20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366464 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Matsaran

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 591
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2445 på: 23. Aug. 2010, 08:46 »
Enig! Moralen i stallen er ekstremt god nå, men jeg tviler ikke på at CH kan klare å få nye fjes inn i gruppa også. han er flink med mennesker. tviler på at lagånden bare har kommet av seg selv (+ vinne championship er jo alltid positivt i så måte).

Uansett bør vi titte etter en spiss.. asamoah gyan!

Tommen

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 465
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2446 på: 23. Aug. 2010, 09:50 »
Så nå er alt fryd og gamen ? Det er ganske gøy å være fotballsupporter. En uke er vi klar for CCC, neste uke skal vi kjempe om europa og alt er som en dans på roser.
Kjemperesultat i går, og høyst overraskende. Det var stort av guttene i går, men det gjør ikke laget vårt særlig mye bedre og bredere en det var for en uke siden.

Tiote blir etter hva jeg har hørt en bra tilvekst i laget vårt, men håper det ikke stopper der. Vis det er noe i ryktene om Lescott, så hadde det våre fantastisk.
Taylor-Campell/Colo-Lescott-Enrique, f... meg betongforsvar :)

Sammen med Arfa og en spiss, så har vi faktisk da ett sterkt lag som skal bite godt fra seg i årets liga. Men kommer Arfa tviler jeg på om vi får en spiss til.

Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2447 på: 23. Aug. 2010, 11:24 »
Så nå er alt fryd og gamen ? Det er ganske gøy å være fotballsupporter. En uke er vi klar for CCC, neste uke skal vi kjempe om europa og alt er som en dans på roser.
Kjemperesultat i går, og høyst overraskende. Det var stort av guttene i går, men det gjør ikke laget vårt særlig mye bedre og bredere en det var for en uke siden.

Tiote blir etter hva jeg har hørt en bra tilvekst i laget vårt, men håper det ikke stopper der. Vis det er noe i ryktene om Lescott, så hadde det våre fantastisk.
Taylor-Campell/Colo-Lescott-Enrique, f... meg betongforsvar :)

Sammen med Arfa og en spiss, så har vi faktisk da ett sterkt lag som skal bite godt fra seg i årets liga. Men kommer Arfa tviler jeg på om vi får en spiss til.

Enig! Det er faen meg Newcastle United, klubben som aldri er kjedlig å heie på (på godt og vondt)... Håper ikke folk er så naive at de tror vi har løftet oss så utrolig mye bare siden kampen mot united..! Jeg er mer realistisk enn pessimistisk når jeg sier dette, for Newcastle kommer ikke til å spille altfor mange kamper av denne sorten! Jeg lurer på hva som hadde skjedd om Carew hadde puttet straffen, og vi ikke hadde fått ketchup-effekten!!!

MEN, nok pessimisme! Det var utrolig godt å se samholdet i laget, og måten målene ble feiret på (spesielt 2-0). Lagmoralen er skyhøy, og Smith og Barton briljerte i midten, noe som kan gjøre det vanskelig for Tiote å kjempe seg inn! Viktig med konkurranse, mye bedre enn at ingen presterer godt nok! Føler dermed vi har god dekning på midten.

Vi trenger absolutt nytt kjøtt om vi skal holde oppe prestasjonene! Selv om lagmoralen er god, har vi sett hvordan vi oftest spiller; slapt, uten noen plan og lite kreativ frihet. Vi trenger en spiss! Enig med de som snakker om Gyan, få inn Gyan 100 ganger før Jo. Mener ikke midtstopper og Lescott er det vi trenger mest, men med han i midten bak kan vi få det sterkeste forsvaret vi har hatt på maaaange mange år!!! :D

Gyan, Ben Arfa og Lescott blir nok nøkkelord frem mot 1.sep! Få inn 1-2 av de, og sesongen kan se veldig lys ut!!!

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2448 på: 23. Aug. 2010, 11:45 »
Får vi inn Lescott blir jeg intet annet enn utrolig imponert.

Ben Arfa tror jeg kommer, men jeg tror ikke han blir noen frelser slik mange her inne tror.

nikman@SJP

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 237
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2449 på: 23. Aug. 2010, 11:52 »
Hvorfor skal vi ha ny spiss egentlig? Vi har jo livsfarlige avsluttere i både Nolan og Carroll.
Problemet i kamper som mot scum er at vi ikke får ført ballen høyt nok på banen, og DA tror jeg det er riktig å bruke en kreativ midtbanespiller som Tiote sammen med Routledge, samt sette inn en dribler/løper som Ameobi/Xisco som bindeledd istedenfor Nolan.
Gan canny doon Toon!

morgan303

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 610
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2450 på: 23. Aug. 2010, 12:14 »

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2452 på: 23. Aug. 2010, 14:04 »
Kan Carroll og Santa Cruz spille sammen på topp i et 4-4-2 system? Hadde håpet på en med fart jeg da som kan jage ballene som Carroll vinner.

Blir hvertfall ikke kjekt for midtstoppere å møte Newcastle med 2 fyrtårn der framme som gir juling i 90 min. ;)

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2453 på: 23. Aug. 2010, 14:09 »

Mikael

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 701
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2454 på: 23. Aug. 2010, 14:59 »
Dagens rykter sier at Leon Best muligens er på vei til Blackpool, og at Hatem Ben Arfa har fortalt Newcastle at han krever £80 000 i uka for å spille for oss, og dermed er uaktuell. Ben Arfa tjener nå £52 000 i uka i Marseille, noe som også er langt over NUFCs lønnstak på £40 000 (stemmer?).

Jeg er for et salg av Leon Best dersom vi får inn litt cash for ham. Hvis vi i tillegg blir kvitt Ameobi, så har vi fortsatt ganske mange spisser hvis vi f.eks. låner Santa Cruz.

Når det gjelder Ben Arfa-saken, så tror jeg ikke siste ord er sagt her, til tross for det skyhøye kravet hans.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Vegard Nilsen

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2455 på: 23. Aug. 2010, 15:11 »
Er mange teorier i ben arfa saken. En av teoriene er at det er agenten som har kommer med kravet om den skyhøye lønninga. Noe faren til ben arfa tydeligvis skal ha vært ute med.

Ben arfa selv ville visstnok til Newcastle men det vil ikke OM eller agenten, fordi dette betyr lite penger for begge de partene.

nikman@SJP

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 237
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2456 på: 23. Aug. 2010, 16:07 »
Skal Newcastle kjøpe klokt og langsiktig så begynner Santa Cruz å bli litt vel gammel med sine 29? I og med at han spiller for city så er han sikkert vant med høy lønn også.
Synes Cashley og CH har handlet smart og sparsomt jeg  :)
Gan canny doon Toon!

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2457 på: 23. Aug. 2010, 16:19 »
Santa Cruz blir jo selvfølgelig lånt, så blir uansett ikkje nokke langssiktitg valg. Når det gjelder Ben Arfa så er jo alternativet hans å bli i OM, så at ryktene sier at han krever £ 80k bryr eg meg egentlig ikkje så masse om. Tror han kommer til slutt :) Tipper deadline signering, og at Sky får rekordhøge seertall :)

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2458 på: 23. Aug. 2010, 16:57 »
Og ikkje gløym Xisco, som har vore overaskane posetiv etter han kom tilbake. Best har også vore god i pre season, synd han vart skada.

Me har Ameobi, Best og Carroll som er target spissar. Løven, Xisco og Ranger som kan gi oss litt fart.

Og viss me får ein spelar à Ben Arfa, treng me ikkje nokon ny spiss. Men utan ein spelar à Ben Arfa, treng me ein spiss à Bellamy.
Spørsmålet er om dette er en angrepsrekke vi kan stole på gjnnom sesongen?

Løvenkrands var ute med en lett skade forrige helg, og var heller ikke involvert mot Villa, i tillegg så manglet vi Best i begge oppgjørene og må nok klare oss uten ham en stund til.

Vi vet allerede at Ameobi er "inury prone", i tillegg til at han fortsatt har tilgode å overbevise for fullt i Premier League. Jeg tror heller ikke vi skal belage oss på Ranger allerede nå, han er fortsatt ung.  Egentlig er jeg mest for at Ranger tilbringer sesongen på lån i Championship hvor han kan skaffe seg verdifull erfaring.

Dermed er spørsmålet hvor mye av byrden vi skal legge på Carroll? Og hva om han evt blir skadet? Det er tross alt ikke til å komme unna at Carroll har en fysisk tøff spillestil. Ameobi som førstevalg, Løvenkrands, Xisco eller Best?

Xisco har vist lovende takter til nå, og jeg håper han skal slå igjennom.

MEN, Santa Cruz ville vært en forsterkning for oss. Han er muligens ikke den raskeste spissen i Premier League, men han er en erfaren spiller som jeg tror kan spille sammen med Carrol på topp. Er det mulig å låne Santa Cruz uten at det koster skjorta, så tror jeg det vil være fornuftig.

Shearer9

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 169
  • Prowd to be a GEORDIE!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2459 på: 23. Aug. 2010, 17:05 »
Jeg tror å låne Santa Cruz er bedre en å kjøpe han men, jeg tviler veldig på at noe av det er så veldig bra. Ville heller se Best spille en Cruz for å være helt ærlig! Cruz er jo ikke den eneste spissen i verden, Chris har vell flere spisser på lista si!

Glad jeg var der!