20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Treningskamper sommaren 2011  (Lest 8252 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2011
« Svar #30 på: 22. Juli 2011, 10:33 »
Haha, dere er altså uenige i at det har vært en forferdelig oppkjøring? sentrale spillere er enten skadet eller på reservelaget, det må være lov å si det uten at man blir vingestekket? Er det bare lov å være positiv og optimistisk her eller?

Kanskje alle heller skal begynne å svare " Herlig!" og "spennende!" på all slags rykter og skadeproblemer  ;D

Kall en spade en spade. Oppkjøringen so far - not good.
If it has tits or wheels, count on problems!

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2011
« Svar #31 på: 22. Juli 2011, 11:31 »
Høi! Les Christian!

Såvidt jeg kan se, er det ingen som har sagt at skader er Ashley sin feil, ei heller er det voldsomt feil at b-gjengen reiser til Nederland.

Men les det JEG kritiserte da, og si meg hvor du er uenig Christian. Cabaye skal selvfølgelig bruke preseason på å integreres i laget slash spillergruppa. DERFOR burde han vært med til USA, DERFOR er det håpløst at det er en filleting som en uavklart tannlegeregning som forhindrer dette, hvis det er riktig vel og merke. Der er det faktisk lov å kritisere. Hadde dette vært ordnet tidlig, hadde det vært i orden. For Cabaye fikk jo visum, bare ikke tidsnok.

Skadene er også et kapitel for seg selv, og noe jeg har maset om helt siden Roeders dager, minst! Noen ganger mer enn andre. Men nå er det allerede klart at tre spillere som sortrer under a-lagstroppen, hvorav minst én er tiltenkt en viktig rolle denne sesongen, allerede er skadet og vil miste det meste av preseason, IKKE ideelt. Ser selvfølgelig at det er umulig å gardere seg 100% mot skader i kamp. Men det er neppe tilfeldig at Newcastle har veldig mye skader, nesten sammenhengende gjennom hele sesongen, mens de som jobber mye med skadeforebygging har langt mindere skader. Her har klubben et forbedringspotensiale. At skadene begynner å komme allerede i sommerens første treningskamp gjør det hele ekstra irriterende. Ifjor var det vel Taylor som tok skuldra i første treningskampen eller noe, og var ute til ut i oktober eller november eller noe? Tidligere et år, husker ikke nøyaktig når, så var det jo Barton som skadet seg og var ute i mange måneder.

Jeg mener det blir naivt og mene at det kun er tilfeldigheter, og klarer altså å irritere meg over at noen eventuelt måtte mene det, og enda mer irriterer det meg at klubben tilsynelatende ikke prøver hardere å gjøre noe med dette. Underlagsvarmen på treningsfeltet var i det minste en begynnelse, håper jeg, og det er grunnen til at jeg mener det var verdt de samme summene som en eventuell overgang, eller kanskje tilogmed to.

SÅNN! Det for være dagens lille utblåsning fra undertegnede.  ;)

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2011
« Svar #32 på: 22. Juli 2011, 11:37 »
En grisetakling på ankelen til HBA og en krasj mellom Forster og Ferguson er det umulig å gardere seg mot uansett skadeforebygging...

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2011
« Svar #33 på: 22. Juli 2011, 11:43 »
Selvfølgelig, men det er mer enn bare det som spiller inn her Daniel. Legg merke til hvor ofte Messi grisetakles i LaLiga og CL og hvor få LANGE skadeavbrekk han har. Det har faktisk ikke vært noen ordenlig lange avbrekk de siste tre sesongene. Rett og slett fordi at Pep satte voldsomt fokus på sakdeforebygging da han tok over etter Rijkaard i sin tid. Resultat: joa, Messi har hatt tre hele sesonger uten lange skadeavbrekk, sammenlignet mot Rijkaards sesonger hvor han hadde et skikkelig langt avbrekk hver sesong.

Jeg får meg ikke til å tro at det er tilfeldig. Jeg mener ikke nødvendigvis at Newcastle skal bli best i klassen på dette, men det er helt klart mulig å bli bedre. Er du uenig?

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2011
« Svar #34 på: 22. Juli 2011, 11:46 »
Høi! Les Christian!
Klikkar på meg for da? Er flatline eg svarar til.

Klikker ikke, diskuterer, og argumenterer. ;)

Poenget var at du la ut en del føringer for hvorfor man ikke skal være så negativ, men det er en del ting ved preseason til nå som det er al mulig grunn til å kritisere. Jeg ville du skulle lese det som ble kritisert, i stedet for å anta at noen mente noe som ikke var sagt (skrevet).

Beklager hvis du oppfattet meg som "klikker", det var på ingen måte meningen. Mulig jeg ble litt ivrig, men engasjement er jo en posetiv ting da.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2011
« Svar #35 på: 22. Juli 2011, 11:46 »
Selvfølgelig er jeg ikke uenig, men mange type skader er umulige å gardere seg mot. Vi aner jo ingenting om skaden til HBA enda heller, kan jo være han er ute et par uker bare...

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2011
« Svar #36 på: 22. Juli 2011, 16:47 »
Haha, dere er altså uenige i at det har vært en forferdelig oppkjøring? sentrale spillere er enten skadet eller på reservelaget, det må være lov å si det uten at man blir vingestekket? Er det bare lov å være positiv og optimistisk her eller?

Kanskje alle heller skal begynne å svare " Herlig!" og "spennende!" på all slags rykter og skadeproblemer  ;D

Kall en spade en spade. Oppkjøringen so far - not good.

Du gjør jo NULL annet enn å klage hele tida, og det er faktisk like ille som å være positiv hele tida. "Forferdelig oppkjøring", haha. Når ble Shane Ferguson og Fraser Forster sentrale spillere? Ben Arfa smilte jo når han ble bært av banen mot Kansas, jeg regner med han er erfaren nok til å kjenne om en skade er alvorlig eller ikke.
Og hva med å se på hva spillere og støtteapparat SELV har sagt om oppholdet f.eks i USA? Bortsett fra varmen var alle veldig godt fornøyde med fasilitetene og opplegget generelt. Og Barton skriver jo på Twitter at han storkoser seg i Nederland. Tror du ikke det er bra for unggutta på reservelaget å ha med seg en erfaren fyr som Joey på turen?

Makan til grinebiter ass  ;)
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2011
« Svar #37 på: 23. Juli 2011, 03:37 »
"@milesstarforth: Streaming coverage of #nufc game on Orlando City's website www.orlandocitysoccer.com is free"

 "@milesstarforth: #nufc game also streamed here... RT @Dermilson: @milesstarforth And USLive.com :)"
Han kom, ble mett og dett var dett....

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2011
« Svar #38 på: 23. Juli 2011, 09:33 »
Eg merkar det på kroppen at denne kampen vart litt mindre betydningsfull, men skal prøve å få sett den.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2011
« Svar #39 på: 23. Juli 2011, 09:51 »
Kva blir klokka norsk tid?
01.30 natt til søndag, tror jeg.

Nikolaien

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 565
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2011
« Svar #40 på: 02. Aug. 2011, 20:28 »
Krul står mot fiorentina om Pardew held ord. Uttalte etter leeds kampen at harper sto i dag og krul mot fiorentina og at han tok avgjørelsen derfra

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2011
« Svar #41 på: 02. Aug. 2011, 20:51 »
Nicenice! Hvor ser du kampen/fåt du oppdateringer fra, Christian?
Nei.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2011
« Svar #42 på: 02. Aug. 2011, 21:29 »
Bare for å plukke opp det to stk nevnte på forrige side. Virker som Krul er i førersete for å stå mot Arsenal. Kan ikke skjønne noe annet. Er voldsomt stor forskjell på Leeds og Fiorentina....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2011
« Svar #43 på: 02. Aug. 2011, 21:51 »
Sammy Ameobi has grabbed his second goal for #nufc at Gateshead, tapping home after Ranger's header was cleared off the line

 :D
Nei.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Treningskamper sommaren 2011
« Svar #44 på: 02. Aug. 2011, 22:10 »
3-1?
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!