20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 08/09  (Lest 60673 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Premier League 08/09
« Svar #150 på: 24. Okt. 2008, 13:42 »
Er forresten en kompis av meg som for en stund siden var så dum at han lovet å ikke barbere seg før Tottenham vant en kamp i PL. Ser ut som et helvete nå.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Premier League 08/09
« Svar #151 på: 26. Okt. 2008, 00:49 »
Ramos har fått sparken i Spurs!!

http://www.tottenhamhotspur.com/news/articles/clubannouncement251008.html

Veldig spesielt at dette skjer et halvt døgn før en match. Sportsdirektøren, og begge assistentene til Ramos følger han ut døra, inkl Poyet. Media har ennå ikke plukket opp saken, så nå var jeg tidlig ute.. :P Dette var vel noe som bare måtte skje, tydelig at det er noe med fundamentet til Ramos som er totalt feil!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Premier League 08/09
« Svar #152 på: 26. Okt. 2008, 00:53 »
Spurs har vært forferdelig dårlige så noe måtte jo skje, men de kunne jo egentlig bare ha sparket etter Stoke kampen hvis det var det de ville og ikke ventet til nå.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Premier League 08/09
« Svar #153 på: 26. Okt. 2008, 01:03 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

MaKo

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 542
    • Vis profil
Sv: Premier League 08/09
« Svar #154 på: 26. Okt. 2008, 01:07 »
Blir litt skuffa hvis Harry sier ja til Spurs, siden han sa nei til Newcastle :(

Men han trenger vel ikke flytte så langt fra Pompey til Spurs..

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Premier League 08/09
« Svar #155 på: 26. Okt. 2008, 01:09 »
Redknapp sa aldri nei til Newcastle, fordi han fikk aldri tilbudet!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Premier League 08/09
« Svar #156 på: 26. Okt. 2008, 01:20 »
Redknapp blir ny Spurs-manager. Visstnok bekreftet dette på SSN!

MaKo

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 542
    • Vis profil
Sv: Premier League 08/09
« Svar #157 på: 26. Okt. 2008, 02:16 »
Kø1: Følge han selv gjorde han det:
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_4393516,00.html

"He also insisted that the Tottenham offer was very different to that of Newcastle - who he rejected last year.

"The Newcastle one was a great offer, but I was just so happy at Portsmouth it never entered my mind that I would leave," he said."

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Premier League 08/09
« Svar #158 på: 26. Okt. 2008, 06:41 »
Ramos har fått sparken i Spurs!!

http://www.tottenhamhotspur.com/news/articles/clubannouncement251008.html

Veldig spesielt at dette skjer et halvt døgn før en match. Sportsdirektøren, og begge assistentene til Ramos følger han ut døra, inkl Poyet. Media har ennå ikke plukket opp saken, så nå var jeg tidlig ute.. :P Dette var vel noe som bare måtte skje, tydelig at det er noe med fundamentet til Ramos som er totalt feil!

Det er dette som etter min mening blir bare tull, å sparke managere etter så kort tid ved roret. Ramos hadde nesten byttet ut hele førstelaget og kjøpt inn unge og store/gode europeiske talenter. Jeg tror laget og ikke minst de nye unge spillerne trenger flere enn 7-8 kamper på å tilpasse seg verandre og den engelske livs og spillestilen. Ramos fikk vel nesten nøyaktig 1 år i klubben men aldri en hel sesong. Han rakk allikevel å vinne Liga cupen med klubben.

I utgangspunktet satte Tottenham ledelsen bein på seg selv da de sparket Martin Jol. Han hadde jo hentet noen veldig gode spillere til klubben og med 2 topp 5 plasseringer skulle vel ikke det være mulig å få sparken. Skulle heller bakket han i transfervinduet fremfor å bruke penger på å hente Ramos med assistenter fra andre klubber.

Det var heller ikke overraskende at de valgte en Engelsk manager. Tror det blir lenge til en engelsk klubb ansetter en manager som ikke kan det engelske språket igjen. Man må vel nesten kunne kommunisere muntlig når man tar slike jobber!??
At de nå har valgt Harry Redknapp er litt mer overraskende synes jeg. Det er jo mange "gode" eller brukbare managere ledige på markedet. Allardyce, Curbishley, Venables som tidligere har vært i klubben, det har også managere som Colin Calderwood, tidligere England U21 sjef Peter Taylor, Joe Kinnear må vel også nevnes  ;) og tyskerne Christian Ziege og Jurgen Klinsmann (ikke det rette tidspunktet for han kansje). Alle har jo en fortid som spiller i klubben.

Uansett ser jeg store likheter mellom Tottenham og NUFC! Det byttes mangere selv om det går veldig bra over tid, ansetter en ny som IKKE får tid og vips så er man inne i en vond sirkel det blir vanskligere og vanskligere å komme seg ut av igjen. Er vel også en av grunnene til at klubbene går mer nedover enn oppover for øyblikket. Begge klubbene er trygt plassert på de 2 siste plassene i PL.
« Siste redigering: 26. Okt. 2008, 06:53 av Frode »

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Premier League 08/09
« Svar #159 på: 26. Okt. 2008, 08:50 »
Nå blir det dessverre ikke mange rundene før vi er bak Spurs...

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Premier League 08/09
« Svar #160 på: 26. Okt. 2008, 09:44 »
Nå blir det dessverre ikke mange rundene før vi er bak Spurs...

Minst 2 ihvertfall. Vinner vi mot WBA til tirsdag kan vi nok plusse på med minst èn runde til!

PS! Men taper vi den er vi ILLE ute. Får bare håpe vi kan sanke nok poeng til vi får en ny eier, nytt styret og permanent manager med påfølgende trenerteam.
« Siste redigering: 26. Okt. 2008, 09:50 av Frode »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Premier League 08/09
« Svar #161 på: 26. Okt. 2008, 10:40 »
Ramos har fått sparken i Spurs!!

http://www.tottenhamhotspur.com/news/articles/clubannouncement251008.html

Veldig spesielt at dette skjer et halvt døgn før en match. Sportsdirektøren, og begge assistentene til Ramos følger han ut døra, inkl Poyet. Media har ennå ikke plukket opp saken, så nå var jeg tidlig ute.. :P Dette var vel noe som bare måtte skje, tydelig at det er noe med fundamentet til Ramos som er totalt feil!

Det er dette som etter min mening blir bare tull, å sparke managere etter så kort tid ved roret. Ramos hadde nesten byttet ut hele førstelaget og kjøpt inn unge og store/gode europeiske talenter. Jeg tror laget og ikke minst de nye unge spillerne trenger flere enn 7-8 kamper på å tilpasse seg verandre og den engelske livs og spillestilen. Ramos fikk vel nesten nøyaktig 1 år i klubben men aldri en hel sesong. Han rakk allikevel å vinne Liga cupen med klubben.

I utgangspunktet satte Tottenham ledelsen bein på seg selv da de sparket Martin Jol. Han hadde jo hentet noen veldig gode spillere til klubben og med 2 topp 5 plasseringer skulle vel ikke det være mulig å få sparken. Skulle heller bakket han i transfervinduet fremfor å bruke penger på å hente Ramos med assistenter fra andre klubber.

Det var heller ikke overraskende at de valgte en Engelsk manager. Tror det blir lenge til en engelsk klubb ansetter en manager som ikke kan det engelske språket igjen. Man må vel nesten kunne kommunisere muntlig når man tar slike jobber!??
At de nå har valgt Harry Redknapp er litt mer overraskende synes jeg. Det er jo mange "gode" eller brukbare managere ledige på markedet. Allardyce, Curbishley, Venables som tidligere har vært i klubben, det har også managere som Colin Calderwood, tidligere England U21 sjef Peter Taylor, Joe Kinnear må vel også nevnes  ;) og tyskerne Christian Ziege og Jurgen Klinsmann (ikke det rette tidspunktet for han kansje). Alle har jo en fortid som spiller i klubben.

Uansett ser jeg store likheter mellom Tottenham og NUFC! Det byttes mangere selv om det går veldig bra over tid, ansetter en ny som IKKE får tid og vips så er man inne i en vond sirkel det blir vanskligere og vanskligere å komme seg ut av igjen. Er vel også en av grunnene til at klubbene går mer nedover enn oppover for øyblikket. Begge klubbene er trygt plassert på de 2 siste plassene i PL.

Heilt einig. Det e latterleg! To latterleg styrte kubbar som begge er godt nedi gjørma kommen...

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Premier League 08/09
« Svar #162 på: 26. Okt. 2008, 10:59 »
Er ikke så overrasket over at Allardyce ikke ble spurt, for å si det sånn. Det virker som den feite elendigheten av en drittmanager har ødelagt for seg selv etter et halvt år som Newcastle manager. Klubbene er ikke blinde, de så at Allardyce kjørte laget vårt i dass! Håper karrieren hans er over, det fortjener han.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Premier League 08/09
« Svar #163 på: 26. Okt. 2008, 11:27 »
Er ikke så overrasket over at Allardyce ikke ble spurt, for å si det sånn. Det virker som den feite elendigheten av en drittmanager har ødelagt for seg selv etter et halvt år som Newcastle manager. Klubbene er ikke blinde, de så at Allardyce kjørte laget vårt i dass! Håper karrieren hans er over, det fortjener han.

mener det er feil. Hvis jeg skulle ansatte en mann så ville jeg hovedsakelig vurdert hva den mannen klarte i 8 år i bolton, framfor 6 måneder i tyttebær klubben Newcastle. Det som skjedde i Newcastle er jo en parodi på hvordan en fotball klubb skal drives, så jeg tror ingen vil kunne bruke det imot han.
Han kom, ble mett og dett var dett....

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Premier League 08/09
« Svar #164 på: 26. Okt. 2008, 11:41 »
Greit, hva gjorde han i Bolton? Jo, han kjøpte inn 22 mann som alle var over 1.90, så reiste de rundt england i noen år og spilte drittfotball som dessverre ga god avkastning for de. Men når Allardyce skulle ta over oss, fikk han spillere i fanget han ikke visste hvordan han skulle bruke. Han kunne ikke spille slik han gjorde med Bolton, fordi det var helt andre typer spillere i newcastle. Istedenfor begynte han å eksprimitere. Smith og Martins som kantspillere. Flytta spillere hit og dit, delte ut klippekort til sine egne kjøp..osv. For ikke å nevne at han dro med seg 30 folk inn med seg, hans såkalte "backroom staff". For en idiot!! Allardyce var ikke godt likt blant spillerene heller. Så på mange måter er karrieren hans ødelagt. Et eks. er Blackburn som i sommer valgte league two manageren Paul Ince fremfor Allardyce. Og ikke nok med det, Blackburn fansen satte igang en massiv underskriftskampanje mot Allardyce da ryktene gikk.

Fotballklubbene er som jeg sier ikke dumme, de ser på måten Allardyce mislyktes i Newcastle. Og det tror jeg skremmer enhver fotballklubb i Premier League.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM