20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 14/15  (Lest 122836 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #585 på: 17. Mars 2015, 13:43 »
Håper det går rett vest med dem, og at han ikke fortsetter! Er vel det beste de kunne fått nå?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #586 på: 17. Mars 2015, 13:55 »
Dick Advocaat ansatt som trener for 5under1and ut sesongen!

Anerkjent trenernavn med OK CV, men en som mest sannsynlig dessverre ville takket nei til å jobbe under dagens regime i Newcastle.
Tipper Dick Advocaat hadde drept for å jobbe i Newcastle. Hvorfor skiller Sunderland sitt regime seg så mye fra vårt at Dick rynker på nesa?

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #587 på: 17. Mars 2015, 15:57 »
Advocaat har jo hatt ein del feite lønnsslippar opp gjennom åra, så det er vel truleg at han ikkje siktar seg inn på suppekjøkken eller fattighus i denne jobben heller. Klart mackems er meir trugande til å kaste pengar etter folk enn det Ashley er. Tvillaust. Sjekk berre kva dei gir Defoe i lønn over ei relativt lang kontrakt for ein 32-åring.

Sportsleg sett ville eg - som ambisiøs manager i nordaust - valgt Middlesbrough langt over både Newcastle og mackems, p.d.d.

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #588 på: 21. Mars 2015, 13:51 »
Usikker på om Dommer ga rødt til feil person for West Brom.  :P

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #589 på: 21. Mars 2015, 14:08 »
Han gjorde det. Dommeren blåser "lenge" før McAuley takler Bony langt innenfor 16. meteren, så innen McAuley takler Bony er spillet allerede avsluttet. Dommer gir også frispark, og det var Dawson som taklet Bony rett utenfor 16. meteren. Pinlig dommertabbe.
Nei.

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #590 på: 21. Mars 2015, 14:14 »
Fleske for ei skåring av Bony! Det medtaket er sinnsykt.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #591 på: 21. Mars 2015, 21:15 »
9. nov 2014: Harry Kane med sin første Premier League kamp fra start denne sesongen.

21. mars 2015: Harry Kane er Premier Leagues toppscorer.


Heftige greier.
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #592 på: 22. Mars 2015, 16:11 »
Ler meg ihjel av Gerrard. Hysterisk morsomt!

Det andre målet til Mata er lekkert. For en avslutning.
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7626
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #593 på: 22. Mars 2015, 20:07 »
9. nov 2014: Harry Kane med sin første Premier League kamp fra start denne sesongen.

21. mars 2015: Harry Kane er Premier Leagues toppscorer.


Heftige greier.

Helt sykt. Er nr. 4 i Europa også, like bak Messi, Ronaldo og Lacazette(!).

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #594 på: 24. Mars 2015, 11:21 »
Dick Advocaat ansatt som trener for 5under1and ut sesongen!

Anerkjent trenernavn med OK CV, men en som mest sannsynlig dessverre ville takket nei til å jobbe under dagens regime i Newcastle.
Tipper Dick Advocaat hadde drept for å jobbe i Newcastle. Hvorfor skiller Sunderland sitt regime seg så mye fra vårt at Dick rynker på nesa?

For det første, money talks. Jeg tror dessverre ikke (C)Ashley er villig til å bla opp den lønna som skal til for å ansette et anerkjent navn som Dick Advocaat. (Forøverig litt rart å først skrive "anerkjent navn" og deretter DET fornavnet....)

For det andre så begynner jeg å bli litt skeptisk til denne Graham Carr-kjøper-spillere-til-denne-klubben-politikken. Det er riktignok i stor grad sånn det fungerer på kontinentet også, MEN med unntak av at sportslig apperat først og fremst ser etter spillere som passer i klubben og får å sette sammen et slagkraftig lag. Carr kjøper spillere som (C)Ashley skal selge med gevinst igjen om noen år. Jeg tror dette begynner å bli en stor akilleshæl for klubben, da "enheten" eller "laget" lider av det. Det var vel på nyåret, rundt Hull-kampen, at Steve Bruce påpekte noe av det samme, Carr finner gull for Newcastle, men kanskje ikke alltid til rett tid, eller rett plass på banen. De såkalte midtstopperne vi sliter med pr dags dato er langt ifra gode nok for å ta ett eksempel (Colo holder til nød). Jeg tror dessverre en mann som Advocaat ville sett på dette med stor skepsis. Det er ikke nødvendigvis feil at et sportslig apperat står for innkjøp av spillere, men det må gjøres på de rette premissene. Det er dessverre IKKE sånn det er på St.James Park pr dags dato.

Om Advocaat får det så mye bedre i Sunderland, eller klarer å lykkes nevneverdig der, gjenstår å se. Men de klarte iallfall å selge inn klubben nok til at de fikk ansatt ham. Jeg tror Mike (C)Ashley og Newcastle skulle fått slite allerede på det punktet -dessverre!

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #595 på: 06. April 2015, 22:06 »
Muligens en brannfakkel, men jeg er ikke i tvil om at Pardew er en god manager når han får jobbe under de riktige forholdene.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #596 på: 06. April 2015, 22:24 »
Muligens en brannfakkel, men jeg er ikke i tvil om at Pardew er en god manager når han får jobbe under de riktige forholdene.

Ser ut som Pardew er enig med deg, hehe: http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/former-newcastle-united-boss-alan-8989787

Ønsker han for så vidt lykke til i Palace, og artig at de ser ut til å klare seg med god margin. Sjarmerende klubb og deilige duskedamer! :)

Ut over det, en manager som Pardew, kan også ta med f.eks Big Sam og Tony Pulis, tror jeg aldri vil lykkes i klubber over en viss størrelse. De kan gjøre det bra i mindre klubber, i perioder, siden fansen er såre fornøyd med å havne på +/- 10. plass i stedet for nedrykksstrid. Imidlertid kommer det en tid der og, Pulis og Stoke er et godt eksempel, der også fansen i disse klubbene blir dritt lei av den simple fotballstilen disse gutta står for. Big Sam er ikke akkurat populær i West Ham om dagen, til tross for brukbare tabellplasseringer. En annen ting er at spillerne etter hvert også virker å blir lei av spillestilen.
Kan ikke helt se Pulis hadde holdt lenge i City eller Chelsea, men kommer sikkert til å stabilisere WBA rundt 10. plass de neste 3-4 sesongene.
« Siste redigering: 06. April 2015, 22:31 av Geordie »
No fate but what you make

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #597 på: 07. April 2015, 17:31 »
Jeg har  et tvetydig forhold til Pardew. På den ene side kan han virke for selvgod og arrogant. På den andre side det kanskje ikke tvil om at han hadde vanskelige arbeidsforhold i NUFC. Forutsetningen for å si at Parew er en dårlig manager er at han har en god kjerne av spillere å velge ut i fra, og at han sammen med støtteapparatet er i stand til å rekruttere inn de rette spillerne.  Altså en manager som har gode spillere og som likevel presterer dårlig må man anta er en mindre dyktig manager. Det er denne forutsetningen flertallet av folka på NO forfekter. Pardew har fått til flott fotball (med HBA, BA og Cisse på topp og med Cabaye som SM), men nufc har også spilt ræva. En utfordring er, mener jeg, at så lenge de beste spillerne hele tiden blir solgt, samtidig som at de eldre etablerte spillerne (Tiote og Colo) ikke blir erstattet/pushet av yngre ,gode spillere som kan være med å heve nivået er det vanskelig å bygge lag og få til godt spill. Etter å ha tenkt meg om, er det alt skitsnakket til pardew som irriterte meg mest med ham, ikke nødvendigvis hva vi presterte på banen.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #598 på: 07. April 2015, 18:55 »
Kampen Palace hadde mot City oppsumerte egentlig veldig godt Pardew sin årets trener sesong. Et lag som jobber knallhardt og som setter sjansene sine, og har veldig mange marginer med seg. City blir snytt for straffe og har i tillegg stolpe og andre store sjanser. Helt greit det og Pardew sa hele sannheten etter kampen. At han er blitt en bedre trener nå enn da han var i West Ham, Reading, Charlton og Southampton er jeg ikke i tvil om. Han fikk mye erfaring i nufc både på godt og vondt. Jeg husker også godt spillere helt ute av posisjon, spillere som hadde klippekort uansett form, bortforklaringer av rareste sort, siste halvdel av sist sesong (ganske lik årets), høst/vinter sesongen etter femte plassen etc. Selvfølgelig blir ikke laget bra av at det hele tiden blir solgt noen. Årets nufc lag er vel et av de svakeste jeg har sett. Som Morley sa i studio i går, Pardew feilet ikke i nufc. Det er jeg enig i, men nufc under Pardew handlet om ganske mye.

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Premier League 14/15
« Svar #599 på: 07. April 2015, 19:05 »
Etter å ha tenkt meg om, er det alt skitsnakket til pardew som irriterte meg mest med ham, ikke nødvendigvis hva vi presterte på banen.
Så du noen av kampene våre de 2,5 siste sesongene?