20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366458 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1935 på: 09. Aug. 2010, 08:48 »
Dette ser da ut til å stemme ganske bra det, gjør det ikke.
Sitat fra: The Guardian
Cash‑Strapped Marseille believe Newcastle should pay almost £1m to borrow Arfa for the season while the St James' Park club would prefer to contribute only half that amount.
Det står Almost £1m og det stemmer vel bra med de tidligere rapportene som antyder at OM vil ha £800 000, mens Newcastle har bydd £400 000. Uansett så bør det være en uoverensstemmelse som bør kunne løses da det er noe som vil gange alle parter. Det hadde vært ennå verre hvis Newcastle ville kjøpe en spiller som OM absolutt ville beholde, antar jeg.

Føler at denne handelen er og blir litt avgjørende for Newcastle. I Pearch og Gosling så har vi unge, sultne og ikke minst allsidige spillere,  Campbell kommer som en rutinert ringrev som med sin tilstedeværelse kan bidra med veldig mye. Ben Arfa kan fort bli prikken over i-en som den kreative drivkraften i laget. Guthrie, Nolan, Smith og Barton blir alle forholdsvis like, hvorav sistnevnte kanskje er den med størst potensiale, mens Smith er den klart mest begrensede av disse spillerne. Vi har fortsatt tilgode å se at Routledge takler Premier League, og hvis ikke, så vil for mye av ansvaret hvile på Jonas sine skuldre. Ben Arfa er akkurat den spillertypen vi trenger nå, muligens ikke den ideelle personen\personligheten, men Newcastle kan pr dags dato ikke velge fra øverste hylle. I en ideell verden skulle vi nok ha hatt inn en spiss også, men kommer Ben Arfa til Tyneside nå, så tror jeg vi skal si oss fornøyde med sommerens overgangsvindu.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1936 på: 09. Aug. 2010, 10:35 »
Ben Arfa kan være avgjørende ja. Han kan gi oss nødvendig driv sentralt og i tillegg ta en kantposisjon.Men helst skulle vi hatt en kantspiller til, som kan dekke både høyre og venstreposisjon. Vi har som nevnt problemer med kantene pga at de ikke gir spissene gode nok innlegg, hvilket eliminerer Carroll. Jeg mener vi har gode nok spisser, så lenge de får servert gode nok baller fra midtbanen og vingene ikke minst.

Jonas er kompatibel med Løven fordi førstnevnte er flink til å slå sistnevnte gjennom. Derimot suger Jonas når det gjelder innlegg. Ergo mener jeg at Løven må spille i de fleste kamper, hvis ikke fjernes en dimensjon i Jonas' spill. I tillegg vil Løvens løp også åpne rom til Jonas. Begge disse fordelene forsvinner om vi har et spisspar bestående av Nolan og Carroll. Og hva er egentlig vitsen med å ha et slikt spisspar som Carroll og Nolan når vi ikke klarer å servere dem innlegg?

Det som er irriterende er at både Jonas og Routledge har stort potensiale. Men begge må lære seg å gjøre ting enklere. Hva er poenget med å drible to spillere når man i stedet kan sentre inn til midtbane, springe rundt sin oppasser og heller motta ballen tilbake. Det er bedre spill, og man sparer energi.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1937 på: 09. Aug. 2010, 10:57 »
Det siste du nevner der er forbanna irriterende, spesielt Jonas mangler dømmekraft og når han ikke har dagen så er han som oftest banens dårligste spiller med ballen. Litt usikker på hvor Ben Arfa trives best, men jeg tror han kan passe godt på venstrekanten utfra det jeg har sett av han.

Jeg ser poenget med at vi ikke klarer å servere Carroll og i noen tilfeller Nolan. Det som derimot er viktig å tenke på er at Carroll vil bli en bauta fremme der som skal fighte med stopperne til motstander, vinne dueller og holde på ballen slik at vi får flyttet laget oppover i banen. Løvenkrands er ikke god nok i banespillet, selv om han har bra bevegelse og er flink til å stikke i bakrom. Vi trenger ballen i laget, og kan ikke panke i bakrom i 90 minutter(med mindre vi har lyst å bli rævkjørt....det koster hardt med krefter og spille uten ball). Det kan selvsagt være en strategi og bruke til å variere spillet(i kamper vi spiller med Carroll og Løvenkrands sammen), eller når vi legger om underveis i en kamp, men vi trenger først og fremst Carroll fremme der, ellers kommer vi til å slite med å etablere noe som helst spill fremover på banen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1938 på: 09. Aug. 2010, 11:16 »
Håper inderlig at vi får Ben Arfa.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1939 på: 09. Aug. 2010, 11:22 »
Jeg er helt enig at vi trenger Carroll der oppe. Samtidig trenger vi bevegelse rundt Carroll, og det får vi gjennom Løven og ikke Nolan.  Det vil gi rom til Carroll, samtidig som han har muligheten til å holde på ball evnt stusse Løven gjennom. Hvis du tenker teknikk så er Løven ikke god nok i banespillet nei, men det er ikke hans oppgave først og fremst. Løven er flink til å time løp, dukke opp og til å avslutte. Mer trenger ikke en spiss så lenge han får levert gode nok baller. Det er jo egentlig en drøm å ha en så hodesterk spiss på topp som kan stusse på en så bakromssterk spiss som Løven. Og dette må Castle klare å utnytte. 4-4-1-1 kan være en god formasjon det.  Jeg tviler derimot om Nolan er god nok i den rollen. Potensialet er der, men han har rett og slett blitt for treig (glad i pils?) på sine eldre dager. Vi trenger en som kan hjelpe til på midten, samtidig som han er rask nok til å komme opp til Carroll når muligheten byr seg. Altså en spiller med stor motor og bevegelighet.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1941 på: 09. Aug. 2010, 11:39 »

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1942 på: 09. Aug. 2010, 11:40 »
I kamper som vi skal styre eller ihvertfall sette et visst trykk på motstanderen så mener jeg vi burde spille med to foran, og da er Løvenkrands - Carroll en selvskreven duo. F.eks fordi Løvenkrands er den i troppen som har desidert best forutsetninger for å utrette noe på stussene til Carroll. I det hele tatt en intelligent spiller.. I kamper som vi må fighte så synes jeg Nolan bak Carroll kan være en god løsning. Han jobber og sliter rævva av seg, vinner dueller og stresser motstanderen. Han er også veldig flink til å komme riktig inn i boksen, noe vi så tydelig forrige sesong. Ingen ulempe at han er god på skudd fra lengre hold, uten at det er det som avgjør dette her... Jeg har litt troen på Nolan etter det han viste i fjor, men denne sesongen vil ihvertfall vise hvor god han er, eller om han hører hjemme i Cola..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Holand

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 34
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1943 på: 09. Aug. 2010, 13:32 »
Nettavisen melder at Newcastle skal være interessert i Prince Boateng. Håper det ligger noe i  dette. Kan da ikke være så dyr med tanke på pompeys situasjon.

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1944 på: 09. Aug. 2010, 13:48 »
korleis er ben arfa brukt tidligere?? ser dere snakker om kant spiller også videre.....ser for meg han som en spiller som passer til 4-3-3 formasjon en 4-4-2. ben arfa er vel ikje den som scorer flest mål, så noke spiss kan han vel ikkje bli brukt til???

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1945 på: 09. Aug. 2010, 14:40 »
Blir vel en type hengende spiss
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1946 på: 09. Aug. 2010, 14:48 »
Tipper han evt. kommer til å spille bak Carroll.

                       Carroll

                      Ben Arfa

Jonas        Barton      Guthrie     Routledge

En ny defensiv midtbanespiller inn for Guthrie og dette begynner å se lovende ut!
Helt enig i dette. Anthony Annan kan koste litt, men han er den beste av dem alle! Ingenting å vente på. Spørsmålet er vel evt. om større klubber melder seg på om vi først begynner å by. Men den sjansen må vi bare ta.

Jonas99: Løven egner seg ikke som kantspiller i et 4-4-2-system. Han bør være spiss. Det er der han er klart best. Det er da vi får mest mulig ut av han. Er det überkrise, så kan han alltids steppe inn, men den sultne, danske løve bør aller helst spille spiss.

Vi bør heller flytte Ben Arfa ut på kant, før vi flytter Løven dit.

Er enig med deg Joakim ;) Var egentlig sånn eg tenkte når eg skreiv og.. hehe

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1947 på: 09. Aug. 2010, 15:26 »
Jeg er helt enig at vi trenger Carroll der oppe. Samtidig trenger vi bevegelse rundt Carroll, og det får vi gjennom Løven og ikke Nolan.  Det vil gi rom til Carroll, samtidig som han har muligheten til å holde på ball evnt stusse Løven gjennom. Hvis du tenker teknikk så er Løven ikke god nok i banespillet nei, men det er ikke hans oppgave først og fremst. Løven er flink til å time løp, dukke opp og til å avslutte. Mer trenger ikke en spiss så lenge han får levert gode nok baller. Det er jo egentlig en drøm å ha en så hodesterk spiss på topp som kan stusse på en så bakromssterk spiss som Løven. Og dette må Castle klare å utnytte. 4-4-1-1 kan være en god formasjon det.  Jeg tviler derimot om Nolan er god nok i den rollen. Potensialet er der, men han har rett og slett blitt for treig (glad i pils?) på sine eldre dager. Vi trenger en som kan hjelpe til på midten, samtidig som han er rask nok til å komme opp til Carroll når muligheten byr seg. Altså en spiller med stor motor og bevegelighet.

Er det ikke litt vel skummelt å spille med 2 spisser og 2 offensive vinger samtidig? Det kan jo blottlegge den sentrale midtbanen veldig. Jeg tror ikke at vår sentrale midtbane er god nok til kun å la 2 spillere operere i et så stort område.

Leste forresten et intervju med en av de bedre managerne (tror det var Wenger eller Ferguson) der han mente at fotballen hadde forandret seg så mye at det var vanskelig å få til noe spill med 2 "rene" offensive vinger. Til det ble den sentrale midtbanen for skadelidende. Da foretrakk han heller en spiller som kunne vandre litt fra kant til sentralt etter hvor det var nødvendig eller trekke ned en spiss mot den sentrale midtbanen.
De 3 beste lagene i ligaen er jo et greit eksempel på det. Alltid godt med dekning sentralt i banen.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1948 på: 09. Aug. 2010, 15:40 »
Nettopp, Frode. Jeg har nevnt det her noen ganger, og vi trenger definitvt en trio sentralt på midten i mange av kampene denne sesongen. Med en ren 4-4-2 kommer vi til å bli blottlagt og kjørt i stykker av de bedre lagene. Det hjelper f.eks ikke at Jonas har gode defensive kvaliteter, det er i midten det er aller viktigst og hvis vi ikke har nok mann til å gjøre jobben der så blir det fort store rom som de beste lagene vet å utnytte.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1949 på: 09. Aug. 2010, 16:33 »
Dere har gode argument begge to. Vi kan gjerne spille 4-4-1-1 mot lag hvor vi åpenbart er fornøyd med ett poeng, som Chelsea, Scum etc. Jeg er litt tvilende derimot til Nolan. Han er god rundt boksen, men han er kanskje litt for lite bevegelig. Men mot lag (spesielt på hjemme) hvor vi bør ha mulighet til å slå de fleste untatt de som havnet på 6. plass og oppover i fjor, mener jeg det blir galt å bruke den formasjonen.  I tillegg, det er viktig at vingene er i stand til å jobbe tilbake når vi spiller 4-4-2 slik at de kan hjelpe midtbanen og sine respektive backer....