13 pć: 24. April 2023, 17:36 »
Brentord har plukket 3 pÄ sine siste 6 uten en eneste seier, mens Leicester har plukket 4 poeng pÄ sine siste 10 etter helgens seier. Liverpool mÞter flere lag i dÄrlig form. West Ham kan faktisk fÄ til noe hjemme mot Liverpool, og det hÄper jeg virkelig pÄ. Jota har virkelig funnet formen etter skaden, og Trent fungerer bedre enn pÄ lenge etter en liten endring i taktikken. Det som skremmer meg litt er at de er sÄ sterke pÄ hjemmebane (10-4-1), og at 2 av bortekampene er mot Leicester og Soton. Samt at de kan ta oss pÄ mÄlforskjell dersom de klarer Ä hente inn 9 poeng. Resten av lagene under oss anser jeg som noksÄ sjanselÞse. Her er deres program:

Tham


Villa


Brighton


Tottenham er for svake for tiden og har kun 6 kamper igjen. De har nÄ 2 tÞffe kamper foran seg. De har ogsÄ mye dÄrligere mÄlforskjell. Villa har ogsÄ kun 6 kamper igjen og tÞffere program enn oss + mye vÊrre mÄlforskjell. Brighton har hele 9 kamper igjen, men de har mange kamper pÄ kort tid og har flere svÊrt tÞffe kamper igjen. De ligger ogsÄ 12 mÄl bak pÄ mÄlforskjellen og er 10 poeng bak (med 2 mindre spilt). Jeg tror ingen av disse 3 skal ha noen sjanse til Ä ta oss igjen med deres resterende program sÄlenge vi plukker minimum 9-10 poeng. Liverpool er det eneste laget som faktisk kan plukke nok poeng i mine Þyne, de har desidert enklest program og best mÄlforskjell av lagene under. I tillegg til at de har mest kvalitet i laget. Finner de flyten sÄ kan vi fortsatt ha en liten jobb Ä gjÞre, og jeg kommer nok til Ä fÞlge mest med pÄ deres resultater over de andre under oss.

Jeg tipper:
3. United 77p
4. Newcastle 71p
5. Liverpool 67p
6. Brighton 62p
7. Villa 61p
8. Tham 60P
« Siste redigering: 28. Mai 2023, 12:16 av Eriksen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Premier League 22/23
« Svar #14 pć: 24. April 2023, 19:11 »
Og der var Stellini ferdig i Spurs etter 4 uker  ;D ;D ;D
No fate but what you make