20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2009  (Lest 160890 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #30 på: 04. Feb. 2009, 19:18 »
Hvorfor Bent blir hypa så jævlig det skjønner jeg ikke. Visst er han god, men ikke så god som enkelte vil ha det til. Skal vi erstatte Owen håper jeg naturligvis på noe bedre enn Bent. Om det lar seg gjøre er en annen ting.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #31 på: 04. Feb. 2009, 19:22 »
Det er ikke så lenge siden Bent banka inn mål for Charlton som rykket ned. I Spurs har han aldri fått ordentlig tilitt. Hvis vi gir Bent tilitt tror jeg han og Martins kunne blitt et spennende spisspar, og noe bedre enn Bent har jeg liten tro på at vi får.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #32 på: 04. Feb. 2009, 20:30 »
Jeg gidder ikke drømme om at vi skal få noen ny klassegoalgetter inn, men Bent har uten tvil potensialet til å være en meget god målscorer. Jeg tror ikke vi har sjans på så jævla mye bedre spiller!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #33 på: 04. Feb. 2009, 20:47 »
Snakker om dagens Owen og dagens Bent. Hvorfor er Owen flere hundre mil bedre, Joakim?? Fordi Owen har bedre tidligere meritter enn Bent?
'
Overhodet ikke pga tidligere meritter. Jeg mener dagens Owen er en bedre spiller enn dagens Bent.
Og jeg mener han er overlegent bedre. Det går på goalscoring ability.
Bent er veldig flink til å komme seg til sjanser, men som målscorer er han i mine øyne ikke i nærheten av Owen. Selv om statistikken deres denne sesongen er ganske lik. Bent har nok bedre overall ferdighetsregister enn Owen. Men som målscorere er Owen i mine øyne fullstendig overlegen. Også den dag i dag. Og jeg synes ikke Bent vil være en god erstatning for Owen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #34 på: 04. Feb. 2009, 20:59 »
Bare for å kjøre litt statistikk fra årets sesong:

Owen: 23 (5 av disse som innbytter) kamper - 10 mål - 41 skudd - 19 skudd på mål.
Bent: 30 (11 av disse som innbytter kamper - 14 mål - 55 skudd - 26 skudd på mål.

Meget god statistikk på begge to. Og med tanke på alder og lønn ser jeg på Bent som en MEGET god erstatter for Owen!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #35 på: 04. Feb. 2009, 21:01 »
Og der er jeg veldig enig!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #36 på: 04. Feb. 2009, 21:29 »
Men som målscorere er Owen i mine øyne fullstendig overlegen. Også den dag i dag. Og jeg synes ikke Bent vil være en god erstatning for Owen.[/quote]
Og hvem ville du hentet som erstatter for Owen Joacim? Det må vær realistisk og må du tenke på. Regner ikkje med du har eit svar, for du er bare negativ og ser ALLTID det som er feil. Du kommer nesten aldri med noe positive innspill på forbedringer eller forslag, og da regner eg ikkje med å rakke ned på alt som eit forslag... når det kommer til statistikken Owen kontra Bent hadde jo Bent like bra, om ikkje bedre statistikk enn Owen i år, + han vil ha halve lønnen, er 5 år yngre, fysisk meir robost, VIL spille for oss, og er omentrent ikkje skada. med avslutningstrening fra shearer han han blitt ein hit, positiv til bent.
Venter i spenning...

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #37 på: 04. Feb. 2009, 23:03 »
Blei det nokke av overgangen til Caio Ferreira, eller ?

Mikael

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 701
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #38 på: 05. Feb. 2009, 00:38 »
Bent er så absolutt en mulig erstatter for Owen, dersom sistnevnte forlater Newcastle etter sesongen. Eventuelt kunne vi ha forsøkt oss på Fred i Lyon. Han ville til Tottenham, så da må det være mulig å få lokket ham til Newcastle også. I allefall hvis vi har en habil manager på plass i sommer.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #39 på: 05. Feb. 2009, 10:37 »
Bare for å kjøre litt statistikk fra årets sesong:

Owen: 23 (5 av disse som innbytter) kamper - 10 mål - 41 skudd - 19 skudd på mål.
Bent: 30 (11 av disse som innbytter kamper - 14 mål - 55 skudd - 26 skudd på mål.

Meget god statistikk på begge to. Og med tanke på alder og lønn ser jeg på Bent som en MEGET god erstatter for Owen!

Nå er vel mange av målene som Bent har scoret mot bakgårdsklubber i UEFA cupen, og liga cup. Sier ikke at Bent er en dårlig spiller, og det er nok noe av det beste og mest realistiske vi kan håpe på med Fat Mike som eier.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #40 på: 05. Feb. 2009, 10:40 »
Nå har vel strengt tatt ikkje Owen skårt mot dei beste laga heller.  :P
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #41 på: 05. Feb. 2009, 11:08 »
Nå har vel strengt tatt ikkje Owen skårt mot dei beste laga heller.  :P

Hadde vi hatt midtbanespillere som klarer å gi fra seg en pasning hadde han nok klart det mot de beste også.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Tommen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 465
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #42 på: 05. Feb. 2009, 11:08 »
Kommer Shearer blir Owen, men ingen krise vis Owen går, vi kan erstatte han med kansje saviola eller  Cisse som gjør det bra i Sland nå. Tvile på Cisse og Martins går bra i lag, ettersom ingen av di er spesielt "kloke" fotballspillere. Men det er mange spennende spisser rundtforbi som kan hentes inn....

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #43 på: 05. Feb. 2009, 12:20 »
Owen går, ferdig med den saken. Fra sommeren av er han free agent og slipper å spille mer for klubben, han er fortsatt god og går rett inn på lag som kjemper om CL. Bare å innse først som sist.
Og bare for å kaste meg på diskusjonen, Bent er en god erstatter til Owen ja. Det er jeg enig. men vi kommer mest sannsynlig til å betale overpris for spilleren siden han er engelsk og har vært god i Charlton. Ikke et pund over 10 m hvertfall. Da synes jeg heller vi skal lete etter andre spisser som har vært gode i fjor, mange å velge blant. Fransk, Nederlandk og Italiansk liga. kryr av spillere til billigere summer...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #44 på: 05. Feb. 2009, 18:09 »
Og hvem ville du hentet som erstatter for Owen Joacim? Det må vær realistisk og må du tenke på. Regner ikkje med du har eit svar, for du er bare negativ og ser ALLTID det som er feil. Du kommer nesten aldri med noe positive innspill på forbedringer eller forslag, og da regner eg ikkje med å rakke ned på alt som eit forslag... når det kommer til statistikken Owen kontra Bent hadde jo Bent like bra, om ikkje bedre statistikk enn Owen i år, + han vil ha halve lønnen, er 5 år yngre, fysisk meir robost, VIL spille for oss, og er omentrent ikkje skada. med avslutningstrening fra shearer han han blitt ein hit, positiv til bent.

Jeg har dessverre ingen "realistisk per dags dato"-erstatter. Det eneste måtte vært Saviola på lån. Men med tanke på at jeg tidligere har sagt at Saviola ikke er god nok til å erstatte Owen, fordi han ikke er en god nok målscorer, så faller nok det argumentet i grus. Poenget er at jeg mener Owen ikke lar seg erstatte så enkelt, eller realistisk. Owen er en goalgetter i verdensklasse. Det er ikke Bent. Vi trenger en goalgetter i verdensklasse. Jeg ville sagt Van Nistelrooy som den optimale erstatteren. Ja, han er "gammel", svindyr, spiller på Real Madrid og er ikke den mest komplette fotballspilleren. Men han er født goalgetter. Han er født til å putte ballen i mål. Det er så enkelt, og så vanskelig.

Men jeg mener uansett at Saviola ville vært en bedre erstatter for Owen enn Bent, selv om det ikke er helt optimalt med Saviola heller.

Ja, jeg vet at jeg er alene om å mene dette. Men jeg mener det. Jeg rangerer Owen så høyt. Og jeg mener Owen ikke lar seg erstatte med Darren Bent som er en god spiss, god spiller, men ingen ekstrem superduper goalgetter.

Hvis vi hadde funnet et talent jeg hittill ikke vet om i mellom-Europa, som banker inn mål på bestilling, enten det er med hodet eller bein, og ikke gjør noen ting annet enn det, så hadde det vært det aller aller beste. Ja, det er en sånn spiller jeg vil ha. Vi har Martins som er raskere enn alle andre, god teknisk har godt distanseskudd og er veldig uforutsigbar. Da trenger vi bare en veldig forutsigbar, men ekstremt god goalgetter. Vedkommende kan være tregere enn Steffen Iversen i bakrus, og mindre enn Mini Jakobsen av vekst. Men om vedkommende pøser inn med mål, og ikke gjør noe annet enn det, så er jeg i den syvende himmel. Det vi trenger er nettopp den som bare står der og banker inn mål, uansett vinkel, men som ser ut som en saltstøtte resten av tiden. Litt satt på spissen, men jeg godtar ingenting annet enn goalgettere i ordets rette forstand.

Ruud van Nistelrooy-typer, er vel egentlig det jeg vil frem til. Om vedkommende er verdens største klyse og hater fansen sin, så er det uvesentlig for meg, så lenge vedkommende scorer mål på bestilling. Og vel så det.

Og der kommer vi til hovedpoenget. Det gjør ikke Darren Bent.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon