20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366514 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1380 på: 19. Juni 2010, 10:49 »
Der er jeg uenig! Jeg synes det er helt åpenlyst at man må forsterke på den sentrale midtbanen. Den har store mangler og svakheter og gir heller ikke fantasien mye spillerom da de aller fleste av dem er ganske enkle å lese spillemessig.
Vi så også i veldig mange kamper forrige sesong at CH valgte å bruke 3 sentrale midtbanespillere med Nolan i en litt offensiv rolle. Skulle han velge det samme med dagens midtbane vil det bety at man ikke kan ha skader, suspensjoner, osv.

Det siste halve året har vi mistet 2 sentrale midtbanespillere i Geremi og Butt. Derfor mener jeg vi bør hente inn 1 erstatter, ihvertfall.

Vi trenger selvsagt høyreback, ving og spiss, men også en sentral midtbanespiller. Om ikke får vi be til høyere makter om at Barton for en gang skyld holder seg skadefri og unna trøbbel, og at Smith og Nolan ikke får så altfor mange kort.

Tim S

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1114
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1381 på: 19. Juni 2010, 12:02 »
Enig med Frode! Me trenger ein playmaker på midtbanen, samt ein spiss som scorer 20 må, ny høyre og venstre back, trenger konkurranse her. Og nye vinger!
Newcastlesupporter siden 1992

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1382 på: 19. Juni 2010, 12:28 »
Enig med Frode! Me trenger ein playmaker på midtbanen, samt ein spiss som scorer 20 må, ny høyre og venstre back, trenger konkurranse her. Og nye vinger!

Tar du på deg oppgaven med å finne en spiss som garanterer 20 mål, og som vil til en nyopprykka klubb? Ta gjerne med i kalkuleringa at vi ikkje har peng :)

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1383 på: 19. Juni 2010, 13:18 »
Skjønner at man vil ha inn en en sentral midtbane for siden Emre dro har det i flere kamper vært klart at vi trenger en kreativ spiller på midten, og for å være ærlig er jeg usikker på Smith og Nolan i PL. Nolan scoret mange mål og Smith hadde en veldig god første halvdel av sesongen, men Nolan hadde ikke mange gode spillemessig kamper og føler at Smith ofte er for begrenset spiller til å fungere i som sentral midt i 4-4-2 (selv om han helt sikkert blir en nyttig spiller å ha i troppen). Barton er skadeplaget dessverre.

Likevel føler jeg at vi ikke kan gå inn i en PL sesong uten backup på venstrebacken og Ryan Taylor som førstevalg på høyrebacken. I tillegg så syntes jeg at behovet for en spiss er enda større enn en sentral midt. Skulle gjerne sett en ny sentral midt inn, men hvis det gjør at vi ikke har midler til å hente en spiss og backer så syntes jeg det blir en feil prioritering.

Barton7

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 76
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1384 på: 19. Juni 2010, 20:08 »
Joe Cole.

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1385 på: 19. Juni 2010, 20:20 »
Jeg er ikke sikker på at de vi har pr i dag ikke kan gjøre det ok i PL -og være "engine-room"et vårt i den kommende sesongen. Har gutta fortsatt samholdet som de viste i CCC så tror jeg det kan holde mål til å overleve i PL. Er derimot enig med de som mener at det er vinger, back og ikke minst spiss vi må lete etter.

Tim S

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1114
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1386 på: 20. Juni 2010, 05:55 »
CH trenger ikkje leite så lenge, han spiller i Skottland, er free-agent og jeg er sikker på at vi hadde fått han hadde vi gitt han en kontrakt. KRIS BOYD!!! 26mål på 40 kamper sist sesong!! Eg meiner han er det vi trenger på topp, sammen med Carroll
Newcastlesupporter siden 1992

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1387 på: 20. Juni 2010, 10:35 »
Boyd tror jeg hadde vært bra. Samtidig tror jeg løvenkrants og Carroll kan score en del neste sesong. Men det betinger at vi har 2 gode vinger som hele tiden kommer i rundt og en sentral midtbane i stand til å gi dem korrekte baller. Routledge og Jonas har potensiale til både å floppe og å storspille. Og i Barton og Nolan har vi egentlig gode nok midtbanespillere sentralt. Derimot sliter vi hvis Jonas og Routledgehavner på skadelista eller spiller dårlig. Og høyrebacken vår er ikke noe tess. Vi har Guthrie i bakhånd som har potensiale til å fylle Bartons tomrom. 

Men vi mangler nesten dekning på alle andre plasser. Å drømme om Joe Cole blir bare tull og tøys siden vi ikke har råd. Og Joe Cole vil ikke bety at vi blir særlig bedre på de andre plassene. VI kan ikke konsentrere all vår kapital i en spiller men spre den over flere slik at dekningen forbedres. Først og fremst trenger vi en høyreback, en ving som kan spille på venstre og høyre side og en i dekning for Enrique. Disse posisjonene er nå utrolig sårbare. Skade på enrique ville f.eks vært katastrofe.  Sentralt er faktisk en av de få posisjonene hvor dekningen er ok. 

Jeg sier ikke at vi ikke trenger en midtbanespiller heller, bare at det er andre plasser som må prioriteres først.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1388 på: 20. Juni 2010, 11:53 »
Jeg synes Newcastle skal ta opp jakten på "Keizer" Keisuke Honda. Er kun 24 år og har et forferdelig bra venstrebein. Har trua på han! ;D


Men jadda så joda. Kris Boys høres veldig spennende ut.
Nei.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1389 på: 20. Juni 2010, 12:12 »
Kris Boyd høres ikke spesielt spennende ut.
Men vi vet at han vet hvor målet står, og det er det som er viktig.
Carroll og Løven kan godt klare 20-25+ tilsammen neste sesong, men at Ameobi, Ranger og Best kan komme inn å gjøre en like god jobb som Carroll/Løven, skulle en av de bli skadet, tviler jeg sterkt på...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1390 på: 20. Juni 2010, 12:43 »
Kris Boyd høres ikke spesielt spennende ut.
Men vi vet at han vet hvor målet står, og det er det som er viktig.
Carroll og Løven kan godt klare 20-25+ tilsammen neste sesong, men at Ameobi, Ranger og Best kan komme inn å gjøre en like god jobb som Carroll/Løven, skulle en av de bli skadet, tviler jeg sterkt på...

Sant nok, men vi har i hvert fall dekning på topp. Det er mer enn hva vi kan si om back- og kantplassene.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1391 på: 20. Juni 2010, 13:30 »
Helt klart. Jeg er helt enig med deg.
Som sagt så mange ganger før, både av meg og tusenvis av andre, vi trenger backer, kant(er) og en goalgetter..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1392 på: 20. Juni 2010, 14:44 »
Jeg er helt enig i at vi trenger dekning på backer, spesielt høyre side, der vi har en midtbanespiller som et av alternativene. Raylor. Men vi trenger offensiv kraft i laget, først og fremst mener nå jeg. Kreativ spiller på midten, ja, jeg veit vi har bra dekning der med de spillerne vi har, men det er jo ingen av de som finnes noe kreative i hele tatt. Pluss at vi trenger en spiss som veit hvor målet står.

Det blir vrient å finne det her til en billig penge, men jeg mener dette må prioriteres.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1393 på: 20. Juni 2010, 15:45 »
Bolton are set to sign £1m-rated 21-year-old Everton striker James Vaughan.

Synes vi burde prøve oss her jeg. Ung, engelsk og vil sikkert greie seg bedre enn Best :) Eneste minuset er at han har vært en del skadet tror jeg.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1394 på: 20. Juni 2010, 16:23 »
Kris Boyd høres ikke spesielt spennende ut.
Men vi vet at han vet hvor målet står, og det er det som er viktig.
Carroll og Løven kan godt klare 20-25+ tilsammen neste sesong, men at Ameobi, Ranger og Best kan komme inn å gjøre en like god jobb som Carroll/Løven, skulle en av de bli skadet, tviler jeg sterkt på...

Sant nok, men vi har i hvert fall dekning på topp. Det er mer enn hva vi kan si om back- og kantplassene.

Det har vi jo forsåvidt på høyrebacken også med Simpson og R. Taylor. Coloccini har jo også ved flere anledninger i andre klubber og på landslaget blitt brukt på høyrebackplass. Coloccini kan vel egentlig spille overalt i forsvaret. Å hente en 3. høyreback til klubben er vel litt i meste laget.

På venstrebacken har vi meget solide Enrique. Bak han er det litt tynt, men man kan jo håpe at Tamas Kadar som fikk med seg 13 kamper i CCC forrige sesong, (nærmere 20 om man tar med cupkamper), kan heve nivået sitt enda et hakk og kansje gi litt konkurranse om noen av plassene på laget.
Kadar er vel sammen med keeperne Krul, Forster, midtbanespilleren Vuckic og Ranger våre største og mest spennende talenter. Kadar kan jo også spille midtstopper.

Vingplassene er det dårlig stelt med. Routledge har vel fremdeles tilgode å imponere i PL over tid?