20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]  (Lest 38478 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #255 på: 17. Des. 2007, 11:49 »
Mitt lag, uten våre kronisk skadde Duff og Owen ville vært:

              Martins
Zoggy                      Milner

     Emre             Barton
                Butt

Enrique Faye Cacapa Beye

               Given         

amt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 765
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #256 på: 17. Des. 2007, 14:50 »
Defensiv trygghet er selvfølgelig viktig. Likevel er det det klare faktum at vi spiller med 3 midtbanespillere som pr. dags dato ikke skaper noen verdens ting. 1: Barton jobber bra, og blir bedre fra kamp til kamp. 2) Butt er helt katastrofalt dårlig. Geremi på høyrekanten virker mer som høyre indreløper for min del. Han søker inn i banen og eneste han gjør er å kaste langt.

Spissene våre kan vi si mye om, likevel er det 2 spillere vi vet holder et høyt nivå vanligvis. Martins skaper lite, men for faen, han får ballen 3-4 ganger i løpet av en kamp... Jeg mener personlig vi bør gjøre følgende grep: Få inn emre istedenfor Butt, og spill med emre og barton sentralt på midten hvis vi skal fortsette med 4-4-2. Sett zoggy opp på venstrekanten og skyv milner over på høyre. Enrique inn på venstrebacken. Geremi må dessverre flytte seg enda lenge ut på høyre kant, nærmere bestemt helt ut på benken.

Alt vi skaper mot Fulham, det lille det er kommer fra venstre. Geremi spiller65 minutter uten å skape en døyt.

Vi spiller 4-3-3 faktisk.
------------given--------------
beye      roz   Cacapa   Zog
-----Geremi Butt  Barton-----
-----Martins Smith Milner-----

KAnskje derfor vi ikke klarer å skape noe. Vi har ikke en klar høyrekant og de tre midtbanespillerne tråkker omtrent oppå hverandre for å få slått en langpasning ut til milner som holder krittet. Det er faktisk det eneste vi får til og som gir oss muligheter til å skape noe det er å gi ballen til milner. Desverre veldig lett å forsvare seg mot. Vi må ha en høyrekant spiller som da kan gi oss åpninger og de to sentrale får mer klart definerte roller. Jeg har tro på duff på venstre og milner høyre  så kan vi godt fortsette i denne formasjonen for å klare å forsvare oss best mulig. Men mot dårligere motstand så ser jeg helst at vi spiller 4-4-2 med to klare vinger og spisser.
Andreas Martins

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #257 på: 17. Des. 2007, 16:17 »
Synes vi kan ta en titt på hva Sir Les sier om kampen (gjengitt av nufc.com):
Ex-Mag and Setanta sports pundit Les Ferdinand added:

I think every time we have watched Newcastle use 4-3-3 it hasn’t worked, because of the simple reason that Martins is not comfortable playing out there and if you are going to play that system your players have to be very comfortable and disciplined, and Martins is not. He is drifting inside all the time, so when you want your spaces out wide and leave the man down the centre and join him, he is there too early.

Sam Allardyce has not got the personnel to play 4-3-3 at the moment, not the way he wants to play and with the players he has got.  Maybe in the January transfer window he will look to change that.

They have grafted in the last few games, and if you graft eventually your quality will come out.  Okay, we didn’t see too much of it today, but they were away from home and their away record has been pretty poor, so what they had to do was graft out a result today, sometimes you have to.

Newcastle a month ago would have lost that game, or they wouldn’t have carried on until the 90th minute when they got the penalty, and I think that is the difference, that is the positive thing he will get out of it.


I det siste har det handlet om å jobbe seg til seier. Jobbe seg til poeng. Uten at vi jobber og sliter, så får vi heller ingen belønning. Vi gadd ikke å jobbe mot Derby, og vi ble straffet utrolig hardt. Mot Arsenal, Birmingham og Fulham har vi jobbet og slitt i samtlige 90 minutter, og vi fikk til slutt belønning. Det er samme når vi scorer vinnermålet, så lenge vi faktisk vinner kampene.

Forøvrig skal jeg ikke si meg uenig i det han sier om 4-3-3 med Martins på banen. Det går bare ikke. Skal vi spille 4-3-3, kan det være en idé å prøve Smith sentralt, flankert av to rene vinger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #258 på: 17. Des. 2007, 17:39 »
Den beste 4-3-3 som Newcastle kunne brukt tror jeg ville vært:

Given
Beye-Taylor-Cacapa-Zog
Barton-Butt-Emre
Milner-Viduka-Duff

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #259 på: 17. Des. 2007, 18:55 »
Enig i den Åsmund!
Gleder meg til å se Duff tilbake på venstrevingen i godt gammelt slag, det vil gi "oss" utrolig mange flere alternativer fremover. Slik det er nå blir det veldig mye Milner...........

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #260 på: 17. Des. 2007, 19:43 »
Faye må være i den beste lineupen. Vår beste forsvarsspiller ved siden av Beye.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #261 på: 18. Des. 2007, 00:41 »
Sir Les treffer meget bra med sin analyse med 4-3-3. Vi har rett og slett ikkje spelarar som passar i dette systemet, i alle fall ikkje spissar. Verken Owen eller Martins passar i dette systemet, desverre.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Tor Ingar

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 122
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #262 på: 18. Des. 2007, 10:35 »
etter fulhamkampen kan jeg ikke si annet enn at jeg er bekymret for derbykampen. en ting er at det er dårlig bevegelse, men når det i tillegg er totalt blottlagt for fart og kontringer, og med abonnement på støttepasninger blir det enkelt for motstanderlaget. så enkelt som bare å presse høyt, og vips midtbanen til newcastle skjønner ingenting. ihvertfall ikke Geremi. og når vi i tillegg skal rote oss inn i 4-3-3 blir det bare tull. lurer på hva sir bobby tenker når han ser newcastlekamper nå. håper likevel at vi med en skadefri tropp vil se et mye mer angrepsvillig newcastle i et 4-4-2 system.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #263 på: 18. Des. 2007, 18:03 »
Syntes det er mange med litt for høye forventninger her. Det beste hadde jo selvfølgelig vært om vi hadde kjørt over Fulham borte. Gått rett i angrep med masse bevegelse og vunnet 5-0. Men alle bortekmaper i PL er vanskelig og vi har ikke noe behov for å angripe borte. Det er hjemmelaget som skal stå for underholdningen på deres bane. Mot Fulham la vi oss bakpå og i mine øyne skapte de knapt en sjanse. En stor prestasjon av et Newcastle lag som heller ikke denne sesongen har greid å kvitte seg ordentlig med forsvarsproblemene.

Jeg syntes altså det blir for dumt å klage på at det offensive ikke fungerte. Gled dere heller over vår første bortseier siden seriestarten, vår første null på bortebane på alt for lenge og en stor bedring av forsvarspillet. Det var ikke noen stor underholdning, men kanskje er det akkurat slik vi må spille for og også ta mange poeng borte?

Jeg ser gjerne at vi spiller nesten likt borte mot Wigan. Være meget sterke deffensivt og nesten ikke la modtstandaren omme til en sjanse. Vi må bare med litt mer bevegelse fremover og litt mer presisjon når vi først kommer i angrep. Da tror jeg vi igjen kan vinne 1-0 på bortebane.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #264 på: 18. Des. 2007, 21:59 »
Tror nok det egentlige målet vårt er å saste på overganger, og tror faktisk Big Sams intensjon er å utnytte Owen/Martins. Mot Fulham så vi spesielt i førsteomgang tendenser til dette, selv om vi lyktes dårlig. Men det viktigste på bortebane er at vi blir mer kompakte bakover, og dermed legge grunnlag for å kunne utnytte at hjemmelaget må frem å score mål.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #265 på: 18. Des. 2007, 22:02 »
Når vi får en matchfit Duff, samt at Milner, Martins og Barton får samspilt seg enda mer, kan vi bli skumle på kontringer! Meget skumle!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: 15/12: Fulham - Newcastle [Canal + Sport 1 kl. 18.15]
« Svar #266 på: 18. Des. 2007, 23:53 »
Det er liten tvil om at vi har potensiale til å bli veldig, veldig, veldig gode på kontringer, hvis man ser på ferdighetene til våre offensive spillere. Det hadde selvfølgelig vært flott om vi kunne fått i gang Emre også, slik at vi hadde hatt en til å slå de skumle kontringsballene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon