20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 09  (Lest 40268 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #255 på: 29. Juli 2009, 23:23 »
Arsenal har jo flere unggutter som allerede forrige sesong fikk prøve seg en del. Kan jo hende at Wenger nok engang satser på sine unggutter istedenfor å hente dyre erstattere i alle lagdeler.
Ungutter som Carlos Vela, Armand Traore, Alexandre Song, Johan Djorou, Denilson, Kieran Gibbs og Aaron Ramsey kan vise seg å være like gode som dyrere stjerner som i disse tider veldig ofte kun ser på lønningsposen.

Jeg synes Arsenal har et meget spennende lag og at de står sterkere denne sesongen enn de forgående.

Da vil jeg heller påstå at ManU har mistet bedre og mer betydningsfulle spillere i Tevez og ikke minst C. Ronaldo. Hargreavs er evig skadet og Giggs og Scholes er blitt nok et år eldre. Men også de har jo spennende unggutter på vei, så derfor tviler jeg på at de helt store fantasisummene blir brukt av Arsenal og ManU på transfer fronten.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #256 på: 30. Juli 2009, 15:19 »
Jeg synes Arsenal har et meget spennende lag og at de står sterkere denne sesongen enn de forgående.

Det håper jeg hvert år, men ender med dårligere enn sist året. De selger som regel noen av de bedre, og kommer litt dårlig ut av overgangsvinduet. Sommeren 08 mistet de blandt annet Hleb og Flamini. Og var dårligere i år synes jeg. Men som du også skrev, mange av ungguttene fikk prøve seg mye sist sesong, men i mine øyne kan det blir litt lite rutine. Men Wenger har en måte å få ut det beste i hver enkelt spiller, så jeg håper han klarer det med årets Arsenal-utgave :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Peter

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #257 på: 30. Juli 2009, 15:50 »
Jeg synes Arsenal har et meget spennende lag og at de står sterkere denne sesongen enn de forgående.

Det håper jeg hvert år, men ender med dårligere enn sist året. De selger som regel noen av de bedre, og kommer litt dårlig ut av overgangsvinduet. Sommeren 08 mistet de blandt annet Hleb og Flamini. Og var dårligere i år synes jeg. Men som du også skrev, mange av ungguttene fikk prøve seg mye sist sesong, men i mine øyne kan det blir litt lite rutine. Men Wenger har en måte å få ut det beste i hver enkelt spiller, så jeg håper han klarer det med årets Arsenal-utgave :)



Wenger prøver å kjøpe tilbake Patrick Vieira fra Inter nå og da får de i hvertfall en rutinert spiller. Hadde vært morsomt å se om han fremdeles holder PL tempoet. ;)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #258 på: 30. Juli 2009, 16:12 »
De får han vel nesten gratis, så det er lite å tape på det. Synes det er moro om Viera havner i Arsenal igjen :)
Dessuten blir han vel en mentor for de yngre. Ramsey blant annet kan ha veldig god nytte av Viera tenker jeg meg :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #259 på: 11. Aug. 2009, 09:42 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1205675/Put-shut-Fulham-15m-price-tag-Hangeland-thwart-Arsenal.html
Hadde vært spennende å se hva han kunne gjort i et skikkelig topplag.
Jeg tror han kunne passet glimrende i Arsenal iallefall. Så jeg håper dette kommer til å skje.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Peter

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #260 på: 19. Aug. 2009, 20:12 »
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=570470


Kommer til å bidra til rutine i troppen og er vel en mann med en spillestil Big Sam liker.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #261 på: 27. Aug. 2009, 14:10 »
Onsdag ble Wesley Sneijder solgt til Inter for 15 millioner euro, eller 129 millioner kroner. I dag ble Arjen Robben solgt til Bayern München for 25 millioner euro, 215 millioner kroner.
http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/spania//artikkel.php?artid=566783
Godt Robben ikke gikk til Man Utd ;D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #262 på: 27. Aug. 2009, 14:22 »
Lurer på hvilke diskusjoner som foregår på diverse ManU-fora, når den ene klassespilleren etter den andre blir linket til klubben, og går en helt annen plass, mens Ferguson i stedet ser ut til å satse på Valencia, Owen og MB Diouf.

Alle spillere som kan være veldig god på sitt beste, men for en klubb som lever av å vinne samtlige pokaler som kan vinnes og hvis supportere opplever sin største skuffelse når de taper CL-finalen, så må det være frustrerende å oppleve at de store stjernene går til alle andre klubber, mens man selv blir sittende igjen med ... Michael Owen.

Ikke det at jeg har noen som helst sympati med dem. Var bare noe jeg kom til å tenke på i farta.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #263 på: 27. Aug. 2009, 15:17 »
Lurer på hvilke diskusjoner som foregår på diverse ManU-fora, når den ene klassespilleren etter den andre blir linket til klubben, og går en helt annen plass, mens Ferguson i stedet ser ut til å satse på Valencia, Owen og MB Diouf.

Alle spillere som kan være veldig god på sitt beste, men for en klubb som lever av å vinne samtlige pokaler som kan vinnes og hvis supportere opplever sin største skuffelse når de taper CL-finalen, så må det være frustrerende å oppleve at de store stjernene går til alle andre klubber, mens man selv blir sittende igjen med ... Michael Owen.

Ikke det at jeg har noen som helst sympati med dem. Var bare noe jeg kom til å tenke på i farta.

Jævlig godt poeng egentlig, men de har nå en bred og generelt god stall da.
Men for en slik klubb så burde det kanskje kreves at hvertfall èn skikkelig etablert stjerne blir henta inn.
Er liksom penger i den klubbkassa også...

Peter

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #264 på: 27. Aug. 2009, 15:35 »
Onsdag ble Wesley Sneijder solgt til Inter for 15 millioner euro, eller 129 millioner kroner. I dag ble Arjen Robben solgt til Bayern München for 25 millioner euro, 215 millioner kroner.
http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/spania//artikkel.php?artid=566783
Godt Robben ikke gikk til Man Utd ;D



Ikke dårlig. Tror alikevel ikke Bayern vinner serien i år. De har kjøpt så utrolig mange "storspillere" som har inponert andre steder og gamle stjerner sånn som Real. 215 millioner for Arjen Robben er sykt, på sitt beste er han world class, men det er desverre altfor sjeldent. Han sliter i tillegg med store skadeproblemer en god del. Så hvis han spiller i Bayern i f.eks 4 år, kan det nesten virke som om han bare har vært der i 2, hvis skadeproblemene fortsetter. Krever nok en sinnsykt høy lønn også. Han er heller ingen stor målscorer selv om han scorer en del. Klose er gammel og er ikke som i Bremen og Toni har ikke klart å følge opp 1.sesongen sin i den rød-hvite trøya. Podolski er i tillegg solgt.

Men, men, en skadefri Robben er så absolutt en forsterkning. :)

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #265 på: 27. Aug. 2009, 21:16 »
18.44 Aston Villa have completed the signing of Stephen Warnock from Blackburn Rovers on a four-year contract for an undisclosed fee.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_5517670,00.html
Villa styrker forsvaret.

Everton have secured the signing of Sylvain Distin for an undisclosed fee, subject to the French central defender passing a medical.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_5517364,00.html
Bare legesjekken igjen.

Posetivt for Newcastle\Taylor??
Kansje.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #266 på: 28. Aug. 2009, 09:38 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,12875_5518073,00.html
Blackburn Rovers have completed the signing of Pascal Chimbonda on a two-year contract from Tottenham Hotspur for an undisclosed fee.
Hmmm, tro hvem han vil spille for neste år
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Legion of Light

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 454
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #267 på: 28. Aug. 2009, 22:02 »
Velkommen til Sunderland John Mensah!
S T A D I U M___O F___L I G H T

Consectatio excellentiae. In pursuit of excellence.

Dafabet. Adidas. Carling. Betfair. South African Airways. Acacia Mining.

Peter

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #268 på: 28. Aug. 2009, 23:30 »
Velkommen til Sunderland John Mensah!



Flaks! Vedder på at han egentlig hater Sunderland som så mange andre, men at han var avhengi av spilletid til forskjell fra Lyon. Men jeg tror på ingen måte at han kommer av andre grunner enn spilletid og cash!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 09
« Svar #269 på: 28. Aug. 2009, 23:36 »
Han tjener da ikke noe mer i Sunderland så lenge han er på lån! ;)