20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 366483 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1320 på: 11. Juni 2010, 08:53 »
I følge Wikipedia skrev Henry under på en 4-års kontrakt sommeren 2007, noe som skulle tilsi at han har et år igjen av kontrakten med Barca.
Les det som står med liten skrift på bildet han posta :P Helt nederst

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1321 på: 11. Juni 2010, 09:46 »
Henry er jo faktisk veldig gratis, ikke det at jeg tror han er særlig lysten på å avslutte karieren i en nyopprykket PL klubb. Men kontrakten med Barcelona har gått ut, og da er han i teorien ganske så gratis.
Kontrakten hans har ikke gått ut enda, og det står til og med i teksten at han ikke er gratis ;) de tok han bare med fordi de mente at han ville vært et godt kjøp eller noe...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Peter

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1322 på: 11. Juni 2010, 15:32 »
Hadde vært sykt å få Robert Pires eller Sydney Govou, enda de begynner å dra på åra! Hadde også vært jævlig tøft å få inn David James, Sol Campbell, Mikael Silvestre og Benjani! Dette er nok urealistisk en del, men skal ikke se bort fra at Campbell, James og Silvestre har lyst på et par år til på fotballbanen. Vi kunne egentlig trengt litt rutine.

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1323 på: 11. Juni 2010, 16:04 »
Sol Campbell vil jeg ikke ha en gang. Men jeg tviler sterkt på at vi henter inn James. Har jo Harper og to lovende unggutter, så det blir nok ikke hentet inn en keeper.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Peter

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1324 på: 11. Juni 2010, 18:26 »
Nei, det skjer nok ikke. Men hadde helt klart digga det, for James er den keeperen i PL jeg har mest respekt for.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1325 på: 11. Juni 2010, 19:04 »
Jeg ser mye heller at vi henter Joe Ledley enn en avdanket stjerne som kommer til å kreve store summer i lønn. Håper virkelig det jobbes med nettopp dette, men er redd vi ikke kommer til å se noe skje på ei god stund, i god gammel newcastletradisjon.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1326 på: 12. Juni 2010, 08:48 »
Jeg ser mye heller at vi henter Joe Ledley enn en avdanket stjerne som kommer til å kreve store summer i lønn. Håper virkelig det jobbes med nettopp dette, men er redd vi ikke kommer til å se noe skje på ei god stund, i god gammel newcastletradisjon.

Der er vi enige :)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1327 på: 12. Juni 2010, 20:30 »
http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2010/06/12/1973079/newcastle-interested-in-sporting-cp-striker-yannick-djalo

Siste som blir linket er Yannick Djalo.
Ble en stor hit for meg på FM, men sett meget lite IRL.
Han slår meg som et litt Obafemi-type. Bra teknikk, men ikke den som scorer 15-20+ mål i året.
Men tror han kan tilby noe som våre spisser ikke har, så sier ja takk :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1328 på: 13. Juni 2010, 13:48 »
I følge dagens engelske aviser er vi interessert i Swindons Charlie Austin. De vil har mer enn £1 mill for ham.

http://en.wikipedia.org/wiki/Charlie_Austin

Jeg sier ja takk, kun 21 år. Og begynner han å score regelmessig i PL har vi plutselig en spiss som er verdt 20 ganger det vi betalte for ham. Kommer sikkert til å koste rundt £2 mill, noe som er bare litt mer enn hva vi ville gi for Beckford. Men dette er en spiller med større potensiale tror jeg pga hans unge alder.


Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1329 på: 13. Juni 2010, 14:00 »
Han putta jo bra med mål for Poole Town i engelsk 9. divisjon ihvertfall.  :P

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1330 på: 13. Juni 2010, 15:50 »
Han putta jo bra med mål for Poole Town i engelsk 9. divisjon ihvertfall.  :P

Et sikkert stikk med andre ord:p
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1331 på: 13. Juni 2010, 16:31 »
Heheh, men 19 mål 33 kamper for Swindon lar seg unasett høre. I sin første kamp fra start scoret han etter 3 minutter.

Uansett, det er nettopp slike kjøp jeg vil Castle skal gjøre. Potensiell verdi er enorm sammenlignet med hva vi betaler. Jeg liker oddsen: Henter vi inn 10 slike talenter trenger vi kun å lykkes med 2 av dem for at klubben skal gå i null ca og da inkluderer jeg lønnskostnader. Ser vi bort i fra lønn trenger kun en å gjøre det bra.

Sammenlignet med å hente inn Cole er dette lure investeringer. For at Coles sign on fee og lønn skal være verdt risikoen  må han spille godt over en hel sesong og i tillegg holde seg skadefri. Sistnevnte faktor er lite sannsynlig.Men Joe Cole alene klarer ikke å skaffe oss UEFA-cup. Blir han skadet blør klubben 1 million i uka uten at det tilfører oss noe som helst på banen. Til sammenligning vil en skadet Austin kun medføre et økonomisk tap på kanskje 100 000.

SvampeBoB

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 394
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1332 på: 14. Juni 2010, 20:17 »
etter å ha lest meg litt opp om denne mannen, tror jeg dette kan være en bra signing. Scorer jo mindre enn Jermaine Beckford i League One, men er jo betraktielig yngre også, samtidig som han spiller på et ganske mye dårligere lag også. Har bøttet inn mål på alle lag han har spilt, selvfølgelig på et lavt nivå. Men en lav-risiko signering, som Inspector nevner, og er kanskje verdt å hente?

Er det noen spillere dere har merket dere i VM enda da, med unntak av alle spillere som er urealistisk å hente grunnet økonomi eller at de neppe kommer? Fikk ikke med meg noen navn, men mener det er et par spillere på Sør-Korea som er verdt en titt!!
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1333 på: 14. Juni 2010, 20:20 »
Hadde vert storfornøyd om vi hadde fått inn Tsjabalala ( ? ) :D Er jo og et par interessante Tyskere, som desverre er langt utenfor det som er realistisk for oss ...

Peter

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #1334 på: 14. Juni 2010, 20:21 »
Synes han Eljero Elia på Nederland så veldig god ut i dag, men han er nok ganske urealistisk.

Tshabalala heter han ;)