20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2022  (Lest 32203 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #30 på: 23. Feb. 2022, 22:41 »
Ja. Typisk feilslått marquee-signing en nyrik klubb ville kjørt på med. Hiver enorme summer etter han i lønn, og får en type som forsurer alt rundt seg. Nei takk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #31 på: 07. Mars 2022, 11:48 »
Lenge til sommeren men en type jeg virkelig tror kunne fått en ny vår i Newcastle er Marcus Rashford. Ute i kulden i Mænju for tiden. Han virker som en type som trenger tillit og støtte for å prestere bra, ser for meg Eddie Howe kunne gjort underverker med han. Så skader det ikke at han virker som en dønn fin type utenfor banen mtp alt han har gjort i arbeidet med barnefattigdom i England. Potensialet er der åpenbart. Også potensialet til å bli en klubblegende på lang sikt.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #32 på: 07. Mars 2022, 14:44 »
Helt åpenbart klubblegendemateriale der ja. Vært en vannvittig morsom signering.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #33 på: 07. Mars 2022, 15:22 »
Tror vi er langt unna å kunne hente en slik spiller der vi er i dag. Uten CL tror jeg det forblir en fjern drøm.

Når/om vi sikrer plassen er det nok en fin anledning til å begynne å hente litt spennende navn fra kontinentet. Om vi kan kombinere noen slike med to-tre spillere fra PL ala Bissouma, Lingard (ikke fan selv, men blir jo mye nevnt) osv bør vi kunne etablere oss på øvre halvdel neste sesong.

Må si at spillere som Raphinha, Dennis og Gallagher hadde det vært kult om vi kunne prøvd å friste med det prosjektet vi har på gang nå.

Dubravka
Trippier - Burn - Schar - Targett/Ny
Bruno - Joelinton
ASM - Gallagher - Raphinha
Wilson

Denne elleveren pluss fire-fem spennede og eksotiske navn i troppen hadde vært et en god start tror jeg
« Siste redigering: 07. Mars 2022, 15:56 av Andymag »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7618
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #34 på: 07. Mars 2022, 15:55 »
Dersom Joelinton fortsetter slik som han gjør så kan fort han ta den plassen til Willock på midtbanen der i oppstillingen din. Desidert beste ballvinneren i laget for tiden. Som nevnt tidligere, så har sannsynligvis ingen andre spillere i hele PL flere suksessfulle taklinger enn Joelinton i perioden til Howe. Så er ikke utenkelig at han kan bekle en deffensiv midtbanerolle med litt coaching. Willock på deffensiv midtbane virker litt tynt.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #35 på: 07. Mars 2022, 15:56 »
Glemte helt Joelinton! Takk, og selvfølgelig!

Rettet  ;)

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #36 på: 07. Mars 2022, 15:58 »
Håper vi klarer å sikre plassen ganske kjapt. Da er det bare å lene seg tilbake og glede seg til sommeren. Tror nok fort vi henter inn noen av navnene som ble nevnt i januar, og er plassen reddet ganske tidlig, er det bare å hive seg med i kampen om yngre bosman-spillere.

Tipper det dukker opp ny førstekeeper, venstreback (tar gjerne Targett), par midtstoppere, kantspillere samt spiss. Rashford hadde sikkert vært en god forsterkning, men han ligger på hylla over der vi vil hente fra tipper jeg? 

Virker som det er fokus på unge spillere på vei opp, blir ikke overrasket om Botman er en av de første inn døra?
No fate but what you make

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #37 på: 07. Mars 2022, 20:46 »
Botman er nok en vi prøver på igjen. Spiss og ving bør vere høyt på listen. Nkunku/Diaby/Danjuma håper jeg vi prøver oss på. Usikker på spissplass, men Wilson er ute halvparten av tiden og Wood er ikke svaret på langsikt.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #38 på: 07. Mars 2022, 20:55 »
Jeg håper vi også henter et par-tre talenter som kan få tilpasse/utvikle seg i tillegg til mine ønsker på side 1.

Alle til og med 21 år trenger ikke registres i PL.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #39 på: 07. Mars 2022, 22:08 »
Tror vi er langt unna å kunne hente en slik spiller der vi er i dag. Uten CL tror jeg det forblir en fjern drøm.


Kanskje litt ambisiøst ja. Men han har hatt en fallende kurve de siste to sesongene. Litt usikker på hvilke klubber som vil bla opp for han (om han vil bort) Bare slenger den ut der så får vi se til sommeren:)

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #40 på: 08. Mars 2022, 10:49 »
https://www.birminghammail.co.uk/sport/football/transfer-news/aston-villa-newcastle-targett-transfer-23319326

Får håpe dette stemmer, 15 mill pund for Targett er ingen upris i dagens fotballverden.

Ellers blir det rydding på loftet til sommeren: https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-united-transfer-news-seven-23300360

Miguel Almiron, Dwight Gayle, Jamal Lewis, Ciaran Clark, Isaac Hayden, Karl Darlow og Emil Krafth skal ut påstås det. Litt merkelig med Jamal Lewis syns jeg, ellers er det vel ingen av disse som vil savnes.
« Siste redigering: 08. Mars 2022, 10:59 av Geordie »
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #41 på: 08. Mars 2022, 10:54 »
Det er fint innafor for en 26 år gammel back av den kvaliteten, ja. Konge dersom dette stemmer - syns vi har gjort en god deal da. Isåfall bare 3,5 mill opp fra hva Villa gav ifølge den samme artikkelen.

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #42 på: 08. Mars 2022, 11:42 »
På den listen til Geordie føler jeg vi godt kan beholde Almiron, Hayden og Lewis. Om de ikke insisterer på mer spilletid og vil bort (som jo er fair enough) så trenger vi dybde i troppen vår. Almiron og Hayden jobber knallhardt og mine øyne er det alltid kvaliteter som er fine å ha i breddespillerne (og som de virker litt unødvendig å bruke penger på i form av nye spillere). Lewis har vel kanskje stagnert litt, men vi har jo ikke flust med spillere på backplassene.
« Siste redigering: 08. Mars 2022, 11:44 av Andymag »

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #43 på: 08. Mars 2022, 18:47 »
Er enig at Almiron, Hayden og eventuelt Lewis kan beholdes mtp. bredden i stallen, ut i fra listen til Geordie.

Ser at Howe ønsker å tilby både Shelvey og Longstaff ny kontrakt (i tillegg til Schar), noe som er merkelig i mine øyne. Ingen av disse er gode nok for laget, selv om Shelvey har fungert greit nå som Joelinton jobber for 3stk på midten! Da beholder eg heller Hayden og Almiron.
Linkes også i dag til Boubacar Kamara (Marseille), noe som ville vært en kraftig oppgradering til både Shelvey, Longstaff og Hayden. Vi trenger kvalitet, ikke kvantitet!

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2022
« Svar #44 på: 08. Mars 2022, 18:59 »
Targett inn for £ 15 Mill. Synes jeg er en veldig god deal. Han har bevist nok for meg til nå. Var vel også kåret til Aston Villas beste spiller i fjor.

Blir nok en stor opprydding til sommeren, er mitt tips!

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.